Şimdi Ara

Otomatik Vites Kırmızı Işıkta Beklerken (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
87
Cevap
2
Favori
55.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Ne ışıklarda nede stop ederken N ye almışlığım yoktur.Marketten ekmek alırken N yi görüyor araç sadece.

    Benimkide öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gokhan G.

    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    Ne ışıklarda nede stop ederken N ye almışlığım yoktur.Marketten ekmek alırken N yi görüyor araç sadece.

    Benimkide öyle

    Alıntıları Göster
    Normalde durduğunda N'ye almıyor mu? Cruze alıyor diye biliyorum ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cooLpapa

    Normalde durduğunda N'ye almıyor mu? Cruze alıyor diye biliyorum ben.

    Alıntıları Göster
    P'ye almanın bir üst versiyonu el frenini çekip araçtan inmek olur heralde

    Tork konvertörlü klasik otomatik şanzuman ile fazla oynamak iyi bir hareket tarzı değildir. Her konumun kendine göre çalıştırma sistemi ve parçaların dönü farkı vardır. D-N arasında fazla bir fark olacağını düşünmüyorum.

    D ile araç yürümek istiyor ama biz durduruyoruz denmiş. O halde araçla yaptığımız her frende şanzımana zarar veriyoruz. Pek zannetmiyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    P'ye almanın bir üst versiyonu el frenini çekip araçtan inmek olur heralde

    Tork konvertörlü klasik otomatik şanzuman ile fazla oynamak iyi bir hareket tarzı değildir. Her konumun kendine göre çalıştırma sistemi ve parçaların dönü farkı vardır. D-N arasında fazla bir fark olacağını düşünmüyorum.

    D ile araç yürümek istiyor ama biz durduruyoruz denmiş. O halde araçla yaptığımız her frende şanzımana zarar veriyoruz. Pek zannetmiyorum...

    Alıntıları Göster
    Frene tam basarsan titreme yapmaz, servis ve bakım kitapçıkları ışıkta bekleme anında bile olsa D konumunda kalmasını öneriyor. N pozisyonunda normalden daha az yağlama yapıyormuş motor. Kitapçıkta böyle yazıyor. Ben yol bilgisayarından bakıyorum, anlık tüketim N pozisyonunda düşük görünüyor. D pozisyonuna alınca 0,2 lt. 0,3 lt. artıyor. Bu normal çünkü D pozisyonunda araç ileriye gitmek istiyor. (1999 Opel Omega 2.5) Uzun süre beklenmeyecekse N pozisyonuna alıyorum, ışıklarda artık kalan bekleme süresi göründüğü için sıkıntı olmuyor. Arabana ait servis - bakım kitapçığı varsa orada bu durum açıkça yazıyordur incelemeni tavsiye ederim.




  • N'ye atılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    tork konvertoru veya otomatik şanzumanlar bekleme aşamasında zaten vitesi boş dediğiniz konuma alır. yani araç viteste kalkmaya çalışırken siz durdurmaya uğraşmazsınız.

    Civicde tork konvektörlü ama trafikte beklerken frene basmanız lazım yoksa araç durmaz ilerler.Yani o dediğiniz boşa alma olmuyor.

    nasıl yani ? frene basınca 5-10 saniye bekledikten sonra sadece devir saatinden anlayabileceğiniz bir şekilde, boşa atıyor olması lazım.

    Eski tip otomatik viteslerde bu özellik yok diye biliyorum. En azından benim aracımda yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asi_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    quote:

    Orijinalden alıntı: lord66

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    tork konvertoru veya otomatik şanzumanlar bekleme aşamasında zaten vitesi boş dediğiniz konuma alır. yani araç viteste kalkmaya çalışırken siz durdurmaya uğraşmazsınız.

    Civicde tork konvektörlü ama trafikte beklerken frene basmanız lazım yoksa araç durmaz ilerler.Yani o dediğiniz boşa alma olmuyor.

    nasıl yani ? frene basınca 5-10 saniye bekledikten sonra sadece devir saatinden anlayabileceğiniz bir şekilde, boşa atıyor olması lazım.

    Eski tip otomatik viteslerde bu özellik yok diye biliyorum. En azından benim aracımda yok.

    Eski tip tork konvertörlü tam otomatik viteslerde böyle bir şey yok...

    tork konvertörlülerde gaza basmaadan aracın ileriye gitmesi zaten konvertörden kaynaklanan bir durum... Kendiliğinden boşa atma gibi bir durumdan benim de haberim yok...




  • Edc dsg gibi sanzımanlar d deyken boşa atıyor araba durdugunda. Eski tiplerde olacagını sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Sarsıntının oluşma sebebi araç gitmek istiyor siz frene basıyorsunuz... Bu sarsıntı normaldir . Çok aşırı bir sallantıdan bahsetmiyorum...

    Sonuçta bir kuvvet engelleniyor ...


    Işıklarda N durmak en mantıklısıdır... P ye almak gibi aksiyonlara girmenin manası yok :)

    Bazı otm viteslerde D den N ye geçişler daha kolaydır ... Her iki vitesin geçişinde kilit bulunmaz. Tık Tık attıra attıra gidebilirsiniz ... Yüksek hızlarda da boşa atma imkanınız vardır . Lakin N modunda şanzuman yağlama yapmadığı için yüksek hızlarda attığınız takdirde şanzuman gerilebilir :) Boşta yolculuk yapmayı hayal bile etmeyin...

    Bunu araba çalışmazken boşta arabayı ittirerek deneyebilirsiniz... Araç bildiğiniz kilitleniyor... Tekerler geriliyor... Tarafımdan denenmiştir:)

    P modunda kilit vardır.. P modunu yokuşta kullanırsanız aracın yükü kilite biner. Tavsiye edilmez...

    En makul olanı yokuşlarda da olsa N ye alıp frene basmaktır...



    çok eski bir mesaj ama... sarsıntının sebebi aracın rölantisinin sıkıntılı olmasıdır ancak. durunca tüm otomatik şanzımanlı araçlar kavramayı ayırır.




  • Cruze kendini bosa atiyor otomatik olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Sarsıntının oluşma sebebi araç gitmek istiyor siz frene basıyorsunuz... Bu sarsıntı normaldir . Çok aşırı bir sallantıdan bahsetmiyorum...

    Sonuçta bir kuvvet engelleniyor ...


    Işıklarda N durmak en mantıklısıdır... P ye almak gibi aksiyonlara girmenin manası yok :)

    Bazı otm viteslerde D den N ye geçişler daha kolaydır ... Her iki vitesin geçişinde kilit bulunmaz. Tık Tık attıra attıra gidebilirsiniz ... Yüksek hızlarda da boşa atma imkanınız vardır . Lakin N modunda şanzuman yağlama yapmadığı için yüksek hızlarda attığınız takdirde şanzuman gerilebilir :) Boşta yolculuk yapmayı hayal bile etmeyin...

    Bunu araba çalışmazken boşta arabayı ittirerek deneyebilirsiniz... Araç bildiğiniz kilitleniyor... Tekerler geriliyor... Tarafımdan denenmiştir:)

    P modunda kilit vardır.. P modunu yokuşta kullanırsanız aracın yükü kilite biner. Tavsiye edilmez...

    En makul olanı yokuşlarda da olsa N ye alıp frene basmaktır...



    çok eski bir mesaj ama... sarsıntının sebebi aracın rölantisinin sıkıntılı olmasıdır ancak. durunca tüm otomatik şanzımanlı araçlar kavramayı ayırır.

    eski nesil tam otomatiklerde bu durum geçerli değil ama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Sarsıntının oluşma sebebi araç gitmek istiyor siz frene basıyorsunuz... Bu sarsıntı normaldir . Çok aşırı bir sallantıdan bahsetmiyorum...

    Sonuçta bir kuvvet engelleniyor ...


    Işıklarda N durmak en mantıklısıdır... P ye almak gibi aksiyonlara girmenin manası yok :)

    Bazı otm viteslerde D den N ye geçişler daha kolaydır ... Her iki vitesin geçişinde kilit bulunmaz. Tık Tık attıra attıra gidebilirsiniz ... Yüksek hızlarda da boşa atma imkanınız vardır . Lakin N modunda şanzuman yağlama yapmadığı için yüksek hızlarda attığınız takdirde şanzuman gerilebilir :) Boşta yolculuk yapmayı hayal bile etmeyin...

    Bunu araba çalışmazken boşta arabayı ittirerek deneyebilirsiniz... Araç bildiğiniz kilitleniyor... Tekerler geriliyor... Tarafımdan denenmiştir:)

    P modunda kilit vardır.. P modunu yokuşta kullanırsanız aracın yükü kilite biner. Tavsiye edilmez...

    En makul olanı yokuşlarda da olsa N ye alıp frene basmaktır...



    çok eski bir mesaj ama... sarsıntının sebebi aracın rölantisinin sıkıntılı olmasıdır ancak. durunca tüm otomatik şanzımanlı araçlar kavramayı ayırır.

    eski nesil tam otomatiklerde bu durum geçerli değil ama



    onların çalışma sistemi farklı ve onlarda da zararı yok. eski nesilin en kötü yanı fazla benzin yakması. ama çok daha konforlu sürüş sağlıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: KaSaTuRa.

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: greencher

    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Sarsıntı varsa sorun var.Benim araçta aynı durumda şu anda.R ye alınca bir şey yok ama D de acayip sallanıyor mecburen n ye alıyorum ışıklarda.Normalde sallanmaması gerekir.

    Sarsıntının oluşma sebebi araç gitmek istiyor siz frene basıyorsunuz... Bu sarsıntı normaldir . Çok aşırı bir sallantıdan bahsetmiyorum...

    Sonuçta bir kuvvet engelleniyor ...


    Işıklarda N durmak en mantıklısıdır... P ye almak gibi aksiyonlara girmenin manası yok :)

    Bazı otm viteslerde D den N ye geçişler daha kolaydır ... Her iki vitesin geçişinde kilit bulunmaz. Tık Tık attıra attıra gidebilirsiniz ... Yüksek hızlarda da boşa atma imkanınız vardır . Lakin N modunda şanzuman yağlama yapmadığı için yüksek hızlarda attığınız takdirde şanzuman gerilebilir :) Boşta yolculuk yapmayı hayal bile etmeyin...

    Bunu araba çalışmazken boşta arabayı ittirerek deneyebilirsiniz... Araç bildiğiniz kilitleniyor... Tekerler geriliyor... Tarafımdan denenmiştir:)

    P modunda kilit vardır.. P modunu yokuşta kullanırsanız aracın yükü kilite biner. Tavsiye edilmez...

    En makul olanı yokuşlarda da olsa N ye alıp frene basmaktır...



    çok eski bir mesaj ama... sarsıntının sebebi aracın rölantisinin sıkıntılı olmasıdır ancak. durunca tüm otomatik şanzımanlı araçlar kavramayı ayırır.

    eski nesil tam otomatiklerde bu durum geçerli değil ama



    onların çalışma sistemi farklı ve onlarda da zararı yok. eski nesilin en kötü yanı fazla benzin yakması. ama çok daha konforlu sürüş sağlıyorlar.

    zarar bence çok da mühim birşey değil zaten, benim rahatım için varolan makineye bu kadar duygusal yaklaşmamak lazım, tam otomatiklerde tek sıkıntı aracın sürekli güç vermesi, boşa ayak yoruyor boşa almamak, tabi ışıklarda bir anlık dalgınlıkla ayağını kaldıran arka koltuğa uzanayım derken ayağı hafif kalkan bu yüzden de öndekine vuran çok tanıdığım var




  • KaSaTuRa. kullanıcısına yanıt
    ben her ışıkta N ye alıyorum, öyle dediğiniz gibi bir sıkıntı yaşamıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionysos_07

    ben her ışıkta N ye alıyorum, öyle dediğiniz gibi bir sıkıntı yaşamıyorum
    Bendeki yaplı tip S-tronic şanzıman D konumunda beklerken kendi otomatik boşa almıyor, yani araç devamlı hareket isteğinde oluyor. Ben de N'ye alıyorum hem araç rahatlıyor hem de yakıt tasarrufu oluyor.

    Fakat kuru tip S-tronic'lerde durum farklı, D konumunda beklerken kendi otomatik boşa alıyor, N'ye almana gerek kalmıyor.

    Neden böyle bir farklılık var bilmiyorum açıkçası, keşke bendeki de otomatik boşa alsaydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muss@

    Bendeki yaplı tip S-tronic şanzıman D konumunda beklerken kendi otomatik boşa almıyor, yani araç devamlı hareket isteğinde oluyor. Ben de N'ye alıyorum hem araç rahatlıyor hem de yakıt tasarrufu oluyor.

    Fakat kuru tip S-tronic'lerde durum farklı, D konumunda beklerken kendi otomatik boşa alıyor, N'ye almana gerek kalmıyor.

    Neden böyle bir farklılık var bilmiyorum açıkçası, keşke bendeki de otomatik boşa alsaydı.

    Alıntıları Göster
    Ben vitesi falan ellemiyorum. Işıklarda durunca, arabada geçici kontak kapatıyor. (Start stop var.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcum

    Ben vitesi falan ellemiyorum. Işıklarda durunca, arabada geçici kontak kapatıyor. (Start stop var.)

    Alıntıları Göster
    Otomatiğe geçmek kısmet olmadı daha, şöyle bi 1-2 ay var sanırım.
    Şu an kullandığım manuel araçta "manuel start-stop" var
    Tanıdığım ışıksa veya ışıkta süre sayacı varsa 30-40sn üzeri beklemelerde kontak kapatıyorum.
    Bazan 90sn falan oluyor, zaten o zaman kapatıp yandaki büfeden bi çay söylesem yeri

    Sanırım otomatikte de start-stoplu bi aracım olmazsa, uzun beklemelerde manuel yapacağım.




  • Start stop varken n ye veya p ye almiyorum. Kisa sureli isiksa start stopu devreye almiyorum uzun isiksa aliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hazan

    Start stop varken n ye veya p ye almiyorum. Kisa sureli isiksa start stopu devreye almiyorum uzun isiksa aliyorum
    ben frene basmamak için nye alıp el freni çekiyorum ışık uzunsa.
  • Tork konvertorunun yapısını biliyorum ama N den D ye aldığımızda tam olarak ne yapıyor bu?

    Tahmin yürütüyorum, eğer diskleri birbirine yaklaştırıp sıvı sürtünmesini arttırıyorsa D de beklemek zararlıdır. Çünkü yağın ısınmasına sebep olur ve yağ daha akışkan hale gelir. Bu da kavramanın azalmasına neden olur. Ancak öyle abartılacak bir ısınma olacağını sanmıyorum. Yine de ben daha verimli olması için N ye alıyorum. Ama dediğim gibi tam mekanizma nasıl işliyor bilmiyorum belki tam tersi durumlar olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.