Şimdi Ara

PORSCHE DIZEL MODELLERININ URETIMINI SONLANDIRDI! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
2.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    hali hazırda reno-nissan-mercedes üçlüsü ortak arge ile motor üzerinde çalışıyorlar..
    elbet vardır bir bildikleri.. 1,5 dci avrupa semalarında yasaga takılınca alternatif üreteceklerdir illaki..

    kimsenin iflas edeceği yok
    birkaçı bir araya gelip ortak çalışmalar yapılır yola devam edilir
    aynen 1,5dci 1,2 tce, 1,3 tce gibi motorlarda yaptıkları gibi..
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Elon ve abd lobileri iş başındaysa içten yanmalı motorlar gelmeden önce de elektrikli araçlar vardı ve petrol lobileri işlerini bitirdi.

    Devir tersine döndü yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    X objeye Y para verenler, sarf malzemeye Z para veremiyorsa X objesini kullanmasin zaten.



    Bu bakış açısı olmasa bu ulke ilerlerdi. Vergi sisteminden tut, eş - iş seçimine kadar bu basit mantık calisiyor. Anti-Muhendislik ve Gelişimi engelleyen bir faktor.



    Ornekler



    Apple Cep Telefonuna Y para verenler, fatura Z para veremiyorsa iphone X objesini kullanmasin zaten. (Yazilim gelistirmeyi codecleri baltaladik)



    Porsche Arabasina Y para verenler, yakita Z para veremiyorsa Porsche kullanmasin zaten. (Verimlilik ve cevreciligi baltaladik)



    Villa da oturmaya Y para verenler Vergi ve dogalgaz icin Z para veremiyorsa Villada oturmasin zaten ( yenilenebilir enerji ve vverimlilik cevre duzeni baltaladik)



    Fabrika kuran Y para verenler Vergi ve Faturalar icin Z para veremiyorsa Çin den ithal etsin zaten( uretim ve ekonomi baltaladik)



    Guzel/Yakisikli olup Y para harciyanlar Saygida kusur etmiyorsa Sana bakmaz zaten( kültürü baltaladik)



    Beyaz yakali isci olup 40% yillik vergi verenler benzinden de 70% vergi veremiyorsa bu ulkede yasamasin zaten (beyin göçü ne oldu)



    Motorsiklette binip yolun sağından kaldirima paralel gidemiyorsa düşüp ölmeyi gize alamiyorsa binmesin zaten ( trafigin canina ettik)



    .....



    Uzar gider...



    Konuya yorumum, Demekki dizellerin karbon emisyonunu engellemek yerine elektrik motorlu ya da destekli (hibrid) araclar uretecekler. Çünkü elektrik motorlu taşıt Pil'den Markaya kazandırırken, yakit tuketimini dizel gibi azaltan bir arac kimseye kazandirmiyor.

    ''Apple Cep Telefonuna Y para verenler, fatura Z para veremiyorsa iphone X objesini kullanmasin zaten. (Yazilim gelistirmeyi codecleri baltaladik)''



    Ben burayı anlamadım. Açıklarsan sevinirim.



    Elbette yakıt ekonomisi ve verimlilik her araçta mümkün olan en üst seviyede olmalı, buna kim karşı çıkabilir. Ama F segmenti araca binipte A segmenti parça fiyatları ve yakıt ekonomisi beklemek hem haksızlık, hem akılsızlık olur. Traktörlerde kullanılan motoru muazzam araçlarda kullanma haksızlığı gibi.



    Villada oturan elbette daha fazla vergi ödemeli, vergi adaleti açısından. Ama ülkemizde Villada oturanlar daha az vergi ödüyorlar, o ayrı mevzu.

    Villa için de yukarıda yazdıklarım geçerli. Villada oturan bir odalı garibanın evindeki kadar az elektrik ve su faturası beklemesin. İsrafta etmesin elbette ama akıl var izan var.

    Gelişmeler olsun, verimlilik en üst düzeye çıksın, yenilenebilir enerjiden faydalanılsın mümkün olan en üst seviyede ama benim karşı çıktığım şey atalarımızın ''ayağını yorganına göre uzat'' sözünün anlattığı şey. Onca takside girip bütçenin çok üzerinde bir telefon almak ve bu telefona kontör dahi alacak para olmaması.



    Cepteki bütün parayla ikinci el otomobil almak ama o araç ilk arıza yaptığında o masrafı karşılayacak paranın olmaması.



    Cepteki bütün parayla eski lüks bir aracı almak ama o aracın bakım maliyetlerini karşılayabilecek bir paranın olmaması.



    Karşı olduğum bunlar.



    ''Fakir fakir olduğunu bilse fakir olmazdı'' diye bir söz vardır, çok doğru bulurum bu sözü. Herkes bütçesine göre bir eylemde, tüketimde bulunsa, başkasına özenipte altından kalkamayacak bir yükün altına girmese kendisi için daha iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eraglises

    tüp taktırıcaz artık yapacak bişey yok


    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Peki bugun urun gelistirecek olsaniz, en üst model ürünler icin mi arge yaparsiniz yoksa zaten düşük kâr marji olan araçlar icin mi arge yaparsiniz.



    Bu nedendir ki en önce teknolojiyi en pahali araclar kullanir seneler sonra o ufak hacimli ya da dusuk bütçeli araçlara eklenir.



    Zenginler aptal olsaydı zengin olamazlardi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 21 Şubat 2018; 22:38:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lüks veya pahalı ürünlere arge yapılır elbette.
    F1'in, ralli'nin argelerinin bizlere yıllar sonra da olsa faydası var, bunu biliyorum. Orda pişer bizim soframıza da düşer.


    Ama şunu eklemek istiyorum. Yeni teknoloji herzaman bir risktir, özelikle de tüketici açısından.



    O yüzden yeni teknolojilerin üst seviye araçlarda kullanılması kullanıcılarını o araçların tüketicisi olan zenginleri kobay faresi yapar.



    Fakir avuntusu gibi gelebilir ama gerçek budur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 21 Şubat 2018; 19:53:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Porche nin bu kararı kesinlikle yanlıştır. Bence dizelden vazgeçmelerinin asıl nedeni, dizel motorların yeni normlarını
    karşılamakta zorlanacakları veya bunu yaparlarsa kar edemeyeceklerini anladıkları içindir.

    Zaten Proche VW gruba geçtiğinde kendide özgü havasını kaybetti. Ayrıca sadece Porche değil bütün VW grubunun başı dizel motorla dertte zaten.

    Ayrıca bu vesile ile doğru bilinen bir kaç yanlışı da yazmak isterim.

    1. İçten yanmalı motorlar: Son yıllarda popüler olan elektirkli ve hybrid motorların gelişimini bende ilgi ile izliyor ve destekliyorum, ancak içten yanmalı motorlar ÇOOK uzun bir süre daha hayatımızda olacak. Yeryüzünde çıkarılmayı bekleyen ve bize yüzlerce yıl yetecek kadar daha petrol var merak etmeyin.


    2. Zenginlik: Zengin insanların parasının hesabını yapmadıklarını zannetmek: bilakis zenginler, fakir insanlara göre daha tutumludur. ve paralarını daha dikkatli harcar, o yüzden zengindir zaten arabaya 1 milyon verebilir. Neticede araçda bir emtia ve demirbaştır. Ancak ben 1 milyon vereyim nede olsa param çok bu araba ne kadar yakarsa yaksın umurumda değil demezler.

    3. Motorsporlarının şampiyonlar ligi WRC ve Formula 1 dir. Porche bu ikisinde de uzun yıllardır yer almıyor. Yani Porche nin elinde öyle inanılmaz mühendislik falan yoktur. Şimdi bu yarışlara girse uzun süre nal toplar.

    Kısacası Porche öyle abartılacak bi marka değil artık seksenli ve doksanlı yıllarda evet ama artık geriye gidiyorlar.




  • Dizelden vazgeçilmesinin nedeni konusunda katılıyorum.

    İçten yanmalıların kısa süre içinde yerini diğer motorlara devretmeyeceği konusunda da hemfikirim, belki o kadar 100 yıl kadar uzun süre kullanmayız ama parçacı, oto elektrikçi, oto servis, motor yağları gibi kurulu bir istihdam ve çarkın bir anda yıkılmasını istemezler diye düşünüyorum.



    Zenginden zengine göre değişir bence. Çok tutumlu zenginler de gördüm; çok müsrif, çok şaşalı yaşayan zenginler de.



    Kolay ve zor kazanma ve birazda kişilikle alakalı sanırım. Mesela bir Rolls Royce, bir Bentley tüketicisinin ben aracının ikinci el değerini, yakıt tüketimini, bakım ve parça maliyeletlerini düşündüğünü sanmıyorum.



    Motorsporları ve Porsche'nin geriye gittiği konusunda da aynı düşünüyorum. Porsche'yi çok severim, umarım silkinir ve kendine gelir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ogisan O kullanıcısına yanıt
    Porsche de muhendislik yok mu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millet deli gibi elektrikli motora gecerken dizel motor uretimine harcanacak paranin bu tarafa aktarilmasi ticari olarak gayet mantikli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panamerayla yeni V8 dizel 4.0lt motor koydular, aynı motoru Bentayga'ya bile koydular sanırım bu motor devam edecek... Ancak Porsche'nin şuan modellerinde sunmaya başladığı 2.9 lt plug-in hybrid benzinli motor var hem elektrik hem benzinli. Fiyatı'da 4.0 dizelden ucuz. Bu varken zaten dizel çokt gerekli değil. Yatırımlar elektriğe kayacak
  • arabaci_58 kullanıcısına yanıt
    Panameradaki tek dizel oydu zaten o da kalktı.
  • NextMove kullanıcısına yanıt
    karbondioksit emisyonu konusunda dizel motorlar benzinlilerle çok yakın seviyelerde olmasına rağmen katalitik konvertör kullanılamadığı için çevreye yaydığı yoğun azot oksit bileşeninin oksijenle reaksiyona girerek azot dioksit haline geldiği ve zehirli bir gaz olduğu için organik yaşamı tehdit ettiğini biliyor musun? özellikle memleketin kekoları gibi fazladan 15-20Nm tork kazanmak ya da tıkandı diye yenisine para vermemek için dpf söken ayılar yüzünden yoğun şekilde havaya karışan partiküllerin akut solunum yolu rahatsızlıklarına ve akciğer kanserine neden olduğunu biliyor musun?

    bir halt bilmiyorsun tabii ki, apple laf yiyor diye codec üretemiyoruz diyebilen zır cahilin tekisin, ama cehalet prim yapıyor bu ülkede entelektüel birikim değil, sen de haklısın yani
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Mühendislik yok demedim. Geride kaldıklarını ve halen de geriye gittiklerini söyledim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Elon ve ABD lobileri iş başında hala.

    Dizel motor üretimleri sonlandığı an Renault-PSA-Fiat gibi markalar direkt olarak iflas bayrağını çekerler.

    Porsche'de binek 4 kapı araçlarda cevabını alacaktır illa ki, saçmalamışlar. Madem sonlandıracaktın, niye dizel çıkarıp kendini rezil ettin zamanında? Macan başarılı satışlara ulaşıyordu, benzinli versiyonunu tercih eden sayısı düşer, çünkü diğer süper spor markalar gibi ekonomi olayını beceremiyor Porsche. Maserati-Jaguar-Land Rover benzinli modellerde daha ekonomik.

    Bu markaları alanlar da ekonomi düşünüyor ayrıca.

    1 milyon TL'den fazlaya satılan Mercedes S'lerin %50'sinden fazlası dizel modellerden oluşuyor. Bu forumda belki 3.0 ve üzeri benzinli motora binmeyen pek yoktur ama benzin ibresinin devir saati gibi yürüdüğünü görmek gayet normal bir şey ve bu zengin adamın da canını sıkıyor.

    Dizel motordan nefret ederim ama bu muhabbetler cidden baydı.

    Gündeme ayak uyduramayan kaybeder. Örnek nokia. Kim ayak uyduramazsa o kaybeder. Fiat reno PSA değil. Dizel teknolojisi yokkende bu markalar vardı. İlk dizeli yapan firmalar değil bunlar. Sadece dizel araç üreten firmalarda değiller. Halihazırda benzinli motorları zaten var. Ayriyetten bu üçü içinde renault başta olmak üzere elektrikli ve hibrit motorlara geçiş aşamasındalar. Tr de piyasaya kullanıma uygun elektrikli otomobil su an en uygun reno var. Fiat in alt markalarında elektrikli modellere geçiş başladı. PSA grubu ise ARGE si hazır ve gelecek nesil elektrikli ve hibrit motor teknolojisine hazırlanıyor. Opel marka araçlarının 2020 de yüzde 50 sini elektrikli olacak şekilde hazirlama planları var. Batan kim ? Aksine bu üç firma Alman, Amerikan ve japon markalarına göre daha esnek ve sürekli gündeme göre model uyarlayan tipler. Tam tersi yeni bı şey olursa ilk ekmek yiyecek bunlar. Çünkü bu adamlar için donanimlarinin en önemli unsuru motor ve olası bı durumda ilk bu adamlar motoru revizyona ugratirlar. Hatta sana şunu diyeyim. Bu üç marka ya ileri de en az yakan elektrikliyi ya da en az yakan turbo benzinlileri çıkaracaklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dracos

    karbondioksit emisyonu konusunda dizel motorlar benzinlilerle çok yakın seviyelerde olmasına rağmen katalitik konvertör kullanılamadığı için çevreye yaydığı yoğun azot oksit bileşeninin oksijenle reaksiyona girerek azot dioksit haline geldiği ve zehirli bir gaz olduğu için organik yaşamı tehdit ettiğini biliyor musun? özellikle memleketin kekoları gibi fazladan 15-20Nm tork kazanmak ya da tıkandı diye yenisine para vermemek için dpf söken ayılar yüzünden yoğun şekilde havaya karışan partiküllerin akut solunum yolu rahatsızlıklarına ve akciğer kanserine neden olduğunu biliyor musun?

    bir halt bilmiyorsun tabii ki, apple laf yiyor diye codec üretemiyoruz diyebilen zır cahilin tekisin, ama cehalet prim yapıyor bu ülkede entelektüel birikim değil, sen de haklısın yani

    Ne okuduğunu anlıyorsun, ne de yazdığınin ne anlama geldiğini biliyorsun.

    Karbondioksit zararli bir gaz değildir. Bahsetmeye çalıştığın ideal olmayan yanma sonucu ortaya cikan karbonmonoksit, hidrokarbon ve azotoksitler ve Ozellikle yağlarda SAPS diye gecen Sulfur Ve Fosfat partikülleri zararlidir.



    Mesajin konusunu bir kavra sonrada Bir insana cahil demeden evvel kendine bir bak genç arkadaşım.



    Madem insan sağlığini bu kadar onemsiyorsun. Umarim biodizel kullanimi ve lithuim polimer bataryalarin nasil uretildigi konusunda önce bilgin sonra da fikrin vardir.


    Sana tavsiyem, karşındakini kendin gibi ilkokul seviyesinde dusunmeden evvel biraz oku öğren sonra yaz ve yazmak icin yazma.








    quote:

    Dizel son işleme sistemi, hidrokarbonlar (HC), karbon monoksit (CO) gibi egzoz emisyonlarını ve partikülleri azaltmak için, emisyon düzenlemesini karşılamak için tasarlanmışlardır ve ön-katalitik konvertör (Precat) ve bir katalitik konvertörden (ana dizel oksidasyon katalizörü + kaplanmış dizel partikül filtresi) oluşmaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 22 Şubat 2018; 17:41:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bundaki etkenlerden biri de Porsche firması öncelikli olarak spor araç ürettiğinden elektrikli araç ve spor olarak üretim işinde lider ve 1. olmak istiyor bu yüzden dizel bölümü kapatıp elektrikliye çok yatırım yapması sonucu mali kaynakların oraya aktarıldığını düşünüyorum ve doğru bir karar olmuş eğer çabuk olsun istiyorsan bir şeylerden vazgeçeceksin..

    Benim merak ettiğim Ferrari ve Lamborghini bu konu da ya adım atmadılar ya da çok gizli gizli ilerliyorlar eğer Porsche ilk adımı atarsa Ferrari ve Lamborghini 'yi eskilerde hatırlarız..
  • Mesele çok veya az yakması değil, dünya dizeli yavaş yavaş bırakıyor. Hatta direk elektriğe geçme planları olan ülkeler(Finlandiya) de var.

    İsabetli bir karar, Stuttgart’ın atına dizel motor yakışmıyordu hiç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O kadar para verilen arabada motor sesi müzik kadar güzel olmalı.Dizel bencede saçma
  • Aslında hiç bulaşmayacaklardı ama dönemin modası buydu. Panamera, Cayenne ve Macan sayesinde satışlar zaten katlanacaktı ama bir de dizel işine girince satışlar daha da arttı. Elektrikli araçlar bu gidişle hayatımıza daha erken girecek gibi. Dizel yavaş yavaş ölüyor. Pek çok Avrupa Başkenti'nde 10 yıl içinde dizel araç satışı yasaklanacak ve dizel araçların şehre girişi yasaklanacak. İçten yanmalı motorların sonu geldi.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.