Şimdi Ara

SADECE CIVIC HATCHBACK VE TYPE S (68. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14.859
Cevap
96
Favori
743.164
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6667686970
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Civic HB lerde kapı kolonları nedir bilen var mı? Aracım 2008 civic hb 1.8 i-shift...
  • arkadaşlar baskı balata maliyetı hakkında bilgi verirmisıniz başına gelmiş arkadaşlar.

    Bır diger merak ettigim konu ise 1.8 i-shift sanzumanlarda otomatik konumda giderken manuale geçiş yada tersi yapabiliyomuyuz araç haraket halinde iken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca-tolga

    arkadaşlar baskı balata maliyetı hakkında bilgi verirmisıniz başına gelmiş arkadaşlar.

    Bır diger merak ettigim konu ise 1.8 i-shift sanzumanlarda otomatik konumda giderken manuale geçiş yada tersi yapabiliyomuyuz araç haraket halinde iken.

    - Debriyaj seti (baskı balata) maliyeti yaklaşık 1200 TL. Net fiyat için bulunduğunuz yere göre gidebileceğiniz 2-3 servise mutlaka sorun.
    - İstediğiniz zaman istediğiniz geçişi (A/M/N) yapabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownrealmman

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca-tolga

    arkadaşlar baskı balata maliyetı hakkında bilgi verirmisıniz başına gelmiş arkadaşlar.

    Bır diger merak ettigim konu ise 1.8 i-shift sanzumanlarda otomatik konumda giderken manuale geçiş yada tersi yapabiliyomuyuz araç haraket halinde iken.

    - Debriyaj seti (baskı balata) maliyeti yaklaşık 1200 TL. Net fiyat için bulunduğunuz yere göre gidebileceğiniz 2-3 servise mutlaka sorun.
    - İstediğiniz zaman istediğiniz geçişi (A/M/N) yapabilirsiniz.

    cevap için teşekkürler... =)
  • geçen gün servisle konuştum... Honda Türkiyenin organizasyonuyla artık servislerde BRC marka tüp takacaklarmış. 3 yaş ve 60K km altı arabanalara... garanti bozulmayacakmış ayrıca aracın garanti süresi kadar da garanti vereceklermiş. pipo denilen başlık kullandıklarından motoru delmeden işlem yapıyorlarmış.
    2700tl fiyat dediler. 3.aydan itibaren Hb lere başlayacaklarmış... sedanalra hali hazırda takıyorlardı... simit tüp kullanıyorlar. bizim arabalara nasıl bir tüp geleceğini henüz bilmiyorlardı...

    aklımı çeldi ama çok kararsız kaldım... ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownrealmman

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca-tolga

    arkadaşlar baskı balata maliyetı hakkında bilgi verirmisıniz başına gelmiş arkadaşlar.

    Bır diger merak ettigim konu ise 1.8 i-shift sanzumanlarda otomatik konumda giderken manuale geçiş yada tersi yapabiliyomuyuz araç haraket halinde iken.

    - Debriyaj seti (baskı balata) maliyeti yaklaşık 1200 TL. Net fiyat için bulunduğunuz yere göre gidebileceğiniz 2-3 servise mutlaka sorun.
    - İstediğiniz zaman istediğiniz geçişi (A/M/N) yapabilirsiniz.

    Bir detayda ben vermek istiyorum. Çünkü almadan önce merak ettiğim ve öğrenmeye çalıştığım bir mevzuydu.
    Örneğin otomatik modta giderken manuele geçmek için özellikle bir işlem yapmaya gerek yok. 6.vites manuel giderken - vites kulakçığını çektiğinizde araç vitesi 5'e alıyor ve aynı zamanda manuel kontrole geçilmiş oluyor. Bu andan itibaren kulakçıklardan veya vites kolundan manuel devam edebiliyorsunuz. Yine otomatik modta seyir halindeyken vites kolunu + veya - konumuna getirdiğinizde vites yükselerek veya düşerek yine manuel kontrolü size geçmiş oluyor. İstenilirse de aynı vitesle gitmeye devam ederek vites kolunu sola tek tık çekip bıraktığınızda bulunduğunuz viteste manuele geçmiş oluyorsunuz.
    Manuel vitesten otomatik duruma geçmek için istediğiniz zaman yine vites kolunu sola tek tık çekip bırakıyorsunuz.

