Şimdi Ara

İLK ÇALIŞMA SORUNLARI ve ÇÖZÜMÜ (Güncellendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
10.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim aracım ilk çalıştırmada benzinde rolantisiz çalışıyordu hatta rampayı bile çıkamıyordum gaz pedalını pompalaya pompalaya ara gazlar vererek devrini artırıyordum. Gaza geçtiğim zamanda biraz olsun rahatlıyordu ama 2. veya 3. viteste giderken ayağımı gazdan aniden çektiğimde araç silkeliyordu veya rampa çıkarken ayağıma gazdan çektiğimde araç yine silkeliyordu. Bu yüzden LPG değilde artık aracımın bozuk olduğunu düşünmeye başlamıştım.

    Birçok yerden defalarca kalibrasyon ayarı yaptırdım 1-2 gün hatta bazen birkaç saat düzenli gidip tekrar eski bozuk haline dönüyordu, bu yüzden beyni değiştir dediler, oksijen sensörü diyen oldu yakıt pompası diyen oldu vs. Ama akünün (+) başını çıkarıp 5 dak. bekleyerek aracımın ECU'sunu resetlediğimde sorun bir müddet'de olsa düzeliyordu veya 2-3 gün veya 100km. kadar benzinde gittiğim zaman araç hiç arızalı değilmiş gibi çalışıyor ama gaza geçtiğimde tekrar kabus başlıyordu. Artık kendimce emin olduğum birşey vardı sıkıntı lpg sistemindeydi.

    En son FIAT servisi şaşmazda EMCİ OTO'da Mehmet Ustaya anlattım sorunu arabayı bilgisayar ile check etti 60.000 bakımı ile tüm aksamlarını kontrol etti ve senin arabayla (2004 palio 1.2 16v) lpg uyum sağlamıyor dedi çözümü ise BRC taktırmak olduğunu söyledi. Bende tekrar lpg ustama gittim konuyu kendisine anlattım ustamda değiştirmeye gerek yok arabanın beynini kandıracağız yakıt pompasına role taktır dedi. İvedikte 2 sokak yukarıda bir oto elektrikçisine yönlendirdi. Ancak elektirikçi oksijen sensörüne takılmasının daha uygun olacağını söyledi sensör bende 2 tane olduğundan 2 tane role takıldı. Aracımı ertesi sabah çalıştırdığımda sorun bitmişti şimdi aracımı 1 haftadır eski günlerdeki kullanıyorum ama nazar değdi 2 gün önce ilk kazamızı yaptık şimdi aracım serviste ön sol çamurluk yapılması için bekliyor. En kısa zamanda yolum ivediğe düştüğünde ise yakıt pompasına da role taktırmak istiyorum elektrikçi ve ustamla görüştüm hiç bir zararı olmaz faydası olur dediler, lpg'ye geçsede araçlarımızın yakıt pompası çalışmaya devam ediyor benzini motordan çevirmeye devam ediyormuş role atarsak, yakıt pompan kolay arızalanmaz, benzin dolaşmayacağı için yakıtta oktan eksilmesi olmaz, karışım ile ilgili sıkıntılar olmaz vs.

    Bendeki sıkıntıları yaşayan arkadaşlar, özellikle ecu'yu resetlediğinde veya bir müddet benzinle gittiğinde aracı geçicide olsa düzelen arkadaşların sorununun çözümü büyük ihtimal oksijen sensörlerine ve yakıt pompasına role attırmak. Maliyeti 60-70 tl tutar ve işlemin aracımıza hiç bir zararı yok.

    Ben bu yazıyı tamamen iyi niyetle yazdım çünkü sıkıntıyı 2 senedir çekiyordum umarım benim sıkıntımı yaşayan arkadaşlara'da merhem olabilirim.

    NOT: Oksijen sensöründeki roleyi söktürdüm..Benzin pompasına zaman ayarlı dijital role taktırdım. Sebeb yakıt tüketimi artışı ve fiat servisinde hata vermesi. Şu an stabil ve ekonomik bir şekilde kullanmaktayım çok şükür..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g_boz -- 12 Mayıs 2011; 10:17:13 >







  • Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun, umarım en az zararla atlatırsınız.

