Renault Megane Coupe DYNAMIQUE 1.6 16 V: ‘Tarif etmek zor!’
Özellikle Avrupalı üreticiler için ‘kompakt sınıf’ bir test arenasına dönüşmüş durumda… Firmaların ‘Tüketici ihtiyaçları nedeniyle ürettik’ söylemi resmen yavan kalıyor. Kıyasıya bir mücadele var ve daha çok alternatife sahip olan kazanıyor. İşte bu piyasa koşulları altında alışagelmiş hatchback, sedan ve station formlar demode kalırken, bu sınıftaki otomobillerin mutlaka bir MPV, bir SUV hatta coupe forma sahip alternatifleri bulunması gerekiyor. Fransız üreticinin Megane serisi de bu yeni dönemin en rekabetçi model tiplerinden birisi…
Tarz sahibi
Bu haftaki konuğumuz Megane ürün gamının kuşkusuz en sıra dışı modeli olan Coupe… Üçüncü nesil Megane ailesinin üyeleri arasında yer alan bu otomobilin dünya lansmanı geçtiğimiz yılın eylül ayında hatchback kardeşiyle birlikte yapıldı. Coupe daha önceki nesil Megane serilerinden farklı olarak, hatchback forma sahip kardeşiyle benzerlik taşımıyor. Hatırlayacağınız gibi bir önceki nesil Megane ailesi içerisinde ‘Coupe’ uzantılı bir seçenek bulunmuyordu. Bunun yerine üç kapısı bulunan ve hatchback karoser tipiyle tasarımsal açıdan birebir benzerlik taşıyan bir ürün vardı. Yeni Coupe birinci nesil Megane ailesindeki gibi kendi tarzına sahip ve ‘Coupe’ uzantısını hak edecek tasarımsal özellikler barındırıyor. Coupe’nin ön tasarımı şişkin çamurlukları nedeniyle fazlasıyla sportif. Hatchback karoser tipli kardeşiyle ortak kaput ve çamurluklar kullanmasına rağmen, sıra dışı tasarımlı ön tamponu nedeniyle farklılığını hissettiriyor. Özellikle farların altında başlayan ve tamponu boydan boya kesen gri renkli kaplamalar sportif hissi destekliyor. Coupe profilden bakıldığında akıcı çizgileriyle beğeni toplarken, arka bölüme doğru incelen tasarım özellikleriyle yağmur damlasını hatırlatıyor. Otomobilin en iddialı olduğu bölümse kuşkusuz arka tasarımı… Farklılığını bu bölümde iyiden iyiye hissettiren otomobilin küçük arka camı, şişkin tamponları ve bunu destekleyen çamurluklarıyla muhteşem bir birliktelik oluşturmuş. 17 inçlik beş kollu ince yanaklı lastiklerin bütün içinde oluşturduğu katkıyı da belirtmeden geçemeyeceğiz. Bu noktada bir de küçük önerimiz var: Eğer Coupe satın alacaksanız, aksesuar bölümünde bulabileceğiniz arka spoylere mutlaka göz atın. Suni susturucu entegre edilebilen arka spoyler Coupe’yi beklentilerin çok daha ötesine taşıyabiliyor.
Arka görüş sorunlu
Üçüncü nesil Megane’ın iç tasarımı sınıfında yer alan modellerden çok daha kaliteli. Renault bu disiplinde çıtayı oldukça yükseğe taşımış. Kaliteli malzemelerle yaratılan iç mekanda işçilik hatası bulmak mümkün değil. Daha da önemlisi ergonomik açıdan sorunsuz bir otomobil yaratılmış. Doğru oturma pozisyonunu bulmak kolay. İç mekânın sportif eksikleriyse şaşkınlık yaratıyor. Coupe’nin adına yakışacak sportif ekipmanlara ihtiyaç olduğu kesin. En azından pedal seti krom görünümlü versiyonlarla değiştirilebilirdi. Direksiyon ardına gizlenen bir kol vasıtasıyla müzik sistemi ve bluetooth özelliklerine ulaşabilirsiniz. Direksiyon üzerindeki butonlarla cruise control sistemi çalıştırılıyor. Coupe’nin ön bölümü sürücü ve yolcu için yeterli konforu sunarken, arka bölüm için benzer şeyleri söylemek mümkün olmuyor. Öncelikle arka bölüme doğru giderek alçalan tavan yapısı nedeniyle gerekli baş mesafesi bulunmuyor. Arka bölümün tasarımı nedeniyle oldukça küçük tercih edilen cam ve kalın c sütünü görüş problemini maksimum düzeye çıkarıyor. Park ederken sorun yaşayacağınız gibi, arka görüş takibi için yan aynaları kullanmalısınız. Benzer problemi Astra GTC serisinde de tecrübe etmiştik. Ne diyelim; her güzelin bir kusuru bulunurmuş.
