Şimdi Ara

Redline neden 6500de ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
3
Favori
2.847
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • StreamRolleR kullanıcısına yanıt
    Hocam 3.0 örnegini e39 e46larda kullanilan motorlar ıçin örnek verdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Aslında özellikle bujiden değildir. Buji sadece kıvılcım üreten bir parçadır. Asıl işi yapan ecu. Yani ona kıvılcım emrini veren parça. Gelelim yüksek devirde yüksek güç muhabbetine. Burada asıl sıkıntı motorun hava alamaması ve yanma için yeterli zamanı bulamaması.

    Direkt olarak süpap zamanlamasıyla alakası vardır hava alamama probleminin. Ve egzantrik milinin süpapa basan kısmının taradığı dereceye bağlıdır. Yüksek devirler için yarış arabalarında "dereceli egzantrik" kullanır. Fakat yakıt tüketimi artar, düşük devirlerde özellikle rölantide çalışma düzeni bozulur. Araç tekliyormuş gibi davranır.

    Yanma için yeterli zamanın bulunmaması ise bir yerden sonra yakıtın karakterine, pistonun strok uzunluğuna bağlıdır. Mesela hidrojenin yanma hızı benzinden kat kat fazladır. Ayrıca motorun zamanları bize kurslarda öğretilen gibi 90 derece emme , 90 derece sıkıştırma, 90 derece ateşleme , 90 derece egzoz değildir. Asıl değerlerde emme çok daha geniş, sıkıştırma daha az, ateşleme nispeten çok az farkla daha düşük, egzoz ise normal gibidir. (Süpap bindirmesi, sente , ateşleme avansı kavramları)

    Yani motorda emmeye çok önem verilir. Sonuç olarak ne kadar hava, o kadar performans.


    Buji düşündüğünüzden daha fazla önemlidir. Bu yüzden bazı firmalar "lazer ateşlemeli" bujiler üzerinde çalışmakta. 3 veya daha çok noktadan yanma başlatılarak hem daha verimli, hem daha homojen hem de daha hızlı bir yanma sağlamaya çalışmaktalar.http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-13160950

    Günümüzdeki turbo beslemeli araçlarda hava alamaması gibi bir durum da ilginçmiş bu arada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Aslında özellikle bujiden değildir. Buji sadece kıvılcım üreten bir parçadır. Asıl işi yapan ecu. Yani ona kıvılcım emrini veren parça. Gelelim yüksek devirde yüksek güç muhabbetine. Burada asıl sıkıntı motorun hava alamaması ve yanma için yeterli zamanı bulamaması.

    Direkt olarak süpap zamanlamasıyla alakası vardır hava alamama probleminin. Ve egzantrik milinin süpapa basan kısmının taradığı dereceye bağlıdır. Yüksek devirler için yarış arabalarında "dereceli egzantrik" kullanır. Fakat yakıt tüketimi artar, düşük devirlerde özellikle rölantide çalışma düzeni bozulur. Araç tekliyormuş gibi davranır.

    Yanma için yeterli zamanın bulunmaması ise bir yerden sonra yakıtın karakterine, pistonun strok uzunluğuna bağlıdır. Mesela hidrojenin yanma hızı benzinden kat kat fazladır. Ayrıca motorun zamanları bize kurslarda öğretilen gibi 90 derece emme , 90 derece sıkıştırma, 90 derece ateşleme , 90 derece egzoz değildir. Asıl değerlerde emme çok daha geniş, sıkıştırma daha az, ateşleme nispeten çok az farkla daha düşük, egzoz ise normal gibidir. (Süpap bindirmesi, sente , ateşleme avansı kavramları)

    Yani motorda emmeye çok önem verilir. Sonuç olarak ne kadar hava, o kadar performans.


    Buji düşündüğünüzden daha fazla önemlidir. Bu yüzden bazı firmalar "lazer ateşlemeli" bujiler üzerinde çalışmakta. 3 veya daha çok noktadan yanma başlatılarak hem daha verimli, hem daha homojen hem de daha hızlı bir yanma sağlamaya çalışmaktalar.http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-13160950

    Günümüzdeki turbo beslemeli araçlarda hava alamaması gibi bir durum da ilginçmiş bu arada.

    Ben atmosferik araçlar için konuştum zaten yazımda motor tipi hakkında herhangi birşey yazmadım. Buji son aşamadır. Siz içeriye yeterince hava dolduramazsanız, yakıtı yeterli şekilde atomize edemezseniz bujileriniz bir işe yaramaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Ben atmosferik araçlar için konuştum zaten yazımda motor tipi hakkında herhangi birşey yazmadım. Buji son aşamadır. Siz içeriye yeterince hava dolduramazsanız, yakıtı yeterli şekilde atomize edemezseniz bujileriniz bir işe yaramaz.


    Peki madem sorun hava almada, neden bu sorunu basit ve ufak bir elektrikli kompresörle çözmüyorlar ki fazlasıyla yeterli olur?
  • Mekanik bir parça üretilirken veya tasarlanırken piyasa yaygınlığı dikkate alınır. Çoğu firma aynı kalitede ürün kullanarak aslında maliyeti düşünüyor. Yani demek istediğim örneğin 6500 devir civarında kritik noktalarına ulaşan şart ve dişlilerin üretimi 10$ maliyetindeyken 7000 devire dayanan parçalar 50$'a mal oluyor olabilir, yine 10000 devire dayanan parçalar 1000 $'a mal oluyor olabilir. Bu sebeple üreticiler araçlarını 6500 devire yani optimum fiyat/performans oranına göre revize ediyorlardır. Dünyada yapılamayacak diye bir şey yok, senin parana yapılamayacak şeyler var.
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Hocam yine siz yine siz.. Ellerinize ilginize sağlık videolar gerçekten müthiş bizzat sübap zamanlarını gözle görmek güzel. Lakin ilk videoda sanki kamera yavaş çekimemi alıyor belli yerlerde yoksa o hızdan dolayı gözümüze yavaş çekimmişmi gibi geliyor ? hatta sonlarda sübapların hiç biri açılmıyomuş gibi geliyo gözüme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 29 Kasım 2013; 22:03:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Redline her zaman 6500 rpm değildir tabi.

     Redline neden 6500de ?


    Dünyada rx-8den aldıgım zevki başka hiçbir şeyden alamıycam herhalde inş birgün kendime ait bir rx-8im olurda kafama göre modlarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Ben atmosferik araçlar için konuştum zaten yazımda motor tipi hakkında herhangi birşey yazmadım. Buji son aşamadır. Siz içeriye yeterince hava dolduramazsanız, yakıtı yeterli şekilde atomize edemezseniz bujileriniz bir işe yaramaz.


    Peki madem sorun hava almada, neden bu sorunu basit ve ufak bir elektrikli kompresörle çözmüyorlar ki fazlasıyla yeterli olur?


    Dediğim gibi buraya kadar bahsettiklerimin hepsi atmosferik araçlar için. Sürekli turbo, kompressör diyerek mevzuyu "forced induction" motorlara çekiyorsunuz.

    Atmosferik olan motor en iyi şartlarda 1 bar ile doğal olarak beslenir. (yaklaşık 1 atmosfer basıncı) Turbo veya kompressor işi bu konunun ayrı bir bölümüdür. O konuya gelecek olursak,

    Elektrikli kompressörler de verimsizdir . Arabada tek güç kaynağı motordur. Normal kompressörler gücü doğrudan çeker, elektrikli kompressör için ek bir proses eklenmek zorunda kalınır(motor->alternatör->kompressör) Turbo ise hem gücü motordan çeker, hem de türbin gibi çalışarak dışarı atılacak olan egzoz gazının içerisindeki ısı enerjisinin küçük bir kısmını mekanik güce çevirir. Bu nedenle en verimlileri turbodur. Fakat dediğim gibi.

    Anlattığım şeyler kompressör ve turboların dışındadır. Onlar girdiği zaman işler değişiyor , sistemler değişiyor. İhtiyaç duyulursa onlar için de anlatırım.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt


    Meslektaşız merak etmeyin, turbonun neden diğerlerinden daha verimli olduğunu biliyorum. Benim demek istediğimi anlamamışsınız sanırım.

    Çok ufak ve çok az güç çeken elektrikli kompresörler var ve kullanılıyor. Öyle pahalı aletler de değiller.

    Diyorumki madem sorun düşen hava basıncı/yoğunluğu, neden ufak bir elektrikli kompresörle bu sorunu çözmüyorlar?

    Her türlü 1 atm den fazla basar ve yeterli hava akışını sağlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9



    Meslektaşız merak etmeyin, turbonun neden diğerlerinden daha verimli olduğunu biliyorum. Benim demek istediğimi anlamamışsınız sanırım.

    Çok ufak ve çok az güç çeken elektrikli kompresörler var ve kullanılıyor. Öyle pahalı aletler de değiller.

    Diyorumki madem sorun düşen hava basıncı/yoğunluğu, neden ufak bir elektrikli kompresörle bu sorunu çözmüyorlar?

    Her türlü 1 atm den fazla basar ve yeterli hava akışını sağlar.

    Malesef yüksek devirlerde motora çekilen havanın debisi çok yüksek oluyor biliyorsunuz. O ufak elektrikli kompressör o hava tünelinde heder olur Şarj yapacağına, motorun vakum kuvveti çevirir onu. En iyisi gene dereceli egzantrikler tabi "benzinli atmosferik araçlar" için. Turbo dizel, turbo benzinlide manzara değişiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Redline en kısa zamanda 8500rpm civarına çekilmeli. Geç kalınmış bir uygulama maalesef. 6500rpm yetersiz ve artık modası geçti.

  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Otomobiller hakkında "ileri" teknik bilgim yok merak ettiğimden böyle üzerinize gidiyorum kusura bakmayın.

    Yani şimdi şu kit işe yaramaz;

    http://autotps.com/tps/index.php?option=com_content&view=article&id=74:speed-electric-supercharger&catid=34:product-reviews&Itemid=89

    26000 rpm, 1.3 psi "ekstra" basınç 3 kat hızlı akış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Otomobiller hakkında "ileri" teknik bilgim yok merak ettiğimden böyle üzerinize gidiyorum kusura bakmayın.

    Yani şimdi şu kit işe yaramaz;

    http://autotps.com/tps/index.php?option=com_content&view=article&id=74:speed-electric-supercharger&catid=34:product-reviews&Itemid=89

    26000 rpm, 1.3 psi "ekstra" basınç 3 kat hızlı akış.

    incelemek lazım




  • ulan benzin olmus 5 tl, hala redline pesindesin.... cahil sahinci kardeslerimizin sayisinda artis var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Hocam yine siz yine siz.. Ellerinize ilginize sağlık videolar gerçekten müthiş bizzat sübap zamanlarını gözle görmek güzel. Lakin ilk videoda sanki kamera yavaş çekimemi alıyor belli yerlerde yoksa o hızdan dolayı gözümüze yavaş çekimmişmi gibi geliyor ? hatta sonlarda sübapların hiç biri açılmıyomuş gibi geliyo gözüme

    İşte o hızda öyle şeyler oluyor ki gözle göremiyoruz. 2. videoda da yaylara dikkatli bakarsanız aynı durum var. Kameranın çekim aralığı yetmiyor malesef.







  • Hazır burda test edilmişi var
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Yalnız benim uygulamamda amaçlanan "güç artışı" değil. Yüksek devirde motorun daha verimli hava alması ki buna katkı sağlayacağına eminim. Yoksa turbonun yerine geçeceğini iddia etsem diplomamdan utanırım hatamı farkettiğimde. Termodinamik almış adam yapmaz öyle hata.

    Ayrıca bu videodakiler tam embesil. Öncelikle düşük beygirli ve eski bir araç üzerinde denemeleri hata çünkü beygir gücü düşük olduğunda farketmek te zorlaşacak, yaprak üfleme aletlerini montajlarken bir tarafı plastik kelepçe diğer tarafı metal kelepçe ile sıkması, matkabı nereye geleceğini düşünmeden kullanması, konuşmaları fln derken gerçekten embesil olduklarını farkediyorsun.
  • k2fg9 kullanıcısına yanıt
    Motoru şarj edebilmek için, motorun yüksek devirde ki hava emişinden daha fazla hava basman yani pistonu hava basıncı ile emme zamanında aşağı ittirmen lazım. Yani emme manifoltunda belli bir basıncı sürekli tutabilmelisin. Senin teorin doğru ama şu anki mevcut sistemlerle o debiyi yakalamak zor. Yeni yeni geliştirilen elektrikli chargerlar var ama senin linklediğin gibi değil daha iyi cihazlar. Tabi ne kadar verimli bilemiyorum.
  • broadway 7000 çeviriyor
  • Neden Usain BOLT 100 Metreyi 9,69 ile koşar da, 9.00 ile koşamaz gibi bir soru olmuş...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.