    Birde manuelde dahi olsa araç maksimum devire geldiğinde vitesi otomatik olarak yükseltiyor. Yani redlineda aracı inlete inlete gitmek yok.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    quote:

    Orijinalden alıntı: unknownrealmman

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmaca-tolga

    arkadaşlar baskı balata maliyetı hakkında bilgi verirmisıniz başına gelmiş arkadaşlar.

    Bır diger merak ettigim konu ise 1.8 i-shift sanzumanlarda otomatik konumda giderken manuale geçiş yada tersi yapabiliyomuyuz araç haraket halinde iken.

    - Debriyaj seti (baskı balata) maliyeti yaklaşık 1200 TL. Net fiyat için bulunduğunuz yere göre gidebileceğiniz 2-3 servise mutlaka sorun.
    - İstediğiniz zaman istediğiniz geçişi (A/M/N) yapabilirsiniz.

    Bir detayda ben vermek istiyorum. Çünkü almadan önce merak ettiğim ve öğrenmeye çalıştığım bir mevzuydu.
    Örneğin otomatik modta giderken manuele geçmek için özellikle bir işlem yapmaya gerek yok. 6.vites manuel giderken - vites kulakçığını çektiğinizde araç vitesi 5'e alıyor ve aynı zamanda manuel kontrole geçilmiş oluyor. Bu andan itibaren kulakçıklardan veya vites kolundan manuel devam edebiliyorsunuz. Yine otomatik modta seyir halindeyken vites kolunu + veya - konumuna getirdiğinizde vites yükselerek veya düşerek yine manuel kontrolü size geçmiş oluyor. İstenilirse de aynı vitesle gitmeye devam ederek vites kolunu sola tek tık çekip bıraktığınızda bulunduğunuz viteste manuele geçmiş oluyorsunuz.
    Manuel vitesten otomatik duruma geçmek için istediğiniz zaman yine vites kolunu sola tek tık çekip bırakıyorsunuz.

    Birde manuelde dahi olsa araç maksimum devire geldiğinde vitesi otomatik olarak yükseltiyor. Yani redlineda aracı inlete inlete gitmek yok.

    Ayrıntı için teşekkürler. :) ya birde yolda giderken aracı boşa yani giderken N konumuna alıp sonra araç durmadan vitese geçirebiliyormuyuz_?




  • Bunu daha önce bende sormuştum. Mümkün bir olay boşa alabiliyorsunuz ve sonrasında otomatiğe çekip devam edebiliyorsunuz. Zararlı olup olmadığı konusunda görüşler mevcuttu. Bende sadece bir kez denedim problemsiz oluyor ama ben de sağlıklı olduğunu düşünmüyorum.
  • Aracımı satıyorum,sizce fiyat nasıl?
    İlgilenen olursa linki aşağıda.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-doktordan-tam-otomatik-deri-koltuk-1-8-civic-hb-73864991/detay/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmusti2528

    Aracımı satıyorum,sizce fiyat nasıl?
    İlgilenen olursa linki aşağıda.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-doktordan-tam-otomatik-deri-koltuk-1-8-civic-hb-73864991/detay/

    Hayırlısı olsun, araç temiz görünüyor, fiyatı da uygun gibi..
    Değişen parçalar küçük bir kaza nedeniyle değiştiyse, çok ayrıntıya girmeden belirtirseniz iyi olur. Sürtmeden, otoparkta geri geri çıkan birisinin vurması, yol kenarında kayıp korkuluklara dokunma falan gibi..

    Satınca ne almayı düşünüyorsunuz?




  • Aracımı satınca tanıdık vasıtasıyla çok uyguna jetta alacağım,acelem yok yaza kadar zamanım var.Ticari araç çarpması sonucu olan kaza ile serviste değişti ilgili parçalar
    büyük bir kaza değil.Emsallerinden yaklaşık 3 bin tl aşağı fiyat koydum (değişen parça başınna bin tl ).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Genel izlenim ve bilgi vereyim o zaman.
    Ben düz vites kullanımdan hoşlanan biriyim ama eşimde kullanacağı için aynı zamanda İstanbul'da yoğun trafik olan bir yerde oturduğum için otomatik almak istiyordum. Honda 2006 yılından itibaren Civic'lerde I-Shift kullanmaya başlamış. 2009'da tam otomatiğe geçmiş şuan ise yine I-shift araçlar satılıyor.
    Tam otomatikler klasik tork konvertörlü şanzımanlar. Geçişler son derece sarsıntısız ama bir miktar performansı törpüleyip bir miktarda yakıt tüketimini arttırıyorlar. I-Shift bana ilaç gibi geldi. Çünkü hem otomatik konforu yaşatabiliyor hem de vitesten veya direksiyon arkasındaki kulakçıklardan manuel kullanım keyfi sunuyordu. Aynı zamanda tüketim olarak da manuelden farksız.
    Forumda Honda Uzmanı rütbeli Candan bir süre I-shift kullanmıştı. Kendisi şahsende tanıdığım bir arkadaşımdır. O bana tavsiye etti. Bir yıl önce çok yakın bir arkadaşıma I-shift almıştık. 20 küsür bin km yaptıktan sonra o da tavsiye etti. Bende yorumlara fazla takılmadan aldım.
    Sizin alacağınız seviyeye gelene kadar I-shift 3veya 4 defa yazılım güncellemesi geçirdi ve vites geçişlerinden iyileşmeler oldu. Şikayet edilen mesajların konuların tarihlerine bakarsanız eskidir genellikle.

    Yarı otomatik olarak geçen bu vites türü Opel'de easytronik, Toyota'da MMT, Fiat'ta dualogic adı altında kullanılan sistemlerle aynı mantıkta. Hiç biri hiç bir zaman tam otomatik konforu veremez. Vites geçişleri sarsınyılı mı? Belki manuel vites kullanan biri gibi özellikle 1'den 2'ye geçişte vites geçişini hissedebiliyorsunuz. Onun dışında ciddi sallamalar olmuyor.
    Vites geçişleri sizin gaza basışınıza göre ayarlıyor hafif hızlanmalarda 60'ta 6'ya geliyor sistem. Gaza biraz daha hızlı basarsanız yine 3000 devirden sonra vites değiştiriyor. Dip gaz yaparsanızda redline olana kadar vites atmıyor. 6. vites 60'la giderken dipgazda 2'ye çekebiliyor. Uzun yola da gittim problem yaşamadım.

    Yokuş yukarı kalkış desteği yok ama zaten ayağı frenden çekince araç zaten öne doğru gitme eğiliminde oluyor. El freni kullanmaya alışırsanız hiç problem olmaz. Stop şimdiye kadar hiç etmedi. Yolda kalan veya kaldığını iddia eden sadece 1 kişi okudum. Onun dışında da hiç görmedim duymadım. Yarı otomatiklerin olumsuz tarafı baskı balatayı çabuk bitirebilme durumları. Özellikle yokuş yukarı bol dur-kalk yapılan durumlarda baskı balata normalden fazla yıpranabiliyor. 95 bin km olup baskı balata değişmeyen araçta okudum 30 binde değiştirende... Işıklarda 20 snden uzun beklemelerde vites boşta beklenirse baskı balata ömrü ciddi anlamda farkediyor.
    Bence en iyisi mümkünse bir test etmeniz. Sonucu beklentiler belirliyor çünkü.

    Birkaç ay içerisinde Allah izin verirse hatchback civic almak isteyen biri olarak vermiş olduğunuz bilgiler çok yararlı oldu.

    Yalnız kafama takılan 1-2 soru var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    Yakın zamanda 2012 yeni kasa hatcbackler gelecek deniyor ve internetten gördüğüm resimler benim fikrimce berbat ötesi. Yeni kasa tam bir hayal kırıklığı...
    Bu yeni kasalar ne zaman tam olarak gelecek ve 2011 kasaların satışı ne zaman kadar sürecektir? Açıkcası ben alana kadar 2011 kasaların satışının bitmesinden çok korkuyorum.

    sayg,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ament1a -- 14 Şubat 2012; 14:15:30 >




  • arkadaşlar herkese iyi forumlar dilerim... aracımı jeep alıcagımdan dolayı satıyorum linki aşagıya koydum bir mahsuru yoksa...http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-sahibinden-servis-bakimli-honda-civic-hb-69839536/detay/ hem fıkırlerınızıde beklıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ament1a

    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Genel izlenim ve bilgi vereyim o zaman.
    Ben düz vites kullanımdan hoşlanan biriyim ama eşimde kullanacağı için aynı zamanda İstanbul'da yoğun trafik olan bir yerde oturduğum için otomatik almak istiyordum. Honda 2006 yılından itibaren Civic'lerde I-Shift kullanmaya başlamış. 2009'da tam otomatiğe geçmiş şuan ise yine I-shift araçlar satılıyor.
    Tam otomatikler klasik tork konvertörlü şanzımanlar. Geçişler son derece sarsıntısız ama bir miktar performansı törpüleyip bir miktarda yakıt tüketimini arttırıyorlar. I-Shift bana ilaç gibi geldi. Çünkü hem otomatik konforu yaşatabiliyor hem de vitesten veya direksiyon arkasındaki kulakçıklardan manuel kullanım keyfi sunuyordu. Aynı zamanda tüketim olarak da manuelden farksız.
    Forumda Honda Uzmanı rütbeli Candan bir süre I-shift kullanmıştı. Kendisi şahsende tanıdığım bir arkadaşımdır. O bana tavsiye etti. Bir yıl önce çok yakın bir arkadaşıma I-shift almıştık. 20 küsür bin km yaptıktan sonra o da tavsiye etti. Bende yorumlara fazla takılmadan aldım.
    Sizin alacağınız seviyeye gelene kadar I-shift 3veya 4 defa yazılım güncellemesi geçirdi ve vites geçişlerinden iyileşmeler oldu. Şikayet edilen mesajların konuların tarihlerine bakarsanız eskidir genellikle.

    Yarı otomatik olarak geçen bu vites türü Opel'de easytronik, Toyota'da MMT, Fiat'ta dualogic adı altında kullanılan sistemlerle aynı mantıkta. Hiç biri hiç bir zaman tam otomatik konforu veremez. Vites geçişleri sarsınyılı mı? Belki manuel vites kullanan biri gibi özellikle 1'den 2'ye geçişte vites geçişini hissedebiliyorsunuz. Onun dışında ciddi sallamalar olmuyor.
    Vites geçişleri sizin gaza basışınıza göre ayarlıyor hafif hızlanmalarda 60'ta 6'ya geliyor sistem. Gaza biraz daha hızlı basarsanız yine 3000 devirden sonra vites değiştiriyor. Dip gaz yaparsanızda redline olana kadar vites atmıyor. 6. vites 60'la giderken dipgazda 2'ye çekebiliyor. Uzun yola da gittim problem yaşamadım.

    Yokuş yukarı kalkış desteği yok ama zaten ayağı frenden çekince araç zaten öne doğru gitme eğiliminde oluyor. El freni kullanmaya alışırsanız hiç problem olmaz. Stop şimdiye kadar hiç etmedi. Yolda kalan veya kaldığını iddia eden sadece 1 kişi okudum. Onun dışında da hiç görmedim duymadım. Yarı otomatiklerin olumsuz tarafı baskı balatayı çabuk bitirebilme durumları. Özellikle yokuş yukarı bol dur-kalk yapılan durumlarda baskı balata normalden fazla yıpranabiliyor. 95 bin km olup baskı balata değişmeyen araçta okudum 30 binde değiştirende... Işıklarda 20 snden uzun beklemelerde vites boşta beklenirse baskı balata ömrü ciddi anlamda farkediyor.
    Bence en iyisi mümkünse bir test etmeniz. Sonucu beklentiler belirliyor çünkü.

    Birkaç ay içerisinde Allah izin verirse hatchback civic almak isteyen biri olarak vermiş olduğunuz bilgiler çok yararlı oldu.

    Yalnız kafama takılan 1-2 soru var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    Yakın zamanda 2012 yeni kasa hatcbackler gelecek deniyor ve internetten gördüğüm resimler benim fikrimce berbat ötesi. Yeni kasa tam bir hayal kırıklığı...
    Bu yeni kasalar ne zaman tam olarak gelecek ve 2011 kasaların satışı ne zaman kadar sürecektir? Açıkcası ben alana kadar 2011 kasaların satışının bitmesinden çok korkuyorum.

    sayg,

    İlk geldiğinde bu kasanın görüntüsünüde yargılayanlar olmuştu. Göz illaki alışacaktır ama banada mevcut kasa daha güzel geliyor.
    Sanırım sıfır almayı düşünüyorsunuz. Bu yüzden bu süre zarfında yeni kasa gelirse siz mevcut kasayı alma fırsatı bulamadan bayilerden kalkmış olacak. Ellerindeki stoğu tüketene kadar satışa devam ederler. Şu an hala siparişler ve ithalat devam ediyor mu? Ne hızla devam ediyor? Honda Türkiye yeni kasa öncesinde sipariş olmaksızın veya sipariş sayısının üzerinde getirterek bir miktar stok yapmayı düşünüyor mu? Bu soruların cevaplarını bilmiyoruz. Elinizde sıfır parası olacaksa en kötü ihtimalle temiz kullanılmış çok düşük kmli bir aracı alabilirsiniz.




  • Arkadaşlar çoğu yorumları okudum. Ben de önümüzdeki bir hafta içinde civic hb 1.4 i-shift sport modelini alacağım inşallah. Ama sorular asla bitmez değil mi :)

    1- 2011 modelllerde yine i-shift mi yoksa otomatiğe mi geçildi? Bazı yerlerde otomatiğe geçildi veya vites de ayarlamalar yapılarak sorunlar giderildi diyor. Bazı yerlerde de i-sihft ama otomatik vites deniliyor. Hangisi doğru?
    2- Görüştüğüm satış temsilcisi elni çabuk tut 1 Martta fiyatları arttıracak honda dedi. Doğruluk payı var mıdır?
    3- ÖTV indirimi olacağını duydum. Bilgisi olan var mı?
    4- Ben bu arabayı çok istiyorum açıkçası. Sadece belli bir miktarını peşin verip gerisini honda finanstan taksite bağlıyacam. Rahat 5-6 sene değiştirmeden kullanırım. Şimdi sizce yeni çıkan 2012 civic sedan elegance almak mı daha iyi olur yoksa 2011 model civic hb mi? Çünkü iki araç arasında yaklaşık 750 TL lik bir fark var sadece. Yani hangisi daha akıllıca olur. Arabayı uzuuunn yıllar kullanacam en nihyetinde.
    5- 2011 modellerde yokuş kalkış desteği var mı acaba?

    6- EN ÖNEMLİSİ: Arkadaşlar işin aslı beni en çok düşündüren araba yokuşta geriye kaçar mı birde i-shift olayı. Bazı arkadaşlar bazen 2. vitese geçemediğini ya da 1 ile iki arasında devamlı gidip geldiğini söylüyorlar. Ya ne biliyim daha önce hiç kullanmadım i-shift. Korkutuyo açıkçası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vagojeo -- 25 Şubat 2012; 19:01:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vagojeo

    Arkadaşlar çoğu yorumları okudum. Ben de önümüzdeki bir hafta içinde civic hb 1.4 i-shift sport modelini alacağım inşallah. Ama sorular asla bitmez değil mi :)

    1- 2011 modelllerde yine i-shift mi yoksa otomatiğe mi geçildi? Bazı yerlerde otomatiğe geçildi veya vites de ayarlamalar yapılarak sorunlar giderildi diyor. Bazı yerlerde de i-sihft ama otomatik vites deniliyor. Hangisi doğru?
    2- Görüştüğüm satış temsilcisi elni çabuk tut 1 Martta fiyatları arttıracak honda dedi. Doğruluk payı var mıdır?
    3- ÖTV indirimi olacağını duydum. Bilgisi olan var mı?
    4- Ben bu arabayı çok istiyorum açıkçası. Sadece belli bir miktarını peşin verip gerisini honda finanstan taksite bağlıyacam. Rahat 5-6 sene değiştirmeden kullanırım. Şimdi sizce yeni çıkan 2012 civic sedan elegance almak mı daha iyi olur yoksa 2011 model civic hb mi? Çünkü iki araç arasında yaklaşık 750 TL lik bir fark var sadece. Yani hangisi daha akıllıca olur. Arabayı uzuuunn yıllar kullanacam en nihyetinde.
    5- 2011 modellerde yokuş kalkış desteği var mı acaba?

    6- EN ÖNEMLİSİ: Arkadaşlar işin aslı beni en çok düşündüren araba yokuşta geriye kaçar mı birde i-shift olayı. Bazı arkadaşlar bazen 2. vitese geçemediğini ya da 1 ile iki arasında devamlı gidip geldiğini söylüyorlar. Ya ne biliyim daha önce hiç kullanmadım i-shift. Korkutuyo açıkçası.

    Yenilerde yokuş kalkış desteği var diye biliyorum benim aracım 2008 model ve i-shift bunlarda hillholder yok.

    2.vitese geçmiyor diye birşey yok öyle 1-2 arasında gidip gelme olayı yok benim aracımda vites geçişleri yerinde ve sıkıntısız saçmalama yok kısacası..

    Benim cevap verebileceğim konular bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vagojeo

    Arkadaşlar çoğu yorumları okudum. Ben de önümüzdeki bir hafta içinde civic hb 1.4 i-shift sport modelini alacağım inşallah. Ama sorular asla bitmez değil mi :)

    1- 2011 modelllerde yine i-shift mi yoksa otomatiğe mi geçildi? Bazı yerlerde otomatiğe geçildi veya vites de ayarlamalar yapılarak sorunlar giderildi diyor. Bazı yerlerde de i-sihft ama otomatik vites deniliyor. Hangisi doğru?
    2- Görüştüğüm satış temsilcisi elni çabuk tut 1 Martta fiyatları arttıracak honda dedi. Doğruluk payı var mıdır?
    3- ÖTV indirimi olacağını duydum. Bilgisi olan var mı?
    4- Ben bu arabayı çok istiyorum açıkçası. Sadece belli bir miktarını peşin verip gerisini honda finanstan taksite bağlıyacam. Rahat 5-6 sene değiştirmeden kullanırım. Şimdi sizce yeni çıkan 2012 civic sedan elegance almak mı daha iyi olur yoksa 2011 model civic hb mi? Çünkü iki araç arasında yaklaşık 750 TL lik bir fark var sadece. Yani hangisi daha akıllıca olur. Arabayı uzuuunn yıllar kullanacam en nihyetinde.
    5- 2011 modellerde yokuş kalkış desteği var mı acaba?

    6- EN ÖNEMLİSİ: Arkadaşlar işin aslı beni en çok düşündüren araba yokuşta geriye kaçar mı birde i-shift olayı. Bazı arkadaşlar bazen 2. vitese geçemediğini ya da 1 ile iki arasında devamlı gidip geldiğini söylüyorlar. Ya ne biliyim daha önce hiç kullanmadım i-shift. Korkutuyo açıkçası.

    1. 2011 model 1.4 i-vtec araçların tam otomatik vitesli olanları da var i-shift olanları da var.
    2. Honda Türkiye için mali yıl martta başlar, mart ayında eski hesaplar kapanır yeni defterler açılır. Temsilcinin dediği doğrudur.
    3. ?
    4. Kişisel tercihdir sonuçta. Şuna dikkat etmek lazım, araçların birisi sedab, diğeri HB. Sizin ilgi ve ihtiyaçlarınıza hangisi daha çok cevap verecek?
    5. Bilmiyorum, olsa da olmasa da i-shift araçlarda geriye kaçma sorunu yaşamazsınız. Ben hiç yaşamadım. Tam otomatik vitesleri bilmiyorum.
    6. Yokuşta kaçma olayını 5. maddede yazdım, i-shift bence mükemmel bir sistem. Bizdeki sorun kullanıcılar. i-shift in ne olduğunu, neden yapıldığını iyi bilmek lazım. Beklentileri de ona göre tutarsınız en azından:
    I-shift, şamzuman olarak bildiğiniz klasik anlamda manuel vitesli araçlardaki şanzumanı kullanıyor. Vites geçişlerini yapan ise elektornik-mekanik yapıdaki debriyaj seti. Peki bu debriyaj setinde neler var, nasıl bir mantıkta çalışıyor? Debriyaj seti, bildiğimiz baskı balata ile bu baskı balatayı kontrol eden robotize debriyajdan ibaret aslında. Vites geçisi yapılacağı zaman bu robotize debriyaj, baskı balatayı sizin yerinize kullanarak vites geçisini yapıyor. Yani manuel sistemde sol ayağınızla bastığınız debriyaja sizin yerinize bir elektrik motoru basıyor.
    Eğer aracı otomatik modda kullanıyorsanız, gaz pedalına verdiğiniz tepkiye göre aracın devri ve hızlanma isteğine en uygun vites otomatik olarak ayarlanıp araç en uygun sürüş konumuna 1-2 saniyede geçiyor. Mesela normal seyir halinde 2100 devirde, 60 km hızla ve 4 vitese araç yoluna devam ediyor diyelim. Sollamaya çıkma ihtiyacı duydunuz ve sinyali yaktıktan sonra gaza sonuna kadar bastınız. Araç demin bahsettiğim sürede (1-2 saniye) 3. veya gerekirse 2. vitese geçiyor, 5-7 bin arası devire yükselen motor ani ivmelenme sağlıyor. Bu sırada NFS oyunlarında nitro tuşuna basılmış bir araç sürüyormuş hissine kapılacağınızı garanti ederim (1.8 motor için söylüyorum, 1.4 de durumu bilmiyorum). Ayrıntılı bilgi için internette kick-down aramasını yapabilirsiniz. Gaz pedalından ayağınızı çektiğinizde araç yeteri kadar vitesi yükseltip normal sürüşe devam ediyor.
    Eğer aracı manuel modda kullanıyorsanız, direksiyondaki kulakçıklardan veya vites kolundan vites geçiş isteğini araca ilettiğinizde (araç istenilen vitese geçişin uygun olup olmadığını kontrol ettikten sonra) yine elektonik mekanik debriaj seti sizin için gerekli işlemleri yapıyor ve istenilen vitese geçiş sağlanıyor.
    Burada şunu iyi görmek lazım. Bu şanzuman tam otomatik değil, tam otomatik kadar konfor vermez. Sarsıntı oluyor mu derseniz evet oluyor çünkü sonuçta bu araçta vites geçişi baskı balata ile sağlanıyor ama manuel vitesli bir araçta vites geçişi esnasında oluşan sarsıntıyı hayal edin; i-shift te bu yoğunlukta sarsıntı asla yaşamasınız.
    Peki yeterince konforlu bir otomatik vites sistemi değil ise, neden i-shift var diye sorabilirsiniz. Bunun cevabı da tamamen duygusal derim ben. Zira i-shift sistemler tam otomatik sistemlere göre yaklaşık %10 yakıt tasarrufu sağlar. Tam otomatik şanzumanlarda bulunan tork konvertörü yakıt kullanımını artırır. I-shit te ise elektrikli motor var, aküde elektrik alıyor o kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownrealmman -- 25 Şubat 2012; 23:01:56 >




  • Teşekkürler bilgiler için arkadaşlar. Sanırım alacam arabayı. Aldıktan sonra inşallah burda tekrar nasıl kullanmam gerektiğini öğretirsiniz bana :)
  • Merhabalar...
    Tartişmaları fln baya bir okudum inceledim. 2008 model Type-s i-shift kullanıyorum.Aracım şu anda 65000 km de.

    1-Daha baskı balata değiştirmedim, geçen honda borada bakıma götürdüm hiç bir sorunu yok dediler. Bu biraz kullanımdam kaynaklanıyor. Duruduğun anda
    vitesi boşa alman gerekiyor bu tip şanzımanlarda yoksa çabuk ısınıyor.

    2- İlk başlarda bu şanzımana alışmakta baya zorlanıyor insan ama alışınca çok keyifli. Bazen dik yokuşlarda 2. vitese hemen atıyor, ozmn elle müdehale gerkiyor.

    3- Sert süspansiyon doğru ama araç spor,,eeee normal bence. Hiç terettütsüz virajlara dalabiliyorum.

    4-Ön konsoldan bazen ufak tefek tıkırtılar geliyor. Ama bence buda normal.

    5-sakin kullanımda şehir içinde 6,9lt. agresif kullanımda 8,5-8,7 lt yakıyor. İnanın 9 lt yi görmedim hala.

    6-Siyah renk aracım fırça izleri malesef belli oluyor bir pasta attıracam yazı bekliyorum.

    7-Ses sistemini beğenmiyorum daha iyi olabilirdi.

    8-Direksiyon bir harika. Küçük olmasından dolayı rahat kullnılıyo hem de çok fonksiyonlu düğmeleri rahat.

    9-arka görüş özellikle problemli.

    10-Motor sesini içeri fazla alıyor ama bu benm hoşuma gidiyor. Kişiden kişiye değişir.

    11- Tek kapılı versiyonu 4 kapılıdan daha çekici.

    12-Camlara film çektirince çok güzel görünüyor ama geçen gün ceza yedim 140 tl bu yüzden.

    13- Performans manuel kullanımda yeterli.

    14- Yolda kendine kesinlikle baktırıyor.

    15- Keşke 1,4 i-shift çıkmasaydı çünkü onlar yolda kesinlikle nal topluyor bir kamyon bile rahatlıkla onu geçebiliyir (abartmıyorum) bu yüzden karizması biraz sarsıldı diyebilirim

    Özetle 1,8 motor için konuşuyorum tevsiye ederim, ama 1,4 5 para etmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YZF-R1



    15- Keşke 1,4 i-shift çıkmasaydı çünkü onlar yolda kesinlikle nal topluyor bir kamyon bile rahatlıkla onu geçebiliyir (abartmıyorum) bu yüzden karizması biraz sarsıldı diyebilirim

    Özetle 1,8 motor için konuşuyorum tevsiye ederim, ama 1,4 5 para etmez.







    işte burada saçmalamışsın
    kullandın mı ki 1.4 ü
  • 
Sayfa: önceki 6667686970
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.