Şimdi Ara

Ray tracingin %50 fps kaybı yapıp kayda değer grafik degişimi yapmaması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cahil youtuberların yönlendirdiği masum forum üyesi arkadaşımızın açmış olduğu konu. Grafiği analiz etme anlamında hiçbir vasfı olmayan cahil youtuberlar işte sizi böyle kendi trenlerine bindiriyorlar. Bu konuyu merak ediyorsan sevgili konuyu açan arkadaşım digital foundry diye bir youtube kanalı var ordan istediğin bilgiye örnekleriyle beraber ulaşırsın. Bu iş boş iş olsaydı konsollara duyurulmazdı. Bu iş boş iş olsaydı 40 yıldır sinema sektöründe kulanılmazdı. Bu sektörde boş iş yapan birisi varsa milyonlarlca abonesi olan boş muhabbetten başka hiçbir halta yaramayan youtube kanallarıdır. Bilgiyi ya doğru yerden alın ya da bilmiş gibi davranmayın. Cahillerin aklıyla teknoloji forumunda grafik sektörünün en temel kuralı yani "ray trace" ışık fiziğini kafanıza göre eleştirmeyin. Araştırın öyle gelin.

    Açık ve net olarak yazayım. Gece gündüz döngüsünde olan hiçbir oyunda RT ile rasterization hiçbir şekilde ile denklik sağlamaz. Metro exodus bunun açık net bir örneği. Merak etme kimse kimseyi kandırmıyor. Sizi kandıran cahil youtuberlar. Konudan bir haber boş teneke adamlar işte. Sizde onların gazına gelip başlık açın böyle :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • minecraftın raytracing enabled halini yapmışlar geçenlerde saftorik youtuberlerde ayıla bayıla onu izliyor iyide o efektleri yapabilmek için rtx e ihtiyaç yokki hepsi programlanışla alakalı aynı efektleri rtx olmayan bir ekran kartıda yapabilir ki görüyoruzda zaten rt için özel yapılmış oyunlarda on/off hallerini ve fps nin direk yarı yarıya çaldığı hallerini :)) kısacası ray tracing şu anda balondur tıraştır kolpadır uydurmadır üfürmedir.
  • @vamp
    Hangi youtuber göndermiş beni? Seni de buraya bir tane twitch mafyasi gonderdi o zaman. hani şu bedava gelen 2080tiyi yalayip yutan.
    100 fps alacağın oyundan rtx ultra yapıp 30 fps almaya devam. Siz sögüslenmeyi seviyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 11 Aralık 2019; 0:41:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Madnessisme

    @vamp
    Hangi youtuber göndermiş beni? Seni de buraya bir tane twitch mafyasi gonderdi o zaman. hani şu bedava gelen 2080tiyi yalayip yutan.
    100 fps alacağın oyundan rtx ultra yapıp 30 fps almaya devam. Siz sögüslenmeyi seviyorsunuz.
    Konu hakkındaki bilgin nedir önce bunu acıkla bize? Sen metro exodusu RT açıp oynadın mı? Oynamadığın belli. Neyi tartışıyorsun ki burda? RT GI nedir gördün mü? Görmedin. Neyin muhabbetini yapıyorsun. Sağdan soldan duyduğun 3-5 boş muhabbet ile mi çevireceksin bu konuyu. Nvidia bunu kart satmak için mi yaptı? Amd ne için konsollara duyurdu? Konsol satsın diye mi? Hiç mi kafanız basmıyor? Konsol zaten satmıyor mu? 1.5 yıldır sizin gibi insnaların eleştirdiği bir konuyu AMD neden konsollara sokuyor hiç mi düşünmüyorsunuz? Dalga geçilmek için mi AMD bunu konsollara sokuyor? Hadi sen benim gibi ışıktan gölgeden yansımadan anlamıyorsun diyelim bari AMD nin şu hamlesinden anla neyin ne olduğunu. Bak sana konuyu aşağıya iki cümleyle yazıyorum.

    Bir oyun RT için uyarlanırsa isterse karşısında playstation86 çıksın yine grafiksel olarak geride kalır. Çünkü rasterization metodu Ray Trace metodunun kopyasıdır. Artık teknolojik ömrüde bitmiştir

    Sen şimdi araştırmayada üşenirsin ben sana neden bittiğini de yazayım. En azından bir iki birşey öğrenirsin

    Kısaca Neden RT ye geçiliyor..
    1- eski teknikte kapalı alanlarda ışık olmasa bile köşelerden sızan ışıklar.
    2-aynı çizim geometrisinde eski teknikte daha detaysız duran objeler, karakterler, çevreler
    3-materyallerin eski teknikte ne olduğunun anında anlaşılamaması. Örneğin cam, kumaş, deri, ahşap,metal. Bu durumun bütün sahneyi mahfetmesi. Hatta kaliteli metallerin bile çin malı plastikler gibi gözükmesi
    4- yansıması berbat olan yüzeylerin RT ile düzeltilmesi.
    5-gölgelendirmesi hatalı olan objeler yüzünden sahnede neyin nerde olduğunun seçilememesi
    6-RT GI açılmadığı zaman sahnedeki bütün objelerin en uzaktan yakına kadar "flat image" etkisiyle yani dümdüz bir resim gibi gözükmesi. Örneğin Ağaçların ve otların iç içe geçmiş gibi gözükmesi. Hangisinin önde hangisinin arkada olduğunun anlaşılamaması. Buradan da şunu anlayabilirsin. Özellikle aynı renkte ardı ardına sıralanan objelerin tek ve net çözümü RT tekniğinde mevcuttur.


    Gibi ana başlıklar ve detaylı alt başlıklarla bu konu uzar gider. Bunları her forumda bulamazsın. Sağda solda başka forumlarda böyle başlıklar açarsan benim gibi mesleği 3d artist olan birisi gelir yakalar seni.


    Ayrıca,

    Bu tekniği 40 yıldır oyunlara sokmak isteyen nvidia değil oyun yardımcılarıdır.

    Bilgine..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • vamp kullanıcısına yanıt
    Hocam boşuna emek harcamayın takmış kafaya işte. Ne kadar muhteşem bie teknoloji olduğunu anlamak için lise fizik bilgisi bile yeterli ama arkadaş takıntılı belli ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Raytracing şu anki haliyle balondur. Fark edilmeyecek bir farkı vermek için mevcut performansı aşağı çekmekten başka bir işe yaramıyor. RTX ve normal grafik karşılaştırmalarına baktık neredeyse hiç fark yok. Ki o da video yani ne kadar doğrudur, ne kadar gerçektir tartışılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ne derseniz deyin ps2'deki god of war 2'de bile muhteşem yer yansımaları vardı

    rdr 2 sslerine bakıp "abi bu oyun rtxli gelecek belli" diyen tipler bile vardı. ışıklandırmanın salt ray trace olmadan nasıl ustalıkla uygulanabileceğinin en açık örneklerindendi

    daha böyle tonla oyun var.

    kusura bakmayın, elbet bu ray trace de bigün standart olur ve her kart kolayca işler. ama o günler bu günler değil. daha dertlerimiz başka. daha antialias işi bile çözülmedi. 4k falan diyorsunuz hiçbir işe yaramıyor çünkü deferred rendering'e geçtiler. taa'ya ihtiyaç duyuluyor. taa blurlu. önce onu çözünler, ATAA falan yapcaklar. sonra bşaka bişey bulur onunla uğraşırlar

    ray trace'e gelene kadar halledilmesi gereken çok şey var

    oyun grafikleri hileler bütünüdür. göz yanılsamaları ve hilelerle bi görüntü çıkarırsın.

    daha realistik ateşler bile yaratılamıyor oyunda. hala görsel hileler ve animasyonlarla yanan ateşler görüyoruz. önce bu gibi şeylerin elden geçmesi lazım.

    bu tür çok somut olmayan grafik devrimleri beni hiç cezbetmiyor.

    benim için tesselation mesela en güzel grafiksel devrimlerden biriydi ve modern oyunlarda iyice ustalıkla kullanılması mutlu ediyor. çünkü somut olarak görebiliyorsun. çamurun ve karların detaylı yükseklikleri, oyuncu ile interaksiyonları

    ya da parallax mapping. oyundaki dış etmenlerin diğer textureler üzerine yapışıp yeni bi texturemuş gibi gözükmesi gibi şeyler.

    daha bunlar master edilecek. daha öbür hile kullanılan şeyler daha gerçek bir hal kazandırılacak

    ray tracing'e var daha... ray tracing'in yaptıgı bir çok şeyi şu an için biçok fake ışıklandırma taktiği başarıyla yapabiliyor ve açıkçası göze sırıtmıyor. bu demek değil ki hep böyle kalsın. elbette ilerleyecek.

