Şimdi Ara

Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
10
Favori
160.150
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • www.renaultedc.com Açıldı...

     Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)


     Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)


    RENAULT ÇİFT KAVRAMALI YENİ OTOMATİK VİTES KUTUSU : Efficient Dual Clutch (EDC)


    Otomatik vites kutularının rahatlığı, manuel vites kutularının tutumluluğu ve tepki gücü

    Renault, klasik otomatik vites kutularına kıyasla net tüketim ve CO2 salım düşüşleri (%17’ye kadar tüketim düşüşü, kilometre başına 30 g düşük CO2) düzeyleri sergileyen yeni bir EDC (Efficient Dual Clutch) altı ileri otomatik vites kutusu sunuyor.

    Bu sonuca varmak için aşağıdaki teknik tercihler yapıldı:
    Elektrikli iticilerle kumanda edilen kuru çift kavrama (dünyada ilk),
    Tüketim kontrolüne yönelik ayarlama.
    Bu EDC vites kutusu ilk kez Mégane ailesinde 2010 yılı ilkbaharında gamın can damarı olan dCi 110 FAP versiyonlarında kullanılmaya başlanacak. Azaltılmış CO2 salımlarıyla, bu Mégane’lar ve Scénic’ler Renault eco2 imzasını taşıyan ilk otomatik vites kutulu versiyonlar olacak.


    Son yıllarda, pazarda performans / kullanım konforu / tüketim ve CO2 emisyonları dengesi anlamında sürekli iyileşme sağlayan yeni tip otomatik vites kutuları çıktı. Çift kavramalı otomatik vites kutuları bunların arasında yer alıyor.

    EDC otomatik vites kutularının üstünlükleri:
    Renault’nun yeni EDC kutusu otomatik vites kutuları ailesine ait. Debriyaj pedalı yok ve vites kumandası otomatik tipte (PRND) ve tek dokunuşlu (+/-) kumanda modu da var. İdeal aktarmayı seçen bir işlemcinin kumanda ettiği vites geçişleri otomatik ve rahat gerçekleşiyor.
    Verimi ve tüketimi optimize etmek amacıyla Renault EDC vites kutusu için « kuru » çift kavramalı teknolojiyi tercih etti. Bu vites kutusu iki kavrama içeriyor : Birincisi tek viteslere (1., 3. ve 5.), ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.) ve geri vitese ayrılmış bulunuyor. Dişliler dört mil üzerinde taşınıyor: İki adet konsantrik birincil mil (her biri bir kavramaya bağlı) ve iki adet ikincil mil. Vites seçimi, aynı manuel vites kutusunda olduğu gibi senkromeçlerle yapılıyor. Bir işlemcinin kumanda ettiği elektrikli iticiler senkromeçlerle kavramaları yönetiyor.


    > Manuel vites kutulu otomobillerde elde edilenlerle kıyaslanabilir tüketim değerleri ve CO2 salımları
    Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
    Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
    « Yaş » kavrama disklerinde veya klasik otomatik vites kutularının konvertisörlerinde bilinen parazit sürtünmelerin sınırlandırılmasını sağlayan « kuru » çift kavramalı teknoloji.
    Enerji tasarrufu sağlayan elektrikli iticilerle iki kavramanın ve senkromeçlerin yönetimi.
    Minimum tüketim amacıyla optimize vites geçiş yasalarına göre ayarlar: Sistem, belirli bir hızda en yüksek viteste olacak şekilde hızlı vites artışı sağlıyor, bu ise tüketimin ve CO2 salımlarının kontrol altında tutulmasını mümkün kılıyor.
    EDC vites kutusu düz vites kutularınkine benzer bir verim düzeyine sahiptir.

    > Güvenli akıcı sürüş
    Hızlı ve akıcı otomatik vites değişiklikleri
    Tüm otomatik vites kutularında olduğu gibi, vites geçişleri « tork altında » gerçekleşiyor : Vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında tork aktarmasında kesintisi oluşmuyor.
    Vites değiştirme dışındaki sürüş fazlarında, kavramalardan biri kapalıdır (motor torkunu geçirilmiş olan viteste aktarır, diğeri ise açıktır ve bir sonraki geçirilecek vitese bağlı kalır). Uygun anda vites geçişi bir kavramadan diğerine geçerek gerçekleştirilir : Birinci kavrama açılırken, ikincisi aynı anda kapanır, bu da vites değişikliği (« tork altında ») sırasında sürekli çekiş olmasını sağlar.
    Vites geçişleri esnek ve sarsıntısız oluyor ve rahat ve güvenli seyahatler için akıcı bir sürüş sağlıyor.

    Sürücünün komutlarına anında cevap :
    6 ileri vites ve kısaltılmış geçiş süreleriyle (290 ms), yeni otomatik vites kutusu EDC büyük bir tepki gücü sergiliyor ve gerek otomatik ve gerekse dokunmatik moda mekanik vites kutularınkine benzer bir sürüş keyfi sağmıyor.
    Otomatik modda, İşlemci çeşitli sürüş parametrelerine bağlı olarak ideal vitesi seçiyor. Tam ihtiyacı olduğunda uygun gücü derhal vermek suretiyle sürücünün komutlarına anında cevap veriyor. Sürücü her an tek dokunuşlu (tiptronik) modu seçerek sistemin kumandasını tekrar eline alabiliyor

    Daha akıcı sürüş için optimum « sürüklenme ». Klasik bir otomatik vites kutusunda olduğu gibi, rölantide fren pedalı serbest bırakıldığında otomobil aşamalı şekilde harekete geçiyor. Bu sistem özellikle sıkışık trafikte veya park manevraları sırasında yararlı oluyor.

    Yokuşta kalkış yardım sistemi
    Yokuşta kalkışlarda sürücü fren pedalını bıraktığında, otomobili birkaç saniye hareketsiz tutmak için sistem tekerlekler üzerindeki fren basıncını sürdürüyor. Sürüklenme önleme sistemi ile birleşen bu sistem otomobilin geri hareketinin önlenmesini sağlıyor ve rampada güven içinde kalkışları garanti ediyor.

    Bu yeni EDC vites kutusu ilk olarak 2010 yılının birinci çeyreğinde Renault Mégane ailesinin 1.5 dCi 110 FAP diesel versiyonlarında kullanılacak. Bu otomatik vites kutusu ile donatılmış olan Yeni Mégane Hatchback sadece 114g CO2/km salım değerine sahip olacak. Bu versiyonlar Yeni Mégane’da Renault eco2 imzası taşıyan ilk otomatik vitesli versiyonlar olacak.

    DÜŞÜRÜLEN CO2 SALIM DÜZEYLERİ

    Renault, ikisi 100 g CO2 / km sınırının altında Renault eco2 yaklaşımının bayraktarları olan Euro 5 uyumlu beş model sunuyor
    Twingo dCi 85 Renault eco2 94 g CO2 / km
    Clio dCi 85 Renault eco2 98 g CO2 / km
    Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 114 g CO2 / km*
    Scénic dCi 95 Renault eco2 125 g CO2 / km
    Laguna dCi 110 Renault eco2 122 g CO2 / km


    * Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 6 ileri manuel vites kutulu Mégane HB dCi 110 ile aynı CO2 salım düzeyine sahiptir.



    CO2 salımlarındaki bu azalmalar motor ve otomobilde yapılan çeşitli değişiklikler sayesinde elde edildi.
    MOTORDA : Vites oranlarının tüm aktarmalarda uzatılması ve motor ve vites kutusu arasındaki sürtünmelerin azaltılması (düşük viskoziteli yağların kullanılması ve hareketli çekiş ve aktarma parçalarının geometrisi ve kaplaması ile ilgili yapılan çalışmalar). Bu geliştirmeler tüm 1.5 dCi Euro 5 motorlarına yayılacak.
    OTOMOBİLDE : Aerodinamiğin iyileştirilmesi (ön tampon altında esnek lama, çamurluk paçalıkları, bazı durumlarda arkada rüzgâr karteri) ve yuvarlanma sürtünmelerinin azaltılması (düşük tüketimli lastikler, artık frenaj torkun azaltılması ).






    Renault grubu otomobilin ömür çevriminin her etabında çevreye olan etkilerini azaltma yönündeki değişmez stratejisini simgeleyen (üretim, kullanım ve ömür sonu ) Renault eco² çevre programını sürdürüyor. Bunun yansıması olarak Renault çevreye saygılı ve geniş kitlelerin ulaşabileceği nitelikte araçlar sunmayı hedefliyor.
    Renault CO2 emisyonlarında 2015 ufkunda Avrupa’da liderliği hedefliyor ve bu amaçla iki temel eksene dayanıyor:

    Çıkarılan yeni teknolojiler sayesinde ürün gamındaki termik motorlu araçların CO2 salımlarının azaltılması
    Renault Cenevre Fuarında aşağıdaki yeniliklerini tanıtıyor:
    1. Yeni Efficient Dual Clutch (EDC) vites kutusu : Bu kuru çift kavramalı otomatik vites kutusu manuel vites kutularıyla elde edilenlere benzer tüketim ve CO2 emisyonlarının sergilenmesine olanak veriyor. Geçtiğimiz Frankfurt Fuarında tanıtımı yapılan bu vites kutusu ilkbaharda yeni Mégane ailesinde kullanılacak.

    2. Beş yıldız modelde net şekilde düşürülen CO2 salımları.
    Twingo dCi 85 Renault eco2 : 94 g CO2 / km
    Clio dCi 85 Renault eco2 : 98 g CO2 / km
    Mégane dCi 110 EDC Renault eco2 : 114 g CO2 / km
    Scénic dCi 95 Renault eco2 : 125 g CO2 / km
    Laguna dCi 110 Renault eco2 : 122 g CO2 / km

    Elektrikli motorlarda benzeri görülmemiş bir yatırım hamlesi
    Gelecekteki elektrikli modellerinde kullanmak amacıyla Renault-Nissan İttifakı aynı zamanda 15 kW - 70 kW (20 hp - 95 hp ) güç dilimini kapsayacak olan %100 elektrikli bir motor gamı geliştiriyor.

