Şimdi Ara

Rolls-Royce motor teknolojisi hakkında bilgisi olan var mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler Rolls-Royce'un kendi araçlarında kullandığı motorlarındaki torku düzenlemek amacıyla çalışan bir mekanizma var bildiğim kadarıyla ve bu mekanizma veya sistem hakkında bana bilgi verebilir misiniz ? yardımlarınız için teşekkürler.



  • Ali Ağaoğlunu çağırın konuya RR kullanıcısıydı kendisi bilgi versin arkadaşa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Ali Ağaoğlunu çağırın konuya RR kullanıcısıydı kendisi bilgi versin arkadaşa.

    aman hocam yavaş
    perşembe günü sununmum var onun için bilgi topluyorum sadece
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL

    Ali Ağaoğlunu çağırın konuya RR kullanıcısıydı kendisi bilgi versin arkadaşa.

    aman hocam yavaş
    perşembe günü sununmum var onun için bilgi topluyorum sadece

    Umarım aradığını bulursun usta ne diyim çok ilginç bir araçla giriş yaptın konuya aklıma başka bişe gelmedi
  • Rolls Royce nin motorlarını Bmw kendisi üretiyor.

    Bmw Rolls Royce u satın almadan öncede motorlarını temin ediyormuş ayrıca Vag grubu almadan önce Bentley içinde, sizin sorunuza gelince üretim videosunda onunla ilgili bir şey anlatıyordu ama şimdi anımsayamadım.
  • Rolls Royce yanlissam duzeltin ucak motoruda yapiyor adamlar.

    Boing yada Airbus ikisinden biri olmasi lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motorlarını Renault'tan temin eder ve DCI'dir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Rolls Royce nin motorlarını Bmw kendisi üretiyor.

    Bmw Rolls Royce u satın almadan öncede motorlarını temin ediyormuş ayrıca Vag grubu almadan önce Bentley içinde, sizin sorunuza gelince üretim videosunda onunla ilgili bir şey anlatıyordu ama şimdi anımsayamadım.

    Hocam pek temin ettiklerini sanmıyorum, tank motoru, jet motoru vb gibi motorlarda uzmanlaşan bir şirket sanırsam dışarıdan almaz motoru... ben de bir kaç yerde duymuştum özel torku düzenleyen sürüşte rahatlık sağlayan bir valf sisteminin olduğunu ama tam olarak teknik bilgisine sahip değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Rolls Royce yanlissam duzeltin ucak motoruda yapiyor adamlar.

    Boing yada Airbus ikisinden biri olmasi lazim

    Haklisiniz, Airbus A380 motorlarini Rolls Royce uretiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlancpaiN kullanıcısına yanıt
    Rolls Royce kendisi araba motoru üretmiyor Bmw temin ediyor, dediğim gibi Bmw satın almadan öncede motorları temin ediyordu, birde öyle Bmw yi küçümser gibi konuştunuz ama dünyanın en iyi motor üreticilerinden bir tanesidir. Bugün dünya da kaç tane seri üretim V12 motor üreticisi var.



    PAZARTESİ 17 AĞUSTOS 1998

    Volkswagen paha biçilmez Rolls-Royce ismini neden BMW'ye sattı?


    ŞELALE KADAK

    İki Alman otomotiv devi 28 Temmuz'da olağanüstü bir anlaşma için sabah 8:30'da Bavarian Country Club'ta buluştu.

    Volkswagen'in Başkanı Ferdinand Piech ve BMW'nin Başkanı Bernd Pischetsrieder, 67 yıl önce aynı çatı altına giren lüks otomobilin önde gelen iki ismi Rolls-Royce ve Bentley'nin boşanmasında son noktayı koymak için bir araya gelmişti.

    VW ve BMW, İngiliz sermayeli Rolls-Royce'u satın almak için kıyasıya mücadele vermişti. 1997'nin Ekim'inde Rolls-Royce'u satışa çıkaran Vickers, sonunda markayı Volkswagen'e, 790 milyon dolara satmıştı. Otomotiv dünyası bu haberle yankılanırken, çok geçmeden VW'nin Rolls-Royce'un isim hakkını 65 milyon dolara BMW'ye sattığı açıklanmıştı.

    BMW'yle giriştiği yarıştan Rolls-Royce'u satın alarak çıkan VW, milyonlarca dolar vererek Rolls-Royce'un İngiltere'deki fabrikası ve 2400 vasıflı işçisine sahip olmuştu ama "paha biçilmez" isim hakkından nasıl vazgeçtiği başlangıçta anlaşılamamıştı.

    Anlaşmayla BMW, 2003'te Rolls-Royce adında bir firma kuracak, VW de Bentley otomobillerini üretecekti. BMW, Rolls Royce'un motor ve yedek parça aksamını, 2002 yılı sonuna kadar VW'ye sağlamaya devam edecekti.

    Geçtiğimiz hafta International Herald Tribune gazetesinde yer alan haberde, VW'nin Rolls-Royce'u satın almasında iki kritik hesap hatası yapıldığı, Rolls-Royce'un isim hakkının kimin olduğu ve hangi firmanın motorlarının otomobillerde kullanıldığı konusunun gözden kaçtığı ortaya çıktı.

    VW'nin kritik hatası

    VW'yi hataya sürükleyen en önemli neden üç şirket arasındaki karmaşık ilişkiydi. Vickers ana şirketti. Rolls-Royce ve Bentley marka otomobilleri ise Rolls-Royce Motor Cars Ltd. üretiyordu. Rolls-Royce PLC adındaki üçünçü şirket de uçak motoru üretimi yapıyordu.

    VW, otomobil üreten Rolls-Royce Motor Cars'ı satın aldı. Ancak, bu noktada çok önemli bir ayrıntı gözden kaçırıldı. Çünkü, 1973'te yapılan bir anlaşmaya göre, efsanevi otomobilin isim hakkını elinde bulunduran uçak motoru üreticisi Rolls-Royce PLC, otomobil üreten şirketin bir yabancıya satılması halinde, isim hakkında son sözü söyleme yetkisine sahipti.

    Rolls-Royce fabrikası bir yabancıya satıldığı için, isim hakkı kozu uçak motoru üreten fabrikaya geçmişti. İşin daha da ilginç bir yanı, Rolls-Royce için yapılan savaşta kaybeden taraf olan BMW'nin, uzun yıllardır Rolls-Royce PLC ile sıkı bir işbirliği içinde bulunmasıydı. BMW, 1990'dan beri Rolls-Royce için 8 ve 12 silindirli motor üretiyordu. BMW ayrıca, yine Rolls Royce PLC için Almanya'da jet motoru üretimi yapıyordu.

    Yarışı kaybeden BMW, Rolls-Royce ile VW arasındaki anlaşma resmiyet kazanınca, "Artık Rolls-Royce için motor üretmeyeceğini" açıkladı. Böylece Rolls-Royce VW için otomobil değil bir bisiklet haline gelivermişti. Çünkü, VW otomobil üretecek ama bu otomobilleri yürütecek motoru bulamayacaktı.

    Herkes son kartını oynamıştı. Taraflar yeniden biraraya geldi. Toplantıda, isim hakkını elinde bulunduran Rolls-Royce PLC, BMW'yi destekleyerek "İsim hakkınını yarışı kaybeden Alman'a verilmesini" istedi. VW'nin bu dayatma karşısında yapacak fazla birşeyi yoktu. Piech, Rolls-Royce'un isim hakkını 65 milyon dolara BMW'ye satmaya razı oldu.

    Sonunda, VW markası olmayan bir fabrika ve işçilerini, BMW ise fabrikası olmayan bir markayı satın almış oldu. BMW de Volkswagen de Rolls-Royce için istediklerinden daha azına sahip oldu. Ama VW daha da azına...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allstar34 -- 12 Mayıs 2015; 23:39:39 >




  • RR limited havacılık bölümünün %90'ı İngiliz Hükümetinin. Havacılıkta savaş ve sivil jetlerde en büyük motor üreticilerinden biridir.

    Otomobil bölümü 2003 yılında BMW'ye satıldı.

