Şimdi Ara

Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu) (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
10
Favori
160.178
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRODO555

    Ben dün teslim aldım aracımı, fluence 1.5 dci privilige edc...

    Daha önce audinin multitronic ve stronic şanzımanlarını kullanmıştım... Her bakımdan beklentilerimin çok üzerinde olduğunu söyleyebilirim... Bilmiyorum belki araba renault diye baştan beklentilerimi çok düşürdüğüm için öyle de olabilir :D Çok ortada bir araç; yani ne uçuyor ne yığılıyor, ne çok sessiz ne çok gürültülü, şanzıman ise beklentimi daha da aştı.. ben değişimlerin toyota'nın m/m astra'nın easytronic şanzımanlarından biraz daha hızlı olacağını düşünmüştüm ama bu resmen öteye geçmiş. Tamam, belki vites geçişleri hissediliyor ama kesintili diyemez kimse, sadece 2-3-4 geçişlerinde yani alt viteslerde yüksek oran farkları nedeniyle ivmenin azalışından doğan bir silkelenme var, yoksa araç son derece devamlılığı yüksek şekilde hızlanıyor.. Üst viteslerde ise dişli oranları birbirine yakın olduğu için devir saatine bakmazsanız değişimleri anlamıyorsunuz...

    Ben mutlu oldum, özellikle alırken olup olmadığını kurcalamadığım aksesuarları görünce daha da mutlu oldum.. Bir de 15 - 20 binden sonra orasından burasından çatırtılar patırtılar gelmezse daha da mutlu olacağım...





    Hayırlı olsun aracınız iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.. Bende megane privilege dizel EDC sini aldım yarın teslim alacagım kısmetse...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRODO555

    Ben dün teslim aldım aracımı, fluence 1.5 dci privilige edc...

    Daha önce audinin multitronic ve stronic şanzımanlarını kullanmıştım... Her bakımdan beklentilerimin çok üzerinde olduğunu söyleyebilirim... Bilmiyorum belki araba renault diye baştan beklentilerimi çok düşürdüğüm için öyle de olabilir :D Çok ortada bir araç; yani ne uçuyor ne yığılıyor, ne çok sessiz ne çok gürültülü, şanzıman ise beklentimi daha da aştı.. ben değişimlerin toyota'nın m/m astra'nın easytronic şanzımanlarından biraz daha hızlı olacağını düşünmüştüm ama bu resmen öteye geçmiş. Tamam, belki vites geçişleri hissediliyor ama kesintili diyemez kimse, sadece 2-3-4 geçişlerinde yani alt viteslerde yüksek oran farkları nedeniyle ivmenin azalışından doğan bir silkelenme var, yoksa araç son derece devamlılığı yüksek şekilde hızlanıyor.. Üst viteslerde ise dişli oranları birbirine yakın olduğu için devir saatine bakmazsanız değişimleri anlamıyorsunuz...

    Ben mutlu oldum, özellikle alırken olup olmadığını kurcalamadığım aksesuarları görünce daha da mutlu oldum.. Bir de 15 - 20 binden sonra orasından burasından çatırtılar patırtılar gelmezse daha da mutlu olacağım...




    EDC çift kavaramalılarda baskı balatayı kaç kmde değitiriliyor masrafı ne oluyor bilgin varmı?




  • selamlar

    istanbul anadolu yakasinda edc li megane test surusu imkani olan bildiginiz bayi varmıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: FRODO555

    Ben dün teslim aldım aracımı, fluence 1.5 dci privilige edc...

    Daha önce audinin multitronic ve stronic şanzımanlarını kullanmıştım... Her bakımdan beklentilerimin çok üzerinde olduğunu söyleyebilirim... Bilmiyorum belki araba renault diye baştan beklentilerimi çok düşürdüğüm için öyle de olabilir :D Çok ortada bir araç; yani ne uçuyor ne yığılıyor, ne çok sessiz ne çok gürültülü, şanzıman ise beklentimi daha da aştı.. ben değişimlerin toyota'nın m/m astra'nın easytronic şanzımanlarından biraz daha hızlı olacağını düşünmüştüm ama bu resmen öteye geçmiş. Tamam, belki vites geçişleri hissediliyor ama kesintili diyemez kimse, sadece 2-3-4 geçişlerinde yani alt viteslerde yüksek oran farkları nedeniyle ivmenin azalışından doğan bir silkelenme var, yoksa araç son derece devamlılığı yüksek şekilde hızlanıyor.. Üst viteslerde ise dişli oranları birbirine yakın olduğu için devir saatine bakmazsanız değişimleri anlamıyorsunuz...

