Şimdi Ara

Paspas tavsiye 3D ile 4D paspas farki ne. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (1 Mobil) - 6 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
1
Favori
53.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 3d ve 4d arasında çok bariz olmasada farklar mevcut en buyuk özellık 4d ler tam kauçuk 3d ler kauçuk karışımlıdır ve 4d lerin taban kısmında kayma yapmaması için ekstra tırnaklar mevcut fakat 3d de kayma şansı yok havuz kenarları tam oturma yaptıgı için aslında 3d lerdede kayma söz konusu olmuyor 3d ler daha ince yapıya sahip aslında locker dahada inceltmenın peşinde sürüş rahatlığı için ancak ürün dayanıklılığından hiç bir şekilde taviz vermiyor ben ikisinide satıyorum :D . İlla kauçuk takıntınız yoksa 3d yi tavsiye ederim.
  • Bende tiguan için paspas alacam şuan kararsız kaldım. 3D mi 4d mi.. kauçuk olup olmamasının ne artısı var pek bilmiyorum açıkcası birde kokmaması daha iyi tabikide. Hangisini tercih etmeliyim sizce ? Bu arada arada 30-40 tl fiyat farkı da var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Architect_24

    Bende tiguan için paspas alacam şuan kararsız kaldım. 3D mi 4d mi.. kauçuk olup olmamasının ne artısı var pek bilmiyorum açıkcası birde kokmaması daha iyi tabikide. Hangisini tercih etmeliyim sizce ? Bu arada arada 30-40 tl fiyat farkı da var

    4d öneririm.

    N11 de hafta sonu yüzde 11indirim oluyor satıcıda. 150kusure geliyor. Birde kupon falan varsa daha uyguna gelir.



    4d ler kauçuk, 3d ler karışım, bir müddet sonra sertleşip kaymaya başlıyor 3d olanlar. 4d nin alttarafi çivili kaymaz, kauçuk olduğundan kolay kolay sertleşmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fahrenhayt46 kullanıcısına yanıt
    www.hepsiburada.com
    S-Dizayn S-Dizayn VW TIGUAN 4D Havuzlu Paspas A+Kalite Fiyatı
    http://www.hepsiburada.com/vw-tiguan-4d-havuzlu-paspas-a-kalite-p-OTSDZ4DS82565?magaza=Hepsiburada


    hepsiburadadan alıyorum o zaman hocam. 136 liraya geliyor extra indirimle. Teşekkür ederim tavsiyeniz için
  • evet aynı marka kendime ve arkadaşlara aldım hepimiz memnun kaldık.
  • 3D, 4D, 4.5D ve 5D Paspasın farkı nedir?

    Dört üretim tipi arasındaki farka geçmeden önce hammaddeler hakkında kısaca bilgilendirme yapmak gerekmektedir. Paspaslar genellikle PVC, Geleneksel Kauçuk ve Termo Kauçuk diyede ifade edilen yeni nesil kauçuk TPE malzemeden uretilir. 

    PVC dayanıklı bir malzeme olmasına rağmen üretim ve kullanım sırasında insan ve çevre sağlığına zararlı olduğu ve yoğun koku yaptığı için Avrupa Ülkelerinde kullanılmamaktadır. Isı değişikliklerinde şekli bozulur, sertleşir. Bu hammadde türü uygun maliyeti nedeniyle çoğunlukla universal paspaslarda kullanılır.

    Geleneksel kauçuk ise hurda yada kalsit dolgusu ( bir nevi taş dileyebiliriz) katılmadığı takdirde çok sağlam bir malzemedir. Fakat çok pahalı olduğu için araç üreticilerinin orjinal paspasları bile katışıksız saf kauçuk değildir. Yan sanayi olanlarda ise maliyeti düşürmek için kalsit oranı çok yoğun yapılmaktadır. Kalsit karıştırılması malzemenin homojenliğinin bozulmasına ve malzemede boşluklar oluşmasına neden olmaktadır. Ayrıca araç üreticileri için diğer bir sorunsa kalsitin paspası ağırlaştırmasıdır. Fakat malesef yan sanayide bolca kalsit konarak kalitesi zaafa uğratılan paspasın ağırlaşması olumlu bir özellik gibi pazarlanmaktadır.

    Geleneksel Kaucuğun yüksek maliyeti nedeniyle katışıksız üretilememesi ve böylelikle homejenliğin zaafa uğraması özellikle şöför tarafında ayak topuğu temasıyla kısa sürelerde aşınma ve yırtılmalara neden olur. Bu durumun araç üreticilerinin marka prestijine olumsuz etki etmesi ve TPE gibi yeni nesil daha hafif fakat daha sağlam daha hijyenik hammaddelerin ortaya çıkmış olması geleneksel kauçuğun günümüzde araç üreticilerince kullanımının terk edilmesine neden olmuştur.

    Yeni nesil kauçuk diye tabir edilen TPE ( termo kauçuk ) ise medikal, mutfak eşyaları ürünleri gibi insan ve çevre sağlığının büyük önem arz ettiği sektörlerde kullanılan hijyenik ve ekolojik bir hammaddedir. Örnek vermek gerekirse diş fırçası saplarinda dahi TPE kullanılmaktadır. Koku yapmaz. Şekil hafıza skalası çok geniş olduğu için yüksek ve düşük sıcaklıklarda şekli bozulmaz, pörsümez, sertleşmez. Daha hafif fakat daha dayanıklı bir maddedir. Avrupa Ülkelerinde kullanılan güncel hammadde türüdür. Herhangibir VW bayiine gidip Almanya merkez tarafından gönderilen raftaki orjinal paspasın arkasına baktığınızda TPE malzemeden imal edildiğini görürsünüz.

    Hammaddeler hakkında genel bir fikir sahibi olduktan sonra 3D, 4D, 4.5D ve 5D paspasların farkı nedir sorusuna geçebilirz.

    3D paspaslar yeni nesil kauçuk olan TPE malzemeden üretilir fakat termo-form (vakum) üretim tekniği ile üretildiğinden malzeme moleküler düzeyde gerilir ve zayıflar.

    3D paspaslar tek taraflı kalıp ile sekillendirildiğinden tabanına kaydırmaz çivi yapılamaz.

    Ortalama ürün ağırlığı 3-4 kg'dır.

    3D paspaslar TPE' den üretiliyor olmasına rağmen vakum makinası üretimi olması nedeniyle yurtiçi ve yurtdışında ki tüm ürünlerde yüzeyde parlak lastik havası vardır.
    Vakum üretim tekniği teknolojisi malesef yüzey deseninde istenilen  görüntü kalitesini sağlamaktan uzaktır.

    4D ler ise geleneksel kauçuktan pres makinalarında üretilir.

    Çift taraflı kalıp kullanılması nedeniyle tabanda kaydırmaz çivi deseni konulabilir. Bu özelliği nedeniyle 4D olarak sınıflandırılmaktadır.

    Teknolojisi itibariyle ürün basıldıktan sonra çapak verdiğinden fazlalıkların kesilmesi ya elle yada aparatlar yardımı ile yapılır. Buda standart kalite ve defosuz ürün ortaya çıkarmada sorun demektir.

    Ortalama ağırlığı 6-8 kg'dır. Fakat bilinenin aksine ağır olan daha kaliteli yada pahalı olur algısı yanlıştır. Kalsit ( bir nevi taş ) katılarakta malzeme ağırlaştırılabilir. Geleneksel kaucuktan üretilen orjinal paspaslarda bile kalsit karışımı nedeniyle  topuk aşınması sorunu yaşanmıştır. Kaliteli malzeme hafif fakat sürtünme ve baskıya karşı daha mukavemetli olandır. Bu zaaflar nedeni ile araç üreticileri geleneksel kauçuk yerine artık "plastik enjeksiyon makinasında" üretilmiş TPE malzemeyi paspaslarinda kullanmaktadır.

    Araca uyum noktasında ise piyasadaki birçok 3D ve 4D üründe aracın zemininden 3D Lazer Ölçü Alma Cihazı ile ölçü alıp kalıplama yapmak yerine başka bir üründen kopyalanarak kalıp yapıldığından havuz oluşturan kenar bariyerleri dik açılı yapılamamaktadır. Bariyer eğiminin (radus) dik yapmak yerine yatık yapılmasının nedeni üreticinin aldığı ölçüye tam güvenememesidir. Şayet paspas ölçüsü küçük gelirse eğimli kenar bariyeri yana salınım yaparak açık kalan boşluğu kapatır. Şayet büyük gelirse zemin duvarına yapışarak dik durması sağlanmış olur.

    Yine 3D ve 4D lerde firmalar rekabet durumlarinda üretim teknolijilerinin imkan vermesi nedeniyle ürünlerini inceltebilmekte, hurda yada kalsit karıştırabilmektedir.

    Sahler 4.5D paspaslar ise otomotiv üreticilerinin tercih ettiği yeni nesil kauçuk olan TPE malzemeden yine otomotiv üreticilerinin tercih ettiği plastik enjeksiyon üretim tekniği ile üretilmektedir.

    3D ve 4D lerde aliminyum ve ahşap kalıplar kullanılırken Sahler 4.5D paspasta çelik kalıplar kullanılır.

    Sahler 4.5D paspasta kullanılan yüksek enjeksiyon üretim sisteminde hammadde çelik enjeksiyon kalıplarında preslenerek moleküler bazda sıkışır böylece ürün kuvvetlenmiş olur.

    Sahler 4.5D paspaslar üretim tekniği olarak 3D ve 4D lerden; hammadde olarakta 4D lerden farklıdır.

    Sahler 4.5D paspasın TPE hammadde yoğunluğu piyasadaki 3D ürunlerden farklı olarak orjinal paspas değerlerindedir.

    Sahler 4.5D paspasın kalıp ölçüsü 3D Lazer Cihazı ile milim hassasiyeti ile alınıp özel yazılım programları kullanılarak işlendiğinden kenar bariyerleri diğerleri gibi yatık değil, diktir. Dik olması demek ölçüde bir hata varsa ya paspas zemine sığmayacak yada zemin duvarıyla paspas arasinda boşluk kalacak demektir. Yani kenar bariyer açısının dik olup olmadığına bakarak paspas ölçüsünün sıhhatı hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

    Araç içinde hareket edip kıvrılan -ön yada arka olsun- paspaslar seyehat konforunu bozma, zemini kirden koruyamama yanında çirkin bir görüntüde oluşturur. Sahler 4.5D paspaslar çift kalıp sistemiyle üretildiğinden kaydırmaz çivili alt tabana sahiptir.
     
    Sahler 4.5D paspas arkada oturanların da konforlu bir seyehat yapabilmesi için dünyada ilk ve tek olarak kaydırmaz şaft üstü sistemine sahiptir. Şaft üstü parçası arka paspaslara monte edilebilir ve yıkama zamanı sökülebilir.

    Sahler 4.5D paspaslarda diğerlerinden farklı olarak maksimum güvenlik ve konforlu sürüş için şöför yada yolcu tarafında klips olmayan araçlara portatif vidalanabilir klips sistemi hediye edilmektedir.

    Sahler 4.5D paspaslarda topuk değen alan diğer alanlara göre %30 daha kalın tasarlanmıştır. Topuk deseni diger ürünlerde olduğü gibi sadece dekoratif maksatlı değildir. TPE gibi mukavemetli bir hammadde plastik enjeksiyon makinasında üretilmiş olmasına rağmen bu alanda daha fazla malzeme harcanmasıyla taleplerin ötesinde uzun ömürlü bir ürün elde edilmiştir.

    Sahler 4.5D paspaslarda havuz alanı açılırken pedal altına doğru uzanan desen kesintiye uğramaz. Hem havuz oluşturulmuş hem de orijinal paspaslar gibi kesintisiz desen görüntüsü sağlanmıştır.

    Sahler 4.5D paspasların hem ön hem arka yüzeyleri ekstra zaman ve para harcanarak kumlama işleminden geçirilmiş böylece avrupa araçların salonlarinda uygulanan mat şıklığı tüketiciye sunularak trent bir ürün ortaya çıkarılmıştır. Otomotiv üreticileri sadece görsellik için değil ayrıca sürüş güvenliği için parlak ve göz alıcı olmayan meteryalleri tercih etmektedir.

    Sahler 4.5D Paspaslar 3-4kg civarı ağırlığıyla toplam araç ağırlığını dikkate alan otomotiv üreticilerinin her parçada daha hafif fakat daha sağlam ürünlere yönelme politikasına uygundur.

    Sahler 4.5D paspasların altinda hangi ay ve yılda üretildiği bilgisi kalıba işlenerek hem tüketici bilgilendirilmiş olmakta hem de kalite kontrol adına hammadde takibi sağlanmış olmaktadır.

