Şimdi Ara

ÖTV’siz ticari araçta büyük kurnazlık!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
3.379
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ticaride ÖTV indirimi avantajı lüks araç meraklılarının kurnazlığına alet oldu. Bazı taksiciler aracını lüks araca çevirdi ancak taksicilik yapmayıp, satış için yasal sürenin (3 yıl) dolmasını bekliyor.

    ÖTV indirimi ile birlikte Anadolu’da taksilerde çok hızlı bir değişim yaşandığını ifade eden İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı Yahya Uğur, çok sayıda kentin lüks ve konforlu taksiler ile tanıştığını bundan çok memnun olduklarını ifade etti.

    Türkiye’nin taksi profilinin hızlı bir biçimde daha iyi standartlara taşınması gerektiğini dile getiren Uğur, günde 2-3 müşterisi olan bazı kişilerin yüz binlerce liralık araçları kullandığını söyledi.

    Uğur, şöyle devam etti: “ÖTV indirimini kötü niyetli kullanan bir kesim var. Plakaların ucuz olduğu bölgelerde kendi araçlarını lüks araçlar ile değiştiriyorlar ve bu kişiler araçları hiç kullanmıyor. İstanbul’da plaka fiyatı 1.7 milyon lira ama Anadolu’da 10 bin lira hatta bin lira bile olan ilçeler var. Taksisi olan bir esnaf ÖTV indirimi ile 220 bin liralık bir Mercedes marka aracı 115 bin liraya alabiliyor. Arada neredeyse 100 bin liralık fark var. Ancak aracı bazen günde iki müşteri için çalıştırıyor bazen de hiç kullanmayıp otoparka çekiyor. 3 yıllık yasal süre dolunca ucuz olan plakayı devredip aracı taksiden çıkartarak ya kendi kullanacak ya da satacak.

    Haberin Detayları:http://www.milliyet.com.tr/otv-siz-ticari-aracta-buyuk-ekonomi-2505368/







  • Bence mantıksız. Hem 3 yıl geçmiş olacak, hem taksi çıkması olacak hem de komple boyalı olacak sarıdan çevirmek için. Aldığı fiyata bile satamaz bence yüksek ihtimal. Kendisi keyifle biner o ayrı ama ticari bir kazanç elde edemez gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakim bey kullanıcısına yanıt
    Çoğu kaplama kullanıyor sarı almak yerine. Tek sıkıntısı yaş olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakim bey

    Bence mantıksız. Hem 3 yıl geçmiş olacak, hem taksi çıkması olacak hem de komple boyalı olacak sarıdan çevirmek için. Aldığı fiyata bile satamaz bence yüksek ihtimal. Kendisi keyifle biner o ayrı ama ticari bir kazanç elde edemez gibi.

    kaplama yaptıramaz mı? ben baştan beri mantıklı bulmuyorum zaten. bu tip haklarda sınırlama getirilmeli. örneğin egea tarzı bir aracın çıplak fiyatı belirlenir ötv den muaf tutulur, daha pahalısını alırsan egea nın çıplak fiyatı kadarını düşüp kalan tutara ötv uygularsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakim bey

    Bence mantıksız. Hem 3 yıl geçmiş olacak, hem taksi çıkması olacak hem de komple boyalı olacak sarıdan çevirmek için. Aldığı fiyata bile satamaz bence yüksek ihtimal. Kendisi keyifle biner o ayrı ama ticari bir kazanç elde edemez gibi.

    Alakası yok kimse aracını boyatmıyor. Güzelce kaplatıyorlar ve işe bile çıkartmıyorlar. İsteyen biner yada aldığı fiyatın en az 1.5 kat fiyatına satar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakim bey

    Bence mantıksız. Hem 3 yıl geçmiş olacak, hem taksi çıkması olacak hem de komple boyalı olacak sarıdan çevirmek için. Aldığı fiyata bile satamaz bence yüksek ihtimal. Kendisi keyifle biner o ayrı ama ticari bir kazanç elde edemez gibi.

    Merhaba.

    3 yaşında ama belki 10.000-15.000 km'de olacak. Çünkü kullanmıyorlar pek.
    Komple boyalı olmayacak, çünkü kaplama yaptırıyorlar, artık boyatmıyorlar.

    Bence bu işten karlı çıkacaklar olacaktır.

    3 sene beklenecek. O kadar para bağlamaya değer mi? Orası mantıklı gelmedi.

    Selamlar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çalışmayıp karnını neyle doyuruyormuş? geçini neyle sağlıyormuş.. başkan bir iki örneği genelleme yaparak saçmalamış resmen..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonjonbaba

    Çalışmayıp karnını neyle doyuruyormuş? geçini neyle sağlıyormuş.. başkan bir iki örneği genelleme yaparak saçmalamış resmen..

    Herkesi fakir sanıyoruz galiba 3 yılda ev almaktan daha fazla kar getireceği kesin bu işin ev alıp kenara koymak yerine Mercedes alıp kenara koyuyordur adam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasal satış süresi en az 5 yıl olmalı. Yoksa bu işin istismar edileceği açık.
  • yapabilen yapsın, en azından ederinde alsınlar araçları, yazık bu herşeyi düzgünce yapan bu tür yollara girmeyen doğru vatandaşa, herşeyin sıkıntısını onlar çekiyor...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 yıllığına o parayı oraya bağlamak yerine daha iyi bir yatırım yapılabilir.
  • Bi yandan empatide yapmak lazım. Taksici olsak altımıza mercedes bmw çekmezmiydik. İmkanımız olsa 3 sene sonra satmazmıydık. Herkes cevabı kendine versin.

    Diğer taraftan devlet her konuda vatandaşını vergi adı altında soyarsa, ee vatandaşta aynısını devlete karşı yapmaya başlar.

    Winwin...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En kesin çözüm fiyat limiti ya da marka zorunluluğu...

    Diyecek ki Ötv indirmi sadece Egea,Symbol,Blue,Sandero,Corolla araçlarda geçerlidir...
    Veya diyecek ki indirimden yararlanacağın aracın perakende satış fiyatının maksimum 80 Bin TL olması gerekmektedir..

    Yoksa millet işin çakallığını bulacak büyük rant elde edecek...
  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba.

    Ben taksicilere ötvsiz araç verilmesine sonuna kadar, karşıyım sonuçta onların sermayesi o araçlar o zaman markete de ekmek kdvsiz verilsin vs. Çok saçma durum ve arkasında bir cinlik olduğu belli.

    Ancak bu yolla araç alan taksicilerin araçları satıp da kar etme durumu olamaz bence. Düşünün hocam sahibindene girin 2013 accent blue, fluence vs taksi çıkmaları 20-25 bin lira ve kimse yüzüne bakmıyor. Tamam onlar 400 km civarında ama fiyatın ölülüğüne dikkatinizi çekmek istiyorum.

    Ayrıca folyo söylemine de katılmıyorum. Net bilgim Yok fakat bence folyo uygulaması yapılmıyor taksilere çünkü yine sahibindene bakarsanız hep sarı renkte ve komple boyanması gerekiyor diye ibare oluyor. Eğer folyo olsaydı satıcı onu çıkarır en azından göz korkutmadan satmaya çalışırdı.

    Bir diğer nokta da örnek vermek gerekirse araç şu an 100 bin olsun. Taksici o aracı indirimle 50 bine alsın. 3 yıl sonra o aracın 2. El piyasası yüksek ihtimal 100 bin civarında olacaktır ancak enflasyon vs hesaba katılırsa reel olarak aslında 3 yıl öncesinin 75 bini oluyor. ( burayı anlatabildim mi bilmiyorum)

    Şimdi o taksici aracını 3 yıl sonra 70 bine satsa hanginiz yanaşır. Bence hiç biriniz yüzüne bakmaz. Söylemek istediğim belki matematiksel olarak biraz kar elde edebilir ama en iyi ihtimalde bile reel anlamda zarar eder bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu isten kar edilir mi edilmez mi derdine dusmus herkes. Yazismalarinizdan utanin bence (kar edilir edilmez diyenler). Elestiri yapip farkindalik yaratmaya mi geldiniz yoksa kar edersek bizde girelim bu ise demek icin mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    Bi yandan empatide yapmak lazım. Taksici olsak altımıza mercedes bmw çekmezmiydik. İmkanımız olsa 3 sene sonra satmazmıydık. Herkes cevabı kendine versin.

    Diğer taraftan devlet her konuda vatandaşını vergi adı altında soyarsa, ee vatandaşta aynısını devlete karşı yapmaya başlar.

    Winwin...



    Vatandaş aynısını devlete mi yapıyor?
    Yav burada devletin vatandaştan farkı ne?
    Devlet kendi veya siyasilerin cebinden mi karşılıyor ötv farkını?
    Vatandaştan devlete giden paradan ötv almadıklarına göre, o vatandaşlar devlete değil yine başka vatandaşlara karşı yapıyor bunu.
    Yaptıkları direkt halkı dolandırmak resmen.
    Bu araçlarla ilgili 3 yılda veya 5 yılda bir taksinin ortalama yaptığı kilometre neyse, o kilometreyi doldurmadan aracı satamayacakları yasa çıkar inşallah.
    Ondan sonra bir taraflarında patlasın araba...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcwolf28 -- 20 Ağustos 2017; 15:11:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28


    quote:

    Orijinalden alıntı: yargicc

    Bi yandan empatide yapmak lazım. Taksici olsak altımıza mercedes bmw çekmezmiydik. İmkanımız olsa 3 sene sonra satmazmıydık. Herkes cevabı kendine versin.

    Diğer taraftan devlet her konuda vatandaşını vergi adı altında soyarsa, ee vatandaşta aynısını devlete karşı yapmaya başlar.

    Winwin...



    Vatandaş aynısını devlete mi yapıyor?
    Yav burada devletin vatandaştan farkı ne?
    Devlet kendi veya siyasilerin cebinden mi karşılıyor ötv farkını?
    Vatandaştan devlete giden paradan ötv almadıklarına göre, o vatandaşlar devlete değil yine başka vatandaşlara karşı yapıyor bunu.
    Yaptıkları direkt halkı dolandırmak resmen.
    Bu araçlarla ilgili 3 yılda veya 5 yılda bir taksinin ortalama yaptığı kilometre neyse, o kilometreyi doldurmadan aracı satamayacakları yasa çıkar inşallah.
    Ondan sonra bir taraflarında patlasın araba...

    Benim demek istediğimi siz daha açık yazmışsınız hocam. Ben kendi ülkemin vatandaşını kazıklarsam yine bu ülkenin zararına iş yapmış olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    En kesin çözüm fiyat limiti ya da marka zorunluluğu...

    Diyecek ki Ötv indirmi sadece Egea,Symbol,Blue,Sandero,Corolla araçlarda geçerlidir...
    Veya diyecek ki indirimden yararlanacağın aracın perakende satış fiyatının maksimum 80 Bin TL olması gerekmektedir..

    Yoksa millet işin çakallığını bulacak büyük rant elde edecek...

    Misal etse nolacak? 100 bin degeri olan araba 200 ksuru binlere satiliyor. Bundan daha buyuk istismar mi olur? Birakin insanlarin boyle alma imkanlari varken alsinlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Almanya'da mercedes'in taksiye özel renk ve donanımda araçları çıkıyor.
    Eğer ötv indirimi yapılıyorsa belli markalar ile anlaşılıp böyle bir uygulama getirmeleri lazım.

    Üstelik taksi hizmeti kalitesi de artar ayrıca araç takibi vs de kolaylaşır.

    Aksi halde herşeye aç olan esnaf kafalı insanlar bu konuda da üç kağıt yapacaklardır.
    Gayet doğal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 20 Ağustos 2017; 15:27:35 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kamyoncuya, çiftçiye mazotu 1,5 liradan verin. Çatır çatır binek araç kullanıcılarına satmazlarsa ben de bir şey bilmiyorum. Aralarında illa ki dürüstü, iyisi vardır ama bizim insanımızın felsefesi "Suistimal edebiliyorsam niye etmeyeyim?"
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.