Şimdi Ara

Otomatik araçta freni bırakmadan gaza basmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
19.131
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar benim merak ettiğim bir konu var daha tam anlamıyla yanıtını bulabilmiş değilim.

    sorum şu. ben düz vitesten otomatik vitese geçtim fakat bunla ilgili bi sorum olucak. yokuşta durduğum zaman tekrar kalkış yaparken araç bir miktar kaçırıyo. bu kaçırmayı yapmaması için ayağımızı frenden çekmeden hafif gaz verip boşluğu aldıktan sonra freni bıraksak bu şekilde geri kaçırmıyo fakat bununda araca zarar verdiğini duydum bi kaç yerde. hakikaten araca zarar veren bi durummudur ? ne gibi zararlar verir mesela. bide bunu yapmadık diyelim otomatik araçta yokuşta kalkış yaparken geri kaçırmayı nasıl engelleriz ? el freniylemi kalkış yapmak mantıklıdır otomatik vites araçlardada ?



    _____________________________
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Arabalarda Hem Gaza Hem Frene Basmanın Tehlikeleri

    Otomatik araçlarda aynı anda hem gaza hem frene basmak, hem performansa hem de güvenliğe zarar verebilecek ciddi bir hatadır.

    Otomatik vitesli araçlarda, gaz ve fren pedalları birbirinden bağımsız olarak çalışır. Bu, fren pedalına bastığında araç motorunun otomatik olarak rölantide çalışacağı anlamına gelir.

    Ancak aynı anda hem gaza hem frene basmak bu süreci bozar. Fren pedalına bastığında, şanzıman vitesi boşa alır, ancak gaz pedalına basmak motorda hala yakıt yanmasına neden olur. Bu da motor devrinin gereksiz yere yükselmesine ve vites kutusunda aşınmaya yol açabilir.

    Daha da önemlisi, hem gaza hem frene basmak acil durumlarda kontrol kaybına neden olabilir. Fren pedalına bastığınızda aracın yavaşlaması veya durması gerekirken, gaza basmak ileri hareketi sürdürür. Bu, özellikle kaygan yüzeylerde veya yüksek hızlarda tehlikeli olabilir.

    Gaz Fren Kalkış

    Otomatik arabalarda gaz ve frene aynı anda basmak, "gaz fren kalkışı" olarak da bilinir. Bu teknik, bazı yarışçılar tarafından hızlı kalkışlar için kullanılır, ancak günlük sürüş için önerilmez.

    Gaz fren kalkışı, aracın patinaj yapmasını ve daha hızlı hızlanmasını sağlayabilir. Ancak bu aynı zamanda vites kutusuna ve fren sistemlerine aşırı yük bindirerek erken aşınmaya ve arızaya yol açabilir.

    Sonuç

    Otomatik bir araçta aynı anda hem gaza hem frene basmak performansı düşüren ve güvenliği tehlikeye atan kötü bir sürüş alışkanlığıdır. Acil durumlarda kontrol kaybına neden olabileceğinden ve aracınıza zarar verebileceğinden, bu uygulamadan kaçınılmalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • En kötü el freni kullan . Bana kalırsa sadece ayağını hızlandır
    _____________________________
    Bu halkın mantıksız,akılsız,bilgisiz,araştırmayan,meraksız,soru sormayan,gerçeklerle yüzleşmeyen,egoist,narsist,bencil,kalitesiz,eğitimsiz ve kültürsüz yapısının içine edeyim ben
  • Otomatik olsun olmasın, bir arabada fren+gaz pedallarına aynı anda basılırsa el freni etkisi yapar zaten. Yani ha el freni ile kalkmışsınız, ha frene basarak gaz verdikten sonra kalkmışsınız arabaya aşırı bir zararı olacağını sanmıyorum.
    _____________________________
  • bi zararı olmaz...
    _____________________________
    K.Atatürk
  • Büyütülecek bir durum yok
    _____________________________
  • Hız meselesi. Ayrıca yukarıda arkadaşın dediği gibi el freni ile kalkmanız da uygun.
    _____________________________
  • en ama en kötü durumda çift ayak kullanabilirsiniz. onun dışında hızlı olmak kesin çözüm.
    _____________________________
    mantık..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Frene basmakta uzun süre ısrar etmezseniz bir zararı olmaz.

    Ama benim tavsiyem, bırakın birkaç cm kayiversin.
    _____________________________
  • Burada yokuşun eğim oranı, araç ağırlığı ve araç motoru önemli hafif bir yokuşta yüksüz şekilde çıkıyor araç el freni kullanmak frene basarak hafif gaz vererek araç ileri gitme eğilimine başlayıp sarsıldığı anda freni bırakarak kalkmak en sağlıklısıdır, el freni çok daha sert yokuşlar için kullanılabilir.
    _____________________________
  • bence bu durum balataya zarar verir. hem fren balataları hemde baskı balata.
    _____________________________
  • o kadar kaymadan bisey olmaz bosuna arabayı yormayın derim.
    _____________________________
  • En mantıklısı el freni fakat gaza dikkatli basın debriyaj olmadığı için el frenini indirince araba bir anda kafa kaldırıp önünüzdekine girebilirsiniz.
    _____________________________
  • frene basıp aynı anda gaz verip 2bin devir civarı freni bırakıp kalksak çok zarar verirmiyiz , bunu klasik otm. şanzımanlar ve debryajlı robotize olanlar olarak 2 başlık altında cevaplıyabilecek varmı hangi tip şanzıman bu tip kalkıştan daha fazla zarar görür , baya merak ediyorum birkaç defa denedim henüz birşey olmadı :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MINERVAL -- 2 Temmuz 2011; 16:20:45 >
    _____________________________
    2017 BMW 3.18i Edition Sport Line // 2013 Mercedes-Benz C180 CGI Fascination
    PS4 Slim 1TB // ASUS Zenbook UX32VD // Apple Mac Mini i5
  • birkaç cm kaysın ya bence sorun etmeyin yada çift ayak kullanın
    _____________________________
  • Hill holder buyuk rahatlik.otomatik araclarda standart olmali bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    frene basıp aynı anda gaz verip 2bin devir civarı freni bırakıp kalksak çok zarar verirmiyiz , bunu klasik otm. şanzımanlar ve debryajlı robotize olanlar olarak 2 başlık altında cevaplıyabilecek varmı hangi tip şanzıman bu tip kalkıştan daha fazla zarar görür , baya merak ediyorum birkaç defa denedim henüz birşey olmadı :D


    Devire niye bakıyorsunuzki, aracın gitmek istemesini hissetmeniz önemli, otomatiktede düzdede mantık aynı gaza bastığınız anda araç ilk etapta geriye kaymak isteyecek ama frene bastığınız için kaymayacak gazı hafiften artıracaksınız baktınız araç sarsılıp gitmek istiyor, motor sesi değişiyor frenden hafifçe ayağınızı kaldırırsınız biter olay. El freni indiği anda fren olayı anında iptal olacağı için çok ani kalkış olabilir ama ayak freninde fren sertliğini ayarlayabilirsiniz o yüzden daha yumuşak kalkış yapabilirsiniz, olay gaz fren uyumunda bitiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 2 Temmuz 2011; 16:32:48 >
    _____________________________




  • şöyle söylim geçenlerde yokuşta park ettim aracı ve önümdeki araçla aramda yaklaşık 30 cm vardı. araca tekrar binip geri geri gitmek istedim geri vitese aldım ve ayağımı frenden çeker çekmez araç nerdeyse öndekine giriyodu saniyelik bir olaydı yani. günlük kullandığım yolların bir kısmı eğimi çok yüksek yollar ve buralarda park ettiğimde kalkarken baya kaçırıyo mecbur freni bırakmadan hafif gaz verip boşluğu alıp öyle bırakıyorum freni ama bu olayın şanzımana zarar verdiğini duyduğum için bunu yapmaktanda çekiniyorum açıkçası. ama başka çarede yok gibi görünüyo :)
    _____________________________
  • Otomatik vitesli araba neden geri kaçar. Onu söyleyin. BMW 5.20İ de hiç böyle bir sorun yaşamadım. Hiç hatırlamıyorum. Ayağımı frenden çekince araba tin tin sallanıyordu. Ama kaymıyordu kesinlikle. Vites düzenini yazıyorum sırasıyla. Rampalarda kalkışı her zaman D1 ile yapardım. otobana çıkarsam S1 konumuna alırdım.

    P
    R
    N
    D1
    D2
    S1
    S2
    _____________________________
    Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruf

    Hill holder buyuk rahatlik.otomatik araclarda standart olmali bence.

    bence tam tersi, otomatik araçta freni bırakıp gaza basana kadar kaysa kaysa 3-4 cm kayar o kadar kaymadanda bişey olmaz. esas manuelde acemiler için şart bence...
    çok çeşitli otomatik arabalar kullandım hiç birinide kaydırmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzzY® -- 2 Temmuz 2011; 16:48:56 >
    _____________________________
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    quote:

    Orijinalden alıntı: ruf

    Hill holder buyuk rahatlik.otomatik araclarda standart olmali bence.

    bence tam tersi, otomatik araçta freni bırakıp gaza basana kadar kaysa kaysa 3-4 cm kayar o kadar kaymadanda bişey olmaz. esas manuelde acemiler için şart bence...
    çok çeşitli otomatik arabalar kullandım hiç birinide kaydırmadım.


    ben manuelde 4-5 cm kaydırıyorum. hillholder çok gerekli değil. genelde bayanların çok işine yarar. debriyajı kavramaya getirip frenden ayagı çekip gaza koyman 1 saniye sürmez eğer hızlıysan. araç o geçen sürede zaten dediğin gibi 4-5 cm belki kayıyor belki kaymıyor. zaten pek dik olmayan yokuşta rölanti ile kendi kalkıyor arça geri kaymadan :D
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.