    Hangi motor teknolojisi adamların yüzlerce farklı motoru var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Rolls Royce kendisi araba motoru üretmiyor Bmw temin ediyor, dediğim gibi Bmw satın almadan öncede motorları temin ediyordu, birde öyle Bmw yi küçümser gibi konuştunuz ama dünyanın en iyi motor üreticilerinden bir tanesidir. Bugün dünya da kaç tane seri üretim V12 motor üreticisi var.



    PAZARTESİ 17 AĞUSTOS 1998

    Volkswagen paha biçilmez Rolls-Royce ismini neden BMW'ye sattı?


    ŞELALE KADAK

    İki Alman otomotiv devi 28 Temmuz'da olağanüstü bir anlaşma için sabah 8:30'da Bavarian Country Club'ta buluştu.

    Volkswagen'in Başkanı Ferdinand Piech ve BMW'nin Başkanı Bernd Pischetsrieder, 67 yıl önce aynı çatı altına giren lüks otomobilin önde gelen iki ismi Rolls-Royce ve Bentley'nin boşanmasında son noktayı koymak için bir araya gelmişti.

    VW ve BMW, İngiliz sermayeli Rolls-Royce'u satın almak için kıyasıya mücadele vermişti. 1997'nin Ekim'inde Rolls-Royce'u satışa çıkaran Vickers, sonunda markayı Volkswagen'e, 790 milyon dolara satmıştı. Otomotiv dünyası bu haberle yankılanırken, çok geçmeden VW'nin Rolls-Royce'un isim hakkını 65 milyon dolara BMW'ye sattığı açıklanmıştı.

    BMW'yle giriştiği yarıştan Rolls-Royce'u satın alarak çıkan VW, milyonlarca dolar vererek Rolls-Royce'un İngiltere'deki fabrikası ve 2400 vasıflı işçisine sahip olmuştu ama "paha biçilmez" isim hakkından nasıl vazgeçtiği başlangıçta anlaşılamamıştı.

    Anlaşmayla BMW, 2003'te Rolls-Royce adında bir firma kuracak, VW de Bentley otomobillerini üretecekti. BMW, Rolls Royce'un motor ve yedek parça aksamını, 2002 yılı sonuna kadar VW'ye sağlamaya devam edecekti.

    Geçtiğimiz hafta International Herald Tribune gazetesinde yer alan haberde, VW'nin Rolls-Royce'u satın almasında iki kritik hesap hatası yapıldığı, Rolls-Royce'un isim hakkının kimin olduğu ve hangi firmanın motorlarının otomobillerde kullanıldığı konusunun gözden kaçtığı ortaya çıktı.

    VW'nin kritik hatası

    VW'yi hataya sürükleyen en önemli neden üç şirket arasındaki karmaşık ilişkiydi. Vickers ana şirketti. Rolls-Royce ve Bentley marka otomobilleri ise Rolls-Royce Motor Cars Ltd. üretiyordu. Rolls-Royce PLC adındaki üçünçü şirket de uçak motoru üretimi yapıyordu.

    VW, otomobil üreten Rolls-Royce Motor Cars'ı satın aldı. Ancak, bu noktada çok önemli bir ayrıntı gözden kaçırıldı. Çünkü, 1973'te yapılan bir anlaşmaya göre, efsanevi otomobilin isim hakkını elinde bulunduran uçak motoru üreticisi Rolls-Royce PLC, otomobil üreten şirketin bir yabancıya satılması halinde, isim hakkında son sözü söyleme yetkisine sahipti.

    Rolls-Royce fabrikası bir yabancıya satıldığı için, isim hakkı kozu uçak motoru üreten fabrikaya geçmişti. İşin daha da ilginç bir yanı, Rolls-Royce için yapılan savaşta kaybeden taraf olan BMW'nin, uzun yıllardır Rolls-Royce PLC ile sıkı bir işbirliği içinde bulunmasıydı. BMW, 1990'dan beri Rolls-Royce için 8 ve 12 silindirli motor üretiyordu. BMW ayrıca, yine Rolls Royce PLC için Almanya'da jet motoru üretimi yapıyordu.

