Şimdi Ara

Renault Fluence Privilege 1.6 ~ Test - İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
14.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Renault Fluence Privilege 1.6 ~ Test - İnceleme


    Bazı otomobiller vardır; doğuştan çok satma şansına sahip… Onlar için pazar şartları çok önceden hazırlanmıştır. Sadece tüketici tepkileriyle yaratıldıkları için riske girmeden tasarlanırlar: Ne fazlası vardır, ne de eksiği bu otomobillerin... Zaten elde ettikleri satış rakamlarını hak edip etmedikleri de tartışılmaz. İşte bilinen bu trendin son üyesi Fluence olsa gerek. Peki, bu yazdıklarımızı hak eden otomobillerden birisi mi Fluence. Ayrıntıları sürüş izlenimimiz içerisinde bulacaksınız ama sabredemeden cevap vermek istiyoruz: Kesinlikle hayır!

    Futbolda bir futbolcunun gerçek bedeli bir de Chealse bedeli vardır. Tıpkı otomobillerde de buna benzer bir ilke vardır. Normal otomobiller ve bir de Patrick Le Quement'nin imzasını taşıyan otomobiller… Patrick Le Quement'i tanımayanlar için minik bir açıklamayı borç biliyorum. 1988 yıllında Fransız üreticisinin kapısından içeri giren ve tam 22 yıldır Renault markalı otomobillerde imzası bulunan Patrick Le Quement, aynı zamanda “uzaktan bakıldığında bile Renault olduğunu belli etmek" ilkesini otomotiv sektörüne kazandırmıştır. Geçtiğimiz ekim ayında emekli olan Patrick Le Quement'nin son imzalarından birisi de testimize konuğumuz olan Fluence. Bu otomobil her ne kadar Samsung-Renault ortak yapımı olsa da hala Patrick Le Quement'nin ilkesinden izler taşıyor.

    Tanışma anı!

    Fluence’in şişkin çamurlukları ve bunu destekleyen kaslı motor kaputu açık açık bizlere Megane 3 ailesiyle bir bağının olmadığını gösteriyor. Zaten Renault’un Clio serisiyle başlayan yepyeni bir pazarlama stratejisi var. Bildiğiniz gibi bir önceki jenerasyonda sedan karoserli Clio olarak tanımlanan Symbol aileden ayrılmış ve başlı başına bir model gamı olmuştu. Aynı gelenek Megane sedan karoser tipinde de sürüyor. Fluence bir Megane değil Renault ürün gamının yepyeni bir üyesi…
    Biz yinede Fluence’i halefi olan Megane sedan ile karışlaştırmak zorundayız. Öncelikle ortaya çok daha iri bir otomobil çıkmış. Daha ilk bakışta bu aracın boyutlarıyla C sınıfı sedanlardan öte bir üst sınıftaki modelleri bile zorladığını fark ediyoruz. Hatta 4618 cm’lik uzunluğuyla ağabeyi Laguna’dan sadece 77 cm kısa. Yandan bakıldığında ise önceki nesil Megane sedana göre daha özgün çizgiler taşıyor. Neticede bu otomobil bir hatchbackten türetilmedi. Ford Mondeo’ya benzer stop grubu kullanılması nedeniyle arka tasarımda farklılık yaratılamamış.
    Renault sonunda Türkiye’de satılan ve gerçek bir ‘eller serbest’ giriş sistemine sahip otomobili tüketicilerle buluşturdu. Otomobilin uzaktan kumanda tuşlarına basmadan giriş ve çıkış yapabilmek mümkün.
    Otomobilin içi de dışı kadar geniş. Zaten 2702 cm’lik aks aralığı verilerine bakınca farklı bir şey beklemezdik. Koltuklar konfor amaçlı düşünülmüş, viraj destekleri az. Ön kokpitte Megane 3’ün tasarımından bolca izler bulunuyor. Klima kumandaları sorunsuz, radyo-CD kumandalarıyla minik tuşları nedeniyle kullanışsız. Direksiyon arkasında bulunan kontrol tuşlarıysa bu dezavantajı yok ediyor. TomTom işbirliğiyle sunulan navigasyon sistemi kullanışlı fakat gerek otomobilden ayrı bir kumanda sistemiyle çalışması gerekse bin TL’lik opsiyon fiyatıyla gereksiz. Bunun yanı sıra Clio’da olduğu gibi tasarımı çirkin, hırsızlara karşı bir koruması yok ve sürüş güvenliğine dezavantaj yaratıyor.
    Gerek ön bölümde gerekse arka bölümde hayli geniş bir kullanım alanı sunan Fluence’in özellikle arka koltuk diz mesafesi etkileyici. Bunun yanı sıra düşük yükseklikli C sütunu nedeniyle arka kapıdan giriş esnasında başınıza dikkat etmelisiniz. Bu otomobil bagaj hacmiyle de bir aile otomobili olduğunu kanıtlıyor. Halefinden tam 10 litre fazla hacim sunan Fluence’in 530 litrelik bir bagajı bulunuyor.


    Motor vasat

    İşte sürüş izlenimimizin can alıcı anına geldik. 1.6 litrelik atmosferik motor daha önce testini gerçekleştirdiğimiz Megane3 Coupe’de de görev yapıyordu. 1598 cc hacmindeki bu motor bir ve ikinci nesil Megane ailelerinden tanıdık. İlk nesildeki 110 HP, ikinci neslinde 115 HP’ydi. Bu versiyonda bir kez daha 110 HP’lik maksimum güce geri dönülmüş. Bunda özellikle Avrupa’daki egzoz emisyon oranlarıyla ilgili baskının rolü olsa gerek. 6000 d/d’de bu gücü sunan otomobil 4250 d/d’de 151 Nm’lik maksimum torkunu sunuyor. Fluence tam 1280 kg’lik bir toplam ağırlığa sahip. Tasarımı nedeniyle de düşük bir rüzgâr direnç katsayı olmadığı düşünülürse, bu motorun bu otomobilde harikalar yaratması mucize olurdu. Başta da belirttiğimiz gibi. Bazı otomobiller üretici için ayrı misyonları vardır. Bu nedenle performans ve düşük yakıt tüketimi değerleri Fluence’e bir nebze olsun ikinci plana atılmış.

    Gelelim güvenlik kriterlerine… Megane sedanın eleştiri alan hissiz direksiyon sistemi Fluence’te gelişime tabi tutulmuş. Süspansiyonlarda yenilik yok fakat yay sertliği artırılmış. ESP ise artık bir opsiyon olarak karşımıza çıkıyor. Tüm bunlar yanyana konulduğunda önden ve arkadan kaymanın çok zorlandığında bile disiplin altına alındığı bir otomobil ortaya çıkıyor. Elektronik sistemler tehlike boyutuna göre hızlıca devreye giriyor. Fluence’in fren sistemiyse gayet güvenli bir iş çıkarıyor. Gerek dozlaması, gerekse ani frenlemede bile aracı stabil tutması takdirimizi kazandı.


     Renault Fluence Privilege 1.6 ~ Test - İnceleme

     Renault Fluence Privilege 1.6 ~ Test - İnceleme

     Renault Fluence Privilege 1.6 ~ Test - İnceleme

     Renault Fluence Privilege 1.6 ~ Test - İnceleme

     Renault Fluence Privilege 1.6 ~ Test - İnceleme







  • Böyle testleri mackalı dan bakası yapmaz dedim meğer nick değiştirmişsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mert261994

    Böyle testleri mackalı dan bakası yapmaz dedim meğer nick değiştirmişsin




    Fark etmez her türlü Maçkalıyım
  • Yeterince objektif olmuş gibi geldi :)
  • İzlenimlerini paylaştığın için teşekkür ederiz.. Güzel bir test olmuş. Bu segmenteki araçaların seçiminde öncelikle geniş iç hacim, bagaj hacmi, konfor, kalite, güvenlik gibi kriterler göz önünde bulunduruluyor. bu kriterler yönünden incelenirse fluence takdiri hak eden bir otomobil.
  • bana motor çokta vasat gelmedi fakat yakıt tüketimini bilemeyeceğim güzel bir deneyim oldu benim için açıkcası hoşuma gitti ,tabiki hoşuna gitmeyenler olacaktır :)
  • Arabam.com'daki testin aynısı gibime geldi?

    Geçen gün Fluence aldık Ocak'ta teslim alacağız. Aracın boyutlar bana çok büyük geldi iç mekan acayip geniş ve konforlu. Ses yalıtımı da Megane'a göre çok çok iyileştirilmiş. Malzeme kalitesi de hiçte kötü değil. 1.5 dci motor da yeterli performansı sunuyor faka şu tasarımına nasıl alışacağız onu hiç bilmiyorum işte.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hyundai Elantra 1.6 CRDİ TEST!
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passione

    Arabam.com'daki testin aynısı gibime geldi?

    Geçen gün Fluence aldık Ocak'ta teslim alacağız. Aracın boyutlar bana çok büyük geldi iç mekan acayip geniş ve konforlu. Ses yalıtımı da Megane'a göre çok çok iyileştirilmiş. Malzeme kalitesi de hiçte kötü değil. 1.5 dci motor da yeterli performansı sunuyor faka şu tasarımına nasıl alışacağız onu hiç bilmiyorum işte.


    Zaten arkadaş Arabam.com'daki testi yayınlamış...İfadeler editöre ait
  • Şimdi bu aracın şehir içi yakıt tüketimi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Şimdi bu aracın şehir içi yakıt tüketimi nedir?


    1,6 110 HP benzinli motor var sanıyorum üzerinde.

    8 - 8,5 litre yakar tahmin ediyorum 100 kilometrede.
  • sevemedim
  • megane daha çekici, ayrıca sonuç bölümüde yazsaydın eksik kalmış biraz
  • vel satisden sonra tek geçtiğim reno budur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    vel satisden sonra tek geçtiğim reno budur


    Çirkinlik olarak mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    quote:

    Orijinalden alıntı: over and under


    vel satisden sonra tek geçtiğim reno budur


    Çirkinlik olarak mı?

    100 repin benden
  • hoşuma gitmeye başladı
  • bu araç harbi güzel deil de;

    yeni çıkan Latife çok güzel araç hakkaten
  • vites topuzu 2001 palio
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.