Şimdi Ara

Radeon Kullanırken Gördüğüm Bazı Sorunlar-Farklılıklar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Radeon kullanınca yaşadığım bazı durumlardan bahsedeceğim burada.

    İstediğim, bu durumların hangilerini başkalarının yaşadığını görerek(bazı sorunların genel olduğuna eminim, başka birçok kişi de yaşadı. Ancak özellikle ilk maddedeki durumu merak ediyorum) bazı şeylerden tam emin olmak ve bu belirttiğim durumlarla ilgili bir yazıyı birilerinin düzgün bir şekilde, AMD'ye soru biçiminde İngilizce hazırlayarak AMD'ye göndermesi.

    Bu kadar uzun-kapsamlı şeyi istediğim biçimde (ki bazı ayrıntılara takılırım, sonradan belirtmem gerekmesin diye birçok şeyi önceden yazarım vs.) AMD'ye iletmemi sağlayacak bir İngilizce metin hazırlamam olanaksız, o nedenle biri hazırlayıp AMD destek bölümüne gönderirse sevinirim.

    ------
    ------

    Kısaca, mevcut sürücü durumunda GeForce (260GTX G200-100) kullanınca yaşamadığım, Radeon (4870 1 GB) kullanınca yaşadığım bazı sorunları ve iki durum arasındaki bazı farklılıkları yazacağım. Sürücüler 9.1 WHQL ve 181.22 WHQL, ama sadece bunlarla gözlemlediğim anlamına gelmiyor bu. Güncel sürücülerle de denedim, anlamında yazıyorum son WHQL sürücüleri:

    İşletim sistemi Vista Ultimate 32 bit SP1. Win Update üzerinden mevcut tüm güncellemeleri yüklüdür. .Net Framework 3.5 ve onun tüm güncellemeleri de kuruludur. SP1 yüklemek, Vista'nın kendisini kurduktan sonra yaptığım ilk işti, iki Vista kurulumunda da.
    DirectX Kasım 2008 dll'leri kuruludur.
    PhysX: 909.01.21 ve öncesi. 909.01.21'dan sonra bir yeni sürüm(909.02.03) daha çıktı, evet.

    Sistem de şu(sorun-farklılık açısından sisteme göre değişiklik durumu olursa diye): Asus P5Q(P45) 1611 bios, C2Q Q9550, Mushkin XP2 8500 2x2 GB DDR2 (3326 MB civarı etkin, 32 bit işletim sistemi dolayısıyla), Seagate ST3500320AS SD1A ve Seagate ST3320620AS 3AAM sabit diskler (ikisinde de denendi, anlamında. İkisinde de Vista kurulu ve her ikisinde de denedim, teyit için[yani iki farklı Vista 32 kurulumunda denemiş oldum]. Ses kartı sürücüsü farklıydı[ikincide Realtek'in sürücüsü duruyor], bu iki kurulum arasında. Bunu da belirteyim. Hani, kartın sürücüsünün sistemdeki bir şeyle anlaşamamasından kaynaklanan sorun kuşkusu olursa faydalı bir bilgi olabilir.), SB Audigy Value@X-Fi Xtreme Audio (yazılımsal dönüştürme), Corsair TX750 güç kaynağı.


    - Alt - tab'la veya başka bir yöntemle aşağı simge hâline indirilmiş bazı oyunlar, tekrar yukarı alınamıyor(hata falan çıkmıyor. Tıklıyorsunuz, tıkladığınız zamanki simgenin içe göçme efekti oluşuyor ama o kadar. Fare oku kaybolmuyor, oyun gelmiyor. Öyle bekliyorsunuz, oyunu kapamaktan başka çareniz kalmıyor. Oyunda kaldığınız yeri kaydetmemişseniz gidiyor veriler) . Şu an aklıma gelen bazı örnekler: UT3(ana menü ve oyun içnideyken. Oyun içindeyken esc ile menü açılmışken görüntüyü sorunsuz yukarı alabiliyorum), BiA:HH, X-men Origins. Fazlası var, ancak aklıma tam hatırladıklarım olarak şimdilik bunlar geldi. Örnekleri yazdım, bunlardan birine sahip Vista 32 kullanıcıları hemen denesin diye. Yoksa daha fazlasında da sorun olduğunu bilip 3 tanecik örnek verecek biri değilim.
    Bu sorun, XP 32 varken görülmüyor. Vista ve türevlerinde söz konusu.

    - Bazı oyunlarda: Oyunun ilk açılışı (hani logo çıkar, sonra ekran geçişi olur. O geçişin olmasıyla logo esnasındaki yükleme durumu arasındaki sürenin uzunluğu), bazı oyun içi yükleme anları, alt - tab'tan veya aynı işlevi sağlayacak bir işlemden sonra simge tıklanıp oyunun tekrar ekrana gelmesi vs. Önemli ölçüde daha uzun sürüyor. Normâlde can sıkmayabilir; fakat GeForce varkenki hâlini görürseniz canınız sıkılır. Ekranın çabucak gelmesi varken örneğin 3 saniye beklemek(hatta bazı yükleme ekranı durumlarında fark daha da artabilir), yükleme sürelerinin bu nedenle uzaması vs. Can sıkacak ayrıntılar.
    Aslında bu gecikmenin olduğu noktalar konusunda biraz daha ayrıntılı gözlemlerim var(hangi durumlarda gecikme görüldüğü konusunda), ancak daha olgunlaşması gerekli o gözlemlerimin.
    Ek: Bu ikinci maddedeki durum belki de bir zorunluluğun eseridir. Belki de, Radeon'da iyi olan bir şeyin(örneğin, grafik belleği ihtiyacının daha düşük olması) getirdiği bir gerekliliktir. Bunu bilemiyorum.

    Bu ilk iki maddedeki durum için 8.7 WHQL gibi eski bir sürücü ile de deneme yaptım Vista'da. Değişen bir şey olmadı.

    - BioShock 1.1: Dx10 moduna geçince AA açılamıyor; Dx9 modunda sorunsuz açılsa da, başarımı bazı noktalarda rakiplerindekine göre fazla düşürüyor AA (3870 ve 4870'le gözlemlemiştim bu durumu. 8.12 sürücüsü U3 motorundaki AA başarımını belli bir seviyede arttırdı; bundan BioShock da nasiplendi; ancak o belli noktalardaki durum hâlâ zayıf.).

    - Far Cry 2 1.02: Dx10'a geçince devamlı bir tekleyerek ilerleme durumu var. Yabancı bir forumda kare/sn'yi 30'a sınırlayarak çözmüş birisi bunu; ancak buna çözüm denir mi bilmem.
    Bu sorun her kartta olmayabilir veya merkezî işlemci sınırı-darboğazı gibi durumlar bu sorunun meydana gelmesini engelleyebilir.
    Gene aynı forumda biri, 4870 X2 ile bir sorun yaşamadığını söylemişti. Tabii gerçekten sorunsuzluktan mı, yoksa işlemci sınırı-darboğazı gibi bir şeyden mi bilinmez.

    - BFME 2 RoTWK 2.01: Alt - tab yapınca AA(sürücüden açıyoruz, oyundan açmak mümkün olmadığından) devre dışı kalıyor. Bazen sanırım şansa kendine gelebiliyor; ama yaptığım denemelerin sonuncusunda ne yapsam(önceki denemede yaptıklarım ve fazlası) da AA'yı devreye sokamadım. Gerçekten şansa bakıyor olmalı.
    Bu belki de 9.1'le ortaya çıkmış geçici bir kusurdur(8.12 dx10 multi-core hotfix'le ortaya çıkmış Crysis Dx10'da AF açamama durumu gibi. Onu da iyi hatırladık, 9.1'le düzeldi mi o acaba? Biri söyleyiversin, ben bakamam şu an. Dx10 en yüksekte sürücüden 16x AF açın ve uygulanıyor mu bakın). 9.1 öncesiyle denemedim zira, bilmiyorum öncesini.
    Gelmişken bunu da çıkaralım aradan.

    --------------
    --------------

    - Bu 9.1 WHQL ile çözülmüş bir sorun sanıyorum. Ancak tam emin olmadığımdan gene de bahsedeceğim:
    BiA:HH'de AA açamamak(Catalyst A.I. etkin olsa da), exe ismini değiştirerek AA açılabilse de bu sefer felaket görüntü bozukluklarının olması ve AA'yı kapamak zorunda kalınması durumu.
    Bugün 9.1 WHQL'le bir denedim ve sorunsuz bir şekilde AA açtım. Emin olmak için 8.12 hotfix'e döndüm ve bahsettiğim sorunlar oluştu. Tekrar 9.1 WHQL yaptım, AA gene sorunsuz açılıyor.
    9.1 ilk çıktığı sıralarda yaptığım ilk gözlemlerde bu sorunun devam ettiği yönünde kafamda bir bilgi kırıntısı kaldığı için emin değilim o durumdan. Başkaları da gözlemlerse tam olur, ben de rahat bir nefes almış olurum.
    Yani şu şartlar altında 9.1 ile bu sorun çözülmüş görünüyor bendeki sistemde, şu an AA açarak oynuyorum; ancak genel anlamda yine de emin olmamız gerekiyor. Başkalarının da 9.1'le AA açabildiğini bilmek istiyorum.

    - Vista 32'de kesinlikle görülmeyen, XP'de son sürücülerle hâlâ görülüp görülmediğini bilmediğim bir sorun: Sürücü ayarlarının, meselâ sürücüden seçilan AA-AF'nin duruma göre uygulanıp uygulanmaması (menüde uygulanmış görünse de eski durumda kalması). Rastgele oluşan bir durumdu.
    Meselâ sistemi açıyorsunuz, bir ayarı değiştiriyorsunuz ve uygulamayı açıyorsunuz. Şansınıza uygulandı diyelim. Aynı uygulamayı kapayıp tekrar açıyorsunuz veya alt-tab yapıyorsunuz ya da çözünürlüğü-tazelemeyi değiştiriyorsunuz. Bakıyorsunuz, ayar eski hâline dönmüş. Veya gene sorun olmuyor, ama başka bir uygulama açtığınızda başa geliyor. Veya tamamen şanssızlık, daha ilk açtığınız uygulamada sorun...
    Ayarı %100 uygulatmanın yolu, sistemi yeniden başlatmak. Zaten o nedenle, "sistemi açtıktan sonra ayarı değiştirdiğinizde", dedim.
    HD 3870 zamanı 8.3-8.7 arası tüm sürücülerle bu sorunu zamanın son güncellemeleri yapılmış XP 32 SP2/SP3'te yaşamıştım. 4870'teyse 8.10+ sürücülerle Vista 32'de böyle bir sorun bir kez dahi olmadı. Ayrıca, 8.7 WHQL ile Vista'da 4870'le denedim, gördüğüm kadarıyla sorun gene yok.
    En iyi cevabı şu an XP ile, özellikle XP 32 ile deneme yapabilecekler verebilir.
    Sorun devam ediyorsa iletelim bunu da. Çözülme olasılığı hakkında bir şeyler söylerler belki. Çok can sıkan bir sorun.



    Bunlar benim gördüklerim. Elbette fazlası da var, bana denk gelmeyen. Bazen konular açılıyor, görebilirsiniz.
    Araya onları da sıkıştırırsanız fena olmaz. U3 motoru kullanan son oyunlardan biri olan Rise of The Argonauts'ta devamlı olarak meydana gelebilen çok kısa süreli teklemeler, örneğin. Gerçekten böyle bir sorun varsa ve 9.1'le değişim olmadıysa dahil edilebilir. O oyunla deneme yapmam mümkün olmadığından bilgim yok, son durum hakkında.

    Başka sorunları olanlar buraya yazsın, AMD'ye hepsi iletilir.


    Not: Sorunların kaynakları elbette önemlidir. Elbet her şey AMD kaynaklı olmayabilir, GeForce takınca bu sorun kaybolsa bile. Yani başka bir şeyin Catalyst ile uyumsuzluğu bu tür bir şeye yol açıyor olabilir.
    Ancak sonuç değişmez: Bu durumlara GeForce kullanırken rastlamıyorum.

    nVidia tarafında işler sorunsuzdur, demiyorum(geçmişte, 150 serisinin en azından sonları ve 160 serisinin hiç olmazsa ilk üyeleri olan sürücülerde belki bazı kartlar için geçerli olan [bellek miktarı önemli olabilir. Öyleyse ayarların seviyesi de önemli olabilir] Oblivion HDR+AA konusunda ciddi sorunlar vardı örneğin. AA belli anlarda devre dışı kalıyordu veya onun yerine oyun donuyordu. Sürücü isminden de görüleceği gibi çözüleli çok uzun bir zaman geçti; ancak nVidia tarafında da böyle sorunlar olabileceğine bir örnek bu).

    GeForce hakkında bir sorun-durum yazmamamın nedeniyse, kullanım alanımda herhangi bir sorun yaşamıyor olmam. Sorun yaşasam yazardım yani; şu an yazabilecek bir şeyim yok.
    Tabii kim bilir, S3'ün bir kartını takıp kullansam "aa bak nVidia kullanırken bu daha kötüydü" diyeceğim şeyler vardır belki.


    İngilizce metni hazırlayan kişi kendi bu metni AMD'ye göndersin ve gönderdiğinde bunu burada bildirsin. Dileyen, hazırladığı metni burada da paylaşır.

    Tam kusursuzlukta bir şey hazırlayabileceğinizden emin değilseniz ortaya metni atın, gerekirse düzenleme için birileri müdahele eder ve ortaya kusursuz bir şey çıkar.
    Son iki madde hakkında kesin veriler elde etmeden AMD'ye o konuda bir şey iletmeyin.

    Not 2: Tabii ki, bu sorunların çözümlerini biliyorsanız bunu paylaşın hemen.
    Özel iletiden bildirin lütfen, bu çözümleri. Ben burada düzenleme yaparım.
    Ancak, acayip bir çözüm yöntemi varsa AMD'ye gene bildireceğiz bu sorunları. Karışık yöntemleri kimse bilmek zorunda değil.


    Not 3: Başka bir bilgi istiyorsanız söyleyebilirim. Sistemdeki önemli sürücülerin tamamının sürümleri, meselâ. Bazı önemli yazılımlar veya. Kalabalık yaratmamak için her şeyi yazmıyorum buraya.

    Not 4: Dilerseniz bahsettiğim oyunların destek sitelerine de soru sorulabilirsiniz. BioShock'taki gibi durumlar için, örneğin.

    Aslında optimize durumundan kaynaklandığı az çok belli olan başka bazı düşük başarım durumlarını da dahil edecektim maddeler arasına(meselâ Prince of Persia[2008]'da var bunun örneği); ancak şimdilik üsttekileri aradan bir çıkaralım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 4 Aralık 2009; 21:48:57 >







  • Çok güzel bir kaynak olmuş. Bence buna benzer bir de Nvidia konusu açılmalı ve ikisi de "üst" konu olmalı. Bu sayede bir dünya saçma sapan açılmış konu ortadan kalkar. Oldukça faydalı bir kaynak olmuş. Devamı gelirse bir çok kişi faydalanabilir. Sizi içten bir şekilde tebrik ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DemirKipi -- 11 Şubat 2009; 0:10:58 >
  • Unrealdaki olay benimde canımı sıkmıştı. ESC ye basmadan aşşağıya göndermeme olayı. Test yaparken zorlatıyodu insanı..

    Gugıl'ın çevirisini kullandım burda. Yalan yanlış çevirmiş olabilir, bir ara düzenlemek lazım.





    I'll talk about some cases to use the Radeon live here. 

    I want this case which of all others to see live (some problems in general that I am sure, many other people also lived. But especially in the first clause of the situation in wonder) some things to be sure and specify with the case, an article about someone in a uniform manner, AMD'ye questions prepared in the form of the English to send AMD'ye.

    This long-range thing you want in the format (which is installed in some details we need to specify the post lest many things I already writing etc.). AMD'ye will allow me to transmit a prepared English text to impossible, so no one to prepare and to support AMD sends sevinirim.

    ------
    ------

    In short, the current drivers GeForce (260GTX G200-100) did not live to use, Radeon (4870 1 GB) Some problems in the use and write some differences between the two states will. WHQL and 181.22 WHQL drivers 9.1, but this does not mean only to observe them. I tried it with the current driver, in the sense I am writing the last WHQL drivers:

    Operating System Vista Ultimate 32 bit SP1. Win Update is installed on all available updates. . Net Framework 3.5 and all of its updates are also installed. To install SP1, after installing Vista, it was my first job, the two Vista installation.
    DirectX November 2008 is based DLLs.
    PhysX: 909.01.21 and earlier. 909.01.21 after a new version (909.02.03) more output, yes.

    The system also this (issue-based differences in terms of changes to the system status if they): Asus P5Q (P45) 1611 bios, C2Q Q9550, Mushkin XP2 8500 2x2 GB DDR2 (active around 3326 MB, 32-bit operating system, so), and SD1A Seagate ST3500320AS Seagate ST3320620AS 3AAM hard drives (two were tested in, in the sense. two in Vista is installed and both have tested, confirmed to [the two different Vista 32 setup I have tried]. the sound card driver was different [in the second Realtek'in driver is stopped], these two the installation. You'll also indicated. Behold, the card driver with something in the system for lack of understanding of the problem is suspicion may be a useful information.), SB Audigy Value @ X-Fi Xtreme Audio (conversion software), Corsair TX750 power supply.


    - Alt - with tabs or by another method in the case that is in some games, can not be taken up again (not error out or anything. Click, you click the icon of the usual internal migration effect occurs, but that many. More Mouse does not get lost, the game is not coming. So do you expect the game to close Your other choice is not. The game is going on where you have saved data). There are currently coming to my mind are some examples: Prince of Persia (2008), UT3 (main menu and extension. Haritası from within, at least with the map from within the esc menu has opened up, I can smooth the image), BIA: HH. Of course, there is too much, but remember I'm full as they came right now. Examples of me, I have one of those Vista users try this as a 32. Or is more the problem will not know whether my 3 grain samples.
    This problem may not be seen when you have XP 32. I can not remember when I used XP 32 for full status.

    - Some games: Games for the first landing (hani logo removed, then the screen will switch. It is the transition of the logo during the installation of the length of time), some games in the installation time, lower - tab'tan or the same function, a procedure to ensure that the game has been clicked come to the screen, etc.. Takes significantly longer. Normal does not bother, but you can see the GeForce varkenki case you are bored. Of the screen has come quickly, when, for example, to wait 3 seconds (in some cases installation screen may increase the difference), the installation time and so therefore not much longer. Can squezzer details.
    In fact, this point about the delay, I have some more detailed observations (in which case the delay is seen), but it must become more mature of my observations.

    The first two articles for the situation in the former, such as a driver with 8.7 WHQL Vista experiment did, nothing changed, unfortunately.

    - Bioshock 1.1: Dx10 mode, the AA can not be opened; DX9 mode, but it opens smoothly, performance on some points more than the opponent by lower AA (3870 and 4870'le was observed in this case. 8:12 drive AA on the U3 engine performance at a certain level has increased, it was Bioshock that nasiplen; but that situation is still weak in certain points.).

    - Far Cry 2 1.02: Dx10'a late progress in the ongoing case has a misfire. In a foreign forum fps URL is resolved by limiting one of 30 it, but did you know this is the solution.
    This problem may not be on each card or central processor, such as limit-bottleneck situation that may prevent the origination of the problem.
    One in the same forum, said not having a problem with the 4870 X2. Do you really sorunsuzluk course of, or limit-processor Did you know it will not be a bottleneck.

    - BFME 2 RoTWK 2:01: Alt - tab do AA (open from the drive, the game is not possible to open) are disabled. Sometimes I think we can come to your own luck, but what I've done in the last of the experiment (I have done the previous trial, and more) also did not enable AA then. I really should be looking at luck.
    This maybe 9.1 's has emerged is a temporary fault (8.12 dx10 multi-core is Crysis hotfix'le occur Dx10'da AF cases, such as failure to open. I remember well, and 9.1' s improved that I did you? Upon someone say, I can not support these an. Dx10 highest 16x AF from the driver, see the Open and is being implemented). I have not tried before because with 9.1, I do not know of before.
    Let's call it, removing from it.

    --------------
    --------------

    - I think a problem is solved with the 9.1 WHQL. However, I still not sure I will talk about:
    BIA: HH'de AA open fall (if Catalyst AI is enabled), change the exe name of the AA may be this time of disaster image disorder and have to shut down to AA status.
    Today I tried a 9.1 WHQL'le have any problem in the AA open. To ensure that the problems mentioned 8:12, and I went Hotfix occurred. Repeat 9.1 WHQL yaptım, AA gene trouble opening.
    9.1 The first observation made at the first exit in the direction of this issue continues to be crumbs of information in my head I'm not sure that situation. They will be observed by others fully, I get a little sigh of relief.
    So under these conditions was 9.1 and this seems to solve the problem in my system, I am an AA open play, but in general still need to be sure. Others also 9.1 's I want to know can open AA.

    - Vista 32'de not see, with the XP drivers are not seen to be still do not see a problem: The driver settings, for example from the drive-seçilan AA will be applied according to the situation AF'nin not apply (applied on the menu, but keep the old case). Was a random situation.
    For instance, would open the system, are changing a setting, and would open the application. Let's say your chances were applied. Close the application and would reopen the same or do alt-tab to refresh or change the resolution to be-. Look at the settings back to the old case. Or gene is not the problem, but when you open another application comes to the beginning. Or completely bad luck, the first open problem in the application ...
    Setting the path to 100% apply the system to restart. Already so, "Once you open the system settings you change," I said.
    HD 8.3-8.7 between 3870 when the last time this issue with all the drivers updates for XP 32 SP2/SP3 'te had lived. 8.10 + drivers that problem 4870'teyse Vista 32'de not even once. Also, with 8.7 WHQL Vista 4870'le tried, until I see no problems with the gene.
    The best answer right now with XP, especially XP 32 may be able to experiment with.
    If the problem persists, you will forward this too. Are likely to say something about Untie maybe. A very haunting.



    I have seen them. Of course, there are more, I do not come up. Sometimes the subject is open, you can see.
    Compressed between them what is not bad. U3 engine using one of the last game that regularly occur Rise of The Argonauts'ta can not kick very short, for example. Indeed, if there is such a problem, and 9.1 's can be included did not change. It is not possible to do experiments with the game I have no information, about the status.

    Here are other people with problems, they are forwarded AMD'ye.


    Note: The sources of the problem of course is important. We may not be all things originate from AMD, GeForce, this problem disappeared, even wear. That is another thing this kind of incompatibility with the catalyst may lead to something.
    Ultimately, however, does not change: I do not encounter this situation when using the GeForce.

    nVidia side work is seamless, not to say (in the past, 150 series at least, last and 160 series at least the first members of the drives, maybe some cards are valid for the [amount of memory may be important. So, setting the level of the well may be important] Oblivion HDR + AA issue serious problems had for example. AA would be disabled for a certain time or place that the game was frozen. Drive name as seen from a very long time has passed resolved, but such problems may be the nVidia side this is an example).

    Why is a problem-state do not write about the GeForce, I have not experienced any problems in my field of use. Ie if I was having trouble writing, I do not have anything right now that can write.
    Of course, who knows, insert a card and use S3'ün if "it was worse than when using nVidia look aa" things are going well, maybe.


    English text, the person who set up their own and when you're sending this text AMD'ye are reported here. Those who prepared the text that will share here as well.

    If you are not sure anything can prepare full perfection of the text at the necessary arrangements and the perfect thing for someone out intervention.
    Obtain precise data about the last two articles in the AMD'ye that do not transmit anything.

    Note 2: Of course, the solution of these problems are even share it immediately.
    Special message from the report, please, for this solution. I do not edit here.
    However, a bizarre solution to this problem will be notified if there is AMD'ye gene. Anyone not have to know complicated procedures.


    Note 3: I can tell any other information you want. Important drivers in the system all the versions, for example. Some important software or. I do not write anything for the crowd to create here.

    Note 4: You've mentioned also questions of the games support site can be. BioShock'taki for situations such as, for example.

    In fact, due to the optimized case, the less certain that some other conditions, including low performance would be between substances (such as Prince of Persia [2008], there are examples of this), but now the top you get a call.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Applejack -- 11 Şubat 2009; 1:42:34 >




  • Bende de benzer sorunlar var. Vista 64 bit ve 3850 256mb ile(geri kalanı panaldeki haliyle standart hızlarda):

    - BiA:HH alt tab yapmak işkenceydi. Ayrıca Far Cry 2 1.02'de ve bir kaç oyunda daha aynı şekilde. Hatta Far Cry 2'de ctrl+alt+del'e 2-3 kere basmadan masaüstünü göremiyorum. Bu duruma iki çözüm buldum. Birincisi, oyuna girmeden önce arka planda metin belgesi filan açıyorum. Böylelikle alt+tab yapınca m.üstünü görebiliyorum. İkincisi ise alt+enter yapmak. Yanlış hatırlamıyorsam Fsx'de de bu sorun vardı.

    - Far Cry 2 1.02 teklemelerini ben de yaşıyorum Directx 10'da.(Dx 9'da hiç denemedim.) Oyuna başlarsam yaklaşık 1 saat oynuyorum. Bazen hiç olmuyor, bazen oyuna ilk başladığımda oluyor, bazen de ilerleyen zamanlarda.

    Far Cry 2 görüntü ayarları şöyle:

    Ekleme: AA'yı kapatsam da V-Sync'yi açsam da durum aynı.

     Radeon Kullanırken Gördüğüm Bazı Sorunlar-Farklılıklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kimkim -- 11 Şubat 2009; 8:39:45 >




  • Far Cry 2'de 3850 ekran kartımla herhangi bir teklemeye rastlamadım.

    Bu arada arkadaşlar biraz eski bir oyunlar olsada bende şöyle bir şey vardı. Doom 3, Quake 4 ve Prey gibi oyunlarda Alt-Tab yaptığım zaman oyun simge durumuna inmiyordu. id Tech oyun motoru kullanan hiçbir oyunda, oyundayken masa üstüne çıkamıyordum. Hiç Nvidia kart kulanmadığım için Nvidia kullanan arkadaşlardan böyle bir şeyle karışlaştınız mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hiper-Nova -- 11 Şubat 2009; 8:51:36 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer
    - Alt - tab'la veya başka bir yöntemle aşağı simge hâline indirilmiş bazı oyunlar, tekrar yukarı alınamıyor(hata falan çıkmıyor. Tıklıyorsunuz, tıkladığınız zamanki simgenin içe göçme efekti oluşuyor ama o kadar. Fare oku kaybolmuyor, oyun gelmiyor. Öyle bekliyorsunuz, oyunu kapamaktan başka çareniz kalmıyor.


    Aynı durumu fx5200 ile çok yaşamıştım. Hemde sadece oyunda değil mesela; Bir excel sayfasını, bir word sayfasını, Bir internet penceresini yada bir oyunu simge durumuna küçülttüğüm zaman tekrar eski tam ekran boyutuna getirmek mümkün olmuyordu. Ancak görev yöneticisinden görevi sonlandır diyip tekrar açmak durumunda kalıyordum ki bu da veri kaybına yol açıyordu.

    fx5200 için olan 175.19 WHQL driver yüklü idi. İşletim sistemi XP SP2 32 bit.

    Belki bir faydası olur diye belirtmek istedim.




  • Tuğer hocam eline sağlık,yanlız ufak bir öneri ; önemli yerleri bold yaparsan daha kolay okunma fırsatı olur.Mesela her maddeyi bold yapabilirsin.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Abuz

    Tuğer hocam eline sağlık,yanlız ufak bir öneri ; önemli yerleri bold yaparsan daha kolay okunma fırsatı olur.Mesela her maddeyi bold yapabilirsin.

    aynen katılıyorum eline sağlık hocam,çok güzel bi çalışma olmuş


    fakat arkadaşın dediği gibi blod yapsan önemli yerleri daha kolay olurdu okuması


    bu arada benim vista 32 bitte 1440*900 çöz.de yenileme hızı hala 60hertsi geçmiyor


    bu arada bioshock ve fifa2009 da aa ve af açabiliyorum artık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi (((TeAcHeR))) -- 11 Şubat 2009; 9:47:55 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mahmut_cinar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Abuz

    Tuğer hocam eline sağlık,yanlız ufak bir öneri ; önemli yerleri bold yaparsan daha kolay okunma fırsatı olur.Mesela her maddeyi bold yapabilirsin.

    aynen katılıyorum eline sağlık hocam,çok güzel bi çalışma olmuş


    fakat arkadaşın dediği gibi blod yapsan önemli yerleri daha kolay olurdu okuması


    bu arada benim vista 32 bitte 1440*900 çöz.de yenileme hızı hala 60hertsi geçmiyor


    bu arada bioshock ve fifa2009 da aa ve af açabiliyorum artık


    monitörün kaç hz destekliyor ki ? en fazla 75 dir.




  • ati olduğundan kitlendiği hiç aklıma gelmemişti :D en son 4870 in ısı probleminden sonra temelli nvıdıaya geçtim iyi yakalamışsın banada çok oluyordu sanki cpu % 100 kullanılıyormuş gibi kitleniyordu rest atmak gerekiyordu :D şimdi bide kalkıp atiden bizene kardeşim çıkma sende oyundan derse seyret
  • ne diyelim inşallah düzeltirler böyle sorunları
  • quote:

    Orjinalden alıntı: UFUK_ŞEN


    quote:

    Orjinalden alıntı: mahmut_cinar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Abuz

    Tuğer hocam eline sağlık,yanlız ufak bir öneri ; önemli yerleri bold yaparsan daha kolay okunma fırsatı olur.Mesela her maddeyi bold yapabilirsin.

    aynen katılıyorum eline sağlık hocam,çok güzel bi çalışma olmuş


    fakat arkadaşın dediği gibi blod yapsan önemli yerleri daha kolay olurdu okuması


    bu arada benim vista 32 bitte 1440*900 çöz.de yenileme hızı hala 60hertsi geçmiyor


    bu arada bioshock ve fifa2009 da aa ve af açabiliyorum artık


    monitörün kaç hz destekliyor ki ? en fazla 75 dir.


    hocam evet 1440*900 de 75 destekliyor ama ne hikmet se vistada 60 sabit.kendim ayarlıyayım dedim kontrol panelden gene olmadı 7-8 sürücü denedim nafile.

    aksilik şimdi de xp pro 32 sp3 dede olmaya başladı.ama sonradan kontrol panelinden yapınca oldu xp de.ama vistada olmuyor

    hem 8800gt 512 hemde gtx260 de yapıyor.ama makinaya gtx260 ı takarken format atmadım 8800gt varken aldığım imaj vardı.üşendim format atmaya doğrusu ondan olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi (((TeAcHeR))) -- 11 Şubat 2009; 10:30:27 >




  • oyun yükleme süresi farkını özellikle cod5 te gözlemledim. 320mb gts de level atlarken çıkan ara videolarda alttaki yükleme çubuğu video bitmeden tamamlanmış oluyordu ama 4850 de oynarken video bittiğinde çubuk sona gelmiş oluyor ve tüm ara videoyu izlemek zorunda kalıyorum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BARKU

    oyun yükleme süresi farkını özellikle cod5 te gözlemledim. 320mb gts de level atlarken çıkan ara videolarda alttaki yükleme çubuğu video bitmeden tamamlanmış oluyordu ama 4850 de oynarken video bittiğinde çubuk sona gelmiş oluyor ve tüm ara videoyu izlemek zorunda kalıyorum.

    Senin bahsettigin gib bir sorun benim sistemde yok.Yuklem cok daha once bitiyor. Yalnız geforce olsaydı daha kısa surede bitermiydi sorusuna bende bilemiyecem
  • Oyunda ara yüklemelerin yavaşlığı konusunda katılıyorum.PES2009'da bile oluyor.
  • pes2009 konusunda ati ekran kartına sahip arkadaşların bir kısmı oyunda save yaparken ya da maç başlamadan önceki loading ekranının çok uzun sürdüğünden bahsediyordu belki yukardaki sorunlarla alakalı olabilir, pes2009 forumundan birkaç kişinin bu foruma uğraması lazım bunun anlaşılabilmesi için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    - Alt - tab'la veya başka bir yöntemle aşağı simge hâline indirilmiş bazı oyunlar, tekrar yukarı alınamıyor(hata falan çıkmıyor. Tıklıyorsunuz, tıkladığınız zamanki simgenin içe göçme efekti oluşuyor ama o kadar. Fare oku kaybolmuyor, oyun gelmiyor. Öyle bekliyorsunuz, oyunu kapamaktan başka çareniz kalmıyor. Oyunda kaldığınız yeri kaydetmemişseniz gidiyor veriler) . Şu an aklıma gelen bazı örnekler: Prince of Persia(2008), UT3(ana menü ve uzantılarındayken. Harita içindeyken, en azından harita içindeyken esc ile menü açılmışken görüntüyü sorunsuz yukarı alabiliyorum), BiA:HH. Fazlası elbette var, ancak aklıma tam hatırladıklarım olarak şimdilik bunlar geldi. Örnekleri yazdım, bunlardan birine sahip Vista 32 kullanıcıları hemen denesin diye. Yoksa daha fazlasında da sorun olduğunu bilip 3 tanecik örnek verecek biri değilim.
    Bu sorun, XP 32 varken görülmüyor olabilir. Tam hatırlayamıyorum XP 32 kullandığım zamanki durumları.




    Vista sorunu olsa gerek. XP de yaşamadım bu sorunu BiA : HH de alt tab yapıyordum.




  • @Tuğer iletmem için bana şunları yazdı;



    "9.2 WHQL ile denendi ve durum aynı.

    Far Cry 2'deki durum için devamlı kelimesini kullanmak yanlış anlaşılmalara yol açabilir, evet.
    Aslında orada art arda eşit aralıklarla oluşan teklemelerden bahsetmek istemiştim. Oyun boyunca sürekli olmuyor teklemeler.

    Sanırım özellikle belli geçiş noktalarında teklemeler meydana geliyor. Anlayacağınız, kapsamlı gözlem gerekir. Oyunu açıp şöyle bir bakmak yeterli olmuyor.

    Bu sorun, standart kare/sn'ye yansıyor. Yani microstuttering - pre render ayarı kaynaklı durumlardaki gibi değil.

    Bunu ismim açılınca çizelgelerle göstereceğim. 260'ta daha çok yerde düz giden bench kare/sn grafiği, 4870'te daha dengesiz ilerliyor.

    Dx9'dayken sorun yok, bunu tekrar belirteyim. Dx10'a özgü bu durum.

    Zaten Dx9'da oynamak da saçma, zira gerek Radeon varken, gerekse de GeForce varken dx10'da ciddi ölçüde daha yüksek kare alınıyor.


    Prince of Persia'daki alt - tab'lı mevzu rastgele başa geliyor olabilir veya 9.2 ile çözüm gelmiş olabilir. 9.2 ile yaptığım denemelerden birinde sorunsuz yukarı aldım oyunu(gerek ana menüde, gerekse oyun içinde).

    Bia ve UT'deki sorunlarsa aynen devam ediyor."





    Not;


    "Yanlış anlaşılmalar olmaması için ben de belirtmek istiyorum: BARKU'nun anlatmak istediği, GeForce - Radeon arasındaki farklılık. Toplam yükleme süresi elbette sisteme göre, m. işlemci - anakart - sistem belleği hızına göre değişir, o kendi sistemi için konuşmuş.

    Onun sisteminde video bittikten sonra tamamlanmış Radeon varken. GeForce varken video bitmeden önce tamamlanmış.
    Bu, farkı vurgulamak için söylenmiş bir şey.

    Başkasının sisteminde GeF ile video bitmeden çok daha önce, Rad ileyse biraz önce tamamlanabilir örneğin, bekleme yaptığı için. Kimse Rad varken video'dan sonra yükleme biter demiyor. Sisteme bağlı bu."





    Yazmayı unutmuşum, yazısı için İngilizce çeviri yapıcak birisini arıyor halen daha.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Applejack -- 26 Şubat 2009; 12:38:07 >




  • Şu an bir iki gün önce kurduğum XP 32 SP3 (+ tüm güncellemeler, son DirectX[Kasım 2008], .Net Framework püsür kurulu) ile Radeon'dayım. 9.3 WHQL kurulu ve sürücü üzerinden yapılan ayarların uygulanmama sorunu aynen devam ediyor kardeşlerim
    "Vista'ya geçin" demeye mi çalışıyorlar nedir?(Vista'da böyle bir sorun kesinlikle yok). Böyle gıcık sorun mu olur? Nasıl çözülmez bu? AMD kaynaklı olsun veya olmasın. Kaç zamandır var (yeni nesil Radeon'larla[HD 3870] ilk tecrübelerim 8.3 ile olmuştu[o zamanlar SP2 kuruluydu hatta] ve o zamandan beri var. Daha önceden de vardır sanıyorum?)

    AMD'nin Vista - XP CCC ve kurulum ekranları da hayli farklı zaten. Vista sürücüleri kurulum ekranı süslü püslü bir şeyken XP'ninki tıraş görünümlü(sadelik iyidir de, Vista sürücüsününkine göre tıraş görünümlü. Yani elbette, Vista Catalyst kurulum ekranına göre GeForce kurulum ekranı da tıraş görünümlü. Amacımız farkı vurgulamak. Buluttan nem kapıp fanatiklik suçlaması yapan koca bir sürü var, forumda. Şu yolsuzluk suçlamalarına döndü iş. Sevmediğin tipleri hemen suçla, bir sürü de destekçin olur ne güzel. Şu forumda ne komik şeyler yaşadık yav. Gereksizin biri "neden ATi düşmanısınız?" diye bir "soru" sorar. Sonra başka bir konuya girerim, başkası "niye nVidia düşmanısın?" der. "S3 fanatiğiyim" deyip sıyrılacam işin içinden. Peh! Gerçekleri kafası almayanlar ve fanatikler, gerçekleri söyleyenleri böyle suçlayıp durur. Forumun eskilerinden ama palavracı bir herifin teki de "sen kartın ikinci el değerini düşürmeye çalışıyon" diyordu. Elinde söz konusu kart olunca kıllanıyor tabii. Çamur atmaya çalışıyor ortalıkta, lüzumsuz).
    Vista CCC'de ayarların getireceği farkı görmek için hareketli görüntü, eski-yeni durumun farkı görüntüsü gibi seçenekler varken XP CCC'de tek ve hareket ettirme seçeneği olmayan bir görüntü var. Tabii çok alâkasız, XP veya Dx9'la ilgili sebepleri de olabilir bunun. Öylesine yazıyoruz, sonuçta. Teknik bir şey bildiğimiz yok.

    R9550 ile bakayım bir de. O varken de sorun oluyor mu acep? 9550 tarihî eser sürücüler tarafından da tam desteklendiğinden, bu sorunu başlatan sürücüyü bulmaya çalışacağım. Belki de sürücü değil, pis bir Win güncellemesi yol açtı bu saçmalığa? Net framework'le bağlantısı var mı diyeceğim(CCC, Framework istediğinden sorun yaşayınca buna dikkat kesilmek birçok kişide alışkanlık oldu:); ancak AtiTrayTools'tan ayar yaptığımızda da aynı sorun oluşuyor. Sürücü tabanıyla bağlantılı bir garipliğe benziyor.


    quote:

    Vista sorunu olsa gerek. XP de yaşamadım bu sorunu BiA : HH de alt tab yapıyordum.


    Evet kardeşim. Vista'da Radeon'la oluşan bir sorun. XP'de Radeon'la da böyle bir şey yok. Tekrar denetledim emin olmak için.

    Bu arada, Far Cry 2 Radeon grafiği hazır ama GTX 260'la grafiği tekrar almam gerekecek. Grafikle daha iyi anlaşılır sorunun niteliği.


    Çeviri işi olmayacak anlaşılan. Başka birine çevirttireceğim öyleyse. Ne yapalım.
    Forumdan, konuyla ilgili, sürekli iletişim kurabilecek biri bu sorunları bildirseydi iyi olacaktı ama, neyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 22 Mart 2009; 11:00:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    Vista CCC'de ayarların getireceği farkı görmek için hareketli görüntü, eski-yeni durumun farkı görüntüsü gibi seçenekler varken XP CCC'de tek ve hareket ettirme seçeneği olmayan bir görüntü var. Tabii çok alâkasız, XP veya Dx9'la ilgili sebepleri de olabilir bunun. Öylesine yazıyoruz, sonuçta. Teknik bir şey bildiğimiz yok.


    Bende bu durumun bana has bir sorun olduğunu düşünerek 9.2 driveri 4-5 kez silip yeniden kurdum hatamı yapıyorum diye olmayınca bıraktım artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 27 Mart 2009; 13:05:40 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.