    Ben mutlu oldum, özellikle alırken olup olmadığını kurcalamadığım aksesuarları görünce daha da mutlu oldum.. Bir de 15 - 20 binden sonra orasından burasından çatırtılar patırtılar gelmezse daha da mutlu olacağım...




    EDC çift kavaramalılarda baskı balatayı kaç kmde değitiriliyor masrafı ne oluyor bilgin varmı?


    baskı balata varsa, buda toyota mmt ve opel easytronic gibi o zaman , yanılıyomuyum?




  • quote:

    baskı balata varsa, buda toyota mmt ve opel easytronic gibi o zaman , yanılıyomuyum?

    Yok anladığım kadarıyla aynı değil, m/m bir arkadaşımda var ara ara ben kullanıyorum, easytronic ise eşimin arabası... Astra biraz hızlı ama m/m resmen sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştirip kavramayı kapıyor... O arada da araç tamamen yığılıyor, dik yokuşlarda mesela 1 den 2 ye geçmesi işkence, 2.ye geçerken durma noktasına geliyor araç...

    Bir de bunda P vitesi var, teknik açıklamasını bilmiyorum ama, P vitesli araçlar otomatikten devşirmedir, m/m ve easytronic ise P vitesi olmayan robotlu manuel şanzımanlardır.. Selespeed robot (Alfa-Fiat) herhalde bunların atasıydı...

    Bugün birşey fark ettim, EDC şanzıman vitesi küçültmekte fazla aceleci davranıyor sanki... 1.5 dci motor 1200-1300 devirde gaza bassam rahat yürür bence ama, çok az bekleyip gaz gelmeyince bir alta alıyor hemen... kickdown noktası da beklediğimden (audide alıştığımdan diyeyim) daha erkene ayarlı... Sanırım diesel-benzin için üniversal bir ayar yapmışlar, doğal olarak bu ayarlar diesel değerleri için fazla ihtiyatlı kalmış...

    Şimdilik oldukça memnunum, aldığım gece 100 TL lik mazot koydum, 145 km yaptım daha yarı depoya tam inmedi, menzili de 460 daha gider diyor, toplamda 100 liraya 550km gitsin yeter bana...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRODO555

    quote:

    baskı balata varsa, buda toyota mmt ve opel easytronic gibi o zaman , yanılıyomuyum?

    Yok anladığım kadarıyla aynı değil, m/m bir arkadaşımda var ara ara ben kullanıyorum, easytronic ise eşimin arabası... Astra biraz hızlı ama m/m resmen sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştirip kavramayı kapıyor... O arada da araç tamamen yığılıyor, dik yokuşlarda mesela 1 den 2 ye geçmesi işkence, 2.ye geçerken durma noktasına geliyor araç...

    Bir de bunda P vitesi var, teknik açıklamasını bilmiyorum ama, P vitesli araçlar otomatikten devşirmedir, m/m ve easytronic ise P vitesi olmayan robotlu manuel şanzımanlardır.. Selespeed robot (Alfa-Fiat) herhalde bunların atasıydı...

    Bugün birşey fark ettim, EDC şanzıman vitesi küçültmekte fazla aceleci davranıyor sanki... 1.5 dci motor 1200-1300 devirde gaza bassam rahat yürür bence ama, çok az bekleyip gaz gelmeyince bir alta alıyor hemen... kickdown noktası da beklediğimden (audide alıştığımdan diyeyim) daha erkene ayarlı... Sanırım diesel-benzin için üniversal bir ayar yapmışlar, doğal olarak bu ayarlar diesel değerleri için fazla ihtiyatlı kalmış...

    Şimdilik oldukça memnunum, aldığım gece 100 TL lik mazot koydum, 145 km yaptım daha yarı depoya tam inmedi, menzili de 460 daha gider diyor, toplamda 100 liraya 550km gitsin yeter bana...


    Bende tam otomatik megane dizel var, ekonomi olarak bi manuel gibi değil ancak gayet güzel yakıt tüketimi var.
    DSG gibi ise baskı balata olmaması gerekiyor sanırım tabi bu benim bildiğim. çünkü mmt tarzı şanzımanlar devşirme ama dsg bambaşka bi sistem diye biliyorum.
    Eğer bu dsg multitronic falan gibi şanjımanlar hepsi baskı balatalıysa ben bu zamana kadar kendimi kandırmışım




  • erken vites küçültmesi daha güzel bence, böylece her an ivmelenmeye hazır demektir. ayrıca yüksek vites düşük devir, bu mazot kalitesindeki bir ülkede dizeller için oldukça zararlı.

    en kısa sürede test etmem gerekiyor... ayrıca, ilk kalkış nasıl hantal mı? ve freni bırakınca kendi fırlıyor mu? birde dik yokuşta geri geri kalkış denediniz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus


    quote:

    Orijinalden alıntı: FRODO555

    quote:

    baskı balata varsa, buda toyota mmt ve opel easytronic gibi o zaman , yanılıyomuyum?

    Yok anladığım kadarıyla aynı değil, m/m bir arkadaşımda var ara ara ben kullanıyorum, easytronic ise eşimin arabası... Astra biraz hızlı ama m/m resmen sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştirip kavramayı kapıyor... O arada da araç tamamen yığılıyor, dik yokuşlarda mesela 1 den 2 ye geçmesi işkence, 2.ye geçerken durma noktasına geliyor araç...

    Bir de bunda P vitesi var, teknik açıklamasını bilmiyorum ama, P vitesli araçlar otomatikten devşirmedir, m/m ve easytronic ise P vitesi olmayan robotlu manuel şanzımanlardır.. Selespeed robot (Alfa-Fiat) herhalde bunların atasıydı...

    Bugün birşey fark ettim, EDC şanzıman vitesi küçültmekte fazla aceleci davranıyor sanki... 1.5 dci motor 1200-1300 devirde gaza bassam rahat yürür bence ama, çok az bekleyip gaz gelmeyince bir alta alıyor hemen... kickdown noktası da beklediğimden (audide alıştığımdan diyeyim) daha erkene ayarlı... Sanırım diesel-benzin için üniversal bir ayar yapmışlar, doğal olarak bu ayarlar diesel değerleri için fazla ihtiyatlı kalmış...

    Şimdilik oldukça memnunum, aldığım gece 100 TL lik mazot koydum, 145 km yaptım daha yarı depoya tam inmedi, menzili de 460 daha gider diyor, toplamda 100 liraya 550km gitsin yeter bana...


    Bende tam otomatik megane dizel var, ekonomi olarak bi manuel gibi değil ancak gayet güzel yakıt tüketimi var.
    DSG gibi ise baskı balata olmaması gerekiyor sanırım tabi bu benim bildiğim. çünkü mmt tarzı şanzımanlar devşirme ama dsg bambaşka bi sistem diye biliyorum.
    Eğer bu dsg multitronic falan gibi şanjımanlar hepsi baskı balatalıysa ben bu zamana kadar kendimi kandırmışım


    Bu bahsettiğimiz,DSG,EDC,Easytronic ,dualogic,AutoR6 vb. hepsi yarı otomatiktir.Bunun anlamı kavramayı gerçekleştiren bir robotize yapı vardır,sizin yerinize debraja basan ve çeken.




  • hepdi yarı otomatik ancak, dsg ve edc çift kavramalı dolayısıyla ilk kalkış kavraması, tek kavramalı yarı otomatikler ile aynı mı?
  • Ama mmt te baskı balata problemi çıkıyodu, bu dsg lerde böyle bi şeyi hiç duymadım, sorunu boşverin baskı balatanın oldugunu bile duymadım, yani zamanı geldiğinde değiştilmesi gibi. ben bunları tam otomatiklerin geliştirilmişi olarak düşünüyodum hep, baskı balata olmadan yani. bende cvt şanzımanlı araç vardı, ondanda triptronic özelliği vardı ama ondan baskı balatanın olmadıgını söylemişlerdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    erken vites küçültmesi daha güzel bence, böylece her an ivmelenmeye hazır demektir. ayrıca yüksek vites düşük devir, bu mazot kalitesindeki bir ülkede dizeller için oldukça zararlı.

    en kısa sürede test etmem gerekiyor... ayrıca, ilk kalkış nasıl hantal mı? ve freni bırakınca kendi fırlıyor mu? birde dik yokuşta geri geri kalkış denediniz mi?

    kısa bir mesafede de olsa test ettim bu şanzımanı.ilk kalkışta freni bırakınca araç kendiliğinden ileriye doğru atılıyor.Dizel manuel otomobillerdeki gibi gaza basmadan hafif kalkış yaparcasına.Dik yokuşta geri yada ileri araç hiç kaymıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfsaneFocus


    quote:

    Orijinalden alıntı: FRODO555

    quote:

    baskı balata varsa, buda toyota mmt ve opel easytronic gibi o zaman , yanılıyomuyum?

    Yok anladığım kadarıyla aynı değil, m/m bir arkadaşımda var ara ara ben kullanıyorum, easytronic ise eşimin arabası... Astra biraz hızlı ama m/m resmen sizin yerinize debriyaja basıp vitesi değiştirip kavramayı kapıyor... O arada da araç tamamen yığılıyor, dik yokuşlarda mesela 1 den 2 ye geçmesi işkence, 2.ye geçerken durma noktasına geliyor araç...

    Bir de bunda P vitesi var, teknik açıklamasını bilmiyorum ama, P vitesli araçlar otomatikten devşirmedir, m/m ve easytronic ise P vitesi olmayan robotlu manuel şanzımanlardır.. Selespeed robot (Alfa-Fiat) herhalde bunların atasıydı...

    Bugün birşey fark ettim, EDC şanzıman vitesi küçültmekte fazla aceleci davranıyor sanki... 1.5 dci motor 1200-1300 devirde gaza bassam rahat yürür bence ama, çok az bekleyip gaz gelmeyince bir alta alıyor hemen... kickdown noktası da beklediğimden (audide alıştığımdan diyeyim) daha erkene ayarlı... Sanırım diesel-benzin için üniversal bir ayar yapmışlar, doğal olarak bu ayarlar diesel değerleri için fazla ihtiyatlı kalmış...

    Şimdilik oldukça memnunum, aldığım gece 100 TL lik mazot koydum, 145 km yaptım daha yarı depoya tam inmedi, menzili de 460 daha gider diyor, toplamda 100 liraya 550km gitsin yeter bana...


    Bende tam otomatik megane dizel var, ekonomi olarak bi manuel gibi değil ancak gayet güzel yakıt tüketimi var.
    DSG gibi ise baskı balata olmaması gerekiyor sanırım tabi bu benim bildiğim. çünkü mmt tarzı şanzımanlar devşirme ama dsg bambaşka bi sistem diye biliyorum.
    Eğer bu dsg multitronic falan gibi şanjımanlar hepsi baskı balatalıysa ben bu zamana kadar kendimi kandırmışım


    Yarı otomatikleri hepsinde balata mevcut (EDC,DSG,autor6,dualogic vb.),çift kavramada ise örnegin 2. viteste giderken 3.vites kavranmış halde bekliyor.2.vistesin kavraması ayrılır ayrılmaz tahrik 3.vites balatasına aktarılıyor.Anlatım biraz garip oldu ama aynen bu şekilde.




  • evet bugun sabah test ettim edc dci fluence i,

    Genel olarak motor şanzımanı sevdim ve benim için en önemli konu olan düşük hızlarda direksiyon yumuşaklığı ve yüksek hızlarda sertleşmesi gayet güzeldi. iç mekan ferah palstik ve işçilik güzeldi.en sevdigim yani kilima kontrollerinin olduğu yerden vitesin oraya doğru giden orta kısmın ince olması idi. bence sağ bacak diz kısmının sağa doğru deymeden durması ferahlık hissinde büyük etken.

    kalkış sonuçta robitize debriyaj şeklinde bu belli oluyor. 2-1 düşüşlerinde hafif yıgılma yapıyor. ama easytronic le alakası yok sonuçta. dedigin gibi kickdownda hem hemen tepkili degil hemde sarsıyor gibi geldi. ama zaten pek kick down yapmaya gerek olmadı. genel olarak performansı iyi geldi.

    normal 1-2-3-4-5-6 çok güzel geçişler hiç anlaşılmıyor. geçiş devirleri bana güzel geldi. 6 vites 110 da çekiş tatminkar. ekonomi yapmak için 7 vitese gerek yok bu seferde çekiş düşüyor.

    kemal tepretoğullarında testi gerçekleştirdim. ancak dynamic için 49600 gibi saçma bir fiyat verdiler. çünküforumda 45750 ye alanlar var. sanırım araca talep olunca indirim yapmak işlerine gelmiyor. zaten araçta fazla yok. yılbaşından sonra indirimde olabilir. bu firmaların işi belli olmuyor.




  • Yilbasindan sonra indirim beklemeyin. Bu gun tr'de kalan son iki edc den birini Babam aldi. (bize oyle dediler). Ayrica satici yilbasindan sonra yaklasik 5 bin lira zam gelecegini soyledi. Yani indirim beklemeyin.
    Not. Telden yaziyorum. Yazim hatasi olabilir
  • dsg şanzımanda debriyaz balatası yokmuş vw ustasını şimdi arayıp sordum
    edc aynı olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N KUL -- 26 Aralık 2010; 18:07:44 >
  • edc başka bir bayide tekrar denedim ve bence 1.5 dci 110 hp ve EDC şanzımanı reno çok güzel uyum sağlatmayı başarmış. trendline tdi dsg 53000 den başlıyor. expression bile trendline dan dolu. şuan netteki fiyatlardan 3000 civarı indirim alınabiliyor anladığım kadarıyla.

    ve megane da 42500 civarına geliyor. bence gayet uygun bir fiyat
  • renault güncel kasa megane hb oldukça spor bir araba
    110ps edc yok satması lazım
    otomobil severlerin isteklerinin tamamını nerdeyse karşılıyor.
    motor 500bin km yaparmı
    5lt den az yakarmı (90km sabit hız)
    bagaz 350lt olsaydı
    100ps üzeri olsaydı
    spor bir görünüm olsaydı
    4disk fren
    tork 200nm üstü olsa varrya
    hala 5 vites ve otomatiği yokk
    söyle vw gibi bir otomatik şanzımanı olsaydı
    hepsi var ne istiyoruz.
    başkaları gibi 60bin fiyatta çekmiyorlar
    herhangi bir parçanın gelmesi 1ay sürerde demiyorlar.
    türkiyede renault herzaman bir numara olacaktır...
  • Dun gidip ford kuga powershift test ettim, bugun de fluence edc. Kendi aracim mercedes e350cdi 4matic 7gtronic sanziman. Ne isin var bu araclarla diyeceksiniz, esimde cvt otomatik jazz var onu degistiricem, dar geliyor birazcik.

    Su ana kadar piyasadaki bugun otomatik sanzimanlari kullandim. Edc yi gozum kapali alirim, arac olarak da megane sport tourer veya grand scenic, eger grand cmax powershift gelirse tercih edecegim.

    Sunu da soyliyeyim edc powershiftden ustun, powershift biraz bosluk veriyor vites yukseltirken, edc de hic bosluk yok gibi, anlayamiyorsunuz degisimleri cogu zaman. Yari otomatik (mmt, easytronic) sanzimanlari ise tarihe otomatik sanzimanlarin yuz karasi olarak gecerler ve 1-2 sene icinde piyasadan silinirler. Cunku cift kavramali sanzimani kullanan ve azicik arabadan anlayan bir insan bedavaya verseler o araci almaz. Ben kapinin onune koymam sahsen. Cvt sanzimanlar ise bence kucuk araclar icin hala kullanilmali, su anda esimin kullandigi jazz sifir sarsinti ile ilerliyor ve performans beklemeyen surucu gruplari ve dusuk cc li benzinli motorlar icin hala kullanilabilir bir secenek bence, honda bu konuda golu yedi cunku yeni jazz da yari otomatik sanziman kullanmaya basladi ve hata etti.

    Edc icin renaultu tebrik ediyorum, acilen butun urun gamina koymasini temenni ediyorum.




  • emreq'e aynen katılıyorum. EDC veya DSG veya powershifti bir kere test eden kişi yaklaşık aynı fiyatlarda olan diğer tek kavramalı yarı otomatikleri mümkün değil almaz.
    Vw 8 yıldır, çift kavrama yarı otomatik şanzımanı kullanıyor. Easytronic MMT auto6r gibi tek kavramalı yarı otomatiklerin kullanılmaya başlanma süreside yaklaşık aynıdır. bence burda Kınanması gereken bu saçma sapan şanzımanları kullanan firmalardır. Ford ve toyotanın işine akıl sır ermiyor. arkadaş powershift özel bir şanzıman değilki. sadece kugada kullanıyorsun. veya toyota getrag veya hangi firma üretiyorsa mmt den vaz geçmek bu kadar mı zor...

    he zamanla emreq nunda dediği gibi bütün firmalar bu çift kavramaya geçecek. otmatik sevenler olarak, kimse tek kavramaya para vermeyecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newerdais

    dsg şanzımanda debriyaz balatası yokmuş vw ustasını şimdi arayıp sordum
    edc aynı olabilir.


    Bende böyle biliyodum
    mmt nin devamlı balatalarının yanmasından balatalı oldugunu biliyodum ama dsg lerde öyle balata ile ilgili hiç bi şey duymamıştım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.