< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Rafta bile belli bir ömrü olan yağın çalışan bir makine içinde sonsuza kadar dayanması mümkün değil. Ford şanzıman yağını belli aralıklarla değiştirerek doğrusunu yapıyor.
48 ay yerine 36 ayda bir değişim önermeleri de Türkiye'nin iklim ve coğrafya olarak ağır kullanım koşullarına karşılık gelmesi nedeniyledir. Japon firmaları da Avrupa'da çok daha uzun bakım süreleri öngörürken Türkiye için 10 bin km'ye çekiyor. |
Kullandığımız aracın şanzımanını bile bilmiyoruz?
|
Bildiğim kadarıyla şanzımanınız Getrag 6DCT450 .
Bu şanzımanı röno, ford, chrysler ve volvo gibi üreticiler kullanıyor. Siz şanslısınız çünkü röno (ve volvo) bu şanzımanda yağ değişimi önermiyor. Yağ ömür boyu ancak her bakımda kontrolünü öneriyor. Eğer eksik varsa tamamlanmasını istiyor. Buna karşın bizim Ford ve Chrysler 48 ayda bir değişim öneriyor (Fakat bizim otosan burada açgözlük ediyor, servisler para kazansın diye 36 ayda bir yağ değişimi yaptırıyor) . Castrol transmax dual diye bir yağ var. 1 litrelik kutularda satılıyor. 80-90 TL ve 7 litre alıyor. Sanıyorum filtresini de değiştiriyorlar + işçilik 1000 TL yi buluyor bizde. Değiştirtebilirsiniz yani.. |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 20 Eylül 2019; 15:53:11 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oronuror3 -- 20 Eylül 2019; 17:55:49 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IOserI -- 21 Eylül 2019; 12:20:23 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |