Rızkın kesiliyor çünkü yanlış dua ediyorsun




-
-
Bu ve türevi kanallar dindar insanı dinden çıkarır maazallah
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Zaten bunlar süslüman, orjinallerini video platformlarında bulamazsınız, ki kaldıki bu embesillere inanan süzme aptaldır...
-
duası kabul olan varsa hayrına bana da bir dua okusun
-
- Duada ısrarcı olmalısın
- Dua ederken mantık kurmamalısın
- Dua ederken sebep sonuç ilişkisi kurmamalısın
- Dua ederken zihnin boş olmalı
- Dua ederken seni dinleyen birinin olduğunu bilmelisin
-
sadece sizler video yu izlemeden buraya koyup yorum yapacak kadar zekisiniz doğru
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence müslüman toplumların çok büyük bölümü dinden bir haber...
Hatta artırıyorum dine en büyük zararı yine sözde inananlar veriyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Duanın kabul olması için
Sual: Kur'an-ı kerimde, (Dua edin, duanızı kabul ederim), hadis-i şerifte ise, (Rabbiniz kerimdir, kendine açılan eli boş çevirmekten hayâ eder) buyurulduğu halde, bazı dualar niçin kabul olmuyor?
CEVAP
Duanın kabul edilmesi için bazı şartlar vardır. Duanın kabul edileceğinden şüphe etmemeli, şartlarına riayet edilip edilmediğinden şüphe etmelidir. Gereken şartlara riayet etmeden duanın kabul edilmesini beklemek uygun olmaz.
Önce çalışmak, sonra dua dinin esası!
Kabul edilir ancak, çalışanın duası!
Duanın kabul edilmesi için gereken şartlardan bir kısmı şöyle:
1- Haram lokmadan sakınmalıdır!
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Haramdan sakının! Midesine haram lokma girenin kırk gün duası kabul olmaz.) [Taberani]
Sad bin Ebi Vakkas hazretleri dedi ki: Ya Resulallah, dua buyur da, Allahü teâlâ, benim her duamı kabul etsin! Cevabında buyurdu ki:
(Duanızın kabul olması için helal lokma yiyiniz! Çok kimse vardır ki, yedikleri ve giydikleri haramdır. Sonra ellerini kaldırıp dua ederler. Böyle dua nasıl kabul olunur?) [Şir’a]
Yine buyurdu ki:
(Duanın kabul olması için iki şey gerekir. Duayı ihlas ile yapmalıdır. Yediği ve giydiği helalden olmalıdır. Müminin odasında, haramdan bir iplik varsa, bu odada yaptığı dua kabul olmaz.) [Tergibüs-salât]
2- İtikadı düzgün olmalıdır.
Bid’at ehlinin duaları kabul olmaz. Hadis-i şerifte, (Bid’at ehlinin duası ve ibadetleri kabul olmaz) buyuruldu. (İbni Mace)
Âyet-i kerimenin, duanın tesir edebilmesi için, okuyan ve okunan kimsenin buna inanması ve okuyanın itikadının düzgün olması, Allah rızası için okuması, kul hakkından sakınması, haram yememesi ve karşılığında ücret istememesi şarttır.
3- Uyanık kalble ve kabul edileceğine inanarak dua etmelidir.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Allahü teâlâya, kabul edileceğine tam inanarak dua ediniz! Biliniz ki, Allahü teâlâ gafil bir kalb ile yapılan duayı kabul etmez.) [Şir’a]
4- Dualarım niçin kabul olmuyor dememelidir.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Allahü teâlâ, duanızı kabul eder. Dua ettim, hâlâ duam kabul olmadı diye acele etmeyiniz! Allah’tan çok isteyiniz! Çünkü kerem sahibinden istiyorsunuz.) [Buhari]
İstenilen şeyin olmaması, duanın kabul olmadığını göstermez. Onun için duaya devam etmelidir! Duanın kabulünün gecikmesinin başka sebepleri de vardır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Mümin dua edince, Allahü teâlâ, Cebraile, "Ben onu seviyorum, isteğini hemen yerine getirme!" Facir, [günahkâr] dua edince de "Ben onun sesini sevmiyorum. İsteğini hemen yerine getir" buyurur.) [İbni Neccar]
Şu halde, duanın kabulünün gecikmesi zararlı değildir.
5- Bela gelmeden önce çok dua etmelidir.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Sıkıntılı iken duasının kabul edilmesini isteyen, refah zamanında çok dua etsin!) [Tirmizi]
Ebu İshak hazretlerinden dua istediler. Dua etti. Duasının kabul edildiğini gören bir talebesi, (Efendim, bu duayı bana da öğretin, ihtiyaç halinde ben de edeyim) dedi. Buyurdu ki: (Duamın kabul edilmesinin sebebi, otuz yıldır kıldığım namazlar, ettiğim dualar ve haram lokmadan sakınmamdır.)
6- Duaya hamd ve salevatla başlamalıdır.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Ey namaz kılan, acele ettin. Namaz kıldıktan sonra dua ederken önce Allahü teâlâya layık olduğu şekilde hamd et, sonra bana salevat getir, sonra dua et!) [Tirmizi]
7- Yalvararak dua etmelidir.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Gafil olan kalb ile yapılan dua makbul değildir.) [Tirmizi]
Hazret-i Davud zamanında kuraklık oldu. Halk dua etmek için aralarından üç âlimi seçtiler.
Âlimlerden biri şöyle dua etti:
(Ya Rabbi, Kitabında kendimize zulmedenleri affetmemizi bildirdin. İşte biz, nefslerimize zulmettik. Senden af diliyoruz. Bizi affet!)
İkinci âlimin duası da şöyle:
(Ya Rabbi, Kitabında köleleri, azat etmemizi bildirdin. İşte biz kul olarak huzurundayız. Bizleri azat eyle!)
Üçüncü âlim de şöyle dua etti:
(Ya Rabbi, Kitabında, kapımıza gelen saili kovmamamızı, yüz çevirmememizi bildirdin. İşte biz de sail olarak huzurundayız. Senden rahmet istiyoruz. Bizi boş çevirme!)
Duaları kabul olarak rahmet yağdı.
8- Sebeplere yapışmadan istemek kuru bir temennidir.
Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Çalışmadan dua eden, silahsız harbe giden gibidir.) [Deylemi]
9- Günah işlemeyen dil ile dua etmelidir.
Peygamber efendimiz, (Allahü teâlâya günah işlemeyen dil ile dua edin) buyurdu. Böyle bir dilin nasıl bulunacağı sual edilince, (Birbirinize dua edin! Çünkü ne sen onun, ne de o senin dilinle günah işlemiştir) buyurdu. [Tergibüs-salât]
10- İsm-i a’zam ve esma-i hüsna ile dua etmelidir.
Sual: Gafletle dua etmektense hiç dua etmemek daha iyi değil mi?
CEVAP
Gaflet içinde olduğunu söyleyerek, duayı bırakmak doğru değildir. Kalbine geldiği gibi dua etmek, ezberlediği duayı okumaktan daha iyidir. (Bezzâziyye)
Dua dinin direğidir. (Allahü teâlâ indinde duadan daha şerefli bir şey yoktur), (Düşmandan kurtulmak, bol rızka kavuşmak için dua edin! Çünkü dua, müminin silahıdır) hadis-i şerifleri duanın önemini açıkça bildirmektedir. Allahü teâlâdan bir şey istememek ise çok kötüdür. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Allahü teâlâ, kendisinden bir şey istemeyene, dua etmeyene gadap eder.) [Tirmizi]
Başka bir hadis-i şerifte, (Dua ibadettir) buyuruldu. İbadeti terk etmek ise hiç uygun değildir. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Bana dua edin kabul edeyim. [Bana halis kalb ile dua ederseniz kabul ederim.] Bana ibadet etmek istemeyenleri, zelil ve hakir eder, Cehenneme atarım.) [Mümin 60]
-
ateist putperest caponlar koreler nası dua ediyosa işe yarıyor, diğer gavur ateist avrupa amariga ülkeleri de iyi ediyor nispeten
-
Sonuç aldınız mı hocam
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aklını mı kaçırdın? Müslüman olmayanın duası asla kabul olmaz, ancak mazlum olan yani zulme uğramış kafirin zalime ettiği beddua kabul olur. Kafirler Allahü tealanın yarattığı sebeplere yapışıyorlar, çalışıyor didiniyorlar ve sonuçlarını da Allahü teala yaratıyor. Tembel olan müslüman dahi olsa ona çalışmadan didinmeden birşey vermiyor. Yani "ilaç meydanda, bunu kim içerse içsin faidesini görür" diye düşünmelidir.
-
bizim dualık ev araba vs dertlerimiz orda hepsi karşılanıyor paraları da değerli, sefil ortadoğu dua edip dursun. gavur ülkelere yerleşse belki birşeylere sahip olur
-
Medyum arkadaş bahsetmişti;
”Sen bir şeyi istediğinde Evren onu gerçekleştirmek için değişmeye başlar, ancaaak ! Anlık bile olsa bu imkansız şeklinde düşünürsen o şey gerçekleşmez.”
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-2BBF65CCC -- 27 Nisan 2023; 21:6:11 > -
Yorumunuz bana the seceet kitabını anlattı.İşe yaramadı bu ritüel :)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sakince sormak istiyorum zerre aklı olan insan bu sorularımdan sonra cesurca düşünür ve soruların cevabını beyninin içinde arar! Şimdi soruyorum allah yeryüzündeki bütün insanların allahı ise ve bu yarattığı insanlar kendi aralarında anlaşamayıp savaşıyorlarsa neden yarattığı insanların bazılarına kıyak geçip hedefi tutturmasına yardımcı olsun? karşı taraf ona tapmasa bile onun kulu değil mi? o en adil olanı değil miydi? Onun adaleti mahşer gününde değil miydi? Neden sınav sırasında öğrencilerinden bazılarına kıyak geçsin Neden?
En basitinden, yahudilere lanetler okuyup yahudi lobisinin çıkardığı savaşta savaşan askere dua ederler.Savaşın her türlüsüne karşı çıkacağına hemen birine taraf olurlar.çünkü beyinle hareket etmezler.
Bir farklı soru daha sorayım yeryüzü ve öteki alemleri ve bunların içinde olan soyut ve somut olan her şeyi her kavramı her zerreyi yaratan allah şüphesiz ki iyilik ve kötülüğü de o yaratmıştır değil mi? Bunda şüphesiz bir şekilde hemfikiriz! Peki soruyorum allah neden KÖTÜLÜK kavramını yarattı ve devamında kötülük yapanları ateşte yakmakla tehdit etti? NEDEN? Eğer öyle biri varsa kesinlikle mutlak güç ve irade sahibi birisi olamaz mutlak güç ve irade sahibi olan bir tanrı kızmamalı gücenmemeli ve duygusal açıdan hissetmemelidir çünkü bunlar insana özgü kavram ve hislerdir bu yönetim biçimi bir insanı andırıyor dolayısıyla yukarıda olduğunu düşündüğünüz hayali ark?daşınız insanların yok oluştan doğan korkuyla yarattığı bir koca bir yalandır! Bu anlattıklarımdan sonra hala inanıyorsanız ruhunuzu kocaman bir yok oluş korkusu sarmış demektir
Affetdicidir… o zmn mahşer gününde değilde tam da sınav sırasında sevdiği öğrencisine kıyak geçmiş olur buda onu adaletli bir tanrı yapmaz dolayısıyla sınav diye birşey olmaz aslında sınav diye bişey yoktur hurafe vardır 15 asır önce olan mucizeler denizin ikiye yarılması gökten 5000 meleğin savaşta yardım etmesi filler ve kuşların savaşta yardım etmesi bunların hiçbiri neden şuanda olmuyor ırak filistin suriye müslüman ülkeler bir bir düşüyor müslümanlar oyunu kaybediyor ne kuş ne melek ne fil hepsi hurafelerde kaldı gavurlar elini sürmeden savaş kazanıyor artık allahın safı belli oldu sanırım
Sistem gayet açık iyilik yap sevap kazan kötülük yap cezanı çek tamam anlıyorum bu sistemi gayet basit, sorum normal beyinlere aykırı bir soru, üst düzey düşünme biçimi gerektirir, tanrıyı sorgulamak normal beyinlerin haddine değil o yüzden bu soruyu düşünmek bile size korkutucu geliyor ama şöyle bir deneyin ortada hiçbir şey yokken KÖTÜLÜK KAVRAMINI NEDEN YARATTI?? Bu soruyu bir kez olsun sor kendine. Bu sorudan daha büyük sorularda var ama siz daha bunu bile soramıyorsunuz mesela bütün alemlerin tek sahibi ve tanrısı zamandan ve mekandan bağımsızdır dersiniz ama zamanın olmadığı hiçbir alem ve evren yoktur yani şu andan itibaren 1den 10a kadar say ve istersen buna 10 saniye istersen de 10 gün de ama senin 1den 10a kadar saydığın bir zaman dilimidir yani zaman istesen de istemesen de her evrende her alemde vardır dolayısıyla karşımıza böyle bir soru çıkıyor “allah evreni ne zaman yarattı yaratmadan önce neredeydi ve ne yapıyordu?” Yani bi anda dedi ki kendime bir simülasyon evreni yaratıyım içine de iki tane insan ekliyim bunlar üreyip çoğalsın onların yöneticisi benim ama her şeylerini ben kontrol edersem işin heyecanı kaçar zevk alamam en iyisi ben bunlara özgür irade vereyim kendi kararlarını kendileri versinler demiştir buraya kadar problem yok görünüşe göre özgür irade vererek bizi meleklerden daha üstün yaratmış dediğinize göre. Tamam peki kaderimizi de önceden yazmıyor muydu kaderimizi bilmiyor muydu? Biliyor eğer bilmiyor dersen o mutlak güç sahibi tanrı değildir ama yanılmıyorsam herkesin ortak fikri ve dinin rehberi olan kuranda da kaderimizi kendisinin yazdığını ve önceden bildiğini yazıyor peki ya kaderimizi başımıza gelecekleri yaşayacağımız hayatı çekeceğimiz acıları dünyada yapılacak kötülükleri birçok insanın acı çekeceğini bildiği halde neden bizi yarattı allah acıdan ve acı çektirmekten zevk alan sadist ruhlu mu?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elino -- 27 Nisan 2023; 21:44:13 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
O kızla kesin yattın oda böyle bi hikaye uydurmuş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Bu ve türevi kanallar dindar insanı dinden çıkarır maazallah
|
Benzer içerikler
- çilek tarlası testi
- ahsen isminin yanına yakışan isimler
- driclor zararlı mı
- parmakta dolama patlatma
- mit kariyer toplantısı
- black friday 2025
- ets2 türkiye haritası
- çay bardağı emojisi
- prompt mühendisliği
- sodyum iyon batarya
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X