Şimdi Ara

Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
15
Favori
163.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault serisi araçlarda sıklıkla görülen sabitlenmeyen rölanti devri ve geç toparlama sorunun çözümüne yönelik yaptığım uygulamayı sizlerle paylaşıyorum. Uygulamayı denemek isteyen arkadaşların sorumluluğu kendilerine aittir. Resimdeki fotoğraflar 99-02 yıllarımda üretilen Megane marka aracındır.

    Öncelikle gerekli ekipmanları yazıyorum;

    1) Yıldız tornavida veya PH2 kodlu bits uç
    2) Bits uç kullanacaksanız uygun bits tornavidası veya cır-cır
    3) Temizleme spreyi(Balata spreyi veya Cleaner diye satılan yağsız spreylerden kullanabilirsiniz) Benim kullandığım temizleme spreyi ve sprey gres fotoğraflarda gözüküyor.
    4) Sprey gres yağı
    5) 9 numara açık ağız veya yıldız anahtar(kutup başı için kutup başınız orjinal değilse uygun anahtarı kullanın)
    6) Üstübü, diş fırçası veya tüy bırakmayan bir bez(eski bir atlet olabilir), tel fırça kullanmayın

    Yapılacak işlemler;

    1) Öncelikle aracın elektrik sistemine müdahale edileceğinden kutup başlarından birini söküyoruz. Aracın kontağı kapalı olmalıdır. Bu işlem çok da gerekli olmamasına rağmen güvenlik tedbiri olarak uyguluyoruz.

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)


    2) Resimde görülen parça rölanti ayar valfidir. Parçayı sökmeden evvel üzerindeki soketi çıkarıyoruz çıkarırken fazla kuvvet uygulamadan hafifçe sağa sola çevirerek soketi ayırıyoruz.

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)


    3) Rölanti valfini yerine sabitleyen 2 adet vidayı tornavida veya PH2 kodlu bits ucu ile söküyoruz. Bits ucu kullanırsanız tutucu üzerindeki mıknatıs vidayı düşürmemenize yardımcı olur. Şayet vida düşerse ve yerde göremezseniz karter koruma sacının üzerinde bakın orada olacaktır.

    Rölanti valfini sökerken dikkat etmemiz gereken en önemli hususlardan biride valfin üzerindeki oring, söktüğünüzde valf üzerinde göremezseniz valfin takıldığı yuvada olacaktır. Kaybetmemeye mutlak suretle dikkat edin.

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)


    4) Valfi söktükten sonra temizleyici sprey ile iyice temizliyoruz ve bez ile iyice siliyoruz. Hareketli parçalardan oluştuğundan iç kısmına bir miktar sprey gres tatbik edebilirsiniz. Fotoğraflardan valf üzerinden ne kadar kir çıktığını(yerdeki leke) görebilirsiniz.

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)



    5) Şimdide oringi yerine takacağız. yerine oturtmakta zorlanabilirsiniz. Valfin dış kısmına bir miktar yağ sürerek kolayca yerine oturtabilirsiniz. Ancak parçanın dışındaki yağı oringi oturttuktan sonra mutlaka silin, aksi takdirde daha çabuk kirlenir.

    6) Valfi yerine iyice oturttuktan sonra aşırı bir kuvvet uygulamadan vidalarını sıkıyoruz. Daha sonra valfin soketini yerine takıyoruz.

    7) Kutup başını aynı şekilde yerine oturtup sıkıyoruz. Eğer daha önceden sürülmemişse bir miktar gres yağını kutup başına sürmeniz oksitlenmesini önleyecektir. Merak edenler için benim kullandığım yağ Petrol Ofisi Kap Gres 2, kiloluk olarak benzin istasyonlarında bulabilirsiniz.

    8) Marşa basıp motoru çalıştırıyoruz bu noktada çalışmasında bir problem görülmemesi lazım. Ancak ECU üzerinde bir ayarlama yapmamız gerekiyor, bu ayarlamayı yaptığımız takdirde geç toparlama sorununuda çözmüş olacağız. Bu ayrıntı birçok forum sitesinde atlandığından temizlik işlemi sonunda sağlıklı sonuç elde edilemiyor.

    Bu işlem için;

    a) Kontağı ateşleme pozisyonuna getiriyoruz, ancak marşa basmıyoruz.
    b) Rölanti ayar valfi üzerindeki soketi söküyoruz.
    c) Kontağı kapatıp yaklaşık bir 10 saniye bekliyoruz.
    d) Soketi yerine takıyoruz
    e) Kontağı açıp 10 s kapatıp 10 s bekliyoruz bu işlemi 5 defa tekrarlıyoruz.


    Bu işlemler için bana yardımcı olan başta Makine Mühendisi Ali Kemal Bey'e(Forum üyesi Sn.aktuz), Sn.taşkafa, Sn.Brujeria35 teşekkür ederim. Herkese kolay gelsin.

     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 19 Ekim 2016; 18:44:32 >



    uuu38 bu mesajı paylaştı




  • güzel paylaşım,eline sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sefer33

    güzel paylaşım,eline sağlık.

    Teşekkür ederim. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: sefer33

    güzel paylaşım,eline sağlık.

    Teşekkür ederim. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    Eline sağlık...Baktık, gördük , öğrendik...Renault Toros, Spring , Broadway hatıralarımda kaldı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Eline sağlık...Baktık, gördük , öğrendik...Renault Toros, Spring , Broadway hatıralarımda kaldı...

    Teşekkür ederim hocam, bir tanede renault 9 aracımız var ilerde onunla ilgili paylaşımlar da yaparım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Eline sağlık...Baktık, gördük , öğrendik...Renault Toros, Spring , Broadway hatıralarımda kaldı...

    Teşekkür ederim hocam, bir tanede renault 9 aracımız var ilerde onunla ilgili paylaşımlar da yaparım

    Alıntıları Göster
    böyle fotolu adam gibi açıklanmış paylaşımlara bayılıyorum.. hocam elinize yüreğinize sağlık.. Kazasız belasız sürüşleriniz olsun inş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    böyle fotolu adam gibi açıklanmış paylaşımlara bayılıyorum.. hocam elinize yüreğinize sağlık.. Kazasız belasız sürüşleriniz olsun inş.

    Teşekkür ederim, yazın daha kapsamlı paylaşımlarda bulunacağım. Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    böyle fotolu adam gibi açıklanmış paylaşımlara bayılıyorum.. hocam elinize yüreğinize sağlık.. Kazasız belasız sürüşleriniz olsun inş.

    Teşekkür ederim, yazın daha kapsamlı paylaşımlarda bulunacağım. Saygılar...

    rica ederim yarbay'ım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    böyle fotolu adam gibi açıklanmış paylaşımlara bayılıyorum.. hocam elinize yüreğinize sağlık.. Kazasız belasız sürüşleriniz olsun inş.

    Teşekkür ederim, yazın daha kapsamlı paylaşımlarda bulunacağım. Saygılar...

    rica ederim yarbay'ım

    Alıntıları Göster
    Güzel paylaşım elinize sağlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jamara

    Güzel paylaşım elinize sağlık

    Teşekkür ederim :) Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: jamara

    Güzel paylaşım elinize sağlık

    Teşekkür ederim :) Saygılar...

    Alıntıları Göster
    Merhabalar,
    Öncelikle elinize sağlık. Çok güzel bir paylaşım olmuş.

    2001 model 206 model aracımda da rölanti motor temizliği gerçekleştirdim. Fakat sizin kadar detaylı yapamadım demekki sorunum devam ediyor. Motor ısınınca ve sıcak havalarda motor stop ediyor.
    Size bir kaç sorum olacak.

    1) Temizleme işlemi için balata spreyi kullanımı uygun mudur?
    2) rölanti motoru söküldükten sonra boğaz kelebeği kısmındaki yuvasını da temizlemek gerekir mi?
    3) sprey gress'i rölanti motorunun içine kadar nasıl uyguladınız?
    4) Temizleme spreyini motorun içine de uyguladınız mı?
    5) 206 için de rölanti ayarı dediğiniz şekilde yapılır mı?

    Şimdiden çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: padawantr

    Merhabalar,
    Öncelikle elinize sağlık. Çok güzel bir paylaşım olmuş.

    2001 model 206 model aracımda da rölanti motor temizliği gerçekleştirdim. Fakat sizin kadar detaylı yapamadım demekki sorunum devam ediyor. Motor ısınınca ve sıcak havalarda motor stop ediyor.
    Size bir kaç sorum olacak.

    1) Temizleme işlemi için balata spreyi kullanımı uygun mudur?
    2) rölanti motoru söküldükten sonra boğaz kelebeği kısmındaki yuvasını da temizlemek gerekir mi?
    3) sprey gress'i rölanti motorunun içine kadar nasıl uyguladınız?
    4) Temizleme spreyini motorun içine de uyguladınız mı?
    5) 206 için de rölanti ayarı dediğiniz şekilde yapılır mı?