Ateşi düşürülmüş
Gelelim Coupe’nin kalbini oluşturan benzinli motorun bıraktığı izlenimlere… 1.6 litrelik atmosferik motor daha önce testini gerçekleştirdiğimiz hatchback versiyonda da görev yapıyordu. 1598 cc hacmindeki bu motor bir ve ikinci nesil Megane ailelerinde de görev yapıyordu. İlk nesildeki 110 Hp güç sunan motor, bir önceki nesilden 5 Hp daha zayıf. Benzinli motorun torkuysa 151 Nm olarak belirlenmiş. 10 yılı aşkın süredir hizmet eden ve genel özellikleri benzer olan 1.6 litrelik bu motorun güç ve tork bandında önemli değişiklikler bulunuyor. Altı ileri manuel şanzımanla desteklenen motorun tüketim değerleri ve egzoz emisyon oranlarında iyileştirmeler sağlanmış. Coupe kullanıcısını tatmin etmeyeceğini düşündüğümüz bir performans sunan benzinli motor sadece ekonomik. Hızlanma ve son hıza ulaşma performansı tatmin edici değil. Beklentileri karışlamadığı hissine kapılıp otomobili zorlamaya başladığınızdaysa yüksek gürültülü bir iç mekânla karşılaşıyorsunuz. Bunun yanı sıra direksiyonun katkısıyla zevk veren sürüş tepkileri, etkileyici yol tutuşu ve sürücüsünü kavrayan koltuklarıyla Coupe’nin motor performansı ikinci plana düşüyor. Yüksek hızlarda güven veren otomobilin fren sistemi de başarılı. Öncelikle ani fren esnasında otomobil izini terk etmiyor. Duruş mesafesiyse 35 metre olarak tanımlanan ve sportif modellerde gözlemlediğimiz yeni sınıra hayli yakın. Biz test sürüşümüz boyunca Coupe’yi kullanmaktan fazlasıyla zevk aldık. Sonuç olarak Coupe gözleri üzerine çeken akıcı tasarım özellikleri ve beklentileri karışlayan sürüş özellikleriyle tercih edilebilecek bir otomobil olarak bizden olumlu not aldı. Beş yıldızlı Euro-NCAP güvenlik notuna sahip Coupe’nin aktif ve pasif güvenlik donanım listesi bir hayli uzun.
bu aracın görüntüsüne karşı en az 1.4 tce motor yeter o da 130 ps
eskişehirden ankaraya kadar beraber geldiğimiz bi araç.. araç yolda süzülürken kendine hayran bırakıyor.. megan sedandan nefret ederim ancak copuesi harika ya.. donanım olarakda meganın çok sattığına göre iyidir heralde diyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: Warrıor Sako
bu aracın görüntüsüne karşı en az 1.4 tce motor yeter o da 130 ps
bencede motor bozmuş aracın büyüsünü...bu ne abi hangi çağda yaşıyoruz 151 nm torklu spor araç mı olur?
quote:
Orijinalden alıntı: Warrıor Sako
bu aracın görüntüsüne karşı en az 1.4 tce motor yeter o da 130 ps
yıl sonuna doğru geliyor tce motor çeşitleri
Güzel araç fakat ben o sınıftan araç alıcak olsam Megane Coupe almam şahsen. :)
Dergi değerlendirmelerinde iç malzeme kalitesinin rakiplerinden daha iyi olduğunu okudum hep. Ama ben baktığımda hiç bana öyle gelmiyor. Fazla sade geliyor bana içi.
bir araç tasarlanırken bu kadarmı başka bir araçtan esinlenilir...yok bide neymiş özgün tasarımmış falan fıstık...geçsinler o işleri...yandan ve arkadan Scirocco yu çok hayal etymişler sanırım tasarlarken...ne özgünü bu resmen tasarım hırsızlığı
görüntü iyi ama motorla hiç uyuşmamış görüntüsü
herkes aynı şeyleri söylüyor motor motor motor renonun motor ve şanzımana ağırlık vermesi gerekiiyor yoksa şu arabanın hiçbir eksiği yok
195km
10.5 100km
gayet yeterli bence..
quote:
Orijinalden alıntı: HoLY.oNE
195km
10.5 100km
gayet yeterli bence..