    ama 150 fps'den 40 fps'ye inmek yerine aldığı 150 fps renderini 150 fps'de tutamadığı sürece bu teknoloji "mecburi" olamaz. onun için de çok var daha anca ps5'in pro versiyonuna falan... o da belki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

    ne derseniz deyin ps2'deki god of war 2'de bile muhteşem yer yansımaları vardı

    rdr 2 sslerine bakıp "abi bu oyun rtxli gelecek belli" diyen tipler bile vardı. ışıklandırmanın salt ray trace olmadan nasıl ustalıkla uygulanabileceğinin en açık örneklerindendi

    daha böyle tonla oyun var.

    kusura bakmayın, elbet bu ray trace de bigün standart olur ve her kart kolayca işler. ama o günler bu günler değil. daha dertlerimiz başka. daha antialias işi bile çözülmedi. 4k falan diyorsunuz hiçbir işe yaramıyor çünkü deferred rendering'e geçtiler. taa'ya ihtiyaç duyuluyor. taa blurlu. önce onu çözünler, ATAA falan yapcaklar. sonra bşaka bişey bulur onunla uğraşırlar

    ray trace'e gelene kadar halledilmesi gereken çok şey var

    oyun grafikleri hileler bütünüdür. göz yanılsamaları ve hilelerle bi görüntü çıkarırsın.

    daha realistik ateşler bile yaratılamıyor oyunda. hala görsel hileler ve animasyonlarla yanan ateşler görüyoruz. önce bu gibi şeylerin elden geçmesi lazım.

    bu tür çok somut olmayan grafik devrimleri beni hiç cezbetmiyor.

    benim için tesselation mesela en güzel grafiksel devrimlerden biriydi ve modern oyunlarda iyice ustalıkla kullanılması mutlu ediyor. çünkü somut olarak görebiliyorsun. çamurun ve karların detaylı yükseklikleri, oyuncu ile interaksiyonları

    ya da parallax mapping. oyundaki dış etmenlerin diğer textureler üzerine yapışıp yeni bi texturemuş gibi gözükmesi gibi şeyler.

    daha bunlar master edilecek. daha öbür hile kullanılan şeyler daha gerçek bir hal kazandırılacak

    ray tracing'e var daha... ray tracing'in yaptıgı bir çok şeyi şu an için biçok fake ışıklandırma taktiği başarıyla yapabiliyor ve açıkçası göze sırıtmıyor. bu demek değil ki hep böyle kalsın. elbette ilerleyecek.

    ama 150 fps'den 40 fps'ye inmek yerine aldığı 150 fps renderini 150 fps'de tutamadığı sürece bu teknoloji "mecburi" olamaz. onun için de çok var daha anca ps5'in pro versiyonuna falan... o da belki
    Peki gerçekçi ateş yapılamamasının en önemli nedenlerinden birisi nedir? Emmisive lighting metodunun RT fiziği ile çalışmamasıdır. Bu eksiklik yüzünden ateş efektinin şu an etrafa verdiği ışık etkisi, voltajı ile oynanan bir lamba gibidir. Konuya pek hakim değilsiniz. Grafiker olmadığınız için birşeyi anlamanız için tesellation gibi gözünüze sokulması gerekiyor. Ray trace gözünüze sokulan birşey olmadığı için anlamıyorsunuz. Bizim gibi prof gözler anında görüyor etkiyi. Çoğu youtuber da RT fiziğinin çalışmadığı yerde on/off video yaptığından böyle kafanız karıştı.

    Yani bir oyunun abidik gubidik grafikle 150 fps çalışmasının bir değeri yok. Sen beğenebilrisin. Ben katlanamıyorum. Metro exodus ve control oyunlarını uygun fiyatlı bir RT kart çıkana kadar oynamıyorum. Çünkü RT kapalı olduğunda çok kötü görünüyorlar.

    istersen bir grafiği RDR2 oyunundaki gibi raster edip 50 fps de yaparsın. Hatta 2080ti için 1080p 30fps yaparsın. İşte bu kadar zorlamaya gerek yok. Artık olaya RT giriyor. Zaten rdr 2 de alınan fpsler belli. Bir grafiği kaliteli görmek istersen bedelini ödersin. Rasterization kaliteyi garanti etmez ve yapımcıyı uğraştırırken RT kaliteyi daima %100 garanti eder yapımcıyıda uğraştırmaz. Yapımcının Hayal ettiği senaryoyu istediği grafikte çizmesini sağlar

    Bu konuyu eleştiren bir yapımcı gördünüz mü? Nvidia ile dalgasını geçen bir yapımcı gördünüz mü?

    Bahsettiğin ateş ve alev efektlerinin metro exodusa gelen RT emmisive lighting yamasıyla etkisini görebilirisin.



    GDC konferansında yapımcının hayal ettikleri listesine bir bak istersen. Hiç 150 fps yazıyor mu? Böyle konuşması için nvidia bu adama para mı verdi şimdi? Nvidia para verdiyse neden konsolda RT olmasınını hayal ediyor? Demek ki adamlar rasterization ve sorunlarından bıkmış.

    Ray tracingin %50 fps kaybı yapıp kayda değer grafik degişimi yapmaması

    Yani kimse nvidia kart satsın diye uğraşmıyor. Herkes kendi oyunlarının daha güzel gözükmesi için uğraşıyor. Burdaki sorun amdnin 1.5 yıldır RT performanslarıyla ilgili AMD nin birtek slayt bile paylaşmamış olması. Bu sebeplede nvidianın fiyatları düşürmemesidir. Sorun nvidia da değil AMD firmasındadır. Çağın dinamiklerine ayak uyduramamıştır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • hacı ben 150 fps istiyorum mu dedim????????

    niye lafı çarpıtıyorsun??

    şu an 40 50 fps + ray trace oynamak için oyunun kendinde 150 fps alman lazım

    sen ac odyssey ya da rdr2 gibi ağır oyunlarda 1440p ya da 4k gibi çözünürlükelrde 150 fps alabiliyor musun orta yüksek ayarlarda, herhangi bir tepe gpu ile?

    4k'sında 60 fps almak için optimize ayarlar gerektiren rdr 2'ye ray tracing eklersen şu haliyle ne olur farkında mısın? 15 fps olur 20 fps olur.

    150 fpsyi niye konuşuyoruz biz?

    neden nvidia dlss gibi garaber bir şey çıkarttı?

    neden control'de "rt + yüksek çözünürlük istiyosanız sahte çözünürlükle oynayın ehi ehi" deniliyor?

    neden insanlara 2019'un ortasında "render çözünürlüğünü 720pye 1080pye indirn dlss yükseltsin" gibi saçma sapan çözümler dayatiliyor?

    insanlar 1440p 4k monitörleri 720p ve 1080pden upscale yapılacak oyunlar için mi aldılar?

    geçiniz efendim geçiniz

    benim ray tracing ile bi derdim yok. amd de nvidia da umurumda değil

    şu an bu ray trace denen olayı açmak %60 70 fps götürüyor mu? götürüyor.

    50 60 fps aldıgın bi oyunda böyle bi düşüşü kabul edebilir misin? edemezsin

    kabul edilebilir fps almak için bu düşüşü ne compensate ediyor? 150 200 fps alınan oyunlar/ayarlar/çözünürlükler

    eee o zaman sırf ray tracing için 1080pye mi dönecez?

    kusura bakma ama çoğu insan dlss, sharpen gibi garabet çözümleri sevmiyor. insanlar bu kartları native çözünürlüklerde oynamak için alıyor

    nvidia kendisi bile bu performans kaybını gidermek için control oyununa ve diğer oyunlara dlss ekliyor ki " çözünürlüğü düşürünüz efendim giden fps ordan gelsin" diyor.

    benim için çözünürlük en önemli şeylerden biri oyunda. tüm grafik ayarları düşük olsa bile yüksek çözünürlük bi oyjunun grafiklerini kurtarır. her şeyinm kalitesini arttırır. adam diyor ki "4k ekrandaysanız 1080p yapın dlss ile biz sahte kör topal bi şekilde onu 4k yapalım"

    yok abi yok. ben kabul etmiyorum. sen ediyorsan ne mutlu sana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 11 Aralık 2019; 11:44:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

    ne derseniz deyin ps2'deki god of war 2'de bile muhteşem yer yansımaları vardı

    rdr 2 sslerine bakıp "abi bu oyun rtxli gelecek belli" diyen tipler bile vardı. ışıklandırmanın salt ray trace olmadan nasıl ustalıkla uygulanabileceğinin en açık örneklerindendi

    daha böyle tonla oyun var.