    Bu motorlarla 2011’den itibaren satışa sunulacak olan eksiksiz bir Sıfır Salımlı* araç gamı donatılacak.



     Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu)





    VİDEOLAR

    http://www.youtube.com/watch?v=YTsm68U7BLM&feature=player_embedded


    TEST VİDEO

    http://www.youtube.com/watch?v=gyWWbmEihps


    Videoları izleyemeyenler ktunnel.com'a kopyalayıp izlesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 24 Ocak 2011; 13:56:15 >







  • Bilgi için çok teşekkürler, DSG şanzımana rakip gelmesi tüketicinin son derece yararınadır. Renault a tebrikler
  • satılık clio3 tiptronik vitesli çok temiz boyasız kazasız ilgilenirseniz linkini veriyorum saygılar.
    http://www.hepsinisat.com/garaj-arabasi-boyasiz-kazasiz-otomatik-M24L09S2008I605.html
  • ne zaman geliyor Türkiye'ye bu şanzıman ?
  • Kasım ayından itibaren geliyor diye biliyorum ben...
  • Bu konu ne oldu geldimi çiğft kavrama megana?
  • Avrupa ülkelerinin Renault sitelerinin hepsinde EDC'li Megane'lar için fiyat olmasına karşın, Türkiye Renault sitesinde halen hiçbir bilgi yok. Bu forum sayfalarında bazı arkadaşlar geleceğini söylüyordu ama bir haber yok.

    Fuarda Renault standında sorduğum bir yetkilininde hiç bilgisi yoktu. Elinde ürün var ama Türkiyeye getirmiyor anlayabilmiş değilim. Şu anda dizel otomatik vitese çok büyük bir ilgi var amam piyasada yarı otomatikleri saymazsanız VW haricinde doğrudürüst alternatif yok.
  • Çok yakında satışta olacağını sanıyorum. Bayinin birisi bana "Aralık başı gibi dizel Fluencelerde olacak" demişti. Bakalım hayırlısı...
  • arkadaşlar renault turkiye sitesinde fluence fiyatlarında edc mevcut olan versiyonların fiyatlarını koymuşlar. ama teknik özellikleri mevcut değil malesef. bi gelişme var mı bu olayda??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batusbey

    arkadaşlar renault turkiye sitesinde fluence fiyatlarında edc mevcut olan versiyonların fiyatlarını koymuşlar. ama teknik özellikleri mevcut değil malesef. bi gelişme var mı bu olayda??



    haydaaa. ne oluyor ya anlamadım :S az önce girdiğimde siteye fluence fiyat listesinde edc sistemi olanların fiyatları da yazıyordu. şu an yazmıyor :S hatta fluence privilege edc 1.6 110bg 53bin küsurdu. :S anlamadım valla. arkadaşlar yanlış bilgi verdiğimi düşünmeyin lütfen. :S özür dilerim.
  • Netice olarak dediğim çıktı... Geldi EDC...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cat33

    Netice olarak dediğim çıktı... Geldi EDC...



    hocam cidden gelmiş olsun artık da alayım şu fluence edc privilege den ya. benim honda civic 2009 1.6 elegance hala serviste. direksiyon kutusu ön arka disk ve sağ arka amortisör değişecek. tek kuruş da para vermeyeceğimi söyledim. satıp hemen fluence almak istiyorum hayırlısıyla..
  • Sanırım elektrikli motorlardan sonra bunlarda hikaye olacak
  • Elektrikli motorların verimli ve tercih edilebilir olarak geliştirilmesi tamamlanana dek rahat 5 yıl geçer.Belkide daha fazla,otomobil firmalarıada bunu bildikleri için hala içten yanmalı motorlara göre de arge çalışmalarını sürdüyor.

    En gelişmiş motor 10 saat şarjla 160Km yapıyor,şarj süreleri,istasyonlar,elektirik fiyatları,vergisi,bakı,sistemin kusurları,zayıf noktaları derken bu süre sonunda ancak oturur.
  • Ama bugün EDC görünmüyor listelerde. Neden kaldırdılar acaba?
  • ne yani Reno EDC leri satmadan toplattı mı? hahaha
  • Şu anda var fiyat listelerinde
  • Akşam 18-19 saatlerinde daha yoktu. Demek ki biraz beklesem görecekmişim....
  • Benzinli araçlarda da olacak mı bu sistem yoksa sadece dizel için mi üretildi, eğer benzinli motorlarda da kullanılacaksa bizim BVA 1 yıl dolmadan "eski model şanzıman" olarak anılacak...
  • bir yıldan çok daha kısa sürede benzinlilerde de kullanılır, BVA tarih sahnesinde yerini aldı. kabullenmen gerekecek...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.