Şimdi Ara

Rodaj Yoktur(!)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
4.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    ÖTV indirimi falan fesman bir sürü bahane ile servet değerinde araba-motosiklet alıyoruz.


    Şu videoları izlemeden rodaj konusunda yorum yapmayin.

    Altin Elbiseli Adam Barkın'i rahmet ve özlemle anıyoruz... lütfen videosunu da izlemeden gecmeyiniz...







    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Rodaj vardır ve kullanıcı kılavuzlarında da belli km'ler boyunca belli bir kullanım stili önerilir. Günümüzde toleranslar azaldı bu doğru ama bu rodaj olmadığı anlamına gelmez. Bugün küçük hacimden yüksek güç alan araçlarda rodaj hususuna dikkat edilmezse erkenden motorun yağ yakmaya başladığını görebiliyoruz.



    Rodaj süresince dikkat edilmiş araç ile dikkat edilmemiş araç yakıt tüketimi, genel performans konularında az veya hissedilir bir farka sahip olur.



    Eline anahtar değmemiş insanlar rodajın ne olduğunu anlayamaz bunu anlarım ama yok demeleri, olmadığı anlamına gelmez...



    Aracını seven yeni bir araç aldığında rodaj nedir araştırsın ve dikkat etsin. Keza rektefiye sonrası da rodaj gerekiyor...
  • Rodaj vardır ve kullanıcı kılavuzlarında da belli km'ler boyunca belli bir kullanım stili önerilir. Günümüzde toleranslar azaldı bu doğru ama bu rodaj olmadığı anlamına gelmez. Bugün küçük hacimden yüksek güç alan araçlarda rodaj hususuna dikkat edilmezse erkenden motorun yağ yakmaya başladığını görebiliyoruz.



    Rodaj süresince dikkat edilmiş araç ile dikkat edilmemiş araç yakıt tüketimi, genel performans konularında az veya hissedilir bir farka sahip olur.



    Eline anahtar değmemiş insanlar rodajın ne olduğunu anlayamaz bunu anlarım ama yok demeleri, olmadığı anlamına gelmez...



    Aracını seven yeni bir araç aldığında rodaj nedir araştırsın ve dikkat etsin. Keza rektefiye sonrası da rodaj gerekiyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klasik manadaki rodaja artı gerek kalmadı.

    Üretim tekniklerinin çok gelişmesi nedeniyle artık motorda tolerans aralıkları yok denecek kadar azaldı.
  • Şu anda kullandığım aracı aldığımda 1970 den beri otomatik araç kullanmama rağmen bayi 15 dakika araç kullanımı hakkında bilgi verdi, dosyasındaki formu bilgi alındığına dair bana imzalattı, ilk 1000 km sakin kullanımdan sonra servise gelin 9 nokta kontrolü yapacağız her şey düzgünse 15000 km de ilk bakıma geleceksiniz demişti.
    Her şeye rağmen ilk kullanımlar çok önemli...
  • Egea HB kullanım kılavuzu
    sayfa 105
    Uyarı 29

    Aracın kullanıma başlandığı ilk 1600 km’de, aracı tam performansıyla (örneğin aşırı süratli olarak uzun mesafe katedilmesi, aşırı gaz verme, sert frenleme vb) kullanmamanız tavsiye edilir.
  • Ne yazik ki kisa donemde araclarin yag yakmasi ile devam edip iceride olusan kurum ve balcik gibi kalintilarin, cikardigi ekmege, 100.000km dedin mi motor acmaya talip olan servislerin, kirli bilgilendirmesi ile "rodaj yok abi ne yaptin allaa seversen yahuuu!!" demesine bakmamak gerek.



    Bir cok 0km arac aldim, gerek motosiklet gerek araba.



    Heycanli oluyorsunuz ama hem guvenliginiz icin hem de motor sagligi icin kendinizi frenleyin.



    Yaptigim Uygulama.





    1.Ilk 750KM boyunca araci ilk calistirmada(Cold Start) , 2-3dk civari rolantide calistirmak. (Burada amac, Yag sicakligi gostergesi var ise Yagin 40C'i gecmesini saglamaktir. , Araca gore degisse de yaklasik olarak Su Hararetinde 70C'e ilk ulastigi an'a tekabul eder.()

    2. Ilk 1600KM boyunca Max. Tork Bandini cok gecmeden, (motor yapisina gore degisir) 1000km kadar farkli devirlerde bir surus stili elde etmek. (Cruise Control Kullanmiyoruz bu sure icerisinde)

    3. 1500-1600KM civarinda aracin yagini ve yag filtresini degistirmek. (katologda belirtilen degerlerde yag ve orijinal filtre ile)

    ----------------------------- Rodaj ilk Faz Tamamlandi---------------

    4. 1700km sonrasinda, Normal Surus Tarzini benimseyerek aralikli Spor kullanim yapmak. (Spor kullanim: Seri olarak max tork ile - max bg bandinda kullanmak)

    5. Spor kullanimlari siklastiarak, 3000KM civarinda tekrar yagi ve orijinal filtreyi degistirmek. (Spor kullanima baslamadan gunluk kullanimda araci spor kullanima hazirlamak, Asla motor omru boyunca soguk motora-araca "Yapistirmayin!")

    6. 3000KM civarinda ikincil yag ve filtre degisiminden sonra (hava filtresini de degismek tavsiye edilir) normal surus karakterinde, periyodik bakimlarina uyarak senelerce araci belli duzen ve disiplin ile kullanmak... Rodaj tamamlanmistir.