    kusura bakmayın, elbet bu ray trace de bigün standart olur ve her kart kolayca işler. ama o günler bu günler değil. daha dertlerimiz başka. daha antialias işi bile çözülmedi. 4k falan diyorsunuz hiçbir işe yaramıyor çünkü deferred rendering'e geçtiler. taa'ya ihtiyaç duyuluyor. taa blurlu. önce onu çözünler, ATAA falan yapcaklar. sonra bşaka bişey bulur onunla uğraşırlar

    ray trace'e gelene kadar halledilmesi gereken çok şey var

    oyun grafikleri hileler bütünüdür. göz yanılsamaları ve hilelerle bi görüntü çıkarırsın.

    daha realistik ateşler bile yaratılamıyor oyunda. hala görsel hileler ve animasyonlarla yanan ateşler görüyoruz. önce bu gibi şeylerin elden geçmesi lazım.

    bu tür çok somut olmayan grafik devrimleri beni hiç cezbetmiyor.

    benim için tesselation mesela en güzel grafiksel devrimlerden biriydi ve modern oyunlarda iyice ustalıkla kullanılması mutlu ediyor. çünkü somut olarak görebiliyorsun. çamurun ve karların detaylı yükseklikleri, oyuncu ile interaksiyonları

    ya da parallax mapping. oyundaki dış etmenlerin diğer textureler üzerine yapışıp yeni bi texturemuş gibi gözükmesi gibi şeyler.

    daha bunlar master edilecek. daha öbür hile kullanılan şeyler daha gerçek bir hal kazandırılacak

    ray tracing'e var daha... ray tracing'in yaptıgı bir çok şeyi şu an için biçok fake ışıklandırma taktiği başarıyla yapabiliyor ve açıkçası göze sırıtmıyor. bu demek değil ki hep böyle kalsın. elbette ilerleyecek.

    ama 150 fps'den 40 fps'ye inmek yerine aldığı 150 fps renderini 150 fps'de tutamadığı sürece bu teknoloji "mecburi" olamaz. onun için de çok var daha anca ps5'in pro versiyonuna falan... o da belki
    Oyunların harika gözükmesi için ilk önce piksel denen illetin yerini başka bişeye bırakması lazım. Mükemmel grafikli denilen oyuna %500 Zoom yapınca hayattan soguyorsun.
    4k da olsa 512k da olsa bu böyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 11 Aralık 2019; 12:54:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çözünürlük yani netlik grafiğin oluşumunda kalite ibaresinde en son sırada yer alan özelliktir. Bu senin için önemlidir.

    Soru: 1080p cgi film mi? 4k RDR2 mi daha iyi görünür.
    Cevap:1080p cgi film

    Sen zannedersin ki 4k da cs go gibi oyunları oynadığında ps5 ya da devamında gelecek oyunlarıda 4k da oynayabilceksin. 4k çözünürlük film, fotoğrafçı vs gibi yapımcıların kullandığı bir çözünürlüktür. 4k çözünürlük oyunlar için yapılmamıştır. 4k da oyun oynuyor olmanın sebebi ise dandik ps4 yüzündendir. Grafik teknolojileri ps4 konsolunu 50 defa katlamış vaziyettedir. Sizler bu konudan bir haber olduğunuz için gittiniz oyun için 4k monitör aldınız. Ben bu forumu ray trace için 2017 de uyardım. İnsanlar ciddiye bile almadı o günlerde. Neyse. Hala daha hiç kimseye 4k monitör önermiyorum. 4k monitörler yoluna devam eden sürekli olarak en tepe model ekran kartını almak zorundadır. O da 60 fps garanti olmamak üzere. Buna razıysanız alın monitörü. Dediğim gibi bu monitörler film izlemek için ya da fotoğraf ve içerik editlemek içindir. 8k monitörlerde var. 2080ti o monitörde 10 fps oynatıyor diye nvidia mı suçlu şimdi?

    Siz 4k da neden oyun oynanabilir hale geldiğimizi çözemediyseniz sizin sorununuz. 7 yıllık konsolun oyunlarını oynadığınızı çözememişsiniz.



    Gelelim rdr2 ye. Demişsin ya 15 fps olur. Öyle şey olmaz aşağı yukarı yine aynı fps olur. Çünkü adamlar ray trace kullanmadığı için rasterization tekniğinde grafiğe abanmışlar. Fakat RT GI açılsaydı şu anki halinden 10 kat daha iyi gözükürdü. RT yi doğrudan etkileyen etken en başta çözünürlüktür. Sonra poligon sayısı vs.. diye gider...

    Eğer rdr2 moralini bozduysa ps5 oyunlarının yanında bu hiçbir şey. Çünkü GTA6 da RT destekli geliyor. Watch dogs bunu ilan etti bile. Gta resmi duyurusunu ve trailerını bekliyoruz.

    Bu arada dipnot ekleyeyim. 2080ti modeli de 1080p kartıdır. Sadece kartı zorlayacak oyunlar konsollar sebebiyle yapılmıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • NVIDIA kart tercih etsem, bu hiç bir zaman RTX desteği için olmazdı, ileride bu teknoloji oturur ve %20'lik bir kayıpla sunulursa o zaman düşünülebilir.
  • RTX yeni nesil konsollar ile oyun dünyasına adım atacak, bunu sağlayan RTX adı altında uçuk fiyattan kart aldırıp beta kullanıcı gibi milleti mal yerine koyan Nvidia değil AMD yapıyor. Ha bu lafı söylüyorum diye AMD fanboy ilan edilmeyelim, sistemin intel ve nvidia kart kullanıyorum ama RTX abi şöyle iyi böyle iyi demek ve video eklemeden önce kaç oyunda doğru düzgün sunuldu ve fps kaybı oranları tartışılmalı.

    Nvidia zamanında Physx diye incik boncuğun uçuştuğu bir saçmalıkta sundu onunda öldüğünü gördük. Rtx için ise yeni nesil konsollar ile pc dünyasında tüm yeni AAA oyunlar içinde bulunacağına eminim. Yeni bir teknoloji sunulacak ise bunun fps kısmında ciddi bir götürüsü olmamalı bunu başaramayan Nvidia gittikçe saçmalamaya devam ediyor..
  • vamp gelir birazdan diyecektim ki damlamış, hayatta affetmez nickini gördüm yetti zira bloklamıştım. Bırakın şu tarz fanboyları adamakıllı muhabbet etmez bunlar.
  • son gtx 1080'leri alanlar şuan rahatlar
  • rtx teknolojisi aslında oyun dünyasına ciddi anlamda çağ atlatabilecek bir teknoloji, ama şu an rtx serisi kartlar baya zorlandığı için gereksiz gibi görülüyor. nvidia'nın 3000 serisinde rtx rayına oturacak
  • Ray tracing inanılmaz fark yaratıyor ancak kullanmıyorum. çok yeni bir teknoloji stabil hala gelmesi için kafada bir 4-5 sene var.

    Aynı şekilde monitörüm adaptive sync olmasına ragmen gsync te kullanmıyorum çünkü g-sync te henüz her monitör de düzgün çalışan bir uygulama değil.
  • Bir mimar olarak görselleştirme, modelleme ve render konularında cgi artist seviyesinde olmasa da bilgiliyim. Okuduğum kadarıyla da konuda en doğru ve mantıklı yorumları Vamp yapmaktadır. Bu teknolojiye karşı olanlar tn panelde 144hz kovalayan ergenlerden ötesi olamaz.

    144hz, yüksek fps profesyonel ve rekabetçi alanda çok önemli buna itiraz yok. esporcular gözleri kör edecek grafik ayarlarında boşuna oynamıyor ama bu grafik teknolojilerini boklamaya hak kazandırmıyor. İkisi bambaşka konular.

    Rtx, ışın izleme her ne isimle olursa olsun gelecek için zorunluluktur. Modelleme anlamında harika işler çıkartılırken yapay aydınlatma teknikleri sebebiyle fotorealistik görünümden çok uzakta oyunlar. Tabi ki oyunların gelişimi sadece görselleştirme de değil. Yapay zeka ve fiziksel motorların da alacağı çok fazla yol var. Bu yüzden adım adım ilerlenebiliyor çünkü bir noktadan sonra her bir gelişme inanılmaz işlem gücü gereksinimi olarak karşımıza çıkıyor.

    Nvidia ve rtx konusunda yapılabilecek tek eleştiri 1 veya 2 nesil erken piyasaya sunulmuş olması. 2070 sahibi olarak ne kadar faydalandın derseniz bu konuda övünemem ama metro exodus tecrübesi bile heyecanımı arttırmaya yetti. Almadan da bunun için erken olduğunun bilincindeydim. Tek bir kare için bile dakikalarca hatta saatlerce render süresi gerekliyken gerçek zamanlı render işlemi gerektiren oyunlarda bunu kusursuz ve hazır halde beklemek hayalperestlik ve bilgisizlikten başka birşey değil. Bu sebeple şuanda sadece kısmi olarak kullanılabiliyor ama gelecek ve fotorealistik oyunlar bu teknolojide.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.