Şimdi Ara

Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
4.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme


    Hyundai’deki gelişimin yüzü olarak akıllara kazınan model i30, 1.4 litrelik motoruyla performans beklentisi olmayan ancak sağlamlık ve ekonomiyi isteyen kitleyi hedef seçmiş. i30 geniş ve ferah iç hacmi, yüksek donanımları ve estetik tasarımıyla kompakt sınıfın gözdelerinden olmayı başardı.

    2007 yılında tanıştığımız i30 aradan geçen yıllara rağmen hala diri görünen modellerden biri. i30’u ilk teste aldığımız dönemlerde Avrupalı otomobillerle yarışan tasarımı ile bu sınıfın iddialı modellerinden biri olacağının sinyallerini vermişti.

    Tasarım

    i30 kromajlı ızgarası ve sivri uçlu far tasarımıyla önden bakıldığında oldukça güçlü görünen bir otomobil. Kaput üzerindeki akıcı çizgiler aracın dinamik tasarımını vurguluyor. İlk çıktığı zaman arka tasarımını BMW 1 serisine benzetenler çok olmuştu. Şimdi ise uzun yapılı stop grubu olan araçlar i30’a benzetilmeye başladı. Kolay kabul edilebilir bir tasarıma sahip arka kısım çok başarılı.

    İç mekan

    Otomobile oturduğunuzda ilk olarak kullanılan malzemelerin kalitesi dikkatinizi çekiyor. İşçilik sorunu görünmeyen iç mekanda, konsolun üzerini kaplayan yumuşak malzeme kalite hissini üst seviyelere çıkarıyor. Kumanda elemanlarının hepsi olması gerektiği yerlere konumlandırılmış. iPod ve USB bağlantıları en baz donanımda bile standart. Mavi gece aydınlatmaları sayesinde i30 ile gece yolculukları ayrı bir keyif. Sınıf ortalamalarında diz mesafesi sunan aracın bagajı ise 340 litre hacim sunuyor.

    Performans ve sürüş

    Test aracımızda Hyundai i30’un en baz motor seçeneği olan 1.4 litrelik benzinli motor görev yapıyordu. 6200d/d’de 109hp güç üreten bu motor maksimum torku 137Nm’yi ise 5000d/d’de üretebiliyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 12.6 saniyede gerçekleştiren araç zorlanmadığı sürece oldukça iyi tüketim değerlerine imza atabiliyor. Test ortalaması olarak elde ettiğimiz 7 litrelik tüketim makul kabul edilebilir. Sert süspansiyonu nedeniyle iç mekanda sarsıntılar fazla hissedilse bile bunun artısını aracın yol tutuşunda görüyorsunuz. i30 çok ani ağırlık değişimleri olmadıkça yolundan çıkmıyor.

    Güvenlik

    2007 ve 2008 yılında iki kez Euroncap çarpışma testine giren i30 ilk testte 4 yıldız alabildi. Dersine iyi çalışan Hyundai mühendisleri ikinci teste kadar yaptıkları geliştirmeler sayesinde araca 5 yıldız aldırmayı başardılar.

    Yorum – TULU DARICAN ( Arabam.Com )

    Hyundai’deki gelişimi her testimizde yazmaktan yorulduk. Bu değişimin ilk ürünlerinden birisi olan i30’un test ettiğimiz 1.4 litrelik versiyonu en baz seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Mali gücü dizel i30’a erişemeyenler ama ekonomi amaçlayanların bu modelden memnun kalacağını düşünüyoruz. Düşük yakıt tüketimi bu modelin en büyük avantajı… Eksikleri yok mu? Elbette bulunuyor. Özellikle tasarımın tüketici cephesinde çokta sindirilebildiğini düşünmüyorum. Yakın zamanda gerçekleşecek makyajla birlikte bu modelin daha çekici olacağına inanıyorum.

    Yorum – HASAN AYTEKİN ( Arabam.Com )

    Hyundai değişimi ile müşterilerinin gönlünü kazandı. Evet, müşteri olarak donanımlı ve piyasa fiyatlarına göre uygun araç almak istiyoruz. Tam bu noktada Hyundai devreye girdi. Çok önemli bir başarıya imza attı. Peki, bu noktada müşterilerin beklentileri bitti mi? Tabi ki hayır… Daha da uygun araçlar için çok talep var. Buna cevap bulmak ise firmaların öncelikli işi. Kullandığımız araca gelince; Avrupalı yüzü ile yakından tanıdığımız i30 ekonomik sayılacak bir donanım ve benzinli versiyonu ile karşımıza çıktı. Ben i30’un bu yüzüne çok alıştım. Kullanım olarak temiz bir sürüş vaat eden aracın motoru şehir içinde yeterli performansı dunuyor. Başlangıç modeli olan test aracımız 31.100 TL’lik bir fiyat etiketine sahip. Bu modelin daha donanımlı 1.6 litrelik versiyonunu satıl alabilmek için 5.500 TL’lik fark ödemek gerekiyor. Bu fark donanım ve motor performansından vazgeçmek için yeterli bir sebep.


     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme


     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme







  • İ30'u genel olarak beğeniyorum fakat özellikle alt donanımlarında plastik kalitesi bence pek iyi değil siyah dışında renk kullanılmadığı içinde kötü duruyor biraz.
  • çok artmış fiyatı.aralık ayında 26000 tl ye almayanı dövüyorlardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    İ30'u genel olarak beğeniyorum fakat özellikle alt donanımlarında plastik kalitesi bence pek iyi değil siyah dışında renk kullanılmadığı içinde kötü duruyor biraz.


    Kuzenimde var İ30 1.6 90 HP dizel , bu donanımın ismini bilmiyorum ama güzel duruyor ön konsol

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 7 Mart 2010; 12:16:15 >




  • Astra Classic 3 i30'un satışlarına büyük darbe vuracaktır. Genel olarak başarılı bulduğum bir araç
  • ağustos ayında kız arkadaşımın ailesi aldı 27 milyara zamlanmış demek 4 kağıt
  • Select
    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    İ30'u genel olarak beğeniyorum fakat özellikle alt donanımlarında plastik kalitesi bence pek iyi değil siyah dışında renk kullanılmadığı içinde kötü duruyor biraz.


    Kuzenimde var İ30 1.3 90 HP dizel , bu donanımın ismini bilmiyorum ama güzel duruyor ön konsol

     Hyundai i30 1.4 CCVT TEAM ~ Test - İnceleme





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hyundai Elantra 1.6 CRDİ TEST!
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • İncelenen araç baz donanım.
    Ve baz donanım İ30'lar hiç iyi değil hem donanım hem görünüm açısından. (Kendi düşüncem)
    Şirket aracı gibi.

    İ30 alınacaksa Prime yada eski adıyla Style Plus alınmalı.
  • Dilerseniz İ30'un diğer modellerininde testini paylaşabilirim buradan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Dilerseniz İ30'un diğer modellerininde testini paylaşabilirim buradan.


    çok iyi olur hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.fatih_
    çok iyi olur hocam


    i30 CRDi VGT 90 HP
    i30 CW 1.6 Crdi Mode
    i30 1.6 CVVT otomatik
    i30 1.6 CVVT Style

    Hangisini istersiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    İ30'u genel olarak beğeniyorum fakat özellikle alt donanımlarında plastik kalitesi bence pek iyi değil siyah dışında renk kullanılmadığı içinde kötü duruyor biraz.

    Alt donanımda koltuk kumaşları falan farklı olabiliyor ama plastik kalitesini düşüren bir marka ya da model daha görmedim? Var mı böyle bir örnek?
  • www.arabam.com/TestModelListe.aspx?markaId=11

    hocam burada hepsi var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67


    quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    İ30'u genel olarak beğeniyorum fakat özellikle alt donanımlarında plastik kalitesi bence pek iyi değil siyah dışında renk kullanılmadığı içinde kötü duruyor biraz.

    Alt donanımda koltuk kumaşları falan farklı olabiliyor ama plastik kalitesini düşüren bir marka ya da model daha görmedim? Var mı böyle bir örnek?


    koltuk kumaşı değişiyor,konsolun üzerinde kaplama değişiyor,kapı kollarındaki plastik değişiyor,deri direksiyon,vites geliyor ortam canlanıyor.Ben ama genel olarak i30'ün malzemesini çok beğenmiyorum açıkcası.Bu konuda japon ve kore araçları biraz daha kötü malesef.Keşke o konuda eksiklerini kapasalar başkada eksiklikleri yok zaten.1.5-1.6 dizel iç malzeme kalitesi biraz daha iyi bir honda'yı kim istemez ki o zaman?İlk ben alırım herhalde




  • Hyundainin dizelini almak istemiyorum.Turbo sıkıntısı yapar diye endişeleniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Altın Pike

    Hyundainin dizelini almak istemiyorum.Turbo sıkıntısı yapar diye endişeleniyorum.


    Öyle bir problem mi yaşadınız ? İlk defa sizden duyuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Altın Pike

    Hyundainin dizelini almak istemiyorum.Turbo sıkıntısı yapar diye endişeleniyorum.


    Gayet başarılı dizel motorları, içiniz rahat olsun.
  • Bir türlü ısınamıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    Bir türlü ısınamıyorum...


    Style Plus donanımı olunca daha iyi ısınıyor insanlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: Quadrifoglio

    Bir türlü ısınamıyorum...


    Style Plus donanımı olunca daha iyi ısınıyor insanlar


    Sürüş dinamiklerini çok övüyorlar, motoru da aynı şekilde ama stil olarak itici geliyor bana mesela iç mekanı sanki kara lastiğe iki şekil verilip bırakılmış gibi. Hyundai eldeki imkanlarla daha iyisini yapabilirdi diye düşünüyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.