< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Okullu bir elektrikçi tahminen bir saat içinde bulur. Diğerleri malesef elektriği bilmedikerinden, devre takibi yapamıyorlar.
Voltaj düşme testiyle bulunur. Arabada birbirinden ayrı gruplanmış devreler vardır. Nasıl gruplandığı sigorta panelinin arkasında ve motordaki kablo demetlerinden az çok belli olur. Başka detayları da var... bazıları negatiften anahtarlama yapan devrelerdir, bazıları da pozitiften. Elektriği bilen usta bunun gibi detaylardan devreleri okur. Bir devrede aküden başlayıp, son noktaya kadar (örnek olarak akü, marş kontağı rölesi, ısı sensörü, hararet göstergesi gibi giden bir devrede toplam dört kontakt olacaktır) her temas noktasında voltajlar ölçülür. Her temas noktasından sonra voltaj biraz düşer, çok düştüğü noktadan önceki hatta kaçak vardır. Kablo teması, bozuk röle veya bozuk bir anahtar olabilir. Eğer radyodan şüpheleniliyorsa, radyonun sigortasnı bulun. O sigortaya giden hatları aküye ve radyoya doğru takip edin. Radyoya gelen voltajı ölçün, aküden yapılan ölçümle karşılaştırın. Küçük düşmeler normaldir, kontakt kayıplarıdır. Kaçak olduğunda bazen 6 V birden düşer. Bazen farklı hatları karıştırılar, yeni bir sensör için komşu devreden elektrik alır ama diğer devreden anahtarlama yapar, böylece sigorta kutunda ayrılmış akımlar sensörün çalışmasına göre bazen birleşir. Yerine, devresine göre sigorta da çalışmaz. Sonra gelsin düşük voltajlar, kaçaklar, yangınlar. Bir elektrikçi uzun kablolu bir voltmetrenin bir ucunu aküye, diğer ucunu da soketlerde elektriğin geleceği yerlere temas ettip devreleri kolayca keşfeder. Çoğu, malesef gerçek elektrikçi değil. Çekinmeyin bence, sorun... diplomasını, sertifikasını. Güvenliği ilgilendiriyor, çoğu yangın hatlara kasap gibi dalan, ne yaptığını bilmeyenler yüzünden çıkıyor. |
En pratik yolu akünün "-" kutbunu sökün. - kablo ile akü kutubu arasına seri park ampülü bağlayın. Eğer kaçak varsa ampül yanacaktır. Bir süre bekleyin, bazı sistemler geçikmeli devredışı kalıyor. Eğer ampül hala sönmediyse kesin kaçak vardır. Bundan sonra sigorta panelinden sırasıyla sigortaları sökün. Her söktüğünüz sigortadan sonra ampülü kontrol edin. Ampülün söndüğü sigortada kaçak vardır. O hatta bağlı diğer elemanları sırasıyla sökün hangisinde ampül sönüyorsa kaçak ondadır.
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 26 Şubat 2016; 13:34:52 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |