Şimdi Ara

Polo 1.6 Classic detaylı inceleme

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
142
Cevap
6
Favori
46.910
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    5456 Mesaj
    Yaklaşık 1 yıldır bu aracı takipteydim ve forumda bu araçla ilgili tam detay bulacağımız bir başlık yoktu. O yüzden bu başlık altında genel ve detaylı bir incelemede bulunacağım.





    1- TEKNİK BİLGİLER





    Araç 100 beygir ve 75 beygir olmak üzere 2 'ye , makyaj olarak da dürbün göğüs ve klasik göğüs olmak üzere de 2 ye ayrılır.

    Donanımlar yıl, paket ve ekletmeye göre 1.6 classic, 1.6 classic comfortline, 1.6 classic highline dır , bunlarda :

    * ABS, Tek airbag, çift airbag, abs, çelik jant, sunroof olmak üzere farklılık gösterir.



    Can alıcı nokta ise motor kodu yani beygir gücüdür. Ruhsattaki motor numarasının ilk üç hanesi AKL ve AFT ile başlayanlar 100 beygirlik, AEE , AEL ve ALM yazanları ise 75 beygirlik olanlarıdır.burada 100 beygirlik olanları inceleyeceğim :





    *AFT ve AKL motorlar aslında silidir piston motor bloğu vs aynı motordur hatta AFT motor teknik olarak 100 beygir görünmesine rağmen aslında DYNO da 102 hp çıkar buda zaten AKL motorun verileridir.

    *AKL (SR) motor AFT motorun yeni versiyonudur diyebiliriz . Bunlar :

    -Ateşleme sisteminden eski tip distrübütör kullanılmayıp AKL de yeni tip 4 bobin çıkışlı ateşleme kullanılmıştır,

    -Emme manifoltu plastik olarak değiştirilmiştir eski versiyonda Aliminyum dökümdür.

    -AKL Motorun şanzuman oranlarıda değişiktir biraz daha oranlar iyileştirilmiştir



    AKL VE AFT motorların kullanıldığı VAG grubu araçlar şöyledir :

    AFT = 95-2000 Golf, 95-96 Passat, 95-99 polo, 96-97 ventoda

    AKL = 98-2005 bora, 97-2004 golf , 99-2001 polo ( ayrıca diğer vag grupları için lütfen google araması yapınız. ör: Seat engine codes )







    2- YAKIT TÜKETİMİ ve YEDEK PARÇA



    Araç LPG ile şehir içinde ortalama 100 km/10 litre yakıyor. Şehir dışında ise 8 litre civarlarında. Gayet az yakan bir araçtır. Yedek parçası da ortalama avrupa araçları ile aynıdır. Çok nadir bulunması zor olan parça vardır ( benzin hortumu, motor kapağı civata lastigi vs. ) ama genel anlamda yedek parçası bol ve normaldir. Kaporta aksamı da bolca bulunabilir.



    3- KRONİK ARIZALARI



    (Bu aracı almaya karar verdiyseniz elinize bir kağıt alıp yazın ve aşağıdaki listeyi tek tek araçta kontrol edin- )

    Not: Bu yazdıklarım illa ki vardır değil, dikkat edilmesi gereken şeylerdir.



    -Aracın beyaz rengi hariç tüm renklerinde solmaya denk geldim.

    -kapı ve bagaj kiliti arızası fazla görülüyor. Cam krikolarından da şikayetçi olanına denk geldim.

    - geri vites müşürü çoğunda arıza verir.

    - direksiyon serttir . Ve direksiyonu sonuna kadar kırın, keçeden ses geliyorsa kronik sorun vardır demektir. Ve direksiyon serttir.

    - Debriyaj yukarda kavrayabilir. Hepsinde değil ama bazıların kronik sorunudur. O yüzden orjinal baskı balata kullanmaya özen gösterin.

    - Boğaz kelebeği, hava akış metre arızası. Kronik stop etme sorunu vardır. Temizlenince düzelir. Eğer sorun hala devam ediyorsa hararet müşürünü kontrol edin.

    - radyotor su deposunu araç dinlendikten sonra kontrol edin, bazen kanallardan suyu geç toparlayabiliyor.

    - şofor ve yolcu koltuğu kenarı gördüğüm tüm pololarda yırtıktır.

    - emniyet kemeri motoru geri sarmakta nazlanır.



    4- KONFOR ve DONANIMLAR





    Araç yaşına göre gayet konforlu bir araçtır. Kliması kranktan aldığı kuvvetle çok deli soğutur. Lada ısıtmada neyse polo da sogutmada odur . Uzun yolda yormaz, içeriye ses alma durumu ise klasik vag grubu araçları neyse polo da odur. Fena değildir yani. Bagajı çok geniştir. Simit ya da küçük tüp olmasına özen gösterin cunku arka koltuk tekli olarak ileriye yatmaktadır ve tüp engellemektedir. Küçük tüplü ve tüpün sağa yanaşık olmasına özen gösterin. Benimki büyük tüp.

    Araç çok kuvvetli bir araçtır. Yokuş çıkarken gücü hissedeceksiniz. Gaz pedalı motor elektronik bağlı değildir, gaz halat ile bağlıdır. Bu da motorun size ani tepkilere karşılık vermesini sağlar. Araçta bolca boş düğme yeri vardır , lpg tuşu bende klimanın altındaki butonlardadır.





























    Eksiğim ya da yanlışım varsa düzeltin lütfen. Teşekkürler



    |
    |
    _____________________________




  • Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.
    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.
    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.
    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.

    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;

  • Çok hoş olmuş hocam, fotoğraflar biraz daha fazla olabilir, elinize sağlık :)
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    470 Mesaj
    Bu konu efsane olur, yerimizi alalim



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    8689 Mesaj
    İnceleme icin tesekkurler.



    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.



    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 7 Mayıs 2014; 19:19:38 >
    _____________________________
  • Binbaşı
    1557 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: jvcjvc

    İnceleme icin tesekkurler.



    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.



    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs
    Ben Genel Bir Soru Sorayım Belki Yeni Poloları Takip Ediyorsunuz , 2011-2012 Model 1.6TDI Pololarda ESP Var mı ?
    _____________________________
    Bilgi Sahibi Olmadan Fikir Sahibi Olmayalım.
  • Yarbay
    5013 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TEKLER



    Ben Genel Bir Soru Sorayım Belki Yeni Poloları Takip Ediyorsunuz , 2011-2012 Model 1.6TDI Pololarda ESP Var mı ?



    Opsiyonel satılıyor ESP ilk sahibi eklettiyse vardır ekletmediyse yoktur ama standart değil.
    _____________________________
  • Binbaşı
    1557 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7



    quote:

    Orijinalden alıntı: TEKLER



    Ben Genel Bir Soru Sorayım Belki Yeni Poloları Takip Ediyorsunuz , 2011-2012 Model 1.6TDI Pololarda ESP Var mı ?



    Opsiyonel satılıyor ESP ilk sahibi eklettiyse vardır ekletmediyse yoktur ama standart değil.



    Teşekkür Ettim Hocam.
    |
    |
    _____________________________
    Bilgi Sahibi Olmadan Fikir Sahibi Olmayalım.
  • Yarbay
    2455 Mesaj
    Bu araç bende var gayet memnunum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    735 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: -)KraL(-

    Bu araç bende var gayet memnunum
    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.

    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.

    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.

    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.



    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;



    _____________________________
    hevesinizi baltalayan balta.




  • Yarbay
    5456 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş



    İnceleme icin tesekkurler.



    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.



    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs



    dökülüyor mu ? olur mu hiç öyle şey hocam. Bunlar en ince ayrıntıları ve dikkat edilmesi gereken şeyler. Detaylı incelemede bulundum. Araçtan acayip memnunum.

    8 valf olması kullanım amacıma o kadar uygun ki ! Yakıtı kokluyor. Ayrıca performanslı. Bu bahsettiğim sorunları gözlemlemem için 10'larca polo classic test ettim ve bu sonuçlara ulaştım. Polo'nun her türlüsünü denedim, sonunda bunu aldım. Ve fiyat- performans - ergonomik açıdan her türlü beni tatmin eden bir araç oldu. Son 1 yılda 5 tane felan araç değiştirmişimdir, ama her araç değiştirdiğimde polo classic hep aklımdaydı . sonunda 14.500 gibi bir rakama aldım.
    _____________________________




  • Yarbay
    5456 Mesaj

    kesinlikle fabia. ancak piyasada temiz fabia yok. Ayrıca sedanı çok iğrenç. Hb lerine de yanaşılmıyor. 2001 modeline bile 17-18 dıyenlerı gordum. bence gereksız pahalı. Ayrıca fabia gayet fazla ikinci ele sahip.
    |
    |
    baltalı_ilah kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    3819 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah



    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.

    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.

    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.

    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.



    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;







    Fabia iyidir her zaman



    Şu kemerin geri sarmama muhabbeti bizde de var



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    2003 Skoda Fabia Combi Elegance 1.4



    SAMSUNG GALAXY S III
    Fabiadan Sonra Ford Courier 1.6 Titanium




  • Yüzbaşı
    735 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah



    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.

    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.

    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.

    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.



    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;







    Fabia iyidir her zaman



    Şu kemerin geri sarmama muhabbeti bizde de var

    Alıntıları Göster
    Kemeriniz geri sarmıyorsa servislerde bir sprey uygulanır, mekanizmada problem yoksa ilk günkü gibi olur.
    |
    |
    _____________________________
    hevesinizi baltalayan balta.




  • Yüzbaşı
    735 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson



    quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş



    İnceleme icin tesekkurler.



    Genel olarak sorunlu ve kalitesiz bir araba hissi uyandirdi bende. Eger saydiginiz sorunlar genelde de varsa, ve genelinde de duzgun kullanilmasina ragmen ici o hale geliyor ise simdi japon araclarinin kiymetini anliyorum. Araba tam anlamiyla dokuluyor.



    Bir de yaziniza sonuc kismi koyarsaniz daha iyi olur sonuc olarak memnun musunuz tavsiye eder misiniz vs



    dökülüyor mu ? olur mu hiç öyle şey hocam. Bunlar en ince ayrıntıları ve dikkat edilmesi gereken şeyler. Detaylı incelemede bulundum. Araçtan acayip memnunum.

    8 valf olması kullanım amacıma o kadar uygun ki ! Yakıtı kokluyor. Ayrıca performanslı. Bu bahsettiğim sorunları gözlemlemem için 10'larca polo classic test ettim ve bu sonuçlara ulaştım. Polo'nun her türlüsünü denedim, sonunda bunu aldım. Ve fiyat- performans - ergonomik açıdan her türlü beni tatmin eden bir araç oldu. Son 1 yılda 5 tane felan araç değiştirmişimdir, ama her araç değiştirdiğimde polo classic hep aklımdaydı . sonunda 14.500 gibi bir rakama aldım.



    Eski alman malları dökülüyor gibi görünüp tank gibi sağlam olan ender ürünlerdendir.

    Kullanan bilir
    |
    |
    _____________________________
    hevesinizi baltalayan balta.




  • Yarbay
    14049 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah



    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.

    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.

    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.

    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.



    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;







    Polo'nun da kokpiti fena değildir. Dürbün göğüs çok güzeldir. GTI'larda kullanılan göğüsle ufak farklar haricinde aynıdır.









    Ayrıca Polo'nun soğutma performansını Volvo'da bulamıyorum. Volvo da çok güzel soğutuyor ama Polo üşütüyor.

    Kronik arızaların bir kısmı 6N2 lerde de vardı.

    Emniyet kemeri nazlı sarıyordu, koltuk kenarı yırtıktı, boğaz kelebeği kirleniyordu falan.

    Ama çokta kötü bir araba değildir Polo. Bulabilirseniz dürbün göğüs alın.



    Bu arada GTI'ya hastayı.

    https://store.donanimhaber.com/4c/c7/0c/4cc70c45db054c1cf88d26f82098ea7b.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 7 Mayıs 2014; 20:33:25 >
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4

    2000 Volvo S40 2.0

    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL




  • Yarbay
    5456 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: TEKLER



    Ben Genel Bir Soru Sorayım Belki Yeni Poloları Takip Ediyorsunuz , 2011-2012 Model 1.6TDI Pololarda ESP Var mı ?



    daha önce konu açmıştım.http://forum.donanimhaber.com/m_85469792/tm.htm



    direksiyondan gelen elektronik sesten dolayı. o gün bugun begenmem o yenı poloyu :)
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    5456 Mesaj

    Beynime vuruyor soğuğu. Dijital de değil.



    Bu gti den var mı tr de ?
    |
    |
    goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    14049 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson



    Beynime vuruyor soğuğu. Dijital de değil.



    Bu gti den var mı tr de ?



    Bildiğim kadarıyla tek tük var.

    Geçenlerde malum sitede görmüştüm bir tane.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4

    2000 Volvo S40 2.0

    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Yarbay
    5456 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil



    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson



    Beynime vuruyor soğuğu. Dijital de değil.



    Bu gti den var mı tr de ?



    Bildiğim kadarıyla tek tük var.

    Geçenlerde malum sitede görmüştüm bir tane.





    malum sıteye baktım da senın fotondakı goguslusunden yok. bu arada ustam eksıgım yanlısım varsa duzelt lutfen
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    735 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil



    quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah



    Ben bu fiyat aralığında skoda fabia'yı lider görüyorum. Özellikle içi de daha modern. Motor gamı da daha modern.

    1.2 htp ekonomi için ideal, 1.4 101 hp ise yeterince performanslı. Her açıdan o yıllara göre Polo'nun önünde bir araç.

    Ayrıca bir sonraki kasa Polo'nun şasesini kullanıyor.

    Ancak ikinci eli olmadığından dolayı fiyatları düşük seyrediyor. Bu da kullanıcı için avantaj.



    Taş devrinden kalma kokpite sahip bir polo mu yoksa bu mu sizce;







    Polo'nun da kokpiti fena değildir. Dürbün göğüs çok güzeldir. GTI'larda kullanılan göğüsle ufak farklar haricinde aynıdır.









    Ayrıca Polo'nun soğutma performansını Volvo'da bulamıyorum. Volvo da çok güzel soğutuyor ama Polo üşütüyor.

    Kronik arızaların bir kısmı 6N2 lerde de vardı.

    Emniyet kemeri nazlı sarıyordu, koltuk kenarı yırtıktı, boğaz kelebeği kirleniyordu falan.

    Ama çokta kötü bir araba değildir Polo. Bulabilirseniz dürbün göğüs alın.



    Bu arada GTI'ya hastayı.

    http://photo.netcarshow.com/Volkswagen-Polo_GTI_1999_photo_0d.jpg



    Dürbün göğüs denilen meret gerçekten iyiymiş. Bizim millette nerden çıkarır bu tabirleri bilmem



    Ama kokpit eskisine göre çağ atlamış gerçekten...
    _____________________________
    hevesinizi baltalayan balta.




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Bey Azura
Mobilya Takımları
192.168.1.1
emek server
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,484
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.