Şimdi Ara

Metrobüslerdeki motor teknolojisini bilen var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar hergün gidip geliyoruz malum. ya bugün düşündüm de eski otobüslerde motor sesi kalması durması bilmemne varken bir anda bu otobüsler geldi. doğalgazlı falan dediler. bu otobüslere nasıl bir teknoloji geldi de böyle oldu bileniniz var mı?

    şaşırdığım özellikleri en başta aşırı sessiz olması metro bile daha fazla ses yapıyor.
    diğer yandan hızlanması ve durması çok gelişti. hadi durmasında motor freni retarder falan kullanılıyor da kalmasında ne oluyor?

    ben bu otobüsler ilk geldiğinde ekskavatörler gibi falan heralde demiştim. yani dizel motor elektrik üretip o elektrik de lastiklerdeki motorlara gidiyor öyle öyle gidiyor otobüs falan (tabi bu tamamen amatörce sallama)

    şu ana kadar anlayabildiğim tek şey motoru arkaya dikine koydular ve otobüs o zamandan beri alçak yapıda. ama geri kalanını hala anlamadım ve kendi sitesinde bile bununla ilgili açıklama yok.

    bilen varsa aydınlatsın bizi valla güzel olur.







  • Ekskavator elektrikli degil ki. Hidrolik pompa ile çalışıyor. Ayrıca metrobusler sessi değil. En arka kapidan bin ve orada otur (tabi yer bulmani geçtim binebilirsen bile şükür et). Ondan sonra tekrar ses meselesini değerlendir. Sen önde olduğun ve otobus kalabalik olduğu için öne ses gelmiyor pek. Metrobuslerde en arka dingil motora bağlı. Bildiğin dizel motor ve otomatik şanzuman ile kombine halde çalışıyor. Dogalgazlilarda ayni sekilde. Motorda mazot yerine dogalgaz yanıyor sadece.
  • Metrobuslerde standart agir vasita motorlari kullaniliyor mercedes marka olanlar travego 15 ve tourismoyla ayni om402la kodlu motoru kullaniliyor zaten dunyada agir vasita motoru ureten 6 uretici var bunlardan biridir ayri bi teknoloji yok
  • Aslında tahmininiz doğru. Bir dönem gelen Phileas'lar dizel motorun elektrik üretmesi ve o elektriğin de tekerleri çevirmesi ile çalışıyordu. Tren lokomotifi gibi.
    Ama Mercedes Capacity'ler falan normal otobüsün bir tık büyüğü. Dizel + ZF şanzıman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Aslında tahmininiz doğru. Bir dönem gelen Phileas'lar dizel motorun elektrik üretmesi ve o elektriğin de tekerleri çevirmesi ile çalışıyordu. Tren lokomotifi gibi.
    Ama Mercedes Capacity'ler falan normal otobüsün bir tık büyüğü. Dizel + ZF şanzıman.

    Phileas'lardan az çekmedim . Kaza yaşamışlığım var.



    5 ay önce falan görmüştüm 1-2 tane Phileas, konusunu açmıştım ama sonra pek rastlamadım. Tekrar kaldırdılar sanırım. Gerçi fazla kullanmıyorum belki kaldırmamışlardır.



    Bredamenarinibus vardı, onları da kaldırdılar sanırım.




  • Phileas'lar biraz fiyasko oldu. Bizim hattı kaldıramadı pek. Bredamenarinibus'lar ise normal bildiğiniz körüklü otobüs. Metrobüs hattı için küçük aletler. Şehir içi otobüs onlar.
    Ben de hiç metrobüs kullanmıyorum gerçi.
  • ya beyler benim konuya cevap gelmiş bildirim falan yok tabi ben de kimse cevap vermiyor diye bekliyordum öyle. burda baya anlatmışsınız sevindim.

    ama bu metrobüslerde kullanılan conectolardan önce eski yeşil conecto lar gelmişti. yüksek yapılı mercedeslerin son versiyonlarıydı işte. aynı motor varsa da yani onda baya motorü hissediyorduk. bu yeni conectolarda kesinlikle bir fark olmalı.

    ben arka taraftan da bahsediyorum yani orda da yolculuk yapıyorum. şimdi o eski conectolardaki motor, bu yeni otobüslerde yanımda dikine dururken aynı sesi vermemesi kesinlikle farklılık göstergesi bence.

    bi de kesinlikle hızlanma durma farkı var eskilere göre ya bi yerlerde işin içine elektrik bişey giriyo olmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevengeR

    ya beyler benim konuya cevap gelmiş bildirim falan yok tabi ben de kimse cevap vermiyor diye bekliyordum öyle. burda baya anlatmışsınız sevindim.

    ama bu metrobüslerde kullanılan conectolardan önce eski yeşil conecto lar gelmişti. yüksek yapılı mercedeslerin son versiyonlarıydı işte. aynı motor varsa da yani onda baya motorü hissediyorduk. bu yeni conectolarda kesinlikle bir fark olmalı.

    ben arka taraftan da bahsediyorum yani orda da yolculuk yapıyorum. şimdi o eski conectolardaki motor, bu yeni otobüslerde yanımda dikine dururken aynı sesi vermemesi kesinlikle farklılık göstergesi bence.

    bi de kesinlikle hızlanma durma farkı var eskilere göre ya bi yerlerde işin içine elektrik bişey giriyo olmalı.

    Yalıtımla ilgili bence. Bir de motorun konumu ile de ilgili olabilir. Eski Ikarus'lar gibi motorun üstünde gitmiyoruz sonuçta. Körüklülerde en önde sıfır ses neredeyse. Sadece vites değiştirirken ince bir inleme gibi ses var. O geliyor.




  • lazloo kullanıcısına yanıt
    ikarus değil de körüklü manlar vardı bir sürü. o ne sesti öyle bee :D
  • İçten yanmalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevengeR

    ikarus değil de körüklü manlar vardı bir sürü. o ne sesti öyle bee :D

    Ikarus'tan gelen cıyykkk sesi
  • onu bilmemde yerli otomobilde seçim motoru olacak. 5 yıl devirli babayiğitli motor olacak
  • O değilde bu metrobüsler ne yakıyor acaba ? Rahat 40 litre vardir heralde 100 km de?
  • nutella19 N kullanıcısına yanıt
    Hocam okula metrobüsle gidip geliyorum daha 49 dan aşağı yakan görmedim hepsi 52-57 arası geziyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    Ekskavator elektrikli degil ki. Hidrolik pompa ile çalışıyor. Ayrıca metrobusler sessi değil. En arka kapidan bin ve orada otur (tabi yer bulmani geçtim binebilirsen bile şükür et). Ondan sonra tekrar ses meselesini değerlendir. Sen önde olduğun ve otobus kalabalik olduğu için öne ses gelmiyor pek. Metrobuslerde en arka dingil motora bağlı. Bildiğin dizel motor ve otomatik şanzuman ile kombine halde çalışıyor. Dogalgazlilarda ayni sekilde. Motorda mazot yerine dogalgaz yanıyor sadece.

    hep bunu merak etmişimdir. körüklü metrobüslerde tahrik hangi tekerleklerde? motor arkada olduğu için tahrik de arkada mı? yoksa körükten geçirip orta tekerleklerde mi? yoksa 4 çeker mi?




  • geleceginmühendisi kullanıcısına yanıt
    depo kaç lt?
  • nutella19 N kullanıcısına yanıt
    Geçen gün Ankara da körüklü 2012 model mercedes de şahit oldum;
    Ortalama 60.4 L yazıyordu!

    Daha eskilerini var sen düşün!
  • doğalgazlı metrobüs mü var istanbulda? varsa hangisi foto atın da bi göreyim.
  • Azstek kullanıcısına yanıt
    Hocam bilmiyorum ama bence bi 350 400 ü vardır
  • Meticulous kullanıcısına yanıt
    Bazılarının ön camında ya da ön sağ kapı tarafında cng yazısı oluyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.