    Neredeyse aynı problemleri yaklaşık 3 aydır yaşıyorum. Ama işin ilginci kitin uyumsuz olduğunu bana söyleyen kişi Atiker'de görevli bir mühendis !
    Bahsettiğiniz röle ne tür bir röle ve bu rölenin görevi nedir. Biraz tarif edebilir misiniz belki ben de aynı şekilde çözebilirim sorunumu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hotblastmain -- 22 Eylül 2010; 21:10:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hotblastmain

    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun, umarım en az zararla atlatırsınız.

    Neredeyse aynı problemleri yaklaşık 3 aydır yaşıyorum. Ama işin ilginci kitin uyumsuz olduğunu bana söyleyen kişi Atiker'de görevli bir mühendis !
    Bahsettiğiniz röle ne tür bir röle ve bu rölenin görevi nedir. Biraz tarif edebilir misiniz belki ben de aynı şekilde çözebilirim sorunumu.


    Kazayı maddi hasarla atlattık çoluk cocuk iyi çok şükür.

    Dilimin döndüğü kadar anlatayım; bu role beyine kıvılcım gibi bir elektrik gönderiyor sensöre takarsan sensensörden pompaya takarsan pompadan, beyinde her seferinde ECU'yu resetlemişsin gibi veya uzun süre benzinde gitmişsin gibi düşünüyor galiba. Ama bunu sana burada basit bir teknik bilgisi olan oto elktrikçisi daha sağlıklı aktaracaktır yanlış anlattıysam da kusuruma bakma.




  • Teşekkür ederim ilginiz için. Elektrikçime bir danışayım bakalım onun fikri ne olacak.
    İyi günler dilerim.
  • role olmadan devirdaim eden benzinin oktanımı azalıyormuş valla bravo diyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    role olmadan devirdaim eden benzinin oktanımı azalıyormuş valla bravo diyorum


    Arkadaşım dalga geçme lütfen ben burada bu sıkıntıyı yaşayan varsa benim çektiklerimi çekmesin diye açtım ve bir oto elektrikçisine sorarsan daha iyi bilgi verebileceğini ifade ettim.. Ustanın dediği lpg'ye geçsede pompa çalışıyor benzin devir daimi devam ediyor ve sabit durmaya göre daha çabuk uçuyor oktan bu benzin açısından faydası teknik faydası daha önemli bizim için karışım sızması gibi. Daha çok biliyorsan anlat işte ne sırıtıyorsun bilen anlatsın dedik..
  • benzinin içindeki oktanın devirdaim etmesiyle azalması denen bir durum sizce ne kadar mantıklı!!!! boş sanayi ağzı laflara itibar etmeyin eğer araba kullanıyorsanız ki öyle temel lise derslerini bunun üstüne koyunca bunun böyle olmayacağı aklınıza gelmemiş olabilir. Forumu biraz incelersen benzer sorunlarıda görürsün kısaca beniz aklıma gelenler şöyle (çare olabilir )
    1- Aracı bir müddet benzinde kullanmak 1 /2 depo
    2- Buji kabloları
    3-Bobin arızası
    4-Lpg ecu arızası
    5- Kalibrasyon sorunu

    Malesef burda değerli ustalarında oktan azalması dedikleri yazıları hatırlıyorum bu konu irdelenmedi fazla geçiştirildi veya atlandı .2 seneyi aşkın aracımın(lpgli ) deposundaki benzin oktanı bana karşı hep sadık kaldı ve ı hiçbiryere kaçmadı sen sen ol düzgün bir servisle birdaha görüş




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • @okis

    Saydıklarının hepsi ve daha fazlası 2 yıldır defalarca bakıldı ve yapıldı, çözüme ulaşılmadı ulaşılsa bile aspirin niyetine geçici çözümler oldu ama şimdi sorunum kalmadı. Ben yapın demiyorum ama benim sorunumun benzerine yaşayanlar denesin kaybedecekleri beyin dahil hiç bir şey yok (60-70tl hariç)...

    Bu roleler sayesinde araç kendini benzinde çalıştığını sanıyor olay bundan ibaret, sıkıntı bitiyor. Bendeki gibi benzinde bir müddet gidip veya aracın ECU'sunu resetleyip aracı birkaç saat veya gün sonra rahatlıyorsa ama gaza geçtiğinde kabus tekrar başlıyorsa çözüm olarak ustam bunu üretti ve hayır duamı aldı. Lütfen ilk mesajımı dikkatli okuyunuz tekniğini bilmem ama bunu yapınca sorunum çözüldü.

    Ben ne elektrik ustasıyım nede lpg sadece müşteriyim bunu da sadece benim gibi çaresiz kalan, lpg'yi sökmeye düşünen, silkeleme yüzünden 0 aldığı arabasını satma noktasına gelen arkadaşlarımıza inşallah yardımım dokunur diye açtım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: g_boz

    Benim aracım ilk çalıştırmada benzinde rolantisiz çalışıyordu hatta rampayı bile çıkamıyordum gaz pedalını pompalaya pompalaya ara gazlar vererek devrini artırıyordum. Gaza geçtiğim zamanda biraz olsun rahatlıyordu ama 2. veya 3. viteste giderken ayağımı gazdan aniden çektiğimde araç silkeliyordu veya rampa çıkarken ayağıma gazdan çektiğimde araç yine silkeliyordu. Bu yüzden LPG değilde artık aracımın bozuk olduğunu düşünmeye başlamıştım.

    Birçok yerden defalarca kalibrasyon ayarı yaptırdım 1-2 gün hatta bazen birkaç saat düzenli gidip tekrar eski bozuk haline dönüyordu, bu yüzden beyni değiştir dediler, oksijen sensörü diyen oldu yakıt pompası diyen oldu vs. Ama akünün (+) başını çıkarıp 5 dak. bekleyerek aracımın ECU'sunu resetlediğimde sorun bir müddet'de olsa düzeliyordu veya 2-3 gün veya 100km. kadar benzinde gittiğim zaman araç hiç arızalı değilmiş gibi çalışıyor ama gaza geçtiğimde tekrar kabus başlıyordu. Artık kendimce emin olduğum birşey vardı sıkıntı lpg sistemindeydi.

    En son FIAT servisi şaşmazda EMCİ OTO'da Mehmet Ustaya anlattım sorunu arabayı bilgisayar ile check etti 60.000 bakımı ile tüm aksamlarını kontrol etti ve senin arabayla (2004 palio 1.2 16v) lpg uyum sağlamıyor dedi çözümü ise BRC taktırmak olduğunu söyledi. Bende tekrar lpg ustama gittim konuyu kendisine anlattım ustamda değiştirmeye gerek yok arabanın beynini kandıracağız yakıt pompasına role taktır dedi. İvedikte 2 sokak yukarıda bir oto elektrikçisine yönlendirdi. Ancak elektirikçi oksijen sensörüne takılmasının daha uygun olacağını söyledi sensör bende 2 tane olduğundan 2 tane role takıldı. Aracımı ertesi sabah çalıştırdığımda sorun bitmişti şimdi aracımı 1 haftadır eski günlerdeki kullanıyorum ama nazar değdi 2 gün önce ilk kazamızı yaptık şimdi aracım serviste ön sol çamurluk yapılması için bekliyor. En kısa zamanda yolum ivediğe düştüğünde ise yakıt pompasına da role taktırmak istiyorum elektrikçi ve ustamla görüştüm hiç bir zararı olmaz faydası olur dediler, lpg'ye geçsede araçlarımızın yakıt pompası çalışmaya devam ediyor benzini motordan çevirmeye devam ediyormuş role atarsak, yakıt pompan kolay arızalanmaz, benzin dolaşmayacağı için yakıtta oktan eksilmesi olmaz, karışım ile ilgili sıkıntılar olmaz vs.

    Bendeki sıkıntıları yaşayan arkadaşlar, özellikle ecu'yu resetlediğinde veya bir müddet benzinle gittiğinde aracı geçicide olsa düzelen arkadaşların sorununun çözümü büyük ihtimal oksijen sensörlerine ve yakıt pompasına role attırmak. Maliyeti 60-70 tl tutar ve işlemin aracımıza hiç bir zararı yok.

    Ben bu yazıyı tamamen iyi niyetle yazdım çünkü sıkıntıyı 2 senedir çekiyordum umarım benim sıkıntımı yaşayan arkadaşlara'da merhem olabilirim.

    Bence siz söylediğiniz bütün ustalarınızı değiştirin sadece 1. ustanız olaya biraz doğru yaklaşmış aracın lpg ye uyum sağlamama konusunu yanlış söylemiş ayni araç dan lpg piyasada belki yüzlerce vardır.Aracın benzinde düzgün çalışıyor ise ya kullandığın lpg sisteminin teknolojisi yetersiz yada montajını ve ayaranı yapan usta yetersiz.
    Sensöre takılan role sanırım role değil oksijen sensörü emülatörü aracınız lpg'de yetersiz yakıt ile besleniyor ise aracın beynine sensör fakir karışım sinyali gönderir ve beyinde yakıtı artırmak ister bu isteğide lpg beyni algılar araç lpg ise yakıtı artıtmaya çalışır tersi durumda ise yani fazla yakıtta ise azaltma işlemi olur fakat benzin beyni olsun lpg beyni olsun bu işlemi belli bir oranda yapar bu istekler bu oranın dışına çıkacak kadar fazla ise bu işlemi yapamaz ve benzin beynin değerleri bozulur araç bahsettiğiniz gibi benzinde de düzgün çalışmaz olur.Akü kutup başını söktüğünüz zaman veya bir kaç gün benzinde kullandığınız zaman bu değerler default değerlere gelir ve benzinde sorun ortadan kalkar tekrar aracı ayni lpg sistemi veya ayni ayarlar ile kullanmaya başladığınız zaman bir süre sonra tekrar bozulur.Şimdi takılan emülatör aracınızın yakıtı az da olsa fazla da olsa benzin beynine hep ideal yakıt sinyali gönderecek bir süre sonra ise fakir çalışıyor ise aşırı ısı motorunuza konvektörünüze zengin ise kurumdan dolayı yine motorunuza konvektörünüze ve ayrıca cebinize zarar verecek.
    Benzin pompasına role takma olayı ise hayatınız benzin pompasından daha ucuz ise taktırabilirsiniz çünkü araç solluyorsunuz o sırada lpg bitti veya başka sebepden dolayı aracın benzine geçmesi gerekti bu işlemin normalde yarım saniyeden fazla sürmemesi gerekir role ile bu işlem 2-3 sn sürebilir.Yarım depo civarında benzin ile gezmeniz durumunda pompada bir sorun olacağını düşünmüyorum.Karar sizin saygılar




  • @talfar

    Benim sıkıntım bitti, usta aramıyorum ki 1. mesajımı dikkatli okumuyorsunuz diğer arkadaş gibi galiba, benim şikayetim yoook aksine şikayeti olan varsa bir nebze olsun faydalansın diye açtım bu konuyu. Beğenseniz de beğenmesinizde ustamdan Allah razı olsun bu yöntemle sıkıntım çözüldü.

    Benim anlamadığım şey, ortada çözülmüş bir sıkıntım var bu çözümü tüm arkadaşlarla paylaştım ihtiyacı olan denesin diye. Ama bir sorun varmış gibi muamele yapmayın lütfen. Nerden çıkardınız benim bir sıkıntım olduğunu, sıkıntımı çözen ustayı niye değiştireyim Allah ondan razı olsun.

    Tehlike ve risk konusuna gelince; aracın oksijen sensörü ile beyni arasındaki baglantıya role koydurucaksınız. Bu nasıl bir role olacak araç benzinde çalıştıgı zaman role devre dışı olacak ve aracın orjinali gibi çalışmaya devam edecek ara gazı verilip araç lpg ye geçiş yaptıgı anda role devreye girecek oksijen sensörü devre dışı kalıp beyne bilgi aktarımı yapmayacak böylece aracınız benzindeyken normal fabrikasyon çalışma verilerinde çalışacak lpg ye geçtiginde role sayesinde oksijen sensörünün beyinle ilişkisi kesilecek oksijen sensörü beyne fakir karışım hatası gönderemeyecek bu sebepten araba benzinde sizi hiçbir zaman üzmeyecek.(bu paragraf alıntıdır)

    Lütfen konu ile ilgili bir sorunuz varsa sorunuz. Aracınız da şu sıkıntı oldumu, sizdede böyle bir sıkıntı varmıydı, şimdi nasıl aracın gibi. Çok bilen arkadaşlara ise Ustamın oto elektrik ve lpg olmak üzere ikisininde telefonunu veriyim (pm) arayın onlarla hangi uslupla soruyorsanız sorun sorularınızı sizin gibi profesyonellere cevap vermeye çalışsınlar naçizane ellerinin yağıyla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g_boz -- 24 Eylül 2010; 17:51:18 >