Değil mi, esas şöyle BOSE ve JBL ses sistemi olacak opsiyonel, açtın mı müziği cadde de piyasa.Zaten hız limitide 50 şehir içinde gerek yok atraksiyona.Bu araç piyasa aracı. 1.4 Turbo da fena olmaz ama
quote:
Orijinalden alıntı: alibekir
bir araç tasarlanırken bu kadarmı başka bir araçtan esinlenilir...yok bide neymiş özgün tasarımmış falan fıstık...geçsinler o işleri...yandan ve arkadan Scirocco yu çok hayal etymişler sanırım tasarlarken...ne özgünü bu resmen tasarım hırsızlığı
aradaki o benzerlikleri yazsanizda gorsek :D
valla ben ikisininde 4 tekeri ve 2 kapisi olmasi disinda bir benzerlik goremedim. Tamam Scirocco nuz var anladikta baskalarinin araclarina niye pislik atiyorsunuz? Hadi madem tasarimi ozenilmis diye hatta calinmis diye iddaa ediyorsunuz paint te ciz de gorelim neresi benzermis. zaten senden baska bu iki araci birbirine benzetende gormedim.Valla insani zorla VW dusmani yapiyorlar ya inanilmaz bir sey.
quote:
Orijinalden alıntı: alibekir
bir araç tasarlanırken bu kadarmı başka bir araçtan esinlenilir...yok bide neymiş özgün tasarımmış falan fıstık...geçsinler o işleri...yandan ve arkadan Scirocco yu çok hayal etymişler sanırım tasarlarken...ne özgünü bu resmen tasarım hırsızlığı
aynı sınıf haricinde scirocco ile alakası yok bu aracın
quote:
Orijinalden alıntı: i have a dream
aradaki o benzerlikleri yazsanizda gorsek :D
valla ben ikisininde 4 tekeri ve 2 kapisi olmasi disinda bir benzerlik goremedim. Tamam Scirocco nuz var anladikta baskalarinin araclarina niye pislik atiyorsunuz? Hadi madem tasarimi ozenilmis diye hatta calinmis diye iddaa ediyorsunuz paint te ciz de gorelim neresi benzermis. zaten senden baska bu iki araci birbirine benzetende gormedim.Valla insani zorla VW dusmani yapiyorlar ya inanilmaz bir sey.
Bu aralar moda bu, tasarımcı kaynıyor DH. her araç birşekilde benziyor doğru aslında, hepsin tekerlek var,kapı var,cam var,jant var,direksiyon bile var hatta hepsine otomobil deniyor adı bile aynı
Bi de arkadaş diğer benzeyen kısımları açıklasa da bizde öğrensek
çok yakışıklı cidden ama motor motor motor... aptal sarışın gibi =)
iyi forumlar.
quote:
Orijinalden alıntı: alibekir
bir araç tasarlanırken bu kadarmı başka bir araçtan esinlenilir...yok bide neymiş özgün tasarımmış falan fıstık...geçsinler o işleri...yandan ve arkadan Scirocco yu çok hayal etymişler sanırım tasarlarken...ne özgünü bu resmen tasarım hırsızlığı
Asıl hırsızlık Scirocco'da bence Önü kaput uzatma yapılmış Golf Jantlar Passat İçi Caddy Stoplar Opel GT daha da sayarımç
yaa arkadaşlar inanmıyorum size; şu yan kapı çıtalarını koyduğu yere bakın, yada arka tavan spoylerine...tabiki bire bir kopyası olcak hali yok, özellikle önden ilgisiz, ama ben hala yandan ve arkadan esinlenmelerin olduğunu iddaa ediyorum...ayrıcada VW fanatiği değilim, iyi ve güzel olan herşeyin yanındayım...
devam...
quote:
Orijinalden alıntı: alibekir
bir araç tasarlanırken bu kadarmı başka bir araçtan esinlenilir...yok bide neymiş özgün tasarımmış falan fıstık...geçsinler o işleri...yandan ve arkadan Scirocco yu çok hayal etymişler sanırım tasarlarken...ne özgünü bu resmen tasarım hırsızlığı
sen vw aşıgı olmuşsun arkadaş bu arada megane sirokkodan daha güzel ve ben vw sahibiyim