Şimdi Ara

Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
15
Favori
163.934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sefer33 kullanıcısına yanıt
    eline saglıık bu konuyu okudugum gün aynı arıza bendede olduu ben senin gibi temizlemeden ustaya kosdumm oda bana 250 tl maliyetle degiştii sorunn yokk şimdi
  • Yukarıdaki işlemlere ek olarak,
    Benim aracımda Krank sensörünü (Manyetik kaptör) Orjinal siemens marka olan ile değişince rölanti problemi sona erdi.
    2 ay önce geç çalışma arızası sebebiyle Krank sensörünü yan sanayi bir sensör ile değiştirmiştik ve geç çalışma arızası ortadan kalkmıştı ancak bu sefer de zaman zaman rölantide (kırmızı ışık ta beklerken yada şehiriçi hızı düşürerek sokağa dönüş yapma aşamasında yada geri manevralarda yani bunların tamamı gaz pedalına basılmadan yapılan işlemler) motorun stop etmesi problemi baş göstermişti. Krank sensörü ve hararet sensörünü orijinal leri ile değiştirince stop etme ve rölantide dalgalanma sorunu ortadan kalktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palet -- 12 Mayıs 2014; 10:58:26 >
  • Teşekkürler. Diğer sensörler ile ilgili de böyle paylaşımlarda bulunabilirsen seviniriz.
  • a) Kontağı ateşleme pozisyonuna getiriyoruz, ancak marşa basmıyoruz.
    b) Rölanti ayar valfi üzerindeki soketi söküyoruz.
    c) Kontağı kapatıp yaklaşık bir 10 saniye bekliyoruz.
    d) Soketi yerine takıyoruz
    e) Kontağı açıp 10 s kapatıp 10 s bekliyoruz bu işlemi 5 defa tekrarlıyoruz

    teşekkür edyorum kardeş kafam atakılan bi soru var bu işlemi 10 kez tekrarlayın yazıyo hepsinimi tekrarlayacağız yoksa sade ce e şıkkınımı
  • bende 99 laguna da devir düşmüyor,bazende yükseliyor,gereken temizlikleri yaptım,birkaç seferde valfin ucundaki kısmın mesafesini kısaltıp,uzaltarak farklı denemeler yaptım.bazısında güzel sonuç aldım,fakat bir süre sonra yine araç yüksek devirde çalışmaya devam etti.Aklıma en son şu takıldı,aracın aküsü bir hayli zayıflamış,acaba elektrikle ilgili bir proplem buna yol açar mı?teşekkürler!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meşale07

    bende 99 laguna da devir düşmüyor,bazende yükseliyor,gereken temizlikleri yaptım,birkaç seferde valfin ucundaki kısmın mesafesini kısaltıp,uzaltarak farklı denemeler yaptım.bazısında güzel sonuç aldım,fakat bir süre sonra yine araç yüksek devirde çalışmaya devam etti.Aklıma en son şu takıldı,aracın aküsü bir hayli zayıflamış,acaba elektrikle ilgili bir proplem buna yol açar mı?teşekkürler!

    Zayıf akü den yapacağını sanmıyorum.
    Arkadaşımın aracında yukarıda anlatılan rölanti devir ayar sensörünü temizlememize rağmen rölanti düzelmedi. Zaten rölanti sensöründe arıza olsa CLİP cihazı sensör arızalı diyor. Bizim araçta herhangi bir sensör hatası vermiyordu. bizde sensörü yuvası ile birlikte söktük. ve bu yuvanın gövdeye bağlantı yerindeki o'ring in bir tarafının daha önceki montaj aşamasında sıkışarak kestirilmiş olduğunu gördük. bu O'ring yenisi ile değişti rölanti düzene girdi. (Hazır sökmüşken yuvayı da temizledik )


     Rölanti Devri ve Geç Toparlama Sorunu Çözümü(Resimli Anlatım)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi palet -- 3 Haziran 2014; 10:46:36 >




  • teşekkürler,ben de benzerinini yaptım,aynı yerin iyice yerine oturmasını sağladım,zannederim sıkıntı çözüldü.
  • Teşekkürler.
  • aynı sistem dizel araçlarda mazot pompası üzerinde de var, IMV diye geçiyor inlet metering valve türkçesi, mazot pompası basınç valfi, bu parça arıza yaptığında rolanti dengeside bozuluyor fakat servislerde bilgisayara bağlasalarda arızayı göremiyorlar, her pompacıda bu işi bilmiyor ve başka şeyler söylüyorlar. parçanın yenisi 250-300 tl arası satılıyor. internette aratın resimli olarak bulursunuz hatta ben 2-3 tanede video koydum youtube ye
  • @engin_er_26
    Teşekkürler.
  • Evet gercekten ise yariyor uygulama. Alperen bey bu seceneklerden sadece e sıkkını mi 5 defa tekrar ediyoruz yoksa hepsinimi ? Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mustyyy34 kullanıcısına yanıt
    e .şıkkı yani kontak açık kapama. Fakat motorun uygun çalışma sıcakliğinda olması da iyi olur deniliyor.
  • Alphace A kullanıcısına yanıt
    Tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam rölanti valfini bende temizledim fakat arada rölanti 1500 devirlere geliyor ve kendiliğinden düşüyor. Motor sıcakken bile yapabiliyor bunu.

    Bununla ilgili bir çözüm var mı bildiğiniz?
  • Merhaba konuyu hortlatıyıorum ama dün itibari ile megane 1 1.4 16v lpgli bir araç satın aldım bu sabah ne yaparsam yapayım rölantiyi yükseltemedim gazverirsem araç çalışıyor gaz vermezsem stop ediyor
    yol üstünde ustaya sordum usta rölanti motoru değişecek dedi 500 lite ücret verdi size bir sorayım dedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reecep34

    Merhaba konuyu hortlatıyıorum ama dün itibari ile megane 1 1.4 16v lpgli bir araç satın aldım bu sabah ne yaparsam yapayım rölantiyi yükseltemedim gazverirsem araç çalışıyor gaz vermezsem stop ediyor
    yol üstünde ustaya sordum usta rölanti motoru değişecek dedi 500 lite ücret verdi size bir sorayım dedim

    Kastettiği şey rölanti valfi ise kesinlikle 500 TL etmiyor, farklı noktalara da sorun. Aracın gaz yemeden çalışmama sebebi aracın hemen tüpe geçmesi de olabilir, ben yaşamıştım. Lpg sisteminin enjeksiyonunu kontrol ettirin, eğer arızalı ise 150 TL falan tutuyor parça olarak, biraz pahalıdır. Ayrıca ateşleme bobinleri de sıkıntı çıkartıyor olabilir ama bu durumda pek muhtemel değil.




