Şimdi Ara

Debriyaja basılı tutarak araba çalıştırma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
1
Favori
9.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Kardeşimin Volkwagen Golf'u var ve debriyaja basmadan arabayı çalıştıramıyorsunuz. Bunun mutlaka bir nedeni olmalı diye düşünüyorum. Acaba baskı balatasını yıpratmamak için olabilir mi? Diğer araçlarda hiç bir pedala basmadan arabayı çalıştırabiliyorsunuz. Bileniniz varsa cevaplayabilir mi? Teşekkürler.



  • dalginlikla araci viteste unutmus olabilirsiniz buna karsi bir önlem bence
  • auris ve corolla'lar da öyle...
  • yanlış hatırlamıyorsam hyundai accent ler de piyasaya çıktığından beri olan bir özellik.
  • Anladığım kadarıyla sadece arabanın viteste olduğu durum için alınmış olunan bir önlem o zaman.
  • Viteste unutmamak için olsa gerek. Tiptroniklerde de birden araba kendini ileri atmaya çalışmasın diye frene basıyorsunuz.
  • megane 2 lerdede araç viteste değilse frenle araç viteste ise debriyaja basmadan çalışmaz...
  • Benım bıldıgımde aracın calısmasını kolaylastırıyor.
  • Bencede araba vitestedir siz dikkat etmemişsinizdir.
  • Araba debriyaja ve frene basarak çalıştırılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    megane 2 lerdede araç viteste değilse frenle araç viteste ise debriyaja basmadan çalışmaz...

    +1, otomatiklerde de frene basmadan çalışmıyor araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Darkimore

    Araba debriyaja ve frene basarak çalıştırılır.



    Frene niye basayım acaba?
  • Ford tourneo Connectteki viteslerde boş olsa bile debriyaja basılı tutarak çalıştırıyorum.. daha verimli çalışmasını sağlıyor..
  • Bu ABD'de zorunlu bir güvenlik standardıdır. Sebebi malum. Ölüm/yaralanmaların hatrı sayılır bir kısmı park yerlerinde, evin bahçesinde, yani insların kendilerini en rahat hissettiği ve gevşek davrandığı ortamlarda oluyor.

    Tabii dünya siyah-beyaz değil. Karşı argüman da var (veya vardı). O da der ki: Olur da araba olmadık bir yerde, mesela hemzemin geçitte stop eder de çalışmazsa marş motorunu kullanarak bu durumdan kurtulabilirsiniz. Bu nedenle marş sırasında kavramanın kullanılmasına izin verilmeilidir. Bu konuda da Volvo'nun bir zamanlar ısrarcı olduğunu hatırlıyorum.

    * * *

    Motorla beraber şanzıman dişlileri de dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 29 Haziran 2011; 11:01:29 >
  • karbon 12 bence de haklı, günümüzde arabadaki hakimiyetimizi devamlı kaybeder hale geldik. bu arada megane 2 nin düz vitesinde de fren zorunluluğu var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bu ABD'de zorunlu bir güvenlik standardıdır. Sebebi malum. Ölüm/yaralanmaların hatrı sayılır bir kısmı park yerlerinde, evin bahçesinde, yani insların kendilerini en rahat hissettiği ve gevşek davrandığı ortamlarda oluyor.

    Tabii dünya siyah-beyaz değil. Karşı argüman da var (veya vardı). O da der ki: Olur da araba olmadık bir yerde, mesela hemzemin geçitte stop eder de çalışmazsa marş motorunu kullanarak bu durumdan kurtulabilirsiniz. Bu nedenle marş sırasında kavramanın kullanılmasına izin verilmeilidir. Bu konuda da Volvo'nun bir zamanlar ısrarcı olduğunu hatırlıyorum.

    * * *

    Motorla beraber şanzıman dişlileri de dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.

    güzel açıklama




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bu ABD'de zorunlu bir güvenlik standardıdır. Sebebi malum. Ölüm/yaralanmaların hatrı sayılır bir kısmı park yerlerinde, evin bahçesinde, yani insların kendilerini en rahat hissettiği ve gevşek davrandığı ortamlarda oluyor.

    Tabii dünya siyah-beyaz değil. Karşı argüman da var (veya vardı). O da der ki: Olur da araba olmadık bir yerde, mesela hemzemin geçitte stop eder de çalışmazsa marş motorunu kullanarak bu durumdan kurtulabilirsiniz. Bu nedenle marş sırasından kavramanın kullanılmasına izin verilmeillidir. Bu konuda da Volvo'nun bir zamanlar ısrarcı olduğunu biliyorum.

    * * *

    Şanzıman da dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.


    Karsi argumani hic bilmiyordum o da mantikliymis aslinda. Bilgi icin tesekkurler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Motorla beraber şanzıman dişlileri de dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.



    babam da bana hep böyle derdi öğretirken..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Bu ABD'de zorunlu bir güvenlik standardıdır. Sebebi malum. Ölüm/yaralanmaların hatrı sayılır bir kısmı park yerlerinde, evin bahçesinde, yani insların kendilerini en rahat hissettiği ve gevşek davrandığı ortamlarda oluyor.

    Tabii dünya siyah-beyaz değil. Karşı argüman da var (veya vardı). O da der ki: Olur da araba olmadık bir yerde, mesela hemzemin geçitte stop eder de çalışmazsa marