< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
M Madnessisme demiş ki;Mesajı Yerinde Gör
Bir oyun RT için uyarlanırsa isterse karşısında playstation86 çıksın yine grafiksel olarak geride kalır. Çünkü rasterization metodu Ray Trace metodunun kopyasıdır. Artık teknolojik ömrüde bitmiştir Sen şimdi araştırmayada üşenirsin ben sana neden bittiğini de yazayım. En azından bir iki birşey öğrenirsin Kısaca Neden RT ye geçiliyor.. 1- eski teknikte kapalı alanlarda ışık olmasa bile köşelerden sızan ışıklar. 2-aynı çizim geometrisinde eski teknikte daha detaysız duran objeler, karakterler, çevreler 3-materyallerin eski teknikte ne olduğunun anında anlaşılamaması. Örneğin cam, kumaş, deri, ahşap,metal. Bu durumun bütün sahneyi mahfetmesi. Hatta kaliteli metallerin bile çin malı plastikler gibi gözükmesi 4- yansıması berbat olan yüzeylerin RT ile düzeltilmesi. 5-gölgelendirmesi hatalı olan objeler yüzünden sahnede neyin nerde olduğunun seçilememesi 6-RT GI açılmadığı zaman sahnedeki bütün objelerin en uzaktan yakına kadar "flat image" etkisiyle yani dümdüz bir resim gibi gözükmesi. Örneğin Ağaçların ve otların iç içe geçmiş gibi gözükmesi. Hangisinin önde hangisinin arkada olduğunun anlaşılamaması. Buradan da şunu anlayabilirsin. Özellikle aynı renkte ardı ardına sıralanan objelerin tek ve net çözümü RT tekniğinde mevcuttur. Gibi ana başlıklar ve detaylı alt başlıklarla bu konu uzar gider. Bunları her forumda bulamazsın. Sağda solda başka forumlarda böyle başlıklar açarsan benim gibi mesleği 3d artist olan birisi gelir yakalar seni. Ayrıca, Bu tekniği 40 yıldır oyunlara sokmak isteyen nvidia değil oyun yardımcılarıdır. Bilgine.. |
ray tracing keriz silkelemek için nvdia tarafından uydurulmuş bir şeydir. binlerce lira para alıyorlar kaç oyunda var bu? göze ne kadar etki ediyor?
telefonlardaki katlanabilir ekranlara benzetiyorum ben bunu. şu an tamamen konsept ve keriz silkeleme aşamasında. anca önümüzdeki 10 yıl içinde kayda değer gelişmeler görebiliriz ve iyice yaygınlaşmadıkça buna fazladan para saçmak kerizliktir. |
Cahil youtuberların yönlendirdiği masum forum üyesi arkadaşımızın açmış olduğu konu. Grafiği analiz etme anlamında hiçbir vasfı olmayan cahil youtuberlar işte sizi böyle kendi trenlerine bindiriyorlar. Bu konuyu merak ediyorsan sevgili konuyu açan arkadaşım digital foundry diye bir youtube kanalı var ordan istediğin bilgiye örnekleriyle beraber ulaşırsın. Bu iş boş iş olsaydı konsollara duyurulmazdı. Bu iş boş iş olsaydı 40 yıldır sinema sektöründe kulanılmazdı. Bu sektörde boş iş yapan birisi varsa milyonlarlca abonesi olan boş muhabbetten başka hiçbir halta yaramayan youtube kanallarıdır. Bilgiyi ya doğru yerden alın ya da bilmiş gibi davranmayın. Cahillerin aklıyla teknoloji forumunda grafik sektörünün en temel kuralı yani "ray trace" ışık fiziğini kafanıza göre eleştirmeyin. Araştırın öyle gelin.
Açık ve net olarak yazayım. Gece gündüz döngüsünde olan hiçbir oyunda RT ile rasterization hiçbir şekilde ile denklik sağlamaz. Metro exodus bunun açık net bir örneği. Merak etme kimse kimseyi kandırmıyor. Sizi kandıran cahil youtuberlar. Konudan bir haber boş teneke adamlar işte. Sizde onların gazına gelip başlık açın böyle :) |
Aradaki ufacik fark için oyunu yarı fpsde oynamam
|
hacı ben 150 fps istiyorum mu dedim????????
niye lafı çarpıtıyorsun?? şu an 40 50 fps + ray trace oynamak için oyunun kendinde 150 fps alman lazım sen ac odyssey ya da rdr2 gibi ağır oyunlarda 1440p ya da 4k gibi çözünürlükelrde 150 fps alabiliyor musun orta yüksek ayarlarda, herhangi bir tepe gpu ile? 4k'sında 60 fps almak için optimize ayarlar gerektiren rdr 2'ye ray tracing eklersen şu haliyle ne olur farkında mısın? 15 fps olur 20 fps olur. 150 fpsyi niye konuşuyoruz biz? neden nvidia dlss gibi garaber bir şey çıkarttı? neden control'de "rt + yüksek çözünürlük istiyosanız sahte çözünürlükle oynayın ehi ehi" deniliyor? neden insanlara 2019'un ortasında "render çözünürlüğünü 720pye 1080pye indirn dlss yükseltsin" gibi saçma sapan çözümler dayatiliyor? insanlar 1440p 4k monitörleri 720p ve 1080pden upscale yapılacak oyunlar için mi aldılar? geçiniz efendim geçiniz benim ray tracing ile bi derdim yok. amd de nvidia da umurumda değil şu an bu ray trace denen olayı açmak %60 70 fps götürüyor mu? götürüyor. 50 60 fps aldıgın bi oyunda böyle bi düşüşü kabul edebilir misin? edemezsin kabul edilebilir fps almak için bu düşüşü ne compensate ediyor? 150 200 fps alınan oyunlar/ayarlar/çözünürlükler eee o zaman sırf ray tracing için 1080pye mi dönecez? kusura bakma ama çoğu insan dlss, sharpen gibi garabet çözümleri sevmiyor. insanlar bu kartları native çözünürlüklerde oynamak için alıyor nvidia kendisi bile bu performans kaybını gidermek için control oyununa ve diğer oyunlara dlss ekliyor ki " çözünürlüğü düşürünüz efendim giden fps ordan gelsin" diyor. benim için çözünürlük en önemli şeylerden biri oyunda. tüm grafik ayarları düşük olsa bile yüksek çözünürlük bi oyjunun grafiklerini kurtarır. her şeyinm kalitesini arttırır. adam diyor ki "4k ekrandaysanız 1080p yapın dlss ile biz sahte kör topal bi şekilde onu 4k yapalım" yok abi yok. ben kabul etmiyorum. sen ediyorsan ne mutlu sana |
Bir mimar olarak görselleştirme, modelleme ve render konularında cgi artist seviyesinde olmasa da bilgiliyim. Okuduğum kadarıyla da konuda en doğru ve mantıklı yorumları Vamp yapmaktadır. Bu teknolojiye karşı olanlar tn panelde 144hz kovalayan ergenlerden ötesi olamaz.
144hz, yüksek fps profesyonel ve rekabetçi alanda çok önemli buna itiraz yok. esporcular gözleri kör edecek grafik ayarlarında boşuna oynamıyor ama bu grafik teknolojilerini boklamaya hak kazandırmıyor. İkisi bambaşka konular. Rtx, ışın izleme her ne isimle olursa olsun gelecek için zorunluluktur. Modelleme anlamında harika işler çıkartılırken yapay aydınlatma teknikleri sebebiyle fotorealistik görünümden çok uzakta oyunlar. Tabi ki oyunların gelişimi sadece görselleştirme de değil. Yapay zeka ve fiziksel motorların da alacağı çok fazla yol var. Bu yüzden adım adım ilerlenebiliyor çünkü bir noktadan sonra her bir gelişme inanılmaz işlem gücü gereksinimi olarak karşımıza çıkıyor. Nvidia ve rtx konusunda yapılabilecek tek eleştiri 1 veya 2 nesil erken piyasaya sunulmuş olması. 2070 sahibi olarak ne kadar faydalandın derseniz bu konuda övünemem ama metro exodus tecrübesi bile heyecanımı arttırmaya yetti. Almadan da bunun için erken olduğunun bilincindeydim. Tek bir kare için bile dakikalarca hatta saatlerce render süresi gerekliyken gerçek zamanlı render işlemi gerektiren oyunlarda bunu kusursuz ve hazır halde beklemek hayalperestlik ve bilgisizlikten başka birşey değil. Bu sebeple şuanda sadece kısmi olarak kullanılabiliyor ama gelecek ve fotorealistik oyunlar bu teknolojide. |
rtx katları eskitmerk için politikaysa acmassın olur biter.
|
Ben 4k 144 hz monitör ve Rtx 2080 Ti kullanıcısıyım ben şuan en tepe seviyedeki ekran kartı en iyi monitörlerden biriyle erken diyorum siz nasıl demiyorsunuz ? Rtx'e erken dememek için en tepe seviyedeki kartın 4k da tüm oyunlarda min 144 fps verebilmesi lazım fazla mı abarttım ? böyle bir teknoloji var mı ? Yok. 2k da en iyi ekran kartı ile tüm oyunlarda min 165 fps alınabiliyor mu ? Hayır. Sen bunları en pahalı kartını alan insanlara sunamıyorken rtx dersen erken deriz. 2080 ti ile iyi bir monitör 15-20 bin tl tutuyor ve sana daha bunları sunamıyor.
Sen gidip teknoloji çıkarıyorsun o teknolojide sana yetmeyen fps yi yarı yarıya düşürüyor nasıl erken demeyeceğiz ? Teknoloji severler olarak tabi ki seviniyoruz böyle şeylere ama rtx'e kadar bir çok şey gelmesi lazımdı. Şimdi vamp bu konuda bilgili rtx çıktığı günden beri yazıyor. Bence güzelde yazıyordu yani istemeden forumda rtx serisini nvidia'dan çok daha iyi pazarladı. Yorumlarını okuyordum ama artık insanların ne dediğini umursamadan rtx'e erken diyen herkesi aşağılama moduna geçmiş. Buradaki oyuncuların benim için fps daha önemli deme hakkı yok mu ? 165 hz monitörümde bu kare saniyeyi yakalamak istiyorum rtx açıp 50 fps oynamak istemiyorum deme hakkı yok mu ? Sizde ben mimarım vamp doğru söylüyor demişsiniz. Ona da tamam biz mimar değiliz cgiden falan anlamayız ama siz oyundan bizim kadar iyi anlıyor musunuz acaba ? Bu forumdaki herkes zaten teknolojiyi seviyor sevmesek burada olmayız rtx erken diyenler rtx'e kadar gelişmesi gereken onlarca şeyden bahsediyor.Eğer rtx gibi bir teknolojiyi tanıtacaksan çok daha iyi şeyler sunmalısın aradaki fps farkı bu kadar olmasa kimse ses etmezdi. |
Bir oyun gelistirici olarak Ray Tracing bizler icin bulunmaz nimet diyebilirim. Ayrica Ray Tracing 90larda da varolan bir teknolojiydi. NVIDIA'nin yaptigi ise ekstra birim ekleyerek(RT core) bu islemin genel yapilan islemlerin paralelinde yurutulmesini saglamak.
Fikir vermesi acisindan size oyun gelistirme surecinde Ray Tracingle baglantisi olan yaptigimiz isleri anlatayim. (Workflow) Objenin 1 modellenmesi (ara surecler retopoloji, rigleme) 2a doku kaplamasi (Texture mapping) 2b Isik giydirme (Bake lighting) 2c Golge obje ilistirme (Shadow mapping) Bu islemlerin hepsi zaman alan surecler. Ray Tracing 2b ve 2c yi insanlarin uzerinden alarak bilgisayarin oyun esnasinda hesaplamasi diyebiliriz. Haliyle bunun icin ozel islemcisi olan makinalarda bu islem daha hizli hesaplanacak Frame sayisida artis gosterecektir. 2b ve 2c yi bizler iluzyon olarak kullaniyoruz ki ortalama performansta bir islemcide uygun FPS le bu islemler yurutulebilsin. Bu iluzyona ornek olarak bizler aslinda isiklari dahi obje olarak tasarliyoruz. Cunku bu hesaplama zamanini kisaltiyor. Gunes isigi yerine misal yari transparan koni seklinde sari rengte obje koyarak veya uzay gemisi cevresine beyaz kutular koyup iluzyonu gerceklestiriyoruz. Iste RT ekstra islemcileri bu gibi islemleri iluzyonlara ihtiyac duymadan tasarlamamizi sagliyor. Tabi ki su an performanslari cok yeterli seviyede degil ama ileride herseyde oldugu gibi yukselmesi kacinilmaz. RT islemcilerinin yayginlasmasi size daha kaliteli oyunlar olarak geri donmelidir. Neden? 1- Oyun gelistiriciler zamanlarini bu iluzyon islemine ayirmak zorunda kalmayacak ve oyunun baska yonlerini gelistirebileceklerdir. 2- Bilgisayar insanlara gore daha kaliteli hesaplama yapacagindan (tutarlilik) birtakim sacma isik sorunlarina maruz kalmayacaksinizdir. RT ozelliklerine sahip NVIDIA kartlari su anda sirf RT ozelligi sebebiyle alinmali midir? HAYIR (Diger normal performans ozellikleri sebebiyle alinabilir) Fiyat/Performans olarak uygun seviyeye gelindiginde daha fazla oyun gelistiricisi manuel iluzyon proseslerinden vazgececeklerdir. Bu da RT yi zaten olmazsa olmaz bir konuma sokacagindan nasil Requires DirectX11 gibi bir durum varsa Recommended GPUs with RT tech gibi bir durum mevzu bahis olacaktir. NVIDIA yi vurup oldurelim mi? HAYIR. Teknoloji gelisiyor ve bundan faydalanmak lazim. Ne zaman zar zor kazandigimiz parayi nereye harcayagimizin kararini vereceksek teknolojinin nereden gelip nereye gittigini anlamamiz lazim. Bunun icinde sektorden insanlarin yazdiklarina kulak verin derim. Sacma sapan ne oldugu belirsiz dedikodu kazani YouTube kanallarindan degil. |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IVBACK -- 11 Aralık 2019; 10:24:14 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eazzy -- 9 Aralık 2019; 13:44:8 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |