Şimdi Ara

Otomatik Vites Kırmızı Işıkta Beklerken (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
2
Favori
63.421
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arac tam otomatik ise herhangi bir zarari olmaz d'de beklemenin. Ancak motor tekerlere rölanti hareketini verir, frene basmaniz ya da el freni cekmeniz sart. Frene arac kipirdamayacak sekilde basarsaniz onuda korumus olursunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Sarsıntının oluşma sebebi araç gitmek istiyor siz frene basıyorsunuz... Bu sarsıntı normaldir . Çok aşırı bir sallantıdan bahsetmiyorum...

    Sonuçta bir kuvvet engelleniyor ...


    Işıklarda N durmak en mantıklısıdır... P ye almak gibi aksiyonlara girmenin manası yok :)

    Bazı otm viteslerde D den N ye geçişler daha kolaydır ... Her iki vitesin geçişinde kilit bulunmaz. Tık Tık attıra attıra gidebilirsiniz ... Yüksek hızlarda da boşa atma imkanınız vardır . Lakin N modunda şanzuman yağlama yapmadığı için yüksek hızlarda attığınız takdirde şanzuman gerilebilir :) Boşta yolculuk yapmayı hayal bile etmeyin...

    Bunu araba çalışmazken boşta arabayı ittirerek deneyebilirsiniz... Araç bildiğiniz kilitleniyor... Tekerler geriliyor... Tarafımdan denenmiştir:)

    P modunda kilit vardır.. P modunu yokuşta kullanırsanız aracın yükü kilite biner. Tavsiye edilmez...

    En makul olanı yokuşlarda da olsa N ye alıp frene basmaktır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi greencher -- 13 Mart 2013; 23:51:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oznklckp

    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.

    +1

    Alıntıları Göster
    Hiç dokunmaya gerek yok.

    Zaten otomatik almanın amacı o.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Hiç dokunmaya gerek yok.

    Zaten otomatik almanın amacı o.

    Alıntıları Göster
    Hiç öyle birşey yapmadım. Işıklarda vites değiştireceksek niye otomatik kullanıyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn


    quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ışıklarda direk P ye alıyorum fakat D deyken sarsıntı olmuyor.

    P dogru degil. P de yaglama problemi olur

    60 bin km ye yakın bir sorun çıkmadı ama içime de kurt düşmedi değil.

    Ne gibi bir yağlanma problemi olabilir? Neyi etkiler daha doğrusu

    Alıntıları Göster
    Çeşit çeşit otomatik vites mekanizması var. Genel olarak birşey söylemek doğru olmaz.

    Çift kavralmalılar, tiptronikler gibi robotize şanzımanlarda ve cvt şanzımanlarda ayak frendeyken zaten sistem N pozisyonu ile aynı işi yapıyor, debriyajı ayırıyor. Bu tip şanzıman bulunan araçlarda aracın bir arızası yoksa, vites kolunu N ye getirmek ancak psikolojik fayda sağlar.

    Tam otomatik diye namı yürüyen Hidrolik şanzımanlarda araç frene basıldığını anlamamış gibi kendini ileri itmek isteyebilir. Tasarımcılar nasıl olsa mekanik bir aşınma olmayacak, arada işi yapan hidrolik akışkandır diye D pozisyonunda ayak frendeyken şanzımanın motorla bağlantısını, yine aynı şekilde tekerlerle bağlantısını kesecek önlemler düşünmemişlerdir. Bu şanzımanlarda rölantideyken de öne yeltenmeler doğaldır. Araç fren gücüyle yerinde durur. Aracın frenle yerinde durmasından, yani tekerlere hareketin iletilip, fren sayesinde yerinde durmasından dolayı oluşan sarsıntıdan rahatsız olanlar N pozisyonuna alabilirler. Bunu yaparak şanzıman ömrünü artırırlar mı? yakıt düşer mi? Hidrolik şanzımanlar yağları filtreleri düzenli değiştiği sürece kolay kolay bozulmazlar. Yakıt konusunda da, nihayetinde D de beklerken tekerlere az da olsa iletilen bir güç var. Frenle tutuyorsunuz. Diğer türlü öyle bir güç iletilmiyor, torq konvertöründe kalıyor. Öyle olunca tabiki yakıtı etkiler ama kayde değer miktarda mı?, hiç sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Çeşit çeşit otomatik vites mekanizması var. Genel olarak birşey söylemek doğru olmaz.

    Çift kavralmalılar, tiptronikler gibi robotize şanzımanlarda ve cvt şanzımanlarda ayak frendeyken zaten sistem N pozisyonu ile aynı işi yapıyor, debriyajı ayırıyor. Bu tip şanzıman bulunan araçlarda aracın bir arızası yoksa, vites kolunu N ye getirmek ancak psikolojik fayda sağlar.

    Tam otomatik diye namı yürüyen Hidrolik şanzımanlarda araç frene basıldığını anlamamış gibi kendini ileri itmek isteyebilir. Tasarımcılar nasıl olsa mekanik bir aşınma olmayacak, arada işi yapan hidrolik akışkandır diye D pozisyonunda ayak frendeyken şanzımanın motorla bağlantısını, yine aynı şekilde tekerlerle bağlantısını kesecek önlemler düşünmemişlerdir. Bu şanzımanlarda rölantideyken de öne yeltenmeler doğaldır. Araç fren gücüyle yerinde durur. Aracın frenle yerinde durmasından, yani tekerlere hareketin iletilip, fren sayesinde yerinde durmasından dolayı oluşan sarsıntıdan rahatsız olanlar N pozisyonuna alabilirler. Bunu yaparak şanzıman ömrünü artırırlar mı? yakıt düşer mi? Hidrolik şanzımanlar yağları filtreleri düzenli değiştiği sürece kolay kolay bozulmazlar. Yakıt konusunda da, nihayetinde D de beklerken tekerlere az da olsa iletilen bir güç var. Frenle tutuyorsunuz. Diğer türlü öyle bir güç iletilmiyor, torq konvertöründe kalıyor. Öyle olunca tabiki yakıtı etkiler ama kayde değer miktarda mı?, hiç sanmıyorum.

    CVT'de tork konventörü var diye hatırlıyorum ben?




  • 1 dakikadan fazla beklersem N ye alırım yoksa dokunmuyorum, bir sarsıntıda olmuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: conquête

    1 dakikadan fazla beklersem N ye alırım yoksa dokunmuyorum, bir sarsıntıda olmuyor
    Tork konvertörü, Debriyaj vs.. aynı işi farklı şekillerde yapan varyasyonlardır.
    Birisi mekanik olarak balataların sürtünmesi ile aktarır, diğeri turbin kanatlarına basınçlı yağ çarptırarak bir diğeri manyetik olarak vs..

    Elektrikli araçlar hariç bütün araçlarda bunlardan birisi bulunur. CVTlerde de araç dururken çalışabilsin diye tasarımcı ister elektromekanik, ister hidromekanik bir sistem kullanmak durumunda.

    Burada önemli olan, CVT sistemi motordan tahrik edilirken, bu gücü tekerlere aktarmaya çalışırken siz aracı frenle yerinde tutmaya çalışırsanız zarar görebilecek bir sistemdir ve bu nedenle tasarımcı bu sistemde işi şansa bırakmayan ve motoru şanzımandan tamamen ayıran bir tasarımda Torq konvertörü veya elektromekanik baskı-balatalı debriyaj kullanacaktır.

    Hidrolik şanzımanlarda hareket iletimi akışkan üzerinden olduğundan, mekanik bir parça doğrudan zorlanmadığından dolayı, torq konvertörünün iyi ayırma yapmaması sisteme diğerlerinde verebileceği gibi bir zarar vermez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Sarsıntının oluşma sebebi araç gitmek istiyor siz frene basıyorsunuz... Bu sarsıntı normaldir . Çok aşırı bir sallantıdan bahsetmiyorum...

    Sonuçta bir kuvvet engelleniyor ...


    Işıklarda N durmak en mantıklısıdır... P ye almak gibi aksiyonlara girmenin manası yok :)

    Bazı otm viteslerde D den N ye geçişler daha kolaydır ... Her iki vitesin geçişinde kilit bulunmaz. Tık Tık attıra attıra gidebilirsiniz ... Yüksek hızlarda da boşa atma imkanınız vardır . Lakin N modunda şanzuman yağlama yapmadığı için yüksek hızlarda attığınız takdirde şanzuman gerilebilir :) Boşta yolculuk yapmayı hayal bile etmeyin...

    Bunu araba çalışmazken boşta arabayı ittirerek deneyebilirsiniz... Araç bildiğiniz kilitleniyor... Tekerler geriliyor... Tarafımdan denenmiştir:)

    P modunda kilit vardır.. P modunu yokuşta kullanırsanız aracın yükü kilite biner. Tavsiye edilmez...

    En makul olanı yokuşlarda da olsa N ye alıp frene basmaktır...



    Ben de P ye almıyorum ve kilit modu olduğunu biliyorum.Ayrıca benim aracımda aşırı sarsıntı var.Rahatsız edici şekilde direksiyoz zangır zangır titriyor.Servise uğradıktan sonra yazarım sorunu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Sarsıntının oluşma sebebi araç gitmek istiyor siz frene basıyorsunuz... Bu sarsıntı normaldir . Çok aşırı bir sallantıdan bahsetmiyorum...

    Sonuçta bir kuvvet engelleniyor ...


    Işıklarda N durmak en mantıklısıdır... P ye almak gibi aksiyonlara girmenin manası yok :)

    Bazı otm viteslerde D den N ye geçişler daha kolaydır ... Her iki vitesin geçişinde kilit bulunmaz. Tık Tık attıra attıra gidebilirsiniz ... Yüksek hızlarda da boşa atma imkanınız vardır . Lakin N modunda şanzuman yağlama yapmadığı için yüksek hızlarda attığınız takdirde şanzuman gerilebilir :) Boşta yolculuk yapmayı hayal bile etmeyin...

    Bunu araba çalışmazken boşta arabayı ittirerek deneyebilirsiniz... Araç bildiğiniz kilitleniyor... Tekerler geriliyor... Tarafımdan denenmiştir:)

    P modunda kilit vardır.. P modunu yokuşta kullanırsanız aracın yükü kilite biner. Tavsiye edilmez...

    En makul olanı yokuşlarda da olsa N ye alıp frene basmaktır...



    Ben de P ye almıyorum ve kilit modu olduğunu biliyorum.Ayrıca benim aracımda aşırı sarsıntı var.Rahatsız edici şekilde direksiyoz zangır zangır titriyor.Servise uğradıktan sonra yazarım sorunu

    Alıntıları Göster
    30 sn den fazla ise N ye alıp el frenini çekiyorum. 15 sn civarında ise sadece N ye alıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    30 sn den fazla ise N ye alıp el frenini çekiyorum. 15 sn civarında ise sadece N ye alıyorum.

    Alıntıları Göster
    Start&Stop şart.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Start&Stop şart.

    Alıntıları Göster
    Kişisel tavsiyem klasik otomatikleri D de bırakın.
    Bellemeyin biraz yaksın. Ancak İstanbul gibi bir yerde araç uzun süre ( >3-4 dakika ) hareketsiz kalacaksa kesinlikle aracı durdurun. Çünkü D konumunda otomatik şanzıman yağı (ATF) motor yükte iken yüksek sıcaklıklara çıkacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dec_chaos

    Kişisel tavsiyem klasik otomatikleri D de bırakın.
    Bellemeyin biraz yaksın. Ancak İstanbul gibi bir yerde araç uzun süre ( >3-4 dakika ) hareketsiz kalacaksa kesinlikle aracı durdurun. Çünkü D konumunda otomatik şanzıman yağı (ATF) motor yükte iken yüksek sıcaklıklara çıkacaktır.

    Alıntıları Göster
    Beş buçuk saat dur-kalk trafiği tecrübe ettim İstanbul'umuzda. "Dur"u bildiğimiz dur, "kalk"ı da fenle gidilen cinstendi. Her dakiika için N-D yapsaydım 1. vites balataları 200'den fazla kavrama yapmış olurdu...

    D'de iken yağ sirkülasyonda, karterde veya radyatörde soğuyor, tasarlandığı ısıda kalıyor. Tasarım hatası yoksa bir tepe ısı değerini geçmemesi gerekir. Ancak şanızmannın bir aşırı hararet geçmişi varsa fydası olabilir. Bu karavan çekmek, çok uzun tırmanışlardan sonrası gibi durumlarda olabilir. Bu durumlarda zaten motoru da normal ısıya düşmesini beklemeden hemen stop etmeyin bence.

    Titreme konusu %90 motor devri değiştiği için olabilir. Bazen yakıt kalitesi düşük, hava/yakıt oranı yanlış olduğunda motor titrer. Farklı bir devirde bu rezonanslar olmaz, titreme de hissedilir olmaz. Bazen N'de titrer, D'de kesilir.

    N'de tasarruf yapılablir, bazı yeni şanzımanlar bunu yapıyormuş (mesela GM 6T45). Fakat bunun gerçekten tasarruf olması için yakıt sistemiyle beraber tasarlanmış, N'de devri yükseltmeyen bir yazılım olması gerekiyor gibi geliyor bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Beş buçuk saat dur-kalk trafiği tecrübe ettim İstanbul'umuzda. "Dur"u bildiğimiz dur, "kalk"ı da fenle gidilen cinstendi. Her dakiika için N-D yapsaydım 1. vites balataları 200'den fazla kavrama yapmış olurdu...

    D'de iken yağ sirkülasyonda, karterde veya radyatörde soğuyor, tasarlandığı ısıda kalıyor. Tasarım hatası yoksa bir tepe ısı değerini geçmemesi gerekir. Ancak şanızmannın bir aşırı hararet geçmişi varsa fydası olabilir. Bu karavan çekmek, çok uzun tırmanışlardan sonrası gibi durumlarda olabilir. Bu durumlarda zaten motoru da normal ısıya düşmesini beklemeden hemen stop etmeyin bence.

    Titreme konusu %90 motor devri değiştiği için olabilir. Bazen yakıt kalitesi düşük, hava/yakıt oranı yanlış olduğunda motor titrer. Farklı bir devirde bu rezonanslar olmaz, titreme de hissedilir olmaz. Bazen N'de titrer, D'de kesilir.

    N'de tasarruf yapılablir, bazı yeni şanzımanlar bunu yapıyormuş (mesela GM 6T45). Fakat bunun gerçekten tasarruf olması için yakıt sistemiyle beraber tasarlanmış, N'de devri yükseltmeyen bir yazılım olması gerekiyor gibi geliyor bana.

    Alıntıları Göster
    tork konvertoru veya otomatik şanzumanlar bekleme aşamasında zaten vitesi boş dediğiniz konuma alır. yani araç viteste kalkmaya çalışırken siz durdurmaya uğraşmazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    tork konvertoru veya otomatik şanzumanlar bekleme aşamasında zaten vitesi boş dediğiniz konuma alır. yani araç viteste kalkmaya çalışırken siz durdurmaya uğraşmazsınız.

    Örnek olarak edc veya dsg de d konumunda iken bosa almamıza gerek yok yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    tork konvertoru veya otomatik şanzumanlar bekleme aşamasında zaten vitesi boş dediğiniz konuma alır. yani araç viteste kalkmaya çalışırken siz durdurmaya uğraşmazsınız.

    Civicde tork konvektörlü ama trafikte beklerken frene basmanız lazım yoksa araç durmaz ilerler.Yani o dediğiniz boşa alma olmuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    tork konvertoru veya otomatik şanzumanlar bekleme aşamasında zaten vitesi boş dediğiniz konuma alır. yani araç viteste kalkmaya çalışırken siz durdurmaya uğraşmazsınız.

    Civicde tork konvektörlü ama trafikte beklerken frene basmanız lazım yoksa araç durmaz ilerler.Yani o dediğiniz boşa alma olmuyor.

    nasıl yani ? frene basınca 5-10 saniye bekledikten sonra sadece devir saatinden anlayabileceğiniz bir şekilde, boşa atıyor olması lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    nasıl yani ? frene basınca 5-10 saniye bekledikten sonra sadece devir saatinden anlayabileceğiniz bir şekilde, boşa atıyor olması lazım.

    Yok boşa atmıyor.Frenden çekince araç ilerliyor.Yani ayak sürekli frende.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    tork konvertoru veya otomatik şanzumanlar bekleme aşamasında zaten vitesi boş dediğiniz konuma alır. yani araç viteste kalkmaya çalışırken siz durdurmaya uğraşmazsınız.

    Civicde tork konvektörlü ama trafikte beklerken frene basmanız lazım yoksa araç durmaz ilerler.Yani o dediğiniz boşa alma olmuyor.

    nasıl yani ? frene basınca 5-10 saniye bekledikten sonra sadece devir saatinden anlayabileceğiniz bir şekilde, boşa atıyor olması lazım.

    Alıntıları Göster
    Durunca D konumunda kalsın veya çok uzun süre durunca frene basıp P getirin ve El frenini çekin Şanzıman pinine yük binmesin.

    Aracın kağıtlarında boşa alınmamasını yazar, bazı araçlarda HOLD funksiyonu vardır frene hızlı basınca araç D olsada frenler ve kendiliğinden ilerlemez tabii bu funksiyon çok rahat oluyor




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.