  • inş. bu sensor bozulmaz veya yarı yolda bırakmaz sorunun çözülmesi sizin için güzel şahsen bu sensörü tercih etmem iler. zamanlardada ihtiyacım olmaz inş.
    Sizede gözünüz aydın sağlıcakla kalın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    inş. bu sensor bozulmaz veya yarı yolda bırakmaz sorunun çözülmesi sizin için güzel şahsen bu sensörü tercih etmem iler. zamanlardada ihtiyacım olmaz inş.
    Sizede gözünüz aydın sağlıcakla kalın


    Sağolasın
  • Ustat bılemıyorum ben aracıma lpg taktırdım ve bu motor ısıgı yanmaya basladı. ne yaptıysam olmadı.

    su role ısını yapan yerın adresını tam versende bzımde bu cılemız bıtse....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murathantez

    Ustat bılemıyorum ben aracıma lpg taktırdım ve bu motor ısıgı yanmaya basladı. ne yaptıysam olmadı.

    su role ısını yapan yerın adresını tam versende bzımde bu cılemız bıtse....



    Motor ışığının yanmasına fayda sağlarmı bilemiyorum.. Ben silkeleme, ilk çalışma gibi sorunlar için tecrübe ettim vb. roleyi herhangi bir oto elektrikçisi yapar yok illa benimkine gitmek istersen ivedikte pm atarım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g_boz -- 28 Eylül 2010; 20:37:49 >
  • Eylül ayından beri sorunsuz çok şükür, yakıtta artış oldu depo'da 50 km kadar nurol ustaya götürdüm, ustanın demesine göre roleden sonra götürdüğüm gazcı fakir karışım yapmış, bu forumdan bulduğum nurol ustaya ayar için yeni gitmeye başladım tecrübeli bir ustaya benziyor. Test sonuçlarımı yine paylaşırım..

    Bu arada benzin pompasına role attıramadım hala cesaret edemedim. Boş boş dönen benzinin oktanı uçuyor bir sıkıntısını görmedim şimdeye kadar ama yararı varmı lpg'li araçlarda onuda bilmiyorum dursun bakalım şimdilik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g_boz -- 23 Aralık 2010; 1:09:26 >
  • Bugün benzin pompasınıda attırdım roleyi, artık pompa araç giderken çalışmıyor gazı kesince benzin devreye hemen giriyor. benzin devreye girmez gaz bitince diyenlere sevgiyle duyurulur
  • Talfar arkadasın dedikleri tamamen doğru.. eğer lpg kitiniz yeterli gelseydi yada ayarları sağlıklı yapılsaydı oksijen sensörünü devre dışı bırakmaya gerek kalmazdı.. oksijen sensörü emülatörü üreten ve satan bi firma yetkilisi aynen şunu söyledi bana '' eğer mümkünse öncelikle lpg ayarının iyi yapılmasını öneriyoruz eğer bu mümkün değilse emülatörü veriyoruz'' yani adam ürettiği malı satmak için direk önermedi.... sorununuz şimdilik geçmiş olabilir ancak uzun vadede ne olacağını bilemiyoruz. kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 23korg23

    Talfar arkadasın dedikleri tamamen doğru.. eğer lpg kitiniz yeterli gelseydi yada ayarları sağlıklı yapılsaydı oksijen sensörünü devre dışı bırakmaya gerek kalmazdı.. oksijen sensörü emülatörü üreten ve satan bi firma yetkilisi aynen şunu söyledi bana '' eğer mümkünse öncelikle lpg ayarının iyi yapılmasını öneriyoruz eğer bu mümkün değilse emülatörü veriyoruz'' yani adam ürettiği malı satmak için direk önermedi.... sorununuz şimdilik geçmiş olabilir ancak uzun vadede ne olacağını bilemiyoruz. kazasız belasız sürüşler dilerim.

    Ankaradaki ve forumda adı geçen en iyi ustalara gitim zaten. İyi veya doğru ayarla ilgili sorun olmadığına emin olduktan sonra yaptırdım.
    Kit ile ilgili olarakta zaten ilk mesajımda belirttiğim sizinde öngördüğünüz sebebten dolayı bu yola ustanın tavsiyesi ile başvurdum. Memnunum, dilerim ileride sıkıntım olmaz sağolun..




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.