Şimdi Ara

Paspas tavsiye 3D ile 4D paspas farki ne.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
54.271
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba passat b8 aracima paspas alacağım. Llocker 3d yazıyor, s dizayn da 4d var. S dizayn 4d ye kauçuk 3d olani pvc demiş. Sizce llocker 3d ile s dizayn farkı nedir ? Orjinal alin diyen olabilir bagaj havuzunu orjinal almadigima sukrettim bagajhavuzu.com dan aldim kesinlikle orjinal almayin cunku kalite farki.beni çok şaşırttı orjinal merdiven.altı gibiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 3D, 4D, 4.5D ve 5D Paspasın farkı nedir?

    Dört üretim tipi arasındaki farka geçmeden önce hammaddeler hakkında kısaca bilgilendirme yapmak gerekmektedir. Paspaslar genellikle PVC, Geleneksel Kauçuk ve Termo Kauçuk diyede ifade edilen yeni nesil kauçuk TPE malzemeden uretilir. 

    PVC dayanıklı bir malzeme olmasına rağmen üretim ve kullanım sırasında insan ve çevre sağlığına zararlı olduğu ve yoğun koku yaptığı için Avrupa Ülkelerinde kullanılmamaktadır. Isı değişikliklerinde şekli bozulur, sertleşir. Bu hammadde türü uygun maliyeti nedeniyle çoğunlukla universal paspaslarda kullanılır.

    Geleneksel kauçuk ise hurda yada kalsit dolgusu ( bir nevi taş dileyebiliriz) katılmadığı takdirde çok sağlam bir malzemedir. Fakat çok pahalı olduğu için araç üreticilerinin orjinal paspasları bile katışıksız saf kauçuk değildir. Yan sanayi olanlarda ise maliyeti düşürmek için kalsit oranı çok yoğun yapılmaktadır. Kalsit karıştırılması malzemenin homojenliğinin bozulmasına ve malzemede boşluklar oluşmasına neden olmaktadır. Ayrıca araç üreticileri için diğer bir sorunsa kalsitin paspası ağırlaştırmasıdır. Fakat malesef yan sanayide bolca kalsit konarak kalitesi zaafa uğratılan paspasın ağırlaşması olumlu bir özellik gibi pazarlanmaktadır.

    Geleneksel Kaucuğun yüksek maliyeti nedeniyle katışıksız üretilememesi ve böylelikle homejenliğin zaafa uğraması özellikle şöför tarafında ayak topuğu temasıyla kısa sürelerde aşınma ve yırtılmalara neden olur. Bu durumun araç üreticilerinin marka prestijine olumsuz etki etmesi ve TPE gibi yeni nesil daha hafif fakat daha sağlam daha hijyenik hammaddelerin ortaya çıkmış olması geleneksel kauçuğun günümüzde araç üreticilerince kullanımının terk edilmesine neden olmuştur.

    Yeni nesil kauçuk diye tabir edilen TPE ( termo kauçuk ) ise medikal, mutfak eşyaları ürünleri gibi insan ve çevre sağlığının büyük önem arz ettiği sektörlerde kullanılan hijyenik ve ekolojik bir hammaddedir. Örnek vermek gerekirse diş fırçası saplarinda dahi TPE kullanılmaktadır. Koku yapmaz. Şekil hafıza skalası çok geniş olduğu için yüksek ve düşük sıcaklıklarda şekli bozulmaz, pörsümez, sertleşmez. Daha hafif fakat daha dayanıklı bir maddedir. Avrupa Ülkelerinde kullanılan güncel hammadde türüdür. Herhangibir VW bayiine gidip Almanya merkez tarafından gönderilen raftaki orjinal paspasın arkasına baktığınızda TPE malzemeden imal edildiğini görürsünüz.

    Hammaddeler hakkında genel bir fikir sahibi olduktan sonra 3D, 4D, 4.5D ve 5D paspasların farkı nedir sorusuna geçebilirz.

    3D paspaslar yeni nesil kauçuk olan TPE malzemeden üretilir fakat termo-form (vakum) üretim tekniği ile üretildiğinden malzeme moleküler düzeyde gerilir ve zayıflar.

    3D paspaslar tek taraflı kalıp ile sekillendirildiğinden tabanına kaydırmaz çivi yapılamaz.

    Ortalama ürün ağırlığı 3-4 kg'dır.

    3D paspaslar TPE' den üretiliyor olmasına rağmen vakum makinası üretimi olması nedeniyle yurtiçi ve yurtdışında ki tüm ürünlerde yüzeyde parlak lastik havası vardır.
    Vakum üretim tekniği teknolojisi malesef yüzey deseninde istenilen  görüntü kalitesini sağlamaktan uzaktır.

    4D ler ise geleneksel kauçuktan pres makinalarında üretilir.

    Çift taraflı kalıp kullanılması nedeniyle tabanda kaydırmaz çivi deseni konulabilir. Bu özelliği nedeniyle 4D olarak sınıflandırılmaktadır.

    Teknolojisi itibariyle ürün basıldıktan sonra çapak verdiğinden fazlalıkların kesilmesi ya elle yada aparatlar yardımı ile yapılır. Buda standart kalite ve defosuz ürün ortaya çıkarmada sorun demektir.

    Ortalama ağırlığı 6-8 kg'dır. Fakat bilinenin aksine ağır olan daha kaliteli yada pahalı olur algısı yanlıştır. Kalsit ( bir nevi taş ) katılarakta malzeme ağırlaştırılabilir. Geleneksel kaucuktan üretilen orjinal paspaslarda bile kalsit karışımı nedeniyle  topuk aşınması sorunu yaşanmıştır. Kaliteli malzeme hafif fakat sürtünme ve baskıya karşı daha mukavemetli olandır. Bu zaaflar nedeni ile araç üreticileri geleneksel kauçuk yerine artık "plastik enjeksiyon makinasında" üretilmiş TPE malzemeyi paspaslarinda kullanmaktadır.

    Araca uyum noktasında ise piyasadaki birçok 3D ve 4D üründe aracın zemininden 3D Lazer Ölçü Alma Cihazı ile ölçü alıp kalıplama yapmak yerine başka bir üründen kopyalanarak kalıp yapıldığından havuz oluşturan kenar bariyerleri dik açılı yapılamamaktadır. Bariyer eğiminin (radus) dik yapmak yerine yatık yapılmasının nedeni üreticinin aldığı ölçüye tam güvenememesidir. Şayet paspas ölçüsü küçük gelirse eğimli kenar bariyeri yana salınım yaparak açık kalan boşluğu kapatır. Şayet büyük gelirse zemin duvarına yapışarak dik durması sağlanmış olur.

    Yine 3D ve 4D lerde firmalar rekabet durumlarinda üretim teknolijilerinin imkan vermesi nedeniyle ürünlerini inceltebilmekte, hurda yada kalsit karıştırabilmektedir.

    Sahler 4.5D paspaslar ise otomotiv üreticilerinin tercih ettiği yeni nesil kauçuk olan TPE malzemeden yine otomotiv üreticilerinin tercih ettiği plastik enjeksiyon üretim tekniği ile üretilmektedir.

    3D ve 4D lerde aliminyum ve ahşap kalıplar kullanılırken Sahler 4.5D paspasta çelik kalıplar kullanılır.

    Sahler 4.5D paspasta kullanılan yüksek enjeksiyon üretim sisteminde hammadde çelik enjeksiyon kalıplarında preslenerek moleküler bazda sıkışır böylece ürün kuvvetlenmiş olur.

    Sahler 4.5D paspaslar üretim tekniği olarak 3D ve 4D lerden; hammadde olarakta 4D lerden farklıdır.

    Sahler 4.5D paspasın TPE hammadde yoğunluğu piyasadaki 3D ürunlerden farklı olarak orjinal paspas değerlerindedir.

    Sahler 4.5D paspasın kalıp ölçüsü 3D Lazer Cihazı ile milim hassasiyeti ile alınıp özel yazılım programları kullanılarak işlendiğinden kenar bariyerleri diğerleri gibi yatık değil, diktir. Dik olması demek ölçüde bir hata varsa ya paspas zemine sığmayacak yada zemin duvarıyla paspas arasinda boşluk kalacak demektir. Yani kenar bariyer açısının dik olup olmadığına bakarak paspas ölçüsünün sıhhatı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

    Araç içinde hareket edip kıvrılan -ön yada arka olsun- paspaslar seyehat konforunu bozma, zemini kirden koruyamama yanında çirkin bir görüntüde oluşturur. Sahler 4.5D paspaslar çift kalıp sistemiyle üretildiğinden kaydırmaz çivili alt tabana sahiptir.
     
    Sahler 4.5D paspas arkada oturanların da konforlu bir seyehat yapabilmesi için dünyada ilk ve tek olarak kaydırmaz şaft üstü sistemine sahiptir. Şaft üstü parçası arka paspaslara monte edilebilir ve yıkama zamanı sökülebilir.

    Sahler 4.5D paspaslarda diğerlerinden farklı olarak maksimum güvenlik ve konforlu sürüş için şöför yada yolcu tarafında klips olmayan araçlara portatif vidalanabilir klips sistemi hediye edilmektedir.

    Sahler 4.5D paspaslarda topuk değen alan diğer alanlara göre %30 daha kalın tasarlanmıştır. Topuk deseni diger ürünlerde olduğü gibi sadece dekoratif maksatlı değildir. TPE gibi mukavemetli bir hammadde plastik enjeksiyon makinasında üretilmiş olmasına rağmen bu alanda daha fazla malzeme harcanmasıyla taleplerin ötesinde uzun ömürlü bir ürün elde edilmiştir.

    Sahler 4.5D paspaslarda havuz alanı açılırken pedal altına doğru uzanan desen kesintiye uğramaz. Hem havuz oluşturulmuş hem de orijinal paspaslar gibi kesintisiz desen görüntüsü sağlanmıştır.

    Sahler 4.5D paspasların hem ön hem arka yüzeyleri ekstra zaman ve para harcanarak kumlama işleminden geçirilmiş böylece avrupa araçların salonlarinda uygulanan mat şıklığı tüketiciye sunularak trent bir ürün ortaya çıkarılmıştır. Otomotiv üreticileri sadece görsellik için değil ayrıca sürüş güvenliği için parlak ve göz alıcı olmayan meteryalleri tercih etmektedir.

    Sahler 4.5D Paspaslar 3-4kg civarı ağırlığıyla toplam araç ağırlığını dikkate alan otomotiv üreticilerinin her parçada daha hafif fakat daha sağlam ürünlere yönelme politikasına uygundur.

    Sahler 4.5D paspasların altinda hangi ay ve yılda üretildiği bilgisi kalıba işlenerek hem tüketici bilgilendirilmiş olmakta hem de kalite kontrol adına hammadde takibi sağlanmış olmaktadır.

    Sahler 4.5D paspasların altında hangi parçanın nereye ait olduğu kullanım kolaylığı ve müşteri memnuniyeti için resmedilmiştir.


    Sahler 4.5D paspaslarda üretim insan insiyatifine değilde makine ayarlarına ve kalıp derinliğine  bağlı olduğu için  birinci ve bir milyonuncu ürünün et kalınlığı ve yüzey desen görünümü aynıdır, çapak yapmaz, ayarlar hassas olduğundan hammaddeye ikinci sınıf bir meteryal yada kalsit katma imkanı yoktur.

    Sahler 4.5D paspas yüksek üretim teknolojisi, birinci sınıf hammaddesi ve formülasyonu , hassas ölçü alım cihazı ile araca birebir uyumu, dik açılı kenar bariyerleri, innovasyon kültürü, kullanıcı odaklı hassasiyeti ve makul fiyatları ile sadece Türkiye de değil  dünyada en iyi olmayı fazlasıyla  hak eden ultra plus+ bir üründur.

    5D Paspaslara gelince bu ürünler aracın içini bir küvet gibi örter. Hindistan ve daha sonraları Çin'de üretilmektedir. Havaleli bir üründür. Genelde vinil tarzı deri görünümlü malzeme ile kaplanmıştır. 5D paspasın kauçuk ve TPE gibi bir malzemeden yapılma şansı yoktur zira o bariyer yüksekliklerinde hiç bir malzeme fit durmaz ve kalamaz.  Vinil malzeme ayak temasıyle zamanla deforme olup dökülmeler yaşanabilir. Çoğu kullanıcı için bir hevesle alınan bu ürünler bir müddet sonra Hindistan abartı ve avangardlığı nedeniyle nereye kaldırılacağı düşünülen bir sorun halini almaktadır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    3D ve 4D Oto Paspasları: Farklar ve En İyi Markalar

    Otomobiliniz için doğru paspası seçmek, iç mekanın temizliğini ve stilini korumak için önemlidir. 3D ve 4D oto paspasları, geleneksel paspaslara göre üstün özellikler sunan son teknoloji paspas türleridir.

    3D Paspaslar

    3D paspaslar, aracınızın tabanına mükemmel uyum sağlayan özel olarak kalıplanmış paspaslardır. Yükseltilmiş kenarları sayesinde dökülmeleri ve kirleri hapsederler ve temizlemesi kolaydır. 3D oto paspasları, daha fazla koruma sağladıkları için özellikle SUV'lar ve kamyonetler için idealdir.

    4D Paspaslar

    4D paspaslar, 3D paspasların tüm avantajlarına ek olarak, ek bir koruma katmanı sunar. Bu paspasların alt tarafı, tabana tutunmayı iyileştiren ve kaymayı önleyen çıkıntılara sahiptir. Ayrıca, 4D paspaslar genellikle daha dayanıklı malzemelerden yapılır ve aşınma ve yıpranmaya karşı daha dirençlidir.

    3D ve 4D Paspasların Karşılaştırması

    • Uygunluk: Hem 3D hem de 4D paspaslar, aracınızın tabanına özel olarak uyacak şekilde tasarlanmıştır.
    • Koruma: 4D paspaslar, çıkıntılı altlıkları sayesinde 3D paspaslardan daha fazla koruma sağlar.
    • Temizlik: Her iki paspas türü de kolayca çıkarılabilir ve temizlenebilir.
    • Dayanıklılık: 4D paspaslar genellikle daha dayanıklı malzemelerden yapılır.
    • Fiyat: 4D paspaslar genellikle 3D paspaslardan daha pahalıdır.

    En İyi Oto Paspas Markaları

    {en iyi oto paspas markası}, kaliteli ve dayanıklı oto paspasları sunan önde gelen bir markadır. {en iyi araba paspası hangisi} sorusunun cevabı, aracınızın modeline ve ihtiyaçlarınıza bağlıdır. {3d paspas nedir} ve {en iyi havuzlu paspas markası} konularında daha fazla bilgi için özel makalelerimizi ziyaret edebilirsiniz.

    Sonuç

    Hem 3D hem de 4D oto paspasları, aracınızı dökülmelere ve kirlenmelere karşı korumak için mükemmel seçeneklerdir. 3D paspaslar uygun fiyatlı ve güvenilir bir seçenekken, 4D paspaslar üstün koruma ve dayanıklılık sunar. En iyi seçimi yapmak için aracınızın ihtiyaçlarını değerlendirmeniz ve {oto paspas marka tavsiye} seçeneklerini araştırmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 4d nedir yahu bunlar hiper uzaya çıkmış galiba. Arasında fark yok satış taktiği. Bunların hepsi havuzlu yağmuru çamuru tutuyor işte. Önemli olan kauçuk kalitesi bazıları leş gibi kokuyor onu almayın yeter.
    _____________________________
  • kullandığım symbolde ve b8 passatımda l.locker 3d paspas kullanıyorum kesinlikle tavsiye ederim birebir uyumlu ve kenarları yüksek.
    _____________________________
  • 4d nedir acaba,afilli isimler koyup uzerinede bi güzel fiyat ekliyolar galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bende de B8 var

    Geçen sene almıştım havuzlu paspas



    4D diye bişey yok. Satıcı altını çivili olmasını filan söylüyor lakin boş iş o.

    Aldığım yeri bulabilirsem link atarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Ülkümüz Göklerde Dalgalanan Al Sancak, Bizler ALLAH Huzurunda Eğiliriz Ancak !!!

  • 5D 10D sinema gibi hiçbir şey ifade etmiyor. İkisi de aynı mokun laciverti. Hangisi ucuzsa onu alın gitsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Nissan Qashqai 1.5 dCi DCT Sky Pack

    Dacia Duster 1.0 ECO-G Comfort
  • araca özel 3d paspaslar gerçekten çok iyi oluyor. Kenarları yüksek olduğu için kışın taban halısı hiç kirlenmiyor. 2 aydır aracın taban halısını temizlemedim Ankara'da düşünün.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aynı işte hepsi önemli olan malzemenin kalitesi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2009 Honda CR-V 2.0
    Ω
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    kullandığım symbolde ve b8 passatımda l.locker 3d paspas kullanıyorum kesinlikle tavsiye ederim birebir uyumlu ve kenarları yüksek.

    Aynindan aldim gecen ay. Yalniz biraz ince geldi bana. Dayanma durumu nasıl? Uzun omurlu durmaz gibi geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    - Söylesene, hepsini öldürmen şart mıydı? Ben sana sadece korkut demiştim.
    + Insanlar ölürken çok korkuyorlar.
  • Pi kullanıcısına yanıt
    1 senedir symbolde kullanıyorum. Arka tarafın fazla kayması dışında bir problemim Yok. İnip binerken fazla kayıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bimde 39 liraya satılqn 3D paspas takım iyiymiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tüm insanlığa selam olsun !
  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Himm iyi o zaman. Kayma icin 1liracilardaki kaydirmaz zimbirtilarindan aldim. Fena olmadi. Ama cirt yapistirayim diyorum. Caki gibi tutar oyle olursa

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Valla ben 3d falan değil normal 4 tane kauçuk aldım güzel kokulu 50 TL ye 1 senedir kullanıyorum. Bu 3d 4d nedir hiç anlamam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 4D tabir edilen paspaslardan aldım. 5 aydır kullanıyorum. 3d den oldukça ağır, ayrıca bendekilerde hiç koku yok. Kırılma ve çatlama olmadı, kaliteli duruyor. Arada çok fark var mı ben de tam bilemedim.
    _____________________________
  • 5D çıkacak, demedi demeyin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    -Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve Meşru olmak kaydıyla her fikre SAYGI duyarız.
    -Fikirler ,Şiddetle ,top ve tüfekle öldürülemez.

    M. K. ATATÜRK
  • Yakinda VR paspas cikar gözümüze takariz ARABADA PASPAS VARMIS GIBI HİSSEDERİZ.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 4d kokulu paspastır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Hocam internet sitesinden mi alacaksınız ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Verdim bitane 4d paspas s dizayn mi ne. Insallah koku yapmaz. Llocker 3d aklimda kaldi bakalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Plastik kokmasin yeter hepsi ayni

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Amd 6350 4.6 ghz, Asus GTX 650 ti Boost, Gskill Ripjaw 8gb 1600Mhz, xigmatec Red Scorpion, Asus M5A97 R2.0
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.