    Sahler 4.5D paspasların altında hangi parçanın nereye ait olduğu kullanım kolaylığı ve müşteri memnuniyeti için resmedilmiştir.


    Sahler 4.5D paspaslarda üretim insan insiyatifine değilde makine ayarlarına ve kalıp derinliğine  bağlı olduğu için  birinci ve bir milyonuncu ürünün et kalınlığı ve yüzey desen görünümü aynıdır, çapak yapmaz, ayarlar hassas olduğundan hammaddeye ikinci sınıf bir meteryal yada kalsit katma imkanı yoktur.

    Sahler 4.5D paspas yüksek üretim teknolojisi, birinci sınıf hammaddesi ve formülasyonu , hassas ölçü alım cihazı ile araca birebir uyumu, dik açılı kenar bariyerleri, innovasyon kültürü, kullanıcı odaklı hassasiyeti ve makul fiyatları ile sadece Türkiye de değil  dünyada en iyi olmayı fazlasıyla  hak eden ultra plus+ bir üründur.

    5D Paspaslara gelince bu ürünler aracın içini bir küvet gibi örter. Hindistan ve daha sonraları Çin'de üretilmektedir. Havaleli bir üründür. Genelde vinil tarzı deri görünümlü malzeme ile kaplanmıştır. 5D paspasın kauçuk ve TPE gibi bir malzemeden yapılma şansı yoktur zira o bariyer yüksekliklerinde hiç bir malzeme fit durmaz ve kalamaz.  Vinil malzeme ayak temasıyle zamanla deforme olup dökülmeler yaşanabilir. Çoğu kullanıcı için bir hevesle alınan bu ürünler bir müddet sonra Hindistan abartı ve avangardlığı nedeniyle nereye kaldırılacağı düşünülen bir sorun halini almaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malcom07 -- 16 Nisan 2018; 22:52:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 4d ye geçmeyelim
    2 yıl bekleyelim direk 5d ye geçelim
  • Polo aracıma L.Locker 3D aldım.

    Sıfır koku.

    Kolay temizleniyor.

    Biraz pahalı ama parasının karşılığını veren bir ürün.

    Aracına özen gösterenler gönül rahatlığıyla alabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 30 Mart 2018; 11:1:28 >
  • 4d olunca koku da varmış...
  • Sahler paspaslar tpe malzemeden ve koku yok. 3d ile aynı malzeme 4d ile aynı özellikler. Ben skoda süperb ye aldım. On numara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sahler, kesinlikle tavsiye ederim.
  • Sahler paspaslar gerçekten on numara tavsiye ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikbaall -- 7 Mart 2019; 22:43:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4D = 4 boyutlu
    En
    Boy
    Derinlik
    4. de zaman oluyor sanırım.
    O halde ya aynı anda birkaç farklı mekanda bulunabiliyor ya da zaman içinde yolculuk yapabiliyor olması lazım 4d paspasın. Alıp denemek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4d olunca araç zamanda yolculuk edebiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • endofthegame E kullanıcısına yanıt
    Siz sadece şoför tarafına koyuyorsunuz. Aynı anda yolcu tarafı ve arkada da paspas oluyor. Mekanı büktüğü için de sağ ve arka tarafa tam uyum sağlıyor.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bir paspastan beklentimiz de tam olarak bu zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beşinci boyutunu da yapsınlar. Sanırım en sonunda dünyayı paspas yaparak yeneceğiz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlara bakılırsa 4. boyut kokuymuş.
    www.hepsiburada.com
    S-Dizayn S-Dizayn VW GOLF 7 4D Havuzlu Paspas A+Kalite Fiyatı
    https://www.hepsiburada.com/s-dizayn-s-dizayn-vw-golf-7-4d-havuzlu-paspas-a-kalite-pm-otsdz4ds84026
  • 3D de en boy ve derinlik sabitleniyo,4D de artık paspasın adreside belli oluyor.Arabanın içinde gezmeyi bırakıyor kısacası altındaki çiviler sayesinde gezmiyor .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • S-Dizayn ile Sahler arasında çok gidip geldim,
    en sonunda Sahler 4,5D Paspası Volkswagen Golf 7.5 aracım için sipariş ettim.
    En kısa zamanda tekrar yorum yapacağım😎👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.