Şimdi Ara

radyatör üst hortumu neden patlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
75.697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • evet arkadaşlar yeni bir sorunla yeniden birlikteyiz radyatörün bağlantı noktasının hemen üzerinden patladı düğüne gidecektik herşey berbat oldu eniştemin arabasıyla gitmek zorunda kaldık,bugünde pazar hiç birşey yapamadım,
    2 sorum olacak
    1.si neden patlar bu meret
    2.si kaç paradır hortum
     radyatör üst hortumu neden patlar
    katil boru bu



  • Yüksek oranda veya kalitesiz yüksek fosfatlı antiifiriz kullanınca polimerlerde erozyon olur. Hortum içerden ufalanıyorsa, antifirzin dibinde siyah toz varsa sorun bu olabilir.

    1. Hava şartları -30 derecenin altına inimiyorsa %50'yi geçmemeli.
    2. Mutlaka üzerinde karşıladığı standartları yazan antifirizler kullanılmalı. (PO gibi bazı büyük markalar da bir şey yazmıyorlar, uzak durunuz.)

    20 sene veya 250bin km gibi normal kullanımla da hortumlar bozuluyor. Chevrolet servis kılavuzuna her iki senede bir deiğiştilmeli yazıp sorumluluğu atmış üzerinden fakat yine benzer zamanda bozuldu, hepsini kalorifer dahil değiştirmiştim. Bir de kıştan önce vidalı kelepçeler sıkılmalı. Yaylı veya polimer fabrikasyon kelepçlerde sorun yok.
  • Arac ne? kac model? Hortum eskimistir. Belli surede bir degistirilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • renault 9 veya 11 ise bende de olmuştu,hemde bujilerin üstüne damlatıyordu habire titretiyordu.
    bizimki hararet ve aşınmadan patlamıştı sendeki de öyle herhalde.
  • araba kaç senelik eskiyse yorgunluktan patlar
    çok pahalı bir şey değil benim ufak boru patlamıştı daha doğrusu su sızdırıyordu 10 liraya hallettim ama bu kadar uzun değildi.birde bunlara ısıdan korumak için ısınan yerlere temas eden bölgeleri bir kat daha plastik sarıyorlar daha uzun ömürlü oluyor.
  • arkadaşlar kusura bakmayın arabayı yazmayı unutmuşum
    mondeo 1998-2000 mk2 v6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    arkadaşlar kusura bakmayın arabayı yazmayı unutmuşum
    mondeo 1998-2000 mk2 v6

    yılların yorgunluğundan patlamıştır.ufak ama önemli parçalar geçmiş olsun çok maliyetli bir şey olmasa gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RSBurak

    quote:

    Orijinalden alıntı: serseri006

    arkadaşlar kusura bakmayın arabayı yazmayı unutmuşum
    mondeo 1998-2000 mk2 v6

    yılların yorgunluğundan patlamıştır.ufak ama önemli parçalar geçmiş olsun çok maliyetli bir şey olmasa gerek.

    teşekkürler,umarım parçayı da bulurum
  • serseri006 kullanıcısına yanıt
    Aynısı dün başıma geldi bazıları conta yanmışsa basınçtan patlar demişler sizin Problem neymiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek oranda veya kalitesiz yüksek fosfatlı antiifiriz kullanınca polimerlerde erozyon olur. Hortum içerden ufalanıyorsa, antifirzin dibinde siyah toz varsa sorun bu olabilir.

    1. Hava şartları -30 derecenin altına inimiyorsa %50'yi geçmemeli.
    2. Mutlaka üzerinde karşıladığı standartları yazan antifirizler kullanılmalı. (PO gibi bazı büyük markalar da bir şey yazmıyorlar, uzak durunuz.)

    20 sene veya 250bin km gibi normal kullanımla da hortumlar bozuluyor. Chevrolet servis kılavuzuna her iki senede bir deiğiştilmeli yazıp sorumluluğu atmış üzerinden fakat yine benzer zamanda bozuldu, hepsini kalorifer dahil değiştirmiştim. Bir de kıştan önce vidalı kelepçeler sıkılmalı. Yaylı veya polimer fabrikasyon kelepçlerde sorun yok.
  • Eski araçlarda olur bizde kayseriye düğüne giderken vectra a kasa araçta yakınlarımızdan biri aynı durumu yaşadı sanayide 10 dakikalık işi var...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    Aynısı dün başıma geldi bazıları conta yanmışsa basınçtan patlar demişler sizin Problem neymiş

    Kardeş aradan 5 yıl geçmiş ama söyleyeyim. Üst kapak yarılmış 6-7 bin masrafı vardı o zamanlar .bende sattım .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serseri006 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle teşekkür ederim. Sorunum aynı diye sordum şimdi ben hortumu değiştirdim rolantide evin önünde 1 saat Kadar çalıştırdım bi sıkıntı yok gibi ama inşallah sizinki gibi bir sorun yoktur. Kontrol etmemi tavsiye edeceğiniz bişey var mı bu durumda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FaRCoN

    Öncelikle teşekkür ederim. Sorunum aynı diye sordum şimdi ben hortumu değiştirdim rolantide evin önünde 1 saat Kadar çalıştırdım bi sıkıntı yok gibi ama inşallah sizinki gibi bir sorun yoktur. Kontrol etmemi tavsiye edeceğiniz bişey var mı bu durumda

    Kesinlikle yağı kontrol et kopurme renk değişikliği varmı ,yoksa yirttin varsa hayırlı olsun ,suyunu 1 hafta boyunca gözlemle. Hararete dikkat et ,motor ısınınca hararet firlarsa kompresör basiyordur su kabına. Beni de haber et merak ettim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serseri006 kullanıcısına yanıt
    Yağı yağ çubuğundan kontrol ediyorum alışkanlığını falan bi sorun veya renk değişikliği yok. Su kabında da yağlanma yok. Motor hararet yapıyordu ama 2 hafta önce termostat değiştirdim şimdi o hararet sorunu da yok Ama bu hortum patlama olayından önce araba su eksiltiyodu dedim ki büyük ihtimal bu hortumdan kaçırıyo olabilir şimdi onu da değiştirdim bundan sonra su eksiltecek mi ona bakayım ben.



    Bu arada ustalar senin araba kolay kolay conta yakmaz suyu bitse bile o halde 10 km gider diyolar bilmiyorum dedikleri Alman arabaları hararete karşı dayanıklıymış ( araba 90 model opel kadett)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serseri006 kullanıcısına yanıt
    Şu ana kadar bi su eksiltme yok anlamış değilim önceden eksiltiyodu şimdi noldu da kesildi geçen sene de aynı şey oldu bi ara su eksiltti sonra kesildi o oñay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2006 Fiesta'da da tam eve yaklasmisken ışıklarda bi baktim duman cikiyo dedim heralde öndeki aracin egzosundan cikiyo, hararet gostergesine baktim normal. evin onune geldim indim bi baktim duman cikiyo hemen actim kaputu üst hortumdan şarıl şarıl su akiyo. Allahtan eve gidene kadar dayandı. 30 liraya hortum aldim kendim taktim. Hortum degistirdikten sonra bi sıkıntı cikmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 91 model doğanım var araba boyanmıştı almaya gittim gelirken de gaz kırmızı gösteriyordu fazla gaz basmadan 120 km hızla geliyordum aşağı yukarı gideceğim yolda 15 km falan her neyse evin kapısına geldik arabayı çektik garaja bi anda birşey pat etti sanırım radyatör üst borusuydu bi anda duman falan çıktı su falan kaputun üstüne geldi arabayı stop ettirdikten sonra 15 km yolda dümdüz hararet 130 a vurmuştu kontağı açıp kapatınca 90 a düştü buna nolmuş olabilir daha yaşındayım ehliyeti yeni aldım fazla masraf olur mu acaba dedikleri gibi yorgunluktan mı olmuştur 15 km yolda hararet yapmaz bence benim görüşüm bu siz ne dersiniz?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basınçtan dolayı patlar, eğer sistemde hava varsa hararet yükselip basınç arttığında ürün eskiyse patlayabilir.Birde üst kapak contası yanık olan araçlarda motor içi kompresyonu aracın motor suyuna verdiğinden basınç artar ve yine o hortum patlayabilir.Alırken orjinalini almaya dikkat edin yan sanayi kullanmayın.
  • Dark Territory kullanıcısına yanıt

    selamlar aynı aractan bende var bugun patlatı 9.12.2021 yanı fark ettım ve durdurdum aracı cekıcıcagırdım sanayıye goturdum .borudeğiştı 200 tlye ama usta yok ust kapak contası yok motoru bıleındırebılırızdedı. aracıma bındeım ve baska ustaya gıttım gosle elle 5-10 dk baktı durumu anattım sıkıntı yok dedı .yarın aletlerlebıkac olcum yapıp net soylerım dedı aracta çalişmasında bı sıkıntı yok sorum su sız de dha sonrasıkıntı cıktımı

  • Aynı boru sürekli patlıyordu.
    Sorun delik radyatördü...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.