    Şimdiden çok teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    1) Balata spreyi uygundur, yağ bırakmayan yağ sökücü bir sprey olmalı örneğin yağsız kontak spreyide olur ama WD-40, gazyağı(kerosen) vs olmaz.
    2) Evet yuvayıda temizlemek gerek buraya yazarken eklemedim çünkü ben bir bezin üzerine sıkıp bezi motorun çıktığı noktaya tornavidaya dolayarak temizledim. Spreyi direk yuvaya boşaltmayın.
    3) Çok çok az miktarda
    4) Ters çevirip içinede sıktım.
    5) Aracınız hakkında bilgi sahibi değilim.

    Saygılar...




  • Cevaplar için çok teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: padawantr

    Cevaplar için çok teşekkür ederim.
    Merhaba,
    Sorunu çözdük.
    2001 model 206 1.4 Otomatik aracımda, Rölantide araç Stop ediyor, çalıştırmakta da epey zorlanıyorduk. Usta önerisiyle rölanti motorunu aynı markayla yani Magneti Marelli olan yenisiyle değiştirdik. Bu sefer de rölanti bin devirin üstüne çıktı orada asılı kaldı ayrıca arada bir kendi kendine gaz vermeler, silkelemeler vs. Usta dedi ki bir kaç gün bi gez belki adapte olması o kadar sürer vs. dedi. Ben de bir kaç gün denedim ama hiç bir değişiklik olmadı. Yine aynı ustamın yanına gittim. Bu sefer komple boğaz kelebeğini ve set halinde olan tüm rölanti motoru potansiyometreyi falan değiştirelim dedi. Kabul etmedim. Dedim yedek parçacının elinde kaç model rölanti motoru varsa hepsini bi göndersin, deneyelim bakalım. Yedek parçacıyı aradık elinde bir de "Tunch" marka rölanti motoru olduğunu söyledi (fiyatı 70 TL). Getirttik, taktık ve 800-900 devirde ip gibi durdu rölanti, ne silkeleme ne başka bir sorun şimdilik görünmüyor. Belki birinin işine yarar diye marka ve deneyimlerimi aktarayım dedim. Umarım kimsenin ihtiyacı olmaz, ihtiyacı olan da faydalanır.

    Edit : Adaptasyon da öyle bilgisayara falan bağlamaya gerek olmadan halledildi. Rölanti motoru takıldı. Sonra kontak aç-kapa yapıldı 10 kere falan. Sonra rölanti motoru kendi kendine ayarlandı. (Bu yazdıklarım benim başımdan geçenler, size sadece bilgi olsun diye yazdım. sizde de aynı şekilde çözüleceğinin garantisini veremiyorum.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi padawantr -- 19 Temmuz 2013; 14:54:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: padawantr

    Merhaba,
    Sorunu çözdük.
    2001 model 206 1.4 Otomatik aracımda, Rölantide araç Stop ediyor, çalıştırmakta da epey zorlanıyorduk. Usta önerisiyle rölanti motorunu aynı markayla yani Magnat Marelli olan yenisiyle değiştirdik. Bu sefer de rölanti bin devirin üstüne çıktı orada asılı kaldı ayrıca arada bir kendi kendine gaz vermeler, silkelemeler vs. Usta dedi ki bir kaç gün bi gez belki adapte olması o kadar sürer vs. dedi. Ben de bir kaç gün denedim ama hiç bir değişiklik olmadı. Yine aynı ustamın yanına gittim. Bu sefer komple boğaz kelebeğini ve set halinde olan tüm rölanti motoru potansiyometreyi falan değiştirelim dedi. Kabul etmedim. Dedim yedek parçacının elinde kaç model rölanti motoru varsa hepsini bi göndersin, deneyelim bakalım. Yedek parçacıyı aradık elinde bir de "Tunch" marka rölanti motoru olduğunu söyledi (fiyatı 70 TL). Getirttik, taktık ve 800-900 devirde ip gibi durdu rölanti, ne silkeleme ne başka bir sorun şimdilik görünmüyor. Belki birinin işine yarar diye marka ve deneyimlerimi aktarayım dedim. Umarım kimsenin ihtiyacı olmaz, ihtiyacı olan da faydalanır.

    Edit : Adaptasyon da öyle bilgisayara falan bağlamaya gerek olmadan halledildi. Rölanti motoru takıldı. Sonra kontak aç-kapa yapıldı 10 kere falan. Sonra rölanti motoru kendi kendine ayarlandı. (Bu yazdıklarım benim başımdan geçenler, size sadece bilgi olsun diye yazdım. sizde de aynı şekilde çözüleceğinin garantisini veremiyorum.)

    Yazımın son kısmını(8. maddeden itibaren) okursanız benimde benzer şekilde sorunu çözdüğümü göreceksiniz.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 15 Temmuz 2013; 17:10:31 >




  • Zaten sizin çözümünüzü ispatlayıcı bir çözüm diye yazdım. Sadece 206 sahipleri için marka belirteyim dedim.
    Bilgiler için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: padawantr

    Zaten sizin çözümünüzü ispatlayıcı bir çözüm diye yazdım. Sadece 206 sahipleri için marka belirteyim dedim.
    Bilgiler için teşekkürler.

    Sağolun hocam bende teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: padawantr

    Merhaba,
    Sorunu çözdük.
    2001 model 206 1.4 Otomatik aracımda, Rölantide araç Stop ediyor, çalıştırmakta da epey zorlanıyorduk. Usta önerisiyle rölanti motorunu aynı markayla yani Magneti Marelli olan yenisiyle değiştirdik. Bu sefer de rölanti bin devirin üstüne çıktı orada asılı kaldı ayrıca arada bir kendi kendine gaz vermeler, silkelemeler vs. Usta dedi ki bir kaç gün bi gez belki adapte olması o kadar sürer vs. dedi. Ben de bir kaç gün denedim ama hiç bir değişiklik olmadı. Yine aynı ustamın yanına gittim. Bu sefer komple boğaz kelebeğini ve set halinde olan tüm rölanti motoru potansiyometreyi falan değiştirelim dedi. Kabul etmedim. Dedim yedek parçacının elinde kaç model rölanti motoru varsa hepsini bi göndersin, deneyelim bakalım. Yedek parçacıyı aradık elinde bir de "Tunch" marka rölanti motoru olduğunu söyledi (fiyatı 70 TL). Getirttik, taktık ve 800-900 devirde ip gibi durdu rölanti, ne silkeleme ne başka bir sorun şimdilik görünmüyor. Belki birinin işine yarar diye marka ve deneyimlerimi aktarayım dedim. Umarım kimsenin ihtiyacı olmaz, ihtiyacı olan da faydalanır.

    Edit : Adaptasyon da öyle bilgisayara falan bağlamaya gerek olmadan halledildi. Rölanti motoru takıldı. Sonra kontak aç-kapa yapıldı 10 kere falan. Sonra rölanti motoru kendi kendine ayarlandı. (Bu yazdıklarım benim başımdan geçenler, size sadece bilgi olsun diye yazdım. sizde de aynı şekilde çözüleceğinin garantisini veremiyorum.)

    Aynılarını aynı tarihte Ankara Merkez'de yaşadım. Ama sorun tekrar etti. İyi bilen bir ustaya bobinlerinizi kontrol ettirin. Çünkü ben bobinleri değiştirince bu illetten kurtulabildim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arandur
    Aynılarını aynı tarihte Ankara Merkez'de yaşadım. Ama sorun tekrar etti. İyi bilen bir ustaya bobinlerinizi kontrol ettirin. Çünkü ben bobinleri değiştirince bu illetten kurtulabildim.

    Sorun yine tekrarladı.
    Sizin tekrarlamadı sanırım.
    Siz nerede ve nasıl çözdünüz bu problemi?
    Özel değil ise paylaşabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: padawantr

    quote:

    Orijinalden alıntı: arandur
    Aynılarını aynı tarihte Ankara Merkez'de yaşadım. Ama sorun tekrar etti. İyi bilen bir ustaya bobinlerinizi kontrol ettirin. Çünkü ben bobinleri değiştirince bu illetten kurtulabildim.

    Sorun yine tekrarladı.
    Sizin tekrarlamadı sanırım.
    Siz nerede ve nasıl çözdünüz bu problemi?
    Özel değil ise paylaşabilir misiniz?

    Alıntıları Göster
    Bende tekrarlamadı. Bütün ateşleme bobinlerini ve rölanti valfini değiştirmiştim. Düzcede sanayide usta çözmüştü sorunu.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.