    Yarışı kaybeden BMW, Rolls-Royce ile VW arasındaki anlaşma resmiyet kazanınca, "Artık Rolls-Royce için motor üretmeyeceğini" açıkladı. Böylece Rolls-Royce VW için otomobil değil bir bisiklet haline gelivermişti. Çünkü, VW otomobil üretecek ama bu otomobilleri yürütecek motoru bulamayacaktı.

    Herkes son kartını oynamıştı. Taraflar yeniden biraraya geldi. Toplantıda, isim hakkını elinde bulunduran Rolls-Royce PLC, BMW'yi destekleyerek "İsim hakkınını yarışı kaybeden Alman'a verilmesini" istedi. VW'nin bu dayatma karşısında yapacak fazla birşeyi yoktu. Piech, Rolls-Royce'un isim hakkını 65 milyon dolara BMW'ye satmaya razı oldu.

    Sonunda, VW markası olmayan bir fabrika ve işçilerini, BMW ise fabrikası olmayan bir markayı satın almış oldu. BMW de Volkswagen de Rolls-Royce için istediklerinden daha azına sahip oldu. Ama VW daha da azına...

    Hocam ortada çok büyük bir yanlış anlaşılma var sanırsam, ben bmw'yi falan kötülemedim asla, sadece rolls royce'un kendi motorlarını üretecek kapasitede olduğunu düşündüğümden üretebileceklerini söyledim...

    + konuyu açma nedenim de aynı sebepten dolayı olup sadece merak ettiğim şey şu; rolls royce konfor için tork düzenleme sistemi kullanıyor diye biliyorum ve bu sistemin teknik ayrıntılarını merak ediyorum... ve böyle bir sistem sadece rolls royce'da var diye bildiğimden dolayı motorlarını kendisi üretiyordur diye çıkarımda bulundum




  • BlancpaiN kullanıcısına yanıt
    Anladım demek istediğinizi ama gerçek bu :) uçak motoru ve araba motoru aynı yapı değil sonuçta, videoda 31 dk dan itibaren izleyin sorunuzun cevabı orada.

  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rolls-royce-fly-motors-1988-rolls-royce-spirit-198715530/detay


    abi bu nasıl bir güzelliktir bu nasıl bir asalettir yav :)


    bende bu arabanın motorunu merak ettim, 6000 cc üzeri motordan 275-300 beygir almış adamlar, bu motorun teknolojisinin yetersizliğiyle mi alakalı acaba yoksa arabanın ağırlığı vs. mi etkiliyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rolls-royce-fly-motors-1988-rolls-royce-spirit-198715530/detay


    abi bu nasıl bir güzelliktir bu nasıl bir asalettir yav :)


    bende bu arabanın motorunu merak ettim, 6000 cc üzeri motordan 275-300 beygir almış adamlar, bu motorun teknolojisinin yetersizliğiyle mi alakalı acaba yoksa arabanın ağırlığı vs. mi etkiliyor?

    yok hocam tahminimce dediğim sistem yüzünden böyle bir sonuç çıkıyor karşımıza, motorda güç yok ama gidiyor, yani gaza bastığınızda sizi rahatsız etmiyor ama yüksek hızlara çıkabiliyor... değişik bir sistem işte...




  • Sanırım TCC yi arıyorsun Torque Converter Clutch denir buna. Yalnız bu RR a özel değil;http://www.caranddriver.com/features/zfs-8-speed-automatic-transmission
    Madem ödev gerisini sen araştır. :)
    Çok bilgim yok ama RR eskiden hidrolik tork converter kullanıyor olmalı bunu da deniz motorlarını felan ürettiklerinden biliyorlar. Bunun dışında BMW'nin RR'a verip de 7.60 larında parasıyla uygulamadığı birşey yok isimleri farklıdır sadece idrive ın ismi farklı mesela. Birde yürüyende daha pahalı ekipmanlar kullanılıyor belki de bunu kastetiyorsundur arkalarda hidropnomatik managementla geliyor felan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Anladım demek istediğinizi ama gerçek bu :) uçak motoru ve araba motoru aynı yapı değil sonuçta, videoda 31 dk dan itibaren izleyin sorunuzun cevabı orada.




    aynen hocam benim söylemek istediğim 31. dakikadan sonra anlatılmış fakat bu yumuşak tork etkisini nasıl sağlıyorlar ? hangi teknikle...