    --------------------------- Rodaj Tamamlandi ------------------------------



    Uzmanlarin tavsiyesini kulak arkasi etmeyiniz, Spor kullanim surekli kirmizi cizgide gezmek degildir, 2 defa rodajda yag degisimi size ekonomik masraf gelebilir. Ancak 200-300 harcamak yerine yarin bilmemne ustaya motor acmayi tercih etmeyiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 18 Aralık 2018; 13:6:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bizim milletimiz kullanım klavuzu okumayı sevmediği için falanca şöyle yap dedi filanca böyle yap dedi diye kendince birşeyler yapar. Sonra motorum yağ yakıyor, piston kırıldı diye ağlar durur.

    Her aracın kullanım klavuzunda rodaj süresi ile ilgili bilgiler bulunuyor. Kimisi 1000 km kimisi 3000 km boyunca motoru zorlamadan yüksek hızlara çıkmadan değişken devirlerde kullanmayı tavsiye eder.

    Bizim millet de sıfır aldığı aracın motoru açılsın diye çıkar otobana 180-200 Allah ve verdiyse basar arabanın canını çıkarır. Ondan sonra uzun dönemde emsalleri tıkır tıkır çalışırken en sağlam motora bile rektefiye yaptırmak zorunda kalır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç Devrinde Noter Problemi
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Dönen her şey rodaj ister. Evdeki vantilatörden, debriyaj balatasına kadar rodaj vardır. Dikkat edilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 18 Aralık 2018; 16:4:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Dönen her şey rodaj ister. Evdeki vantilatörden, debriyaj balatasına kadar rodaj vardır. Dikkat edilmelidir.
    Hatta ses sistemlerinde de bir tür rodaj vardır ve adına burn in deniyor. Hoparlör körüklerinin ve ses kablolarının alışma süreci. Alışma süreci öncesinde seslerin kötü olabildiği söyleniyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Hatta ses sistemlerinde de bir tür rodaj vardır ve adına burn in deniyor. Hoparlör körüklerinin ve ses kablolarının alışma süreci. Alışma süreci öncesinde seslerin kötü olabildiği söyleniyor...

    Alıntıları Göster
    Xiaomi hybrid kulaklıklarımı aldığımda, özel programını indirip 1 gece boyunca burn in yapmıştım.
  • Rodaj Yoktur(!)

    Rodaj Yoktur(!)

    Kullanım klavuzu şurda dursun,



    4-5 video atmışsın biri anlatan adamların videosu her araçta rodaj dönemi olur diye konuşuyor adam. Ne yapmaya çalıştın konuda pek anlayamadım...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Hatta ses sistemlerinde de bir tür rodaj vardır ve adına burn in deniyor. Hoparlör körüklerinin ve ses kablolarının alışma süreci. Alışma süreci öncesinde seslerin kötü olabildiği söyleniyor...

    Alıntıları Göster
    Bunu bilmiyorduk hocam. Aydınlattınız sağolun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben yaptım çünkü kataloğunda rodaj talimatı vardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Hatta ses sistemlerinde de bir tür rodaj vardır ve adına burn in deniyor. Hoparlör körüklerinin ve ses kablolarının alışma süreci. Alışma süreci öncesinde seslerin kötü olabildiği söyleniyor...

    Alıntıları Göster
    Üniversitedeyken babam yurtdışından müzik seti getirmişti; çalışma voltajı 240 iken o zamanlar İstanbulda voltaj 180-190 arasında oynuyordu, bir müddet plak çalarken seste dalgalanmalar olurken zamanla o da düşük voltajda çalışmaya alıştı ve ses düzeldi.




  • Yeni nesil araçlarda eskisi gibi rodaj çok çok önemli değil, ama yine de dikkat edilmesi gerekir. ilk 1000km asla yüksek devirlere çıkılmamalı. Fakat TR'de Avrupa'daki verilen bilgilere hiç rastlamadım, örneğin:

    Almanya'da rodaj dönemi sonrası (1000-2000km) mutlaka yağ değişimi öneriyorlar, nedeni ise rodaj döneminde motorun ilk çalışmasında oluşabilecek çapakların yağ'da birikmesi... sonra da normal periyodik bakıma giriyor araçlar. Türkiye'de böyle bir bilgi yok, sadece yüksek devirlere çıkmayın diyorlar...
  • Eğer Tospağa firmasından bir aracım olsa rodajı dikkate alırım. Bunun yanında bir dünya sıfır aracım oldu hiç birinde rodaj gözetmedim temel kural şudur hararet göstergesi yerinden kıpraşmadan motora yüklenmeyin, motor yağlama yapmaya başladığında iş bitmiştir. Motorda bir nane varsa rodajlı yada rodajsız bir süre sonra zaten elimize alacağız demektir.
  • Yıl olmuş 2019, olmasın zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sıfır aldığım motosikletimin kullanma kılavuzunda belli bir kmye kadar belli bir hızı geçmemem gerektiği yazıyordu
  • Makina Mühendisliği birinci sınıf öğrencisiyim ve bize ısrarla söylenen şeylerden biri her üretilen elemanda tolerans aralığı bulunduğu, yani her ne kadar toleransa aralığı daralsa da hala mikron boyutunda kusursuz bir üretim mümkün değil. Ama rodajı da abartmaya gerek yok, kılavuz her zaman en doğru bilgiyi verecektir.
  • O zaman 2024 bir araca göre ve her ne kadar da kılavuzda yazsa da rodajın temel mantığı; aracı ilk çalıştırmada biraz beklemek ve yüksek devirlerde kullanmamak olsa gerek...???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.