Şimdi Ara

Renault Çift Kavramalı Otomatik Vitesi ' EDC ' Kullanıcı Yorumları.. (Genel Konu) (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
283
Cevap
10
Favori
160.190
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cat33

    Bu EDC sadece Megane serisinde mi olaca acaba? Laguna ve Latidute'de olmayacak mı? Bilen var mı?


    fluence edc testini yapan dergide okumuştum..

    renault bu edc vites kutusunu üretici firmadan alıp ayarlamaları kendisi yapıyormuş

    yüksek hacimli dizellerde edc uygulaması için ileri tarihleri beklemek gerektiği yazıyordu..yani şu an ki edc sadece 1.5 motorlara uyumlu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tautou


    quote:

    Orijinalden alıntı: cat33

    Bu EDC sadece Megane serisinde mi olaca acaba? Laguna ve Latidute'de olmayacak mı? Bilen var mı?


    fluence edc testini yapan dergide okumuştum..

    renault bu edc vites kutusunu üretici firmadan alıp ayarlamaları kendisi yapıyormuş

    yüksek hacimli dizellerde edc uygulaması için ileri tarihleri beklemek gerektiği yazıyordu..yani şu an ki edc sadece 1.5 motorlara uyumlu..






    Laguna ve Latitude yaklaşık 1,5 ton ağırlığındadır. Latitude'de EDC uygulaması 1.5 dizel motora yapılmıştır fakat ağır kasadan dolayı performans açısından verimli olmamıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezginaydogan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tautou


    quote:

    Orijinalden alıntı: cat33

    Bu EDC sadece Megane serisinde mi olaca acaba? Laguna ve Latidute'de olmayacak mı? Bilen var mı?


    fluence edc testini yapan dergide okumuştum..

    renault bu edc vites kutusunu üretici firmadan alıp ayarlamaları kendisi yapıyormuş

    yüksek hacimli dizellerde edc uygulaması için ileri tarihleri beklemek gerektiği yazıyordu..yani şu an ki edc sadece 1.5 motorlara uyumlu..






    Laguna ve Latitude yaklaşık 1,5 ton ağırlığındadır. Latitude'de EDC uygulaması 1.5 dizel motora yapılmıştır fakat ağır kasadan dolayı performans açısından verimli olmamıştır.



    o halde ileride edc yi uygun hale getirip 2.0 dci ile birlikte piyasaya sürerler mi




  • Tautou, EDC vitesi 2.0 motorlara uygularlar mı bilmiyorum ama dediğiniz gibi uygulanmasını isteriz. EDC ile manuel vites yakıt tüketimi hemen hemen aynıdır. VW'nin DSG şanzımanına rakip olup olmayacağını ve sorun çıkarıp çıkarmayacağını zamanla göreceğiz. EDC kullanan arkadaşlarımız memnunlar, ayrıca testlerde başarılı olarak gösterilmiştir.

    EDC vites kullanıcılarının yeni yorumlarını bekliyoruz.
  • ARkadaşlar çift kavramalıların atası DSG ile ilgili bir konu (da ben) açmıştım.


    VW nin 6 ileriden 7 ileriye geçiş sebeplerinden belki de birincisi maliyet idi.

    VW o maliyeti baskı balata ile müşterilerden talep edecek zamanı geldiğinde.

    Eğer EDC de DSG 7 mantığında ise onda da baskı balata var demektir.



    Bu da benim konunun girişinden bir kısım:

    quote:

    : Orjinalden alıntı: haluk 23

    ...
    DSG önceden 6 ileri ve de yağlı tip olarak üretiliyordu.

    Daha sonra maliyet gerekçesiyle VW yeni DSG lerin çoğunu (belki de hepsini) 7 ileri ve de kuru tip olarak üretiyor.

    Bu bize yansıyan kısmı.

    Ama aralarında bir fark daha var.

    Yağlı tiplerde her 60.000 de bir yağ değişimi gerektiren yağ içinde çalışan plakalar varken kuru tiplerde bizim bildiğimiz bir baskı balata sistemi var.

    Forumlarda okuduğumuz kadarıyla 6 ilerilerde ses problemi yoktu.

    Ama görünen o ki 6 ileriler gerçekte hem sorunsuzmuş hem de bu sebeple servislere de yağ değişimi dışında para da kazandırmıyormuş.

    bu da cebimize yansıyan kısmı.

    ...




    Bu da konunun linki:

    http://forum.donanimhaber.com/m_46315800/mpage_1/f_/key_//tm.htm#46315800



    Haluk




  • araştırmalarım sonucunda bazı sorulara cevap vermekte fayda görüyorum. edc-dsg-mmt vs yarı otomarik şanzımanların hepsinde balata var. hatta dsg ninkini yeni değiştirdik doğuşun çektiği fiyat işçilik dahil 2200tl olunca 400avroya almanyadan getirttik. ikinci nokta ise edc latitude yada 2.0L motorlarda kullanılmayacak edc yapısı itibari ile kuru kavramalı bir sistem bundan dolayı belirli bir torkun altında çalışması gerekiyor bunda da max. tork 250olarak belirlenmiş.edcyide powershiftide getrag üertiyor doğru ancak basitçe söylemek gerekirse vites geçişi yapan mekanizma ve yazılımlar araç firması tarafından yapılıyor. powershiftte yarı elektirik takviyeli hidrolikle sağlanırken edc de tamamen elektirik-elektoronik kontrollü bundan dolayıda vites geçişleri seri. 1.6dci 130psler 320nm torka sahip olacağı için mevcut kuru kavramalı edcler kullanılamıyor ilerleyen zaman içerisinde yağlı kavrama edclerle ilgili beklenti olabilir ancak bva otomatik vitesler şu anda bunu sorunsuzca götürüyor buda zamana bağlı bir durum bekleyip görmek lazım. valla bende dizel otomatik alacağım için o kadar uzun araştırma sürecine girdim ki özellikle edc konusunda servistekilerden sanırım fazla şey biliyorum şu anda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    araştırmalarım sonucunda bazı sorulara cevap vermekte fayda görüyorum. edc-dsg-mmt vs yarı otomarik şanzımanların hepsinde balata var. hatta dsg ninkini yeni değiştirdik doğuşun çektiği fiyat işçilik dahil 2200tl olunca 400avroya almanyadan getirttik. ikinci nokta ise edc latitude yada 2.0L motorlarda kullanılmayacak edc yapısı itibari ile kuru kavramalı bir sistem bundan dolayı belirli bir torkun altında çalışması gerekiyor bunda da max. tork 250olarak belirlenmiş.edcyide powershiftide getrag üertiyor doğru ancak basitçe söylemek gerekirse vites geçişi yapan mekanizma ve yazılımlar araç firması tarafından yapılıyor. powershiftte yarı elektirik takviyeli hidrolikle sağlanırken edc de tamamen elektirik-elektoronik kontrollü bundan dolayıda vites geçişleri seri. 1.6dci 130psler 320nm torka sahip olacağı için mevcut kuru kavramalı edcler kullanılamıyor ilerleyen zaman içerisinde yağlı kavrama edclerle ilgili beklenti olabilir ancak bva otomatik vitesler şu anda bunu sorunsuzca götürüyor buda zamana bağlı bir durum bekleyip görmek lazım. valla bende dizel otomatik alacağım için o kadar uzun araştırma sürecine girdim ki özellikle edc konusunda servistekilerden sanırım fazla şey biliyorum şu anda.

    arkadaşım yorumun benim için önemli. araştırmalrın sonucu tavsiyen nedir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    araştırmalarım sonucunda bazı sorulara cevap vermekte fayda görüyorum. edc-dsg-mmt vs yarı otomarik şanzımanların hepsinde balata var. hatta dsg ninkini yeni değiştirdik doğuşun çektiği fiyat işçilik dahil 2200tl olunca 400avroya almanyadan getirttik. ikinci nokta ise edc latitude yada 2.0L motorlarda kullanılmayacak edc yapısı itibari ile kuru kavramalı bir sistem bundan dolayı belirli bir torkun altında çalışması gerekiyor bunda da max. tork 250olarak belirlenmiş.edcyide powershiftide getrag üertiyor doğru ancak basitçe söylemek gerekirse vites geçişi yapan mekanizma ve yazılımlar araç firması tarafından yapılıyor. powershiftte yarı elektirik takviyeli hidrolikle sağlanırken edc de tamamen elektirik-elektoronik kontrollü bundan dolayıda vites geçişleri seri. 1.6dci 130psler 320nm torka sahip olacağı için mevcut kuru kavramalı edcler kullanılamıyor ilerleyen zaman içerisinde yağlı kavrama edclerle ilgili beklenti olabilir ancak bva otomatik vitesler şu anda bunu sorunsuzca götürüyor buda zamana bağlı bir durum bekleyip görmek lazım. valla bende dizel otomatik alacağım için o kadar uzun araştırma sürecine girdim ki özellikle edc konusunda servistekilerden sanırım fazla şey biliyorum şu anda.

    Evet bizimle degerlendirmelerini paylasırsan otomatik dizel alma isini bir an önce halletmek isteyen biri daha var. Motor max 1.6 dizel ve otomatik olsun dedigimde zaman olark cıkmaza girdim.
    jetta 1,6tdi dizel comf. dsg nisan gelecek (kaparo verdim)56.600tl
    fluence yada megane hb yok 1-2ay sonra gün veriyorlar privilage 53-54bin.
    octavia elegance 1,6tdi dsg ellerinde arac yok 52bin civarı idi
    Bunlardan sonra yarın son olarak çift kavramada seat leon da stok durumu ve fiyat sorup almaya calısıcam.
    oda olmazsa hazır stok olan 60bine full C5 auto6 1.6dizel planlıyorum tek sorun otomatiklestirilmis vitesi yoksa hic düsünmezdim digerlerini




  • megane 1.5 dci edc düşünen varsa sivas oflazlar renaultta bir adet platin gri var aciliyeti olan arkadaşımız var sa 226 15 70 telefon numarası. sıra mıra uğraşmazsınız söyleyin bayinize burdan çeksin olabiliyor çünkü. ben sonuç olarak renault megane 3 hb previllige edc almaya karar verdim. sadece yeni yıl piyasasının biraz daha durulmasını bekliyorum renault bu fiyatlarla devam etmez her sene aynı muhabbet sene başında yükselt yaza doğru gelsin kampanya.

    bu arada burdaki söylediğim renault meg edc için son fiyat 50bin dedilerde ben şu an alıcı olmadığım içim çok zorlamadım 49a alınabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: marker01


    quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    araştırmalarım sonucunda bazı sorulara cevap vermekte fayda görüyorum. edc-dsg-mmt vs yarı otomarik şanzımanların hepsinde balata var. hatta dsg ninkini yeni değiştirdik doğuşun çektiği fiyat işçilik dahil 2200tl olunca 400avroya almanyadan getirttik. ikinci nokta ise edc latitude yada 2.0L motorlarda kullanılmayacak edc yapısı itibari ile kuru kavramalı bir sistem bundan dolayı belirli bir torkun altında çalışması gerekiyor bunda da max. tork 250olarak belirlenmiş.edcyide powershiftide getrag üertiyor doğru ancak basitçe söylemek gerekirse vites geçişi yapan mekanizma ve yazılımlar araç firması tarafından yapılıyor. powershiftte yarı elektirik takviyeli hidrolikle sağlanırken edc de tamamen elektirik-elektoronik kontrollü bundan dolayıda vites geçişleri seri. 1.6dci 130psler 320nm torka sahip olacağı için mevcut kuru kavramalı edcler kullanılamıyor ilerleyen zaman içerisinde yağlı kavrama edclerle ilgili beklenti olabilir ancak bva otomatik vitesler şu anda bunu sorunsuzca götürüyor buda zamana bağlı bir durum bekleyip görmek lazım. valla bende dizel otomatik alacağım için o kadar uzun araştırma sürecine girdim ki özellikle edc konusunda servistekilerden sanırım fazla şey biliyorum şu anda.

    arkadaşım yorumun benim için önemli. araştırmalrın sonucu tavsiyen nedir?


    yukarıdaki mesajımda da belirttiğim gibi benim son olarak karar verdiğim araç renault 1,5dci 110ps previllige. navigasyon ve xenon paketsiz şekli. navigasyon farkı bin tl bence değmez garmin tom tom şu an için kullanıcı yorumlarına baktığımda çok fazla tavsiye edilmiyor. ikincisi uzaktan kumanda koymuşlar ben kendimi biliyorsam o kumandayı ikide bir kaybederim. çok fazla navigasyon ihtiyacım yok olursada 300-500 verdimmi ömür boyu güncelleştirmeleri beleş naviler var. zenon paket de almayacağım normal halojen ampul bana yeter. bunun dışında xenon pakette far yıkama beraber geliyor far yıkama ile ciddi sorunlar olduğunu duydum.

    şanzuman olayına gelince şimdi vw kullanıcıları bana kızacak belki ama 6ileri 7 ileri dsg de kullandım tam otomatik başka araçlarda kullandım.ben bu edc ye bayıldım. tamamen kişisel görüşüm olduğunu belirteyim. ha renault almaya karar verirseniz şu an için bir kaç kalem eksiğide kabul etmek gerekiyor ki bana göre çokda eksik değil şu anki yerli modellerde laer kaynak yok digital gösterge yok camlar uzaktan kumanda ile kapanmıyor gibi bunlar da beni çok etkilemiyor.

    son kısma gelince getrag tarafından üretilen ve rnault tarafından güncellenen bu şanzumanla ilgili haftalardır araçtırıyorum getragın ürettiği şanzumanlarla ilgili bir sorun ne nette ne kullananlar arasında bulamadım. sorunsuzdur demiyorum bulamadım diyorum o kadar da çok araştırdım varsa böyle bir arızasını yada sorunu bilen buyursun yazsın bizde bilelim. edc nin bakım maliyeti noktasına gelince arkadaşlar balata değişimi serviste 1300-1500tl ortalama (üşenmeden gittim sordum kaynak sivas oflazlar renault telefon no 346 226 15 70) şanzumanın komplesi baskı balata dahil 4800-5000 gibi bu fiyatıda istanbuldan bir arkadaşıma sordurdum. dsg şanzuman değiştiren birisi olarak fiyatların dsg ile yarı yarıya olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

    dün bir arkadaşım aldı uzuuuuuuuun uzun test ettim yokuşlarda dur kalktan ani hızlanmalara neler neler ettim arabaya çok tatlı çok rahat çok seri çok atak bir kullanımı var edc nin. oldukçada sessiz renault dizel araçlar.

    benim söyleyeceklerim bunlar bu konuda verdiğim rakamlar hariç belirttiğim görüşlerin tamamen kişisel deneyimler ve düşünceler olduğunu. söylediklerimi kesinle başka arkadaşlarımı tartışmaya yol açıcı durumlar olmadığını belirtmek isterim. neticede bu konular tamamen kişisel beğenilere ekonomik durumlara dayanıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77


    quote:

    Orijinalden alıntı: marker01


    quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    araştırmalarım sonucunda bazı sorulara cevap vermekte fayda görüyorum. edc-dsg-mmt vs yarı otomarik şanzımanların hepsinde balata var. hatta dsg ninkini yeni değiştirdik doğuşun çektiği fiyat işçilik dahil 2200tl olunca 400avroya almanyadan getirttik. ikinci nokta ise edc latitude yada 2.0L motorlarda kullanılmayacak edc yapısı itibari ile kuru kavramalı bir sistem bundan dolayı belirli bir torkun altında çalışması gerekiyor bunda da max. tork 250olarak belirlenmiş.edcyide powershiftide getrag üertiyor doğru ancak basitçe söylemek gerekirse vites geçişi yapan mekanizma ve yazılımlar araç firması tarafından yapılıyor. powershiftte yarı elektirik takviyeli hidrolikle sağlanırken edc de tamamen elektirik-elektoronik kontrollü bundan dolayıda vites geçişleri seri. 1.6dci 130psler 320nm torka sahip olacağı için mevcut kuru kavramalı edcler kullanılamıyor ilerleyen zaman içerisinde yağlı kavrama edclerle ilgili beklenti olabilir ancak bva otomatik vitesler şu anda bunu sorunsuzca götürüyor buda zamana bağlı bir durum bekleyip görmek lazım. valla bende dizel otomatik alacağım için o kadar uzun araştırma sürecine girdim ki özellikle edc konusunda servistekilerden sanırım fazla şey biliyorum şu anda.

    arkadaşım yorumun benim için önemli. araştırmalrın sonucu tavsiyen nedir?


    yukarıdaki mesajımda da belirttiğim gibi benim son olarak karar verdiğim araç renault 1,5dci 110ps previllige. navigasyon ve xenon paketsiz şekli. navigasyon farkı bin tl bence değmez garmin tom tom şu an için kullanıcı yorumlarına baktığımda çok fazla tavsiye edilmiyor. ikincisi uzaktan kumanda koymuşlar ben kendimi biliyorsam o kumandayı ikide bir kaybederim. çok fazla navigasyon ihtiyacım yok olursada 300-500 verdimmi ömür boyu güncelleştirmeleri beleş naviler var. zenon paket de almayacağım normal halojen ampul bana yeter. bunun dışında xenon pakette far yıkama beraber geliyor far yıkama ile ciddi sorunlar olduğunu duydum.

    şanzuman olayına gelince şimdi vw kullanıcıları bana kızacak belki ama 6ileri 7 ileri dsg de kullandım tam otomatik başka araçlarda kullandım.ben bu edc ye bayıldım. tamamen kişisel görüşüm olduğunu belirteyim. ha renault almaya karar verirseniz şu an için bir kaç kalem eksiğide kabul etmek gerekiyor ki bana göre çokda eksik değil şu anki yerli modellerde laer kaynak yok digital gösterge yok camlar uzaktan kumanda ile kapanmıyor gibi bunlar da beni çok etkilemiyor.

    son kısma gelince getrag tarafından üretilen ve rnault tarafından güncellenen bu şanzumanla ilgili haftalardır araçtırıyorum getragın ürettiği şanzumanlarla ilgili bir sorun ne nette ne kullananlar arasında bulamadım. sorunsuzdur demiyorum bulamadım diyorum o kadar da çok araştırdım varsa böyle bir arızasını yada sorunu bilen buyursun yazsın bizde bilelim. edc nin bakım maliyeti noktasına gelince arkadaşlar balata değişimi serviste 1300-1500tl ortalama (üşenmeden gittim sordum kaynak sivas oflazlar renault telefon no 346 226 15 70) şanzumanın komplesi baskı balata dahil 4800-5000 gibi bu fiyatıda istanbuldan bir arkadaşıma sordurdum. dsg şanzuman değiştiren birisi olarak fiyatların dsg ile yarı yarıya olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

    dün bir arkadaşım aldı uzuuuuuuuun uzun test ettim yokuşlarda dur kalktan ani hızlanmalara neler neler ettim arabaya çok tatlı çok rahat çok seri çok atak bir kullanımı var edc nin. oldukçada sessiz renault dizel araçlar.

    benim söyleyeceklerim bunlar bu konuda verdiğim rakamlar hariç belirttiğim görüşlerin tamamen kişisel deneyimler ve düşünceler olduğunu. söylediklerimi kesinle başka arkadaşlarımı tartışmaya yol açıcı durumlar olmadığını belirtmek isterim. neticede bu konular tamamen kişisel beğenilere ekonomik durumlara dayanıyor



    Hayırlı olsun arkadaşım.

    Ne zaman alacaksın aracı?



    Haluk




  • haluk kardeşim en erken nisan gibi düşünüyorum. bununda iki sebebi var birincisi 10bin tl nakit eksiğim var kredi kullanmayı düşünmüyorum bu sefer. o sürede bu eksiğimi tamamlarım. ikinciside şu an renault fiyatlar cidden yüksek 46-48bu aracı vermek için peşimide koşan satış temsilcileri şimdi oralı bile değiller. tabi yinede belli olmaz deli gönül es der gider alırım yada az daha dur der haziranı beklerim. ama allah ömür verirse en geç 1 haziran 2011 tarhinde start stop düğmesine basarım. zaten karar aldım hanımla aracı almak için evden çıkarken çantalarımızla çıkacağız ordan 5bin km lik bi gezi planı yaptım aracın rodajını 10günde yapacam allah izin verirse dönüşte hanımda kullanacak o anlamaz rodaj modaj yeriz arabayı allah muhafaza. sivas-iskenderun-mugla- konya-karaman sivas şeklinde. süper olcak valla. allahım o günleri gösterirse




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    haluk kardeşim en erken nisan gibi düşünüyorum. bununda iki sebebi var birincisi 10bin tl nakit eksiğim var kredi kullanmayı düşünmüyorum bu sefer. o sürede bu eksiğimi tamamlarım. ikinciside şu an renault fiyatlar cidden yüksek 46-48bu aracı vermek için peşimide koşan satış temsilcileri şimdi oralı bile değiller. tabi yinede belli olmaz deli gönül es der gider alırım yada az daha dur der haziranı beklerim. ama allah ömür verirse en geç 1 haziran 2011 tarhinde start stop düğmesine basarım. zaten karar aldım hanımla aracı almak için evden çıkarken çantalarımızla çıkacağız ordan 5bin km lik bi gezi planı yaptım aracın rodajını 10günde yapacam allah izin verirse dönüşte hanımda kullanacak o anlamaz rodaj modaj yeriz arabayı allah muhafaza. sivas-iskenderun-mugla- konya-karaman sivas şeklinde. süper olcak valla. allahım o günleri gösterirse


    Bütçeni denkleştirip almak iyi fikir.

    Ama alacağın araç bu sefer 2011 model olacak ve de Ağustosta satılanlar 2012 olacak.

    Gerçi o zaman da fiyattan kırdırabiliyorsun :)





    Ben de geçen sene tatile çıkmadan 1 gün önce 2 aylık bir Auris dizel almıştım yeni kasa.

    Tatile onunla çıkıp Ankara-Konya-Side-Alanya-Antalya-Denizli-Nazilli-Kuşadası-İzmir-Ayvalık-Burhaniye-Balıkesir-Bursa-Eskişehir-Ankara yapmıştım 3 haftada.

    Yola doydum yani.

    Keşke araç beklediğim kalitede çıksaydı da aldıktan 2 ay sonra satmasaydım.

    Cruise controlu çok aradım.

    Darısı 2 ay kadar önce aldığım Fiat Bravoya !!!

    Tatil zamanı gelse de eşimi alıp Bravoyla tatile gitsem.



    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77


    quote:

    Orijinalden alıntı: marker01


    quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    araştırmalarım sonucunda bazı sorulara cevap vermekte fayda görüyorum. edc-dsg-mmt vs yarı otomarik şanzımanların hepsinde balata var. hatta dsg ninkini yeni değiştirdik doğuşun çektiği fiyat işçilik dahil 2200tl olunca 400avroya almanyadan getirttik. ikinci nokta ise edc latitude yada 2.0L motorlarda kullanılmayacak edc yapısı itibari ile kuru kavramalı bir sistem bundan dolayı belirli bir torkun altında çalışması gerekiyor bunda da max. tork 250olarak belirlenmiş.edcyide powershiftide getrag üertiyor doğru ancak basitçe söylemek gerekirse vites geçişi yapan mekanizma ve yazılımlar araç firması tarafından yapılıyor. powershiftte yarı elektirik takviyeli hidrolikle sağlanırken edc de tamamen elektirik-elektoronik kontrollü bundan dolayıda vites geçişleri seri. 1.6dci 130psler 320nm torka sahip olacağı için mevcut kuru kavramalı edcler kullanılamıyor ilerleyen zaman içerisinde yağlı kavrama edclerle ilgili beklenti olabilir ancak bva otomatik vitesler şu anda bunu sorunsuzca götürüyor buda zamana bağlı bir durum bekleyip görmek lazım. valla bende dizel otomatik alacağım için o kadar uzun araştırma sürecine girdim ki özellikle edc konusunda servistekilerden sanırım fazla şey biliyorum şu anda.

    arkadaşım yorumun benim için önemli. araştırmalrın sonucu tavsiyen nedir?


    yukarıdaki mesajımda da belirttiğim gibi benim son olarak karar verdiğim araç renault 1,5dci 110ps previllige. navigasyon ve xenon paketsiz şekli. navigasyon farkı bin tl bence değmez garmin tom tom şu an için kullanıcı yorumlarına baktığımda çok fazla tavsiye edilmiyor. ikincisi uzaktan kumanda koymuşlar ben kendimi biliyorsam o kumandayı ikide bir kaybederim. çok fazla navigasyon ihtiyacım yok olursada 300-500 verdimmi ömür boyu güncelleştirmeleri beleş naviler var. zenon paket de almayacağım normal halojen ampul bana yeter. bunun dışında xenon pakette far yıkama beraber geliyor far yıkama ile ciddi sorunlar olduğunu duydum.

    şanzuman olayına gelince şimdi vw kullanıcıları bana kızacak belki ama 6ileri 7 ileri dsg de kullandım tam otomatik başka araçlarda kullandım.ben bu edc ye bayıldım. tamamen kişisel görüşüm olduğunu belirteyim. ha renault almaya karar verirseniz şu an için bir kaç kalem eksiğide kabul etmek gerekiyor ki bana göre çokda eksik değil şu anki yerli modellerde laer kaynak yok digital gösterge yok camlar uzaktan kumanda ile kapanmıyor gibi bunlar da beni çok etkilemiyor.

    son kısma gelince getrag tarafından üretilen ve rnault tarafından güncellenen bu şanzumanla ilgili haftalardır araçtırıyorum getragın ürettiği şanzumanlarla ilgili bir sorun ne nette ne kullananlar arasında bulamadım. sorunsuzdur demiyorum bulamadım diyorum o kadar da çok araştırdım varsa böyle bir arızasını yada sorunu bilen buyursun yazsın bizde bilelim. edc nin bakım maliyeti noktasına gelince arkadaşlar balata değişimi serviste 1300-1500tl ortalama (üşenmeden gittim sordum kaynak sivas oflazlar renault telefon no 346 226 15 70) şanzumanın komplesi baskı balata dahil 4800-5000 gibi bu fiyatıda istanbuldan bir arkadaşıma sordurdum. dsg şanzuman değiştiren birisi olarak fiyatların dsg ile yarı yarıya olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

    dün bir arkadaşım aldı uzuuuuuuuun uzun test ettim yokuşlarda dur kalktan ani hızlanmalara neler neler ettim arabaya çok tatlı çok rahat çok seri çok atak bir kullanımı var edc nin. oldukçada sessiz renault dizel araçlar.

    benim söyleyeceklerim bunlar bu konuda verdiğim rakamlar hariç belirttiğim görüşlerin tamamen kişisel deneyimler ve düşünceler olduğunu. söylediklerimi kesinle başka arkadaşlarımı tartışmaya yol açıcı durumlar olmadığını belirtmek isterim. neticede bu konular tamamen kişisel beğenilere ekonomik durumlara dayanıyor

    açıklamaların için teşekkür ederim. seninle birebir aynı kanaatteyim. Bu arada ren k seçimin ne olacak. ben kumsal bej düşünüyorum




  • kum beji çok tatlı bir renk. aslında ben beyaz düşünüyorum aslında düşünmüyorum hanım düşünüyor hani vw rekalmı var ya karar verdik verdim verdik herkes beyaza sarıldı hoşda duruyor daha spor falan ama kum beji denk düşerse benimde tercihim olur yok denk gelmezse beyaz. son ihtimal ise çok haz etmesemde çiziği belli etmemesi kiri götürmesi açısından platin gri olur. ama platin gride sıfır araba almışın ama hiç sıfır gibi durmuyor

    bu arada haluk abeeey bravo var ya uzun yolda canavar canavar bu gün tesadüf kullanma imkanım oldu hemde hiç tanımadığım bir adamın aracı adam arabasına biniyordu dedim beyefendi aracınız nasıl memnunmusunuz falan laflarken al kardeş kullan dedi ya yok mok derken adam ısrarcı oldu(plazadakilerin utanması lazım) bindik turladık çevre yoluna çıktık abi o motor ne ya roketmi var bastıkça kapatıyor.sivasta meşhur seyfebeli vardır senelerdir giderim o yolu orayı çıkarken vites büyüttüğüm bir citroen berlingo 92ps 2008 model biride bravo oldu hatta bravoda olsa 7-8-9. vites bile banamısın demez. öle çok sert koltuğa yapıştırmıyor ama o yapışma hissi bir hayli uzun sürüyor. dualogic de fena değil oldukça hoş ama manuel kullanımda arabanın ataklığına bayıldım. ama niyetimi bozmayacam. hatta megane alacam diye hoparlör siparişi bile verdim almanyaya. benimkide kravata göre gömlek almak gibi olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    ...
    bu arada haluk abeeey bravo var ya uzun yolda canavar canavar bu gün tesadüf kullanma imkanım oldu hemde hiç tanımadığım bir adamın aracı adam arabasına biniyordu dedim beyefendi aracınız nasıl memnunmusunuz falan laflarken al kardeş kullan dedi ya yok mok derken adam ısrarcı oldu(plazadakilerin utanması lazım) bindik turladık çevre yoluna çıktık abi o motor ne ya roketmi var bastıkça kapatıyor.sivasta meşhur seyfebeli vardır senelerdir giderim o yolu orayı çıkarken vites büyüttüğüm bir citroen berlingo 92ps 2008 model biride bravo oldu hatta bravoda olsa 7-8-9. vites bile banamısın demez. öle çok sert koltuğa yapıştırmıyor ama o yapışma hissi bir hayli uzun sürüyor. dualogic de fena değil oldukça hoş ama manuel kullanımda arabanın ataklığına bayıldım. ama niyetimi bozmayacam. hatta megane alacam diye hoparlör siparişi bile verdim almanyaya. benimkide kravata göre gömlek almak gibi olacak.



    Arkadaşım sen kararımı verdin dediğim için Bravo konusunda üstelemedim artık ama performansı gerçekten deli bizim araçların.

    Benim eski yazılarımda eski C-max dizel aracımla karşılaştırdığım birkaç yazım vardı,

    Bir kısmı burada:
    quote:


    ...
    Bravodaki 1.6 dizel motor bana Toyotanın ve de Kia'nın motorundan birazcık daha gürültülü geldi. Her ne kadar hızlandıkça sessizleşse de yine de ben dizelim diyor alet. Ancak Fordun dizelinden daha sessiz olduğu kesin. Performans olarak ise aklım biraz karışmadı değil. Kağıt üzerinde en yüksek güç ve de tork değerine sahip ancak bunu pek hissettirmiyor gibi. Yani 109 bg lik 240 nm'lik Ford motoru, 290 (ya da 300) nm'lik Fiat motorundan daha bir iyi çekiyor gibi geldi. Ancak bunda Fordun 5 ileri, Fiatın ise 6 ileri olduğu gerçeğini unutmamak lazım (ayrıca Ford manuel vitesti, Bravo yarı otomatik ki bu da fark ediyor). Araç 6. viteste 2000 devirde 115 km gibi bir süratle ilerliyor. Focus dizel ise 5. vites 2.000 devirde tam 100 km yapıyor.
    ...


    Bir kısmı da burada:
    quote:


    ...
    Fordun dizeli 1750 devirden itibaren sizi koltuğa yapıştırıyor ve de 2500 devirlere kadar devam ediyor bu sıkı ivmelenme. Sonrasında yine var bir hızlanma ama asla 2000 devir civarındaki gibi değil. Bravonun 120 liği ilk başlarda bana daha "sağır" izlenimi uyandırmıştı ama şimdi 1000 km yi de devirdim, fikrim değişti: Bravo da bu devir aralığı 1500 den başlayıp 3500 e kadar kesintisiz devam ediyor. Forddaki gibi bir patlama yok ama onun yerine daha bağışlayıcı, daha sağlıklı ve de düzenli bir ivmelenme var. Ford da 1200-1750 arası araç çok ama çok nazlı. Bravoda 1200 lerden itibaren bir kıpırdanma var ve de 1500 lerde artık önünüzdeki araç sizden kaçamaz diye düşünmeye başlıyorsunuz zira motor en sevdiği devirlere ulaşmış oluyor. Başka bir örnek daha vereyim. Aracım otomatik vites ve de 1500 devirde 6. viteste 115 le cruise controlle yokuş çıkarken alet vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor. Ford da aynı şeyi yapamazsınız. Devri mutlaka 2000 ve üstü tutmanız gerekir. (Zaten 115 le giderken devir 2200 falan olacaktır orası ayrı ama yine de yazayım)
    ...


    Bu arada sorması ayıp Megane 3 hb kaça malolacak ve de hangi donanımları içerecek?


    Haluk




  • valla abi ben bu yazdıklarınızı daha önce okumuştum. bu gün kullandım hakkaten çok orijinal ve yerinde tespitlerde bulunduğunuzu iyice anladm. ayrıca vallahi söylemeden duramayacağım bu konularda ne kadar ılımlı insansınız çok taktir ettim ben kararımı verdim diye yönlendirmemeye çalışıyorsunuz bu çok güzel bir erdem. broavo konusunda da çok güzel bilgiler vermiştiniz. benim marka fanatikliğim kesinlikle yoktur. fiatıda ciddi ciddi düşündüm. son aracım 2008clio 3 tü renaut kararımda hem bunun etkisi oldu hem servis noktası. sivas küçük yer. fiat serviside burda insanlara cinnet geçirten bir yer. çok samimi arkadaşımla arabaları aynı zamanda aldık o grandepunto ben clio aldım. abi çocuk neler çekti ya anlatamam. son noktası puntoyu bakıma götürdük. duran araca servis elemanı başka bir müşterinin arabasıyla geldi vurdu. dedikki kazadır canını sağolsun. yapılması için bıraktık ertesi gün arkadaşımı arıyorlarki tamponun altındaki metal kuşak da eğilmiş tamiri 70tl tutuyor ne diyorsunuz yapalımmı. yani yüzsüzlükleri diz boyuydu. eğer abartım zerre yalanım varsa dünyanında en adi insanı benim ispatı hazır. megane ın 110luğu kesinlikle bravo kadar performanslı değil. edc mi dualogicmi deseler hüç düşünmeden edc derim. fbravonun iç mekanı bana daha ferah geldi. ses sistemi kesinlikle daha kaliteli hi-fi arkamys den daha iyi tabi birazda kulak meselesi. megane daki saçma eksiklikler fiatta yok gündüz farı vs. fiatın paket olayları biraz kafa karıştırıyor. paket üstüne paket o pakette bu var bu pakette o yok. ama dediğim gibi en büyük etken servis oldu edc oldu birde clionun bendeki etkileri devam ediyor sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: afrasyab77

    valla abi ben bu yazdıklarınızı daha önce okumuştum. bu gün kullandım hakkaten çok orijinal ve yerinde tespitlerde bulunduğunuzu iyice anladm. ayrıca vallahi söylemeden duramayacağım bu konularda ne kadar ılımlı insansınız çok taktir ettim ben kararımı verdim diye yönlendirmemeye çalışıyorsunuz bu çok güzel bir erdem. broavo konusunda da çok güzel bilgiler vermiştiniz. benim marka fanatikliğim kesinlikle yoktur. fiatıda ciddi ciddi düşündüm. son aracım 2008clio 3 tü renaut kararımda hem bunun etkisi oldu hem servis noktası. sivas küçük yer. fiat serviside burda insanlara cinnet geçirten bir yer. çok samimi arkadaşımla arabaları aynı zamanda aldık o grandepunto ben clio aldım. abi çocuk neler çekti ya anlatamam. son noktası puntoyu bakıma götürdük. duran araca servis elemanı başka bir müşterinin arabasıyla geldi vurdu. dedikki kazadır canını sağolsun. yapılması için bıraktık ertesi gün arkadaşımı arıyorlarki tamponun altındaki metal kuşak da eğilmiş tamiri 70tl tutuyor ne diyorsunuz yapalımmı. yani yüzsüzlükleri diz boyuydu. eğer abartım zerre yalanım varsa dünyanında en adi insanı benim ispatı hazır. megane ın 110luğu kesinlikle bravo kadar performanslı değil. edc mi dualogicmi deseler hüç düşünmeden edc derim. fbravonun iç mekanı bana daha ferah geldi. ses sistemi kesinlikle daha kaliteli hi-fi arkamys den daha iyi tabi birazda kulak meselesi. megane daki saçma eksiklikler fiatta yok gündüz farı vs. fiatın paket olayları biraz kafa karıştırıyor. paket üstüne paket o pakette bu var bu pakette o yok. ama dediğim gibi en büyük etken servis oldu edc oldu birde clionun bendeki etkileri devam ediyor sanırım



    Tekrardan hayırlısı olsun arkadaşım.

    Sivasta Bravosu değil Megane 3 olan bir arkadaşımız olmuş olur sonuçta :)

    Sen de detaylı bir şekilde tecrübelerini yazarsın artık.


    Ben de 3 ay önce hiç düşünmemiştim Fiat Bravo alacağımı.

    Fiatla ya da başka bir firmayla ticari bir bağım da yok (Hondayla biraz gönül bağım var ama o ayrııı :))




    Ama ben Fiat Bravo almaya ikna oldum işte.

    Servis sıkıntımız da yok Ankarada.


    Sen de Megane 3 alırsın bir de onun yorumlarını alırız artık.

    Selamlar, sevgiler.

    Haluk




  • Ben "SİS FARI SÜS FARI DEĞİLDİR." cümlesini çok beğendim. Gereksiz yere sis farlarını yanık görünce hep bu söz aklıma geliyor.
  • eyvallah abi sağolasın iyi dileklerin için. ankarada yada büyük şehirde yaşasam hani yetkili servisin birden fazla olduğu illerde çok dert etmem. aracın ikinci elide beni ilgilendirmiyor niye diyeceksin hanımda bende çalışıyoruz. bir ev aldık çok şükür başımızı soktuk. arabayıda aldıkmı bizim öyle 3 yıl bineyim değiştirim gibi bir durumumuz sanırm olmaz daha. aldıkmı aldık sene 10 sene allah ömür verirse binmeyi arzu ediyoruz hal böyle olunca da 2 el derdi pek sarmıyor zaten. abi benim düşündüğüm paket megane 3 hb 1.5 dci 110ps edc previllige zenonsuz ve navigasyonsuz paketi dün itibariyle 50bin tl fiyat çektiler hemen alıcı olmadığım için pazarlığa girmedim sanırım 49a alınır kasko falan derken 50yi geçer gibi geldi. zenonuda far yıkama var diye almayacağım sanırım far yıkamaları sorunluymuş öyle paylaştı arkadaşlar navigasyonuda dediğim gibi o navi. bin tle etmez bana göre lazımda değil lazım olursada 250-300lük bişi tepemden aşar benim iyi geceler abi can




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.