    @guyverland
    hocam o sistemi de biliyorum, tork konvertöründeki güç kaybını önlemek için sabitleme sistemi fakat benim bahsettiğim çok farklı bir düzeyde bilgi...

    +ödev değil, farklı bir kuruluş için sunum yapacağım.




  • BlancpaiN kullanıcısına yanıt
    biraz önce bende neymiş diye bakayım dedim de alakası yok her zaman ki gibi NAT GEO sallamasyonculuğu veyron da da böyleydiler :D O dedikleri şey BMW de olan variable enjeksiyon yöntemi zaten RR'a verilen motorlara özel birşey değil.
    Sunum yapacaksın ama bu aradığın şeyin varlığını nerden biliyorsun? neye göre arıyorsun ayrıntı lazım. Birşeylerden akılda kaldı diye olmayan birşeyi mi arıyorsun acaba. Başka torku yöneten birşey olabileceğini ben sanmıyorum altyapısı uzun yıllardır BMW bunların. N54 kodlu felan motorları kullanıyorlar. Ek supercharge felan uyguladıklarını biliyorum zaten tonajı yüksek araçlar bunlar. ECU yönetimi olarak da konfora yönelik mutlaka farkı vardır. Dediğim gibi çok eskiye bakıyorsan hidrolik tork converterine bakmak mantıklı. Sunumu ne üzerine yapacaksın.


    @r0x
    o tarihler için o güçler normal. O yakın zaman aralıklarında ki GM V8 'lerine felan bakarsanız görürsünüz. 6 Lt de 500 bandı daha sonra ki motorlarda yaygınlık kazandı. O aracın tonajı 2 ton dan fazladır o zaman için fazla bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    biraz önce bende neymiş diye bakayım dedim de alakası yok her zaman ki gibi NAT GEO sallamasyonculuğu veyron da da böyleydiler :D O dedikleri şey BMW de olan variable enjeksiyon yöntemi zaten RR'a verilen motorlara özel birşey değil.
    Sunum yapacaksın ama bu aradığın şeyin varlığını nerden biliyorsun? neye göre arıyorsun ayrıntı lazım. Birşeylerden akılda kaldı diye olmayan birşeyi mi arıyorsun acaba. Başka torku yöneten birşey olabileceğini ben sanmıyorum altyapısı uzun yıllardır BMW bunların. N54 kodlu felan motorları kullanıyorlar. Ek supercharge felan uyguladıklarını biliyorum zaten tonajı yüksek araçlar bunlar. ECU yönetimi olarak da konfora yönelik mutlaka farkı vardır. Dediğim gibi çok eskiye bakıyorsan hidrolik tork converterine bakmak mantıklı. Sunumu ne üzerine yapacaksın.


    @r0x
    o tarihler için o güçler normal. O yakın zaman aralıklarında ki GM V8 'lerine felan bakarsanız görürsünüz. 6 Lt de 500 bandı daha sonra ki motorlarda yaygınlık kazandı. O aracın tonajı 2 ton dan fazladır o zaman için fazla bu.

    Nat geo'nun abartılarından haberdarım hocam biliyorum, ama bunu bir tek nat geo'dan veya bir tek bu programdan duymadım, ondan dolayı araştırmaya koyuldum.

    Sunum yapacağım ama bu konu hakkında değil, patent aşamasında olan bir projem için yapacağım, yani olsa da olur olmasa da olur... sadece rr gibi bir marka olduğu için teknolojilerini öğrenmek kolay olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    Beyler Rolls-Royce'un kendi araçlarında kullandığı motorlarındaki torku düzenlemek amacıyla çalışan bir mekanizma var bildiğim kadarıyla ve bu mekanizma veya sistem hakkında bana bilgi verebilir misiniz ? yardımlarınız için teşekkürler.

    merhaba,

    pm ile sana

    Rolls-Royce Motor Istanbul marka direktörünün emailini attım.

    Bir sor bakalım belki yardımcı olurlar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.