Yarbay
06 Mart 2007
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
0 üye
Görüntülenme
Toplam: 228 (Bu ay: 0)
Gönderileri
Merhaba Arkadaşlar,

Forumda uzun zamandır birlikteyiz. RT konusunu çok uzun zamandır tartışıyoruz. Ancak görünen o ki bu konu gerçek anlamı ile hala yerine oturmamış durumda. Nvidianın Pascal kartları için yayınladığı sürücü ile Metro Exodus üzerinde bazı değerlendirmeler yaptım. GTX 1080 ile Full HD ve 0.6shading ayarı ile yapılan bu testlerde bazı önemli detayları sizlere göstermek istiyorum. Kendi işim olan 3D görselleştirme ile olan tecrüberlimi sizlere paylaşmak istiyorum. Buraya RT'nin ne olduğunu uzun uzun yazmak hepimiz için vakit kaybı olacaktır. Bu sebeple kısaca ışık fizik motoru diyebiliriz. Hatta ışık fiziği diyelim. Hepimizin bildiği üzere gerçek hayatta ışık herhangi bir yüzeye çarptığında yok olmuyor ve iyi kötü yansıdığı alanlarda etkisini gösteriyor. Nvidia nın Turing mimarisi ile bizlere sunduğu bu mükemmel özellik için ayrıca firmaya teşekkür ediyorum. Pascal için driver sunuldu ancak AMD kanadında bu teknoloji için hala driver yayınlamamış olması büyük hayal kırıklığını taşımaya devam ediyor. Sonuçta vega56 ve üzeri AMD kartlar bu işi iyi kötü becerebilecek kapasitedeler. Belkide Pascal mimarisinden de iyi olabilirler. Açıkçası ben DXR için AMD tarafından da sürücü bekliyorum.

Geçelim Metro Exodus oyununa. BF5 ve Shadow of the Tomb raider oyunlarını RT olarak oynamadım. Bu inceleme sadece Metro Exodus üzerinde olacak. Rt teknolojisin fps düşürmesi hakkında yakınan birçok kullanıcı oldu. Fakat Metroda kullanılan RT GI teknolojisi hakkında bence kimsenin söyleyecek kelimesi yoktur. Bundan yaklaşık 8 ay önce "fps ve çözünürlüğün önemi yoktur önemli olan sadece görüntüyü görmektir. bunlar düzeltildikten sonra fps ve çözünürlük arttırılır" demiştim. İşte o 8 ay önce yazdıklarımın şimdi incelemesini yapacağız. Bu yapmış olduğum incelemeden sonra 4k çözünürlüğün oyun dünyası için kocaman bir balon ve gereksizlik olduğunu sizlerde göreceksiniz. Halbuki 4k ya harcanan kaynak RT için harcansa çok daha mükememl bir metro exodus görebilirdik. Peki sizler neden bu teknolojinin detaylarını göremediniz? Çünkü oyunu inceleyenler ve anlatanlar grafiker değiller. Onlar sadece fps okuyup oran ve orantı yapmasını ve benchmark çalıştırmak bazı şeyleri kullanıcılara gösterdiğini ve kanıtladığını zanneden editörler(?). Grafik detaylarını ve nerde GI RT olup nerede olmadığını anlamadıkları içinde sizlere neredeyse "hiçbir şey" sunamadılar.


1. örneğimizde önümüzde duran karaktere bakalım. RT açıldığında sahnedeki herşey sıralı ve yerli yerindeyken Rt kapatıldığında sanki düz bir fotoğrafa bakıyormuşuz gibi doğrudan kafa karışıklığı yaratan çok kötü, hatta dx9 oyunlarına benzeyen bir kalite bizi karşılıyor.

1-https://imgsli.com/MzM2Mg

2. örneğimzide ise durum dahada vahimleşiyor. Uzakta baktığımız bina ve çevre RT açıkken mükemmel detaylar ile gözükürken Rt kapandığında yine 15 yıl önceye dönüyoruz.

2-https://imgsli.com/MzM2Mw

3. örneğimizin açıklaması yok arkadaşlar. Aynı ortamda aynı ışık ile çekilmiş görseller. Yorumsuz. Size 8 ay önce dediğim şey "kötü olan görüntüyü 4k görseniz ne olacak 8k görseniz ne olacak" örneğin tamamı işte aşağıdaki görsellerde. Linke tıkladıktan sonra köşelerde görsellerin numarasını değiştirebilirsiniz. RT açıkken herşey görünürken RT off zifiri karanlık. Şimdi bu görüntüyü 16k görseniz ne olacak? Ortada görüntü yok Çözünürlük oyun grafikleri için hiçbir anlam ifade etmez arkadaşlar. Kötü olan bir görüntüyü çözünürlük yükselterek düzeltemezsiniz.

3-https://imgsli.com/MzM2NQ/0/1

4. görsel yine karanlık ve kısmen aydınlatmalı bir odada dolapların gözükmesi veya gözükememesi ile ilgili. Görselde numaraları üst köşelerden değiştirebilirsiniz

4-https://imgsli.com/MzM3MA/0/1

5. örneğimizde ise dananın kuyruğu kopuyor arkadaşlar. Yukarıda gördüklerinizi unutmayın üstüne bir de güneş ışığının temas etmediği loş ortamlarda eski ışıklandırma metodunun çektiği sıkıntıları da ekleyin. Bu son görseller bunları temsil edecek. Texture üzerine ışık yapıştırma tekniği ile hiçbir yansıma olmayan eski usul ışıklandırmanın nasıl hayal kırıklığı bir şey olduğunu aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Hayatımızın her sahnesini süsleyen loş ışığı eski nesil geleneksel ışıklandırmada olmayışı, RT'nin oyunlar için ne kadar gerekli olduğunun en büyük kanıtıdır. Yine çoklu görsel ekliyorum köşeden görselleri değiştiribilirisiniz. Kanyondaki detaylara bakın, Minibüsün her iki çözümde nasıl renderlandığına ve RT ile yere nasıl oturduğuna dikkatlice bakın.. Bunun gibi sayamayacağım onlarca detay var... Bunları size editörler gösteremedi. Çünkü size neyi anlatacaklarını zaten bilmiyorlardı. Ekrana değil FPS sayacına odaklandılar. RT'nin Berbat ötesi olan geleneksel ışıklandırmadan çokta farklı olmadığını söylediler. Halbuki bunlar gerçekle uzaktan yakından alakası olmayan yorumlar ve değerlendirmelerdi. Ben hepsine güldüm geçtim. Fakat forumda bu adamları ciddiye alanlar oldu malesef. RT'nin oyun dünyası için birinci şart olması gerektiğini aşağıdaki görsellerden görebilirsiniz. RT GI aydınlatmanın her oyuna gelmesi gerektiğini tekrar söylüyorum. Konu 144fps veya 4k değil. Konu bir şeyi doğru düzgün görmek ya da görememek ile ilgili. Berbat görünen bir görselin çözünürlükle veye saniye başı kare ile kalitesi artmıyor arkadaşlar. Önce görseller düzeltilmeli sonra çözünürlük ve fps düzeltilmelidir. Görseller aşağıdadır. Dikkatlice inceleyin

5-https://imgsli.com/MzM3Mw/0/1

Görsellerde göreceğiniz üzere RT artık bu sektör için kaliteyi belirleyen tek unsur olmuş durumdadır. RT açık iken görüntüler ULTRA+++ gibi görünürken kapattığımızda lowest---- gibi görünüyor. AMD'nin bu konu ile ilgili çalışmalarını merak ile bekliyoruz. Eğer ki bu konuda hayal kırıklığı yaratırlarsa nvidia'nın oyunlarına hiçbir şekilde görsel olarak yaklaşamayacaklar. Aynı zamanda bu kaderi bütün konsol dünyası da yaşayacak. Bu sebeple "ps5 konsolunda RT olacak" dediğimde herkes güldü ama tek gerçek buydu arkadaşlar. RT konsollar için onaylandı bunu hepimiz gördük ve duyduk. RT olmayan geleneksel metodlar ile görseller düz bir resimden öteye gidemeyecekler. İster ps5 çıksın isterse ps67 çıksın. Bu işin tek çözümü ışık fiziği motoru olan RT'dir. Ayrıca RT GI ışık fiziği motorunun oyunlara girmesi ile oyunlarda yaşadığımız "görüntüyü algılayamama" sorununu da ortadan kaldıracaktır. Her oyunda başımıza gelen oyuna alışma dönemi eskisine nazaran daha kısa olacaktır. Çünkü her oyunda aynı gerçekçi ışık fiziği ile karşılacağız ve görsellerdeki alan derinliğine hemen adapte olacağız. Işık sanatçılarının yapmış olduğu ışık, gölgelendirme ve yansıma hatalarını beynimizde boşu boşuna yorumlama zahmetine girmeden doğrudan gerçekçi bir oyuna giriş yapacağız. Bu sebeple RT oyun dünyası için gelmiş geçmiş en değerli özellik niteliği taşımaktadır. Umarım görseller konuyu anlamanıza ve yorumlamanıza destek olmuştur.

Herkese iyi forumlar..


Edit 1:




RT on Off
https://imgsli.com/MzU1Ng/6/7

Edit 2: Sonunda birileri bu çirkin eski usul raster metodunun kökünü kazımak için girişimde bulundu. Marty McFly reshade metodu ile aşağı yukarı olması gerektiği gibi gözüken oyunları aşağıda paylaşıyorum. Paylaştığım bu konunun içinde "oyunların nvidia ve partnerleri tarafından bilerek RT off şekilleri çirkin gösterilmesi" iddası bile var arkadaşlar. Öncelikle çirkin olan bir şeyi düzeltemezsiniz zaten bunu anlayalım. Rasterization tekniği ömrünü yaklaşık 3-4 yıldır tüketmişti zaten. Biz grafikerler artık oyunlara baktıkça utanır hale gelmiştik. Sonunda bu rezil ışıklandırmanın ipi yavaş yavaş çekiliyor. Artık ekran kartınıza verdiğiniz paranın hakkı geliyor. RT off olan bütün görüntülerde ekrana baktığınızda bir şeylerin ters gittiğini hissedebilirsiniz. Rt on olduğunda görmek istediğiniz görüntüyle karşılaşacaksınız. Çoğu detayı bir anda fark etmeye başlayacaksınız. Örneğin gölgede kalan yüzeyler ya da yapıştırma ışık yüzünden gözükmeyen sandalye veya merdivenler gibi...

Sayfalarca metro exodusta anlattığım ışık tekniğinin bazı arkadaşlar tarafından anlaşılamamasını tabi ki de yadırgamıyorum. Bu durumu yavaş yavaş çözecekler. Biraz zaman lazım. Fakat bu konunun ne anlama geldiğini anlamak isteyen kullanıcılara assasins creed unity örneğindeki balodaki kalabalığa bakmalarını tavsiye ederim. Ray trace bir objenin daha aydınlık veya daha karanlık görüntülenmesi ile ilgili değildir. Ray Trace ışığın objeler üzerindeki etkisinin, objeye bakan gözlerin, açısına göre katman katman sıralanmasının ifadesidir. Nedir bu katman katman sıralanması peki? Bir objeye nesneye baktığımızda o objenin yerini ekranda bulundan ışığın pozisyonu ve objedeki aydınlık ve gölgelik kısımlara göre ayırt ederiz. AC unity oyunundaki kalabalık balo sahnesinde kalabalık RT off şeklinde karman çorman gözüküyor? Neden? Çünkü rasterization(eski nesil ışıklandırma) metodu ile bu kalabalığı ışığa göre sıralamak mümkün değil. Eski nesilde ışığın bir hesabı yok. Eski usulde oyun tamamlandıktan sonra ışıklandırma sistemine render aldırılıp objelerin üstüne aşağı yukarı yapıştırılır. Bu da ufka doğru baktığımızda nesnelerin yerlerini bize saçma sapan ve karman çorman gözükmesine sebep olur. İşte RT aydınlatma ile bu sorun tamamen kökünden çözülüyor ve Ac unity balo salonundaki hemen hemen herkes kaç metre uzakta ve kim kimin arkasında teker teker gözüküyor. Balo sahnesinin devamındaki kızıl saçlı karakterin saçlarına RT off ve RT on şeklindeyken de bir göz atın. Aradaki çağ farkını anlatmıyorum bile. Aynı çizim, aynı geometri, aynı kaplama ile sadece ışığın fizik hesabı ile kızın saçları tel tel gözüküyor. Bu görünütü RT off şeklinde ne 4k'da, ne 144hz'de ne de HDR monitör ile alabilirsiniz. Bunun tek çözümü ray trace motorunu aktif etmek. Bu sebeple siz siz olun çözünürlük veya akıcılık gibi donanım sektörünün boş muhabbetlerine kapılmayın.

Her neyse arkdaşlar. Sonunda bu eski nesil ışıklandırmadan kurtulduk. Çok şükür. Herkese iyi forumlar.




























Kanalın bahsettiğine göre bu mümkün arkadaşlar. Çoğumuzda freesync monitör var. Denemek lazım. Belki konudan ben yeni haberdar oldum bilmiyorum. Eskiden mümkün değildi. İmkanı olanlar denesin.
Merhaba arkdaşlar. 3-4 gündür forumumuzu resmen katleden,teknoloji dünyasında çığır açan konuyu ve bazı üye arkadaşlarımıza dilimde tüy bitmesine rağmen anlatamadığım bir durumu basit bir çizimle sizlere göstermek istiyorum. hazırladığım sahnede kapalı bir alanda girilen multiplayer sahneyi temsili olarak kırmızı üçgenin baktığı yön olarak kör bir noktaya bakıyoruz. O sıra diğer köşede ışık kaynağının önünden geçen bir arkadaş ekranda beliriyor. Bu ışık kaynağı bir patlamadan kalan yangında olabilir lobi ışığıda olabilir önemli değil. karakterin 20 metre arkasında yanıyor üstelik.

Ray trace ışıklandırma bu durumu malesef affetmiyor. Eski usulde olsa bu karakter gözükmeden kaçar giderdi. görüldüğü üzere pusu kurmak isteyen düşman resmen seramiklerde gözüküyor. Bu duvardaki yağlı boyada olabilir Ya da herhangi bir parlayan yüzey. İşte bu mükemmelik rtx kullanan her oyuncuya kapalı alanlarda diğer geleneksel kullanıcılara göre inanılmaz pozitif bir görüş sağlayacaktır. Yüzeylerin kesinlikle ayna olmadığını önümüzde parlayan seramikten görebilirsiniz. bu kadar yansıma olmaz demeyin. remedy firmasının control isimli rtx teknolojili trailerını izleyin.

Oyunlar RTX kartlardan sonra gerçekçilik anlamında son dönemecide dönmüştür. Bu noktadan sonra göreceğiniz oyunlara inanamayacaksınız arkadaşlar. Umarım bu basit çizimler aydınlatıcı olmuştur. Multiplayerde herşey alan ve düşman takibi oluğuna göre kapalı alanlarda rtx kullananların avantajı üst seviyelerde olacaktır.

Harita görünümü


Kör noktadan bakış


karakterin pozisyonu
Merhaba arkadaşlar. Belli süredir aranızda aktif olamasamda yazdıklarınızı okuyarak gözlemlemekteyim. Bazı işler güçler sebebiyle forumdan uzak kaldım. Fırsat bulduğum şu sıralar sizin için yaklaşık 5 saattir uğraştığım test sonuçlarını paylaşıyorum.

Test Sistemi
Ryzen 1700x stock 3.5 ghz
Kingston hyperx fury 8gbx4 2400mhz(32gb)
Evga GTX 1080
asus x370 prime pro

Forumda sürekli tartışılan bir konu olan ve ryzen için "yüksek hızlı ramler gerekli" tavsiyesini birkaç oyunda inceleim. Öncelikle gerekli mi sorusunun cevabı kesinlikle gerekli olarak değiştirmek gerekiyor.

ramler
1.2v 2133 mhz: 14-14-14-14-32
1.35v 2933 mhz: 16-17-17-17-36
1.35v 3000 mhz: 16-17-17-17-36 olarak ayarlandı.

genel olarak bu test için yapacak olduğum yorum ise yüksek hızda çalışan ramlerin minimum fps yi inanılmaz arttırdığı akıcılığı çok iyi noktalara taşıdığını söyleyebilirm. Zaten bu ram gecikmesi yeni çıkan ryzen serisinde yeniden gözden geçirilerek daha istikrarlı bir şekilde düzeltilerek gelecek. Ram testi 720p çözünürlükte yapıldı. 1080p de bazı oyunlar tamamen darboğaza girmediği için çözünürlüğü iyice mantık dışına taşıyarak 720p olarak yaptım. Bütün oyunlar ultra grafik ayarlarında test edildi. Bazı oyunlarda AA'yı fazla kaçırmış olabiirim. Onu düzeltmeyi unuttum arkadaşlar :) Oyunları load game ekranından sonra gelen ekranlarda, açı değişmemsi adına SS alarak inceledim. Bazı oyunlarda ek sahnelerde de açıyı tutturmaya çalıştım. Son olarakta monitörümün native çözünürlüğü olan 2560x1080 moduna alarak ekran görüntülerini 2933 mhz ram hızıyla kaydettim.

CoD ww2
720p 2133mhz-108fps

720p 2933mhz-113fps

native 2933mhz-107fps

Bu oyunda özellikle darboğaza giren bir sahneyi aldım. 140-150fps veren sahneler oyunun büyük bir çoğunluğunda olsa da en berbat kodlanmış sahneden paylaşımı yaptım.

Crysis3
720p 2133mhz-156fps

720p 2933mhz-174fps

native 2933mhz-106fps


Dying light
720p 2133mhz-161fps

720p 2933mhz-187fps

native 2933mhz-162fps


FarCry4
720p 2133mhz-82fps

720p 2933mhz-94fps

native 2933mhz-88fps

720p 2133mhz-74fps

720p 2933mhz-83fps

native 2933mhz-76fps


Farcry primal
720p benchmark 2133mhz-71fps

720p benchmark 2933mhz-79fps

native benchmark 2933mhz-78fps

720p 2133mhz-77fps

720p 2933mhz-91fps

native 2933mhz-89fps

native 2933mhz farklı bir açı manzara-100fps


Gta5
720p 2133mhz-92fps

720p 2933mhz-103fps

native 2933mhz-92fps


Hellblade senua....
720p 2133mhz-235fps

720p 2933mhz-244fps

native 2933mhz-130fps


Andromeda
720p 2133mhz-100fps

720p 2933mhz-107fps

native 2933mhz-79fps


wolfenstein2
720p 2133mhz-211 fps

720p 2933mhz-244fps

native 2933mhz-164fps


Rise of the Tomb Raider
720p 2133mhz benchmark-107fps

720p 2933mhz benchmark-117fps

native 2933mhz benchmark-108fps

720p 2133mhz-127fps

720p 2933mhz-139fps

native 2933mhz-109fps

720p 2133mhz-71fps

720p 2933mhz-78fps

native 2933mhz-77fps


witcher3
720p 2133mhz-109fps

720p 2933mhz-140fps

native 2933mhz-95fps

720p 2133mhz-112fps

720p 2933mhz-127fps

native 2933mhz-96fps


Ac Origins
720p 2133mhz-75fps

720p 3000mhz-83fps

native 3000mhz-68fps

720p 2133mhz-81fps

720p 3000mhz-89fps

native 2133mhz-68fps

native 3000mhz-71fps


Umarım faydalı bir konu olmuştur. Önceden uyarmak gerekirse Bu konunun amacı "ryzen şu sahnede darboğaza giriyor veya çıkıyor" değildir. Bu başlığın amacı ram hızlarının ryzen platformunda oyunlara ne kadar etki ettiğidir. Yukarıda oyunların tamamı da ryzen patch almış durumda değildir. Sadece bilgi amaçlı paylaşılmıştır. sizlerde ram hızları ile ilgili tecrübeleriniz varsa konuya paylaşım yapabilirsiniz. Ayrıca ryzen işlemcilerde 60fps altını görenlerde konudaki fpsleri inceleyerek kendi sistem performansları hakkında fikir sahibi olabilirler.

İyi forumlar herkese
Başlıkta gördüğünüz üzere samsung magician uygulaması her hafta 100gb veri yazıldığını gösteriyor. Sürekli kendi ömründen yiyip duruyor. SSD nin boş alan kısmı dolmuyor ama SSD istatistikleri sürekli artıryor. Geçen hafta 3.5tb olan yazım işlemi şu an 3.6 tb olmuş durumda.

-Sanal disk başka HDD de konumlandırıldı
-Disk birleştirme kapalı
-32 gb ram var
-gece gündüz render alınıyor
-Bol bol youtube üzerinden video izleniyor
-Bu yapılan işlemlerin hiçbirinde ram kullanımı 20gb kadar bile dolmuyor

Her hafta 100 gb yazıp ömründen kaybeden SSD donanımımı kurtarana teşekkür edeceğim :) Acaba hangi konuda eksik yapıyorum arkadaşlar?
Ryzen platformuna geçecek olan arkadaşlar için müthiş indiirmler var arkadaşlar. Doların 4TL olduğu bu günlerde bir daha bulamayacağınız fiyatlar olabilir.
http://www.vatanbilgisayar.com/urun_liste.aspx?kat=671&lang=tr-TR

1950x= 3860TL
1800x= 1560TL
1700= 1240TL
1600x=920
1600=810TL

Sonra ben duymadım etmedim eyvah demeyin arkadaşlar. 1700x modelini bitirmişler zaten. Bu fiyatlardan önceki fiyatlara örnek olarak 1950x modeli 5600TL fiyatta satıştaydı. Artık dolar 4TL bu fırsatları değerlendirmek lazım.
https://www.asus.com/tr/Motherboards/PRIME-X370-PRO/HelpDesk_BIOS/





Anakartım için çıkan biosları kontrol ederken bu biosa denk geldim ve yükledim. Bu ay çıkmış olan 3. biostaki açıklamayı hepberaber değerlendirelim. Fikirleriniz görüşleriniz nedir? Yeni zen işlemciler şimdiden teste girdi diyebilir miyiz?
Şu forumda defalarca söylememe rağmen beni trolleyen ve gülerek mesajlarımı alıntılayanlara çok güzel cevap geldi oyun yapımcılarından. Evet arkadaşlar 7700k 75 fpsde assasins creed origins te gtx1080ti ekran kartına drop yaptırıyor. Ben size demedim mi işlemciye yük binerse o 150 fpsleri zor görürsünüz diye. Hadi bakalım 7700k çıksın 150 fps ye bu oyunda görelim değil mi? 4.5ghz çalışssın hatta 5ghz

En temel kural şudur. İşlemci çekirdekli tam yüke girdikten sonra sen istediğin kadar overclock yap istediğin kadar tekil çekirdek güçlü olsun o işlemcinin ömrü BİTMİŞTİR

Bu forumdaki birsürü arkadaşı uyardık almayın şu işlemciyi geçin 16 izlekli ryzenlara. Beğenemzseniz satın aynı anakarta zen2 takın dedik yok. Adamlar intelde intel. Alın size intel. Bazı arkadşlar 7700k için 2 yıl ömrü var diyordu. Bende yok en fazla önümüzdeki yıla kadar diyordum. Zaten 2 yıl ömrü olsa 12 izlekli 8700k çıkmazdı. Video aşağıda izleyin bakalım.




https://www.youtube.com/watch?v=UIKmRMvXpis

Editler:

6700k nın patlayışı





Bu oyun daha çok güncelleme alır ama 7700k ve 6700k kurtulur mu bilmem. Ryzenlarda oyun tekil çekirdek kullanımı baz alınırsa düşük sonuç verebilir. 1 aya netleşir son durum. Ama bu tablo gösteriyorki %100 işlemci kullanımı ile 6700k ve 7700k yolun sonundadır.
Edit medit: Windows fall update yaptıktan sonra witcher 3 oyununda novigrad meydanda 60 fps veren oyun şu an 95 fps veriyor. Yani dediğim gibi ryzendaki düşüklüğün temeli tamamen yazılımsal. gta5 oyununda droplar yine var ama bunu hissetmiyorusunuz. Minimum fpslerde en az 15fps yükeliş var. rise of the tomb raider overall olarak 2560x1080de bende 100 fps veriyor. ryzen updatei yok orjinal değil. Oyunlara baktıkça edit mesajın içeriğini doldurucağım


Merhaba arkdadaşlar,

Yine faydalı bir konu ile sizlerleyim. Aylardır yapılan ryzen ve intel benchmarklarında sürekli dikkatimi çeken birşeyi sizlerle paylaşıyorum. Ryzen işlemcilerin sürekli saat hızları düşük diye yapılan eleştirilerden sanki sözüm ona güçsüz bir işlemci gibi bilerek veya bilmeyek yapılan yorumları ve incelemeleri defalarca gözlemledim. Ancak rx vegaların çıkışıyla beraber burda bir sorun olduğu açıkça belli olmaya başladı. Şahsen sistemim

ryzen 1700x
gtx1080
32gb ram

olmasına rağmen bazı oyunlarda ısrarla gpu kullanımın %90 ın altına komikçe inmesi dikkatimi çekti. Hatta işlemci kullanımı %10 civarındayken herhangi bir işlemci çekirdeğininde %80 in üstüne çıkmaması oldukça ilginç. Özellikle bu oyun gta5. Şimdilik dikkatimi çeken oyun bu arkadaşlar. Benim teorime göre gtx1080 gibi bir kart 100-150 fps arası günümüz oyunlarında 1700x gibi bir işlemciyi yormaması gerekiyor arkadaşlar. Ancak ben bu konuda sıkıntı yaşıyorum ve bu her gerçekleştiğinde gülüyorum artık :) Şimdi benim teorim şu şekilde. Nvidia ekran kartları gereksiz bir şekilde ryzen işlemcilere yükleniyor ya da gecikme mi yaratıyor? Ancak vega mimarisi sonuna kadar kullanıyor gibi. Şimdi bununla ilgli birkaç SS ve video paylaşacağım. Tespitleriniz var ise bu başlık altında sizlerde destek olabilirsiniz.

1080ti civilizations


vega64 civilizations


vega64 battlefield1


1080ti battlefield1


Bu görüntüler bazı oyunlarda vega64 ile ryzen birleşiminde minimum fpslerin ve averajların yukarıyo doğru taşınması ve verimliliğin artması ile ilgiliydi. Aşağıda paylaşacağım video ise olayları bambaşka boyuta taşıyacak cinsten.

aşağıdaki videoda Overclocksuz ryzen r7 1700 ve vega 64 modelinin saat gibi gta5 oyununda tıkır tıkır çalışmasını paylaşıyorum. gpu kullanımına ve fps ye bakın süreki 90 küsür fps ve ekran kartı kullanımı %90 ve üzeri. gendelde 95-99 arası. Videonun devamında da ryzen 1700 ün ne kadar yeterli ve vega64 ün altından kalkabilecek bir işlemci olduğu gözükmekte. gpu kullanımı sürekli %90 ve üzeri. Hatta %99 çoğu zaman.




Aşağıdaki videoda ise 4 ghz deki 1700x in full hd den daha yüksek olan yani benim kullandığım ultrawide monitör çözüzürlüğünde 2560x1080 de gpu kullanımının verimsizliği ve dropları gözlemleyeceksiniz. Bu dropları aynen bende yaşıyorum arkadaşlar. Ve işin ilginç yanı nerdeyse bütün oyunlarda gpu kullanımı %98 i geçmiyor oluşu. ZAten bir sıkıntı olduğu buradan belli. Çok nadir bir şekilde %99 u görüyorum arkadakşlar. Aşağıdaki videoda nvidia kartların ryzen işlemcilerin üzerindeki verimsizliğini göreceksiniz


https://www.youtube.com/watch?v=MUz117ezXzI&t=82s

Bu konu başlığı altında genel olarak tespitlerimizi yapalım ki aldığımız ürünlerin karşılığını bilelim. Bir zamanlar söylenen şehir efsanesi olan "AMD işlemciye AMD ekran kartı almak lazım" cümlesi gerçek mi oluyor yoksa arkadaşlar? BU gerçekten önemli bir konu ve koskoca site editörleri bu değerlerden bir mantık yürütemiyorlar. En azından biz birşeyler keşfedelim burada DH aracılığıyla varsa iletilecek bir durum iletilmesini sağlayalım. Bu konuda düzeltmeler yapılsın arkadaşlar. Teşekkürler iyi forumlar
Arkadaşlar Her zaman alıştık böyle erotik playstation reklamlarına. O yüzden rica ediyorum 18 yaşından küçükler izlemesinler Sanırım bu reklam avrupada yayımlanıyor.. Videonun ortalarında türkçe müzik giriyor arkadaşlar Tam komedi.. Videoda anlatılmak istenilen çok şey var.. Tabi anlayana
...
Hakkında
Konum: İzmir
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
PC
Otomobil
Hyundai i20
Mobil cihaz
Samsung S7 Edge
Operatör
Türk Telekom
ISS
Uydunet
Ses Sistemi
2xrokit6 referans hoparlör, m-audio ses kartı, rode nt1-a condenser mikrofon
Tablet
ipad mini
Fotoğraf Ekipmanları
Canon 6D
Kulaklık - Amfi
AKG K77 Kulaklık
İşlemci
AMD Ryzen 1700X
Anakart
Asus Prime X-370 PRO
Sabit Disk
Samsung 850 Evo
Ekran Kartı
Evga Gtx 1080
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: dün
Son Mesaj Zamanı: geçen hafta
Mesaj Sayısı: 6.390
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 7.372
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 35.393 (Bu ay: 361)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 11.340 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Donanım / Hardware
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.