Şimdi Ara

Redline neden 6500de ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
3
Favori
2.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 90 degil 100 neden 110 degil 100 gibi cevap veren arkadaşlarim için. 1.6 motor aliyosunuz o zaman 1.5 alın 1.4 niye olmasınki 1.3 alın 1.2 alın.... ?

    60 Binliralik araba aliyosunuz o zaman 65 verin daha iyi alin 65 veriyosan 70 ver 75 ver 80 ver... ? o zaman hiç bişeyin sınırı Mantik super

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu açan kardesimiz muhtemelen ergen (akli basinda adam imzaya e36 koymaz)

    Cok kafaya takma kardesim sen bunlari :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blue spirit

    7500 olsa 7000 de bişey yokken 7500 de neden başlıyor diyecek.

    85 den 5 alınca 84 den neden 5 alamıyorum demekten bi farkı var mı ?

    yok

    Güzeldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çoğu aracın hava alma subabı 6500 devir aralığına kadar verimli biçimde hava almasını sağlıyor. bunun üstünde ki devirlerde subap silindir içerisine yeterince hava alamıyor. işte bu sıkıntıdan dolayı değişken subap aralığı yani vtec teknolijisi geliştirilmiştir.

    bu sorunun cevabını vtec teknolojisini araştırarak bulabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ancakveancak -- 29 Kasım 2013; 14:34:22 >
  • Yapılan iş sadece krankın dakikada bilmemkaç devir dönmesi değildir. Motorun içindeki bazı parçalar daha da hızlı dönebilirler. Bu yüzden mühendis motoru üretirken her detayı hesaplar, motor alt devirden itibaren güç üretmeye başlar belli bir devirden sonra tasarımı gereği ürettiği gücü sürdürmekte zorlanır. Motorun içindeki, özellikle emme, sıkıştırma, yanma ve eksoz olarak 4 ayrı iş zamanı olduğundan bu zamanlamanın aksamadan sürdürülmesi çokta kolay değildir. 7000 çeviren motor 7500 çeviremez mi? sorusunun cevabı aslında kendi içinde saklı. Çevirebilir ama kırılabilir. Bu yüzden fabrika riskin başladığı noktaya redline koyar, eğer koymasaydı banane kardeşim ben gaza bastım kırıldı derdik suçu fabrikaya atardık :)

    Motorun 4 zamanında, özellikle en önemli parçalar olan sübapların nasıl çalıştığına aşağıdaki videolardan bakabilirsiniz.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Redline her zaman 6500 rpm değildir tabi.

     Redline neden 6500de ?


    Aynen :)

     Redline neden 6500de ?




  • Redline en kısa zamanda 8500rpm civarına çekilmeli. Geç kalınmış bir uygulama maalesef. 6500rpm yetersiz ve artık modası geçti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Redline en kısa zamanda 8500rpm civarına çekilmeli. Geç kalınmış bir uygulama maalesef. 6500rpm yetersiz ve artık modası geçti.

    fiyatı ne olmalı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kıvan Ç


    Aynen :)


    Yalnız benim koyduğum gösterge bir motorsiklete ait değil. 9000-9200 rpm çevirebilen bir otomobil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Redline en kısa zamanda 8500rpm civarına çekilmeli. Geç kalınmış bir uygulama maalesef. 6500rpm yetersiz ve artık modası geçti.

    fiyatı ne olmalı?

    Fiyatı değişmeyecek araçların.

    Sadece bir ayarlama ile kesicinin yeri değiştirilecek. Kadranlarda bir değişiklik için servise gidilir hepsi o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur
    Fiyatı değişmeyecek araçların.

    Sadece bir ayarlama ile kesicinin yeri değiştirilecek. Kadranlarda bir değişiklik için servise gidilir hepsi o.

    Şu konudaki soruma cevabınızı bekliyorum halendir:

    http://forum.donanimhaber.com/m_84434620//tm.htm#84527686
  • Hız lineer(doğrusal) artarken, momentum parabolik artar. Yani bir cismin hızı v iken momentumu (m.v^2)/2, hızı 2v olduğunda momentumu 2.(mv^2) yani 4 katıdır. Dolayısı ile hızdaki ufak değişimler dinamik yüklerde büyük farklar yaratabilir. Mühendisler motoru tasarlarken malzemesini olsun tasarımını olsun optimum yapmaya çalışırlar. Bunu da normal araçlarda genelde fiyat/performansa göre optimize ettiklerinden demek ki günümüzde normal otomobillerde kullanılabilen piston malzemelerinin sınırı budur.

    Ayrıca bu işin başka tarafları da olabilir (daha performanslı buji,enjektör gibi). Yani maliyet sadece piston malzemesiyle de sınırlı değil. Yukarıda arkadaşların bahsettiği, belirli bir devirden sonra gücü düşen motorların gücünün düşmesinin asıl sebebi bujileridir büyük ihtimalle.

    Herneyse anlayacağınız motor tasarlanırken burda yazılanlar bir kenara on binlerce farklı değişken söz konusudur ve optimumu yakalamak gerçekten zor iştir. Yani motor yapmak zordur, iyi mühendislik ve yatırım gerektirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi k2fg9 -- 29 Kasım 2013; 17:06:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-


    quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Redline en kısa zamanda 8500rpm civarına çekilmeli. Geç kalınmış bir uygulama maalesef. 6500rpm yetersiz ve artık modası geçti.

    fiyatı ne olmalı?

    Fiyatı değişmeyecek araçların.

    Sadece bir ayarlama ile kesicinin yeri değiştirilecek. Kadranlarda bir değişiklik için servise gidilir hepsi o.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Call Me Maybe

    Konuyu açan kardesimiz muhtemelen ergen (akli basinda adam imzaya e36 koymaz)

    Cok kafaya takma kardesim sen bunlari :)

    Çogu forum üyesinin imzasina sevdigi arabasinin resmini koymasini ergenlikte bagdaştiriyosan bu bölümün %80 i ergen o zaman ? adam e46 seviyordur imzasina koyar bende e36 sevdigim için koydum. insanlarin araba janti araba logosunu avatar yapmasıda ergenlik o zaman ? resimden ergen oldugumu öne sürdün ya hakkaten sende beyin varmi yokmu merak ettim dogrusu. ne düşünceden yoksun üyeler var bu forumda. sanki bana nüfus müdürü. deli olan adammi koyuyomuş imzasina e36 ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 29 Kasım 2013; 18:36:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Pistonların yukarı aşağı hareketlerinde çıkabilecekleri maksimum hızları malzemelerine ve tasarımlarına göre sınırlıdır. Sıradan bir otomobilde piston hızı 15-20m/s, yüksek devirli araçlarda 20-25 m/s arasındadır. HONDA S2000, AUDI RS4 en yüksek piston hızına sahip araçlardan ikisidir, 25,2 ve 25.7 m/s.

    RPM = (Piston hızı * 60) / (2 x piston stroku )

    S2000 2000cc'de strok 84.4 mm. Maksimum Piston hızı 25.2 m/s Öyleyse maksimum motor devri 8957 RPM olması gerekir . Redline'ı da 8800 RPM.
    Stroku artırılmış modelinde strok 90.7 mm yapılmıştır ve piston hızı yine aynıdır. Öyleyse maksimum motor devri 8330 RPM olmalıdır. Redline'ı da 8000 RPM'dir.



    Peki neden bu aracın pistonu bu kadar hızlı hareket edebiliyor da, VW Polo'nun 1.4 lt motorundaki piston azami 17 m/s ile hareket edebiliyor ve redline'ı da 6000 d/d derseniz

    Bu, motorun içerisinde hareket halindeki aksamın ağırlığına, dönen parçaların balansına, tüm parçaların özellikle piston kolunun sağlamlığına, supap sisteminin ve ateşleme sisteminin yüksek devirler için tasarlanmış olmasına bağlıdır.

    baştan beri okuyordum kimse mantıklı cevap yazmamış diyecektim taaki sizin cevabı görene kadar..

    neden 6500rpm?

    rpm olayı tamamen çap-strok ile alakalı olup üreticinin güç veya tork hesaplamalarına bağlıdır...strok kısaldıkça kranktaki tork düşer...kabaca:az ağırlık hareket etttirilecekse çok güç az tork...çok ağırlık hareket ettirilecekse az güç çok tork olarak hesaplanır..

    örn: suzuki hayabusa 1300cc olup 200hp güce sahiptir...fakat 14,000rpm çevirebilir..çap büyük strok mesafesi çok kısadır..
    fiat albea 1200cc olup 80hp güce sahiptr...fakat 6500 rpm çevirir...çap büyük strok mesafesi kısadır...
    civic vti 1600cc olup 160 hp güce sahiptir..fakat 9000rpm çevirir..çap büyük strok çok kısadır..
    albea dizel 1300cc 90hp güce sahiptir...4250 rpm çevirir...çap büyük strok mesafesi uzundur...
    bir scania çekici 12,000cc olup 420hp güce sahiptir...2500rpm çevirir...çap çok büyük strok çok uzundur..





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 29 Kasım 2013; 18:45:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Genel algı öyle olduğu için...

    Motorun fazla devir çevirmesi için yapılacaklar bellidir. Sen istersen, parayı ve bilgiyi bulursan, tofaş motorunu da 10.000 devir çevirtebilirsin.

    Lakin her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.

    mercedes 110 senedir motor yapıyor. Honda 60 senedir. Honda otomotivden önce bir Motorsiklet üreticisidir. Bu yüzden Mercedes genelde 6500 red line a göre kendini ayarlarken honda daha yüksek devirlere göre üretim yapıyor. Çünkü adamın bilgisi orada mercedes ten daha fazla. Böylece mercedesin markası na kaşılık, bende 9000 devirlik motor var diye alternatif yaratıyor.

    Yoksa bütün arabalar kırmızı ışıkta aynı süratte bekler.


    Sen 200 e mercedes e 9000 devir çeviren makina koy. Mercedes müşterisi yadırgar o arabayı almaz. Keza honda müşterisine 6500 red line motor koy. Oda yadırgar.

    Teknik olarak, yüksek devir çeviren motor yapmakta birşey yok. Tamamen duygusal meseleler bunlar.

    Aslında motor karakteriyle alakalı. Mercedes hali hazırda ağırlık problemi nedeniyle yakıt tüketimi sorunu yaşamıştır hep. Ve de müşterisi ses sevmez. O yüzden mercedes yüksek devirli motor üretmez.

    Honda ise yarışçı karakterli araçlar ürettiği için motorsiklet geleneğinden de yüksek devir sevdiği için ona göre araç üretir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k2fg9

    Hız lineer(doğrusal) artarken, momentum parabolik artar. Yani bir cismin hızı v iken momentumu (m.v^2)/2, hızı 2v olduğunda momentumu 2.(mv^2) yani 4 katıdır. Dolayısı ile hızdaki ufak değişimler dinamik yüklerde büyük farklar yaratabilir. Mühendisler motoru tasarlarken malzemesini olsun tasarımını olsun optimum yapmaya çalışırlar. Bunu da normal araçlarda genelde fiyat/performansa göre optimize ettiklerinden demek ki günümüzde normal otomobillerde kullanılabilen piston malzemelerinin sınırı budur.

    Ayrıca bu işin başka tarafları da olabilir (daha performanslı buji,enjektör gibi). Yani maliyet sadece piston malzemesiyle de sınırlı değil. Yukarıda arkadaşların bahsettiği, belirli bir devirden sonra gücü düşen motorların gücünün düşmesinin asıl sebebi bujileridir büyük ihtimalle.

    Herneyse anlayacağınız motor tasarlanırken burda yazılanlar bir kenara on binlerce farklı değişken söz konusudur ve optimumu yakalamak gerçekten zor iştir. Yani motor yapmak zordur, iyi mühendislik ve yatırım gerektirir.

    Aslında özellikle bujiden değildir. Buji sadece kıvılcım üreten bir parçadır. Asıl işi yapan ecu. Yani ona kıvılcım emrini veren parça. Gelelim yüksek devirde yüksek güç muhabbetine. Burada asıl sıkıntı motorun hava alamaması ve yanma için yeterli zamanı bulamaması.

    Direkt olarak süpap zamanlamasıyla alakası vardır hava alamama probleminin. Ve egzantrik milinin süpapa basan kısmının taradığı dereceye bağlıdır. Yüksek devirler için yarış arabalarında "dereceli egzantrik" kullanır. Fakat yakıt tüketimi artar, düşük devirlerde özellikle rölantide çalışma düzeni bozulur. Araç tekliyormuş gibi davranır.

    Yanma için yeterli zamanın bulunmaması ise bir yerden sonra yakıtın karakterine, pistonun strok uzunluğuna bağlıdır. Mesela hidrojenin yanma hızı benzinden kat kat fazladır. Ayrıca motorun zamanları bize kurslarda öğretilen gibi 90 derece emme , 90 derece sıkıştırma, 90 derece ateşleme , 90 derece egzoz değildir. Asıl değerlerde emme çok daha geniş, sıkıştırma daha az, ateşleme nispeten çok az farkla daha düşük, egzoz ise normal gibidir. (Süpap bindirmesi, sente , ateşleme avansı kavramları)

    Yani motorda emmeye çok önem verilir. Sonuç olarak ne kadar hava, o kadar performans.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Pistonların yukarı aşağı hareketlerinde çıkabilecekleri maksimum hızları malzemelerine ve tasarımlarına göre sınırlıdır. Sıradan bir otomobilde piston hızı 15-20m/s, yüksek devirli araçlarda 20-25 m/s arasındadır. HONDA S2000, AUDI RS4 en yüksek piston hızına sahip araçlardan ikisidir, 25,2 ve 25.7 m/s.

    RPM = (Piston hızı * 60) / (2 x piston stroku )

    S2000 2000cc'de strok 84.4 mm. Maksimum Piston hızı 25.2 m/s Öyleyse maksimum motor devri 8957 RPM olması gerekir . Redline'ı da 8800 RPM.
    Stroku artırılmış modelinde strok 90.7 mm yapılmıştır ve piston hızı yine aynıdır. Öyleyse maksimum motor devri 8330 RPM olmalıdır. Redline'ı da 8000 RPM'dir.



    Peki neden bu aracın pistonu bu kadar hızlı hareket edebiliyor da, VW Polo'nun 1.4 lt motorundaki piston azami 17 m/s ile hareket edebiliyor ve redline'ı da 6000 d/d derseniz

    Bu, motorun içerisinde hareket halindeki aksamın ağırlığına, dönen parçaların balansına, tüm parçaların özellikle piston kolunun sağlamlığına, supap sisteminin ve ateşleme sisteminin yüksek devirler için tasarlanmış olmasına bağlıdır.

    baştan beri okuyordum kimse mantıklı cevap yazmamış diyecektim taaki sizin cevabı görene kadar..

    neden 6500rpm?

    rpm olayı tamamen çap-strok ile alakalı olup üreticinin güç veya tork hesaplamalarına bağlıdır...strok kısaldıkça kranktaki tork düşer...kabaca:az ağırlık hareket etttirilecekse çok güç az tork...çok ağırlık hareket ettirilecekse az güç çok tork olarak hesaplanır..

    örn: suzuki hayabusa 1300cc olup 200hp güce sahiptir...fakat 14,000rpm çevirebilir..çap büyük strok mesafesi çok kısadır..
    fiat albea 1200cc olup 80hp güce sahiptr...fakat 6500 rpm çevirir...çap büyük strok mesafesi kısadır...
    civic vti 1600cc olup 160 hp güce sahiptir..fakat 9000rpm çevirir..çap büyük strok çok kısadır..
    albea dizel 1300cc 90hp güce sahiptir...4250 rpm çevirir...çap büyük strok mesafesi uzundur...
    bir scania çekici 12,000cc olup 420hp güce sahiptir...2500rpm çevirir...çap çok büyük strok çok uzundur..




    Aynen öyle. Piston hızının artması (yani strok boyu veya devirin artması) pistonun pimine, piston koluna, piston kol yataklarına, hatta krank yataklarına bile yük bindirir. Sonuç olarak piston hızlanır ve üst -alt ölü noktalarda durur. İşte o sırada kinetik enerjisinden kaynaklanan kuvvetler yataklara biner. Kinetik enerji de hızın karesiyle orantılı olunca piston 2 kat hızlanırsa binen yük 4 kat artar.




  • Devir güç bandı ilişkisi.Atıyorum benim aracımda 6500 de GAZ kesiyordu.yapınca 7400 e kadar gidiyor.Bu bir nevi sınırlandırıcı motoru yıpratmamak için. e92 m3 8600 dönüyor mesela.bir çok 3.0 var aklımda 8 bin üzeri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ingrid

    O öyle giderse sonu yok ki 6500 çeviren 7000 niye çevirmiyor 7000 çeviren 7500 niye çevirmiyor

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.