Şimdi Ara

Otomatik araçta freni bırakmadan gaza basmak (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
19.132
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123
    quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    frene basıp aynı anda gaz verip 2bin devir civarı freni bırakıp kalksak çok zarar verirmiyiz , bunu klasik otm. şanzımanlar ve debryajlı robotize olanlar olarak 2 başlık altında cevaplıyabilecek varmı hangi tip şanzıman bu tip kalkıştan daha fazla zarar görür , baya merak ediyorum birkaç defa denedim henüz birşey olmadı :D


    Devire niye bakıyorsunuzki, aracın gitmek istemesini hissetmeniz önemli, otomatiktede düzdede mantık aynı gaza bastığınız anda araç ilk etapta geriye kaymak isteyecek ama frene bastığınız için kaymayacak gazı hafiften artıracaksınız baktınız araç sarsılıp gitmek istiyor, motor sesi değişiyor frenden hafifçe ayağınızı kaldırırsınız biter olay. El freni indiği anda fren olayı anında iptal olacağı için çok ani kalkış olabilir ama ayak freninde fren sertliğini ayarlayabilirsiniz o yüzden daha yumuşak kalkış yapabilirsiniz, olay gaz fren uyumunda bitiyor.

    Ben hızlı kalkış yapmaktan bahsediyorum bir nevi launch control :D otm. vites bir arabada frene basip 2-3 bin devir civari freni birakiyorum zararlimi bunu merak ettim birde tork konvertorlude mi yoksa robotizelerdemi daha zararlidir bunu sormustum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MINERVAL -- 2 Temmuz 2011; 18:18:01 >
    _____________________________
    2017 BMW 3.18i Edition Sport Line // 2013 Mercedes-Benz C180 CGI Fascination
    PS4 Slim 1TB // ASUS Zenbook UX32VD // Apple Mac Mini i5




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42
    Otomatik vitesli araba neden geri kaçar. Onu söyleyin. BMW 5.20İ de hiç böyle bir sorun yaşamadım. Hiç hatırlamıyorum. Ayağımı frenden çekince araba tin tin sallanıyordu. Ama kaymıyordu kesinlikle. Vites düzenini yazıyorum sırasıyla. Rampalarda kalkışı her zaman D1 ile yapardım. otobana çıkarsam S1 konumuna alırdım.

    P
    R
    N
    D1
    D2
    S1
    S2

    Rölantide ürettiği torka bağlı çok dik bir yokuşta kayar.
    _____________________________
    2017 BMW 3.18i Edition Sport Line // 2013 Mercedes-Benz C180 CGI Fascination
    PS4 Slim 1TB // ASUS Zenbook UX32VD // Apple Mac Mini i5
  • yeni üretim araçlarda tam otomatik bile olsa kayabiliyor,tork konvertörü tüketimi ve motora binen yükü azaltmak için gaza basılmadığı durumlarda eskilere nazaran daha az aktarım yapıyor..

    2006 civic es otomatik arabam da geri kayıyordu; 7bin kmde teslim aldığımda da böyleydi,19binde satarken de.. çözümü ya el freni (biraz acemi işi geliyor dışarıdan görene), ya da sol ayak frendeyken gaza hafifçe dokunarak kalkmak.. ben hep ikinci yöntemi uyguluyordum.. araç geri kayarken gücü verip de ters yöne harekete geçmek,fren+gaz yaparak kaymaktan daha zararlı bence.. dozajı ayarladığınız sürece sorun çıkmaz; hele ki şanzıman ATF yağınızın rengi kırmızı ve seviyesi/kıvamı normalse.. launch control tekniği de böyledir aslında; ben fren+gaz tekniğini abarttığımda devir 2300e sabitleniyor ve freni bıraktığımda da sardıra sarıdıra kalkıyordum extrem durumlarda ki normal kalkışta çok zor patinaja düşerdi...hatta servisler şanzımanı da böyle test ediyor kaçırıyor mu diye
    _____________________________
    \\\\Petrol Head////




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    yeni üretim araçlarda tam otomatik bile olsa kayabiliyor,tork konvertörü tüketimi ve motora binen yükü azaltmak için gaza basılmadığı durumlarda eskilere nazaran daha az aktarım yapıyor..

    2006 civic es otomatik arabam da geri kayıyordu; 7bin kmde teslim aldığımda da böyleydi,19binde satarken de.. çözümü ya el freni (biraz acemi işi geliyor dışarıdan görene), ya da sol ayak frendeyken gaza hafifçe dokunarak kalkmak.. ben hep ikinci yöntemi uyguluyordum.. araç geri kayarken gücü verip de ters yöne harekete geçmek,fren+gaz yaparak kaymaktan daha zararlı bence.. dozajı ayarladığınız sürece sorun çıkmaz; hele ki şanzıman ATF yağınızın rengi kırmızı ve seviyesi/kıvamı normalse.. launch control tekniği de böyledir aslında; ben fren+gaz tekniğini abarttığımda devir 2300e sabitleniyor ve freni bıraktığımda da sardıra sarıdıra kalkıyordum extrem durumlarda ki normal kalkışta çok zor patinaja düşerdi...hatta servisler şanzımanı da böyle test ediyor kaçırıyor mu diye

    Hafif Hort olcak ama Hocam FD6 otm. Civic kullanıyorum. Şanzuman yağını özellikle yetkili serviste değiştirttim rengi kırmızıydı. Bu durumda Launch Control yapmanın her hangi bir zararı olur mu şanzumana ?
    _____________________________


    Delilik yer çekimi gibidir ; sadece hafifçe itmek yeterlidir... The Joker




  • Yokuşta arkadaki araba çok yaklaştıysa kullanın, mecbur kullancaksınız zaten kaçırıyorsanız. Ama böyle bir durum yoksa normal kalkın, tecrübe ede ede kaçırmadan kaldırmamayı da öğrenirsiniz
    _____________________________
  • EasyTronic - Hill holder desteği yok aracımda yokuşlarda en büyük korkum bu bende frenle kalkıyorum . Bilmiyorum iyi mi kötü mü uzun vadede ne zararı olur .

    Türkiye de mesafe korunmuyorki adam dibime girmiş kaysa vursa bir de onla uğraş .
    _____________________________
    "Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur." Başkomutan Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK

    PSN:TheCaliph_TR
    XBOX:ThecaliphTR
  • BMW DCT şanzımanla bunu yaparsam, "Launch control" moduna giriyor
    Tabii Spor modu, manuel vites ve anti patinaj devre dışıyken. Sonra bir bakıyorum 5000 devir/dk'da bağırarak kalkıyoruz

    Şaka bir yana normal şanzımanda baskı balata ve fren balatalarına ekstradan yük bindirir bu durum...
    _____________________________
  • 2003 model BMW 3.16 otomatik ile denemiştim.
    Gazı köklesen bile araba fren yapıyor.
    Bu arada arkada bekleyen trafik korna ve selektör yapıyordu.
    Arkadaş daha fazla dayanamadı "İn lan aşağıya ! Sana araba emanet edende kabahat." dedi.
    Ben de "Kusura bakma hayatımda ilk defa otomatik kullandım" dedim.
    _____________________________
    Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
  • amerikada da böyle yapıyorlar frene sol ayakla, gaza sağ ayakla basıyorlar ki geri kaymasın. bu yüzden fren pedalı iki yöne doğru geniştir, iki ayakla da basılabilsin diye. hill holder desteği olmayan modellerde geçerli tabi bu durum.
    _____________________________
    "vazgeçmek bir seçenek değildir."
  • otomatik, düz farketmez el freni kullanmaktan çekinmeyin. acemilik olarak algılamak yersiz, en kolay ve kesin çözüm.
    _____________________________
    V40 D2 POWERSHİFT TİTANYUM GRİA3 SEDAN 1.6 TDI AMBİTİON STRONİC KIRMIZI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    amerikada da böyle yapıyorlar frene sol ayakla, gaza sağ ayakla basıyorlar ki geri kaymasın. bu yüzden fren pedalı iki yöne doğru geniştir, iki ayakla da basılabilsin diye. hill holder desteği olmayan modellerde geçerli tabi bu durum.

    Amerika da yasadim kardesim dayim hala orda 15 yildir sol ayagi direksiyonun yanina atar oyle surerdi jeep kullanirken :D kac arabaya binmisimdir hic gormedim cift ayak kullanan insan sen eminmisin oyle birsey olduguna? Kaldi ki her otomatik aracta fren pedallari saga sola genistir zaten turkiyede bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186


    quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    amerikada da böyle yapıyorlar frene sol ayakla, gaza sağ ayakla basıyorlar ki geri kaymasın. bu yüzden fren pedalı iki yöne doğru geniştir, iki ayakla da basılabilsin diye. hill holder desteği olmayan modellerde geçerli tabi bu durum.

    Amerika da yasadim kardesim dayim hala orda 15 yildir sol ayagi direksiyonun yanina atar oyle surerdi jeep kullanirken :D kac arabaya binmisimdir hic gormedim cift ayak kullanan insan sen eminmisin oyle birsey olduguna? Kaldi ki her otomatik aracta fren pedallari saga sola genistir zaten turkiyede bile.

    yokuşta kırmızıda durdun frene bastın gaza basana kadar araba geri geir kayıyor ne yaparsın?
    _____________________________
    "vazgeçmek bir seçenek değildir."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist1186


    quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    amerikada da böyle yapıyorlar frene sol ayakla, gaza sağ ayakla basıyorlar ki geri kaymasın. bu yüzden fren pedalı iki yöne doğru geniştir, iki ayakla da basılabilsin diye. hill holder desteği olmayan modellerde geçerli tabi bu durum.

    Amerika da yasadim kardesim dayim hala orda 15 yildir sol ayagi direksiyonun yanina atar oyle surerdi jeep kullanirken :D kac arabaya binmisimdir hic gormedim cift ayak kullanan insan sen eminmisin oyle birsey olduguna? Kaldi ki her otomatik aracta fren pedallari saga sola genistir zaten turkiyede bile.

    yokuşta kırmızıda durdun frene bastın gaza basana kadar araba geri geir kayıyor ne yaparsın?

    Suanki aracimiz corolla mmt sanziman geri kaciriyor. Asiri dik degilse hemen basiyorum zaten cok fazla kaymiyor cok dikse el freni yapiyorum. Normalide budur zaten hocam. Amerikadada boyleydi. Saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • gitarist1186 kullanıcısına yanıt
    manuel ve otomatik şanzımanlarda bu tip çift ayak kaldırma olayı expert mode diye geçiyor zaten. normal araç kullanıcıları için kolay değildir. rölanti problemi olan araçlarda hem gaz verip hem fren yapan sonra da yokuşta araç kaldıran usta şöförler mevcut. aynı olayı yarışlarda kullanıyorlar. şimdi teknik adını hatırlayamadım forumda başlığına bir vidyo eklemiştim.
    _____________________________
    "vazgeçmek bir seçenek değildir."
  • Saliselik is hocam frenden gaza hizli cekebilirsin ayagini o zaman kacmaz yani biraz daha seri ayak hareketi olsun frenden gaza gecerken

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Opel Astra H 1.3CDTi Enjoy
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavipasa

    manuel ve otomatik şanzımanlarda bu tip çift ayak kaldırma olayı expert mode diye geçiyor zaten. normal araç kullanıcıları için kolay değildir. rölanti problemi olan araçlarda hem gaz verip hem fren yapan sonra da yokuşta araç kaldıran usta şöförler mevcut. aynı olayı yarışlarda kullanıyorlar. şimdi teknik adını hatırlayamadım forumda başlığına bir vidyo eklemiştim.

    _____________________________
    ßy ђabîp►┼∑Дм ®
  • Opelin kitapçığında otomatik araçlarda gaz ile frene asla aynı anda basmayın yazısını okumuştum.Dik yokuşlarda en sağlıklısı el freni ile kalkmak.
    _____________________________
    Kanaat bitmez tükenmez bir hazinedir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.