Şimdi Ara

Redline neden 6500de ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
3
Favori
2.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günümüzdeki çoğu otomobilin redline ı 6500 de bunun sebebi nedir ? Motor 5000 6000 devir çevirirken riskli bi durum oluşturmazken neden 500 daha çevirince redline riskli noktaya geliyor ? Bu 1.6 motordada böyle 3.0 motordada böyle

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Malzemenin de bir sınırı var.
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Açıklayıcı bi cevap olmadı hocam. Yani 6000 de bi sıkıntı olmazken 6500 de bu durum neden başlıyor. Ayrıca 3000 motor araba 6500 de redline ama 3200 arabada 7500 redline. Arada 200 cm3 hacim farkından redline 1000 artarken 2.8 motorla 3.0 motorun redlineı 6500 yine. Bunu çok düşündüm en son sizlere sormak istedim 6500 ün sebebi nedir ? Aynı şekilde 6500 7000 motorluk corvetin bile redlineı 6500 de ama ondan küçük hacimliler daha çok devir çevirebiliyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 28 Kasım 2013; 23:11:27 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devir güç ilişkisini ona göre ayarlıyorlar demekki en sağlıklı devir(beygir-tork) ilişkisi en optimal 6.500 devirde oluyor yeni nesil araçlarda.

    Fakat o 500 devir bana batıyor açıkcası düz hesap 7.000 yapsana be kardeşim.
  • Üstad nedendir bilmiyorum ama 1 dk boyunca sadece avatarına baktım :)
  • felsefik bi soru sormuş gibi hissettim şuan daha önce bunu düşünen hiç olmadı galiba

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • AH AH nerede kaldı o cast iron 9000 devir çeviren Honda'lar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aga insanların akıllarına ne kadar ilginc seyler takılıyor bu aralar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Bilgi alışverişi zaten bu forumun amacı bilgilenmeyelimde napalım hocam takılcakki çözücez herşeyi

    Not: başkalarıda merak ediyorki misafir sayısında düşme olmadı hiç :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 28 Kasım 2013; 23:30:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bilgi alışverişi zaten bu forumun amacı bilgilenmeyelimde napalım hocam takılcakki çözücez herşeyi

    Sende haklisin tabi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O öyle giderse sonu yok ki 6500 çeviren 7000 niye çevirmiyor 7000 çeviren 7500 niye çevirmiyor
  • Burdan VTEC lere de atlayalım mı? 9000 li devirler filan

    Açıkcası, sanıyorum ki genel olarak markalar fazla riske girmiyor, en güvenli,en ayarında şekilde limitlemeye çalışıyorlar motorları...

    Ha birde şey var; Silindirin çapı ne kadar küçükse o kadar yüksek devir çeviriliyormuş, örneğin e30 kasa m3 ler bunun için 4 silindirli ve küçük çapta silindirlere sahip bir motorla donatılmış, fazla devir çevirebilsin diye...
  • Kopma noktası illaki vardır. Sıcaklıkla bi alakası olabilirmi diycem ama oda değil. Adam 250 260 la giderken zaten o rüzgarın soğukluğuyla motorda bi sıcaklık teşkil etceğini düşünmüyorum. Bu sorunun cevabı ne acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor hacmiyle redlinenin ilgisi yok ..Belli bir devirden sonra güç üretimi durur hatta düşmeye başlar, üreticide boş yere daha fazla devir çevirtip motoru elimize almamamız için redlineyi koyar ..
  • Ben bazen bilerek saçma troll konular açtım da böyle saçma konuyu ilk defa gördüm.

    Senin mantıkla sonsuza kadar çevirsin o zaman motor. Zaten motorun bir sınırı olmaz. Bizim binek otolar f1 motoru kullanıyor. Çevir babam çevir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mesela resme bak hp ve tork verimli deviri geçtikten sonra düşmeye başlar bundan sonr adevir çevirsen ne olur çevirmesen ne olur ..boşuna motora yüklenmek olur .anladın.
    http://www.bing.com/images/search?q=dyno+verisi&FORM=HDRSC2&id=F15C99EBFCD6BF23A9CF82D98FD4606954EEB7DB&selectedIndex=21#view=detail&id=F15C99EBFCD6BF23A9CF82D98FD4606954EEB7DB&selectedIndex=0




  • Maniac_Turk kullanıcısına yanıt
    Bu ilginç geldi. Asıl silindir çapı büyük olacakki krank milini daha büyük bi kuvvetle daha rahat çevirebilsin küçük çap krank milini çevirmek için daha fazla salınım yapıcak böylece kritik noktası daha alt noktalarda olacak ama büyük çapta krank milini daha az salınımla daha rahat çevireceği için devir aralığı kritik noktası daha geniş olur diye düşündüm şuan. Bunu ayrıca araştırmak lazım hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İdeal aralık o da o yüzden.Eksik veya fazla yaparsan motorun karakteri değişir,performansı değişir,tüketimi değişir,kullanacağın malzemeler değişir vs. vs.
  • strok denilen bir kavram vardir.bu pistonun cikabilecegi en ust nokta ile inebilecegi en alt nokta arasindaki mesafedir.bu ne kadar kisa olursa o kadar devir cevirmeye yatkin olur.bununla beraber egzantirik milinin tasarimi yani acisi devir cevirme uzerinde etkilidir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat8361

    Motor hacmiyle redlinenin ilgisi yok ..Belli bir devirden sonra güç üretimi durur hatta düşmeye başlar, üreticide boş yere daha fazla devir çevirtip motoru elimize almamamız için redlineyi koyar ..

    Gücün düşmeye başladığı devir asıl max hp den sonradır. O zaman redlineı max hpde verdiği devirde koyarlardı. Kendi aracım max hp yi 5700 5750 civarı veriyor redline orda olması gerekirdi senin mantığınla hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.