  • arandur kullanıcısına yanıt
    Merhaba;
    Ben de reecep34 gibi iki hafta önce Renault Megane 1 - 1999 model SW - 1.6 Motor - 8 Valf - Atiker Sıralı sistem LPG'li araç aldım,
    Alırken test sürüşü yaptım, sürüş esnasında sıkıntı yoktu ancak ışıkta beklerken kendi kendine stop etti gaz pedalı da biraz sertti, araç sabitken rölantisi 350-550 devir aralığında sallantılı çalışıyordu, araçta başka sorun olmadığı için rölanti ayarınını ustaya yükselttiririm düşüncesiyle almaktan vazgeçmedim. (Sonradan bunların rölantisinin manuel değil rölanti motoru tarafından otomatik ayarlandığını öğrendim)
    Aldıktan sonra hemen 4xBosch Buji+Castrol motor yağı+Filtreleri alıp ustama gittim periyodik bakımı yaptırdım çalışmasında bir değişiklik olmadı (zaten bir değişiklik olmasını da beklemiyordum ama en azından periyodik bakımını aradan çıkarmış olurum dedim)
    Atiker bayisine gidip gaz filtresini değiştirdim, bilgisayardan gaz ayarını yaptırdım çalışmasında yine bir değişiklik olmadı,
    Gaz pedalı sert olduğu için gaz telini kontrol ettim çapaklanmalar vardı internetten 17 liraya aracıma uygun gaz telini aldım ustam hemen değiştirdi gaz pedalım artık istediğim yumuşaklıktaydı ancak rölanti sorunum halen devam ediyordu.
    Usta gaz kelebeğini ve rölanti motorunu temizleyelim düzeltmezse değiştirelim dedi, hava filtresinden gaz kelebeğine giden plastik boruyu söküp gaz kelebeğini yerinden çıkardı içini WD-40 ile temizledi (ancak forumda alpern üstadın WD-40 olmaz balata spreyi ile temizleyin yazdığını şimdi gördüm) rölanti motorunun (üzerinde Philips yazıyordu orjinali bu mudur bilmiyorum) ucunu ve içini balata spreyi ile temizledi çalıştırdım rölantideyken devir hızı 400-600 arasında seyretmeye başladı (yani işlem sonrasında devir hızı ~50-60 birim artış göstermiş oldu) artık kendi kendine stop etmiyordu ancak bu kadar geniş aralıkta yükselip alçalma yaptığından yine titremeli çalışıyordu, usta rölanti motorunu söküp oring contasını biraz daha iyi oturtup tekrar sıktı bu kez çalıştırdığımda devir 1.100 de sabit çalışıyordu , bu da biraz fazla yüksek geldi, usta şunu 600-700 de sabit yap elini öpeyim dedim ama usta bundan daha iyisi olmaz dedi, bu arada alpernbugra üstadın yazdığı temizlik sonrası ECU da kontağı aç kapa işlemi ile yapılan ayarı da yapmadı beni gönderdi, çıkışı AVM ye gittim 2-3 saat sonra arabama geri döndüğümde devir yine 400-600 arasına geri dönmüş, stop etmiyor ancak motor yine silkentili çalışıyordu, ustayı aradım kötü haberi verdim tabi kendisi rahat bi şekilde yeni rölanti motoru al onu takalım dedi:) ve orijinal olsun, yan sanayisi sıkıntı çıkarır diye ekledi. İnternette yan sanayiler 35 liradan başlıyor, servisi arayıp orjinalini sordum 210 lira olduğunu öğrendim. Mesele 210 lira da değil ama Gebzeden Kartala gidip parçayı aldıktan sonra da düzelmezse o zaman canım sıkılır.
    İş çıkışı kendi kendime ECU üzerinde aşağıdaki ayarı yapmaya çalışacağım:
    a) Kontağı ateşleme pozisyonuna getiriyoruz, ancak marşa basmıyoruz.
    b) Rölanti ayar valfi üzerindeki soketi söküyoruz.
    c) Kontağı kapatıp yaklaşık bir 10 saniye bekliyoruz.
    d) Soketi yerine takıyoruz
    e) Kontağı açıp 10 s kapatıp 10 s bekliyoruz bu işlemi 5 defa tekrarlıyoruz.
    Ne kadar düzelir bilmiyorum sonucu burada paylaşacağım.




  • alpernbugra
    sayesinde sorunumdan kurtuldum.
    aracım 2001 1,4 16v 98 hp clio
    21/05/2016 aracı sökmeye başladım gerçekten zor oldu üstdeki vidalar harcinde buaz kelebeğinin altın 2 adet 10 anahtar ağzı vidada vardı. Alta ve dar yerde sökmek gerçekten zordu.ben ikinci sahibiyim ben den önce sökülmediği vadalardan ve çıkar katrandan belli arabanın rolanti neden bu kadar bozuk olduğu belli oldu.

    birkaç ekleme
    Rölanti valfini sökünce ucunu çekmeyin sakın yerinden çıkarmayın ;)
    buğaz kelebeğinin altında 2 adet anahtar başlı vida var

    1/2"e8 dişi , 1/2"e1dişi torkx lokma anahtar alınması gerekli
    10 anahtar ağızı
    yıldız tornavida
    düz ince tornavida

    elinize beyaz eldiven takın benim çok kirlendi temizlemesi epey vakite alıyor
  • benim rölanti motoru daha önce işlem görmüş yanlış hatırlamıyorsam içerde 4 tane erkek soket var birtanesi kırılmış diğer 3ü ile idare ediyormuş araba ustada çıkması vardı onunla değiştirdi şu anda stop etmiyor ama rölantide çalışırken vuruntulu çalışıyor gibi
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.