|
Bildirim
|
Lastik ömrünün ne kadar olduğuyla ilgili yukarıda yapılan yorumların yüzde doksanı yalan yanlış efsane türünden bilgiler...Hiç bir şekilde araştırmamış kulaktan dolma sağdan soldan duyma bilgilerle yorum yapan kişiler..Bu yorum yapanlar internetten biraz araştırsalar söyledikleri şeylerin yanlış şeyler olduğunu anlarlardı..Benim detaylı yaptığım araştırma sonucunda lastik ömrüyle ilgili oluşturduğum bilgi şu şekilde:
Lastik ömrünü belirleyen ana unsur eğer lastikte yarılma yırtılma şekil bozulması gibi olağan dışı bir durum yoksa diş derinliği...evet diş derinliği oluşturuyor.ana unsur bu..yorumlarda sık yapılan yanlış bu.. aracın yaptığı km bakılması gereken bir durum değil..çünkü kullanım, yol şartları, lastiğin kalitesi bunu değiştirebilir..Bu nedenle diş derinliği belirleyici unsur..Burada da yapılan en önemli hata diş derinliği miktarı.Bir lastiğin diş derinliği 1.6 mm olana kadar güvenli olarak kullanılabilir.Hatta kullanılması hem boşuna masrafı engeller hem de çevreyi korur yani gereksiz yere atık oluşumunu engeller.. Üstelik kullanılmış bir lastiğin sıfır lastikten daha iyi yol tuttuğu fren mesafesinin daha iyi olduğu yapılan testlerle kanıtlanmış.Oysa yorum yapanlar yeni lastiği övüyorlar bu durumun farkında bile değiller Lastik ömrü olarak 10 yıllık bir depo ömründen bahsediliyor. Ancak sekizinci yılda satılan bir lastiğin iki yıl sonra kullanım dışı kalacağı diye bir durumu hiç bir yerde görmedim okumadım.. Sonuç olarak lastiğinizi yılına km sine göre bakıp boşu boşuna değiştirmeyin...sıradışı bir yıpranması yoksa 1.6 mm diş kalınlığına kadar güvenle kullanın. Bu rakam aynı zamanda Tüvtürk muayene rakamıdır.. Unutulmaması gereken en önemli konu trafik kazaları olamamasının , güvenli araç kullanmanın en önemli unsuru Trafik kurallarına uymaktır.Lastiğin km si yılı değil... |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spyky -- 6 Temmuz 2009; 14:45:06 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 9 Temmuz 2009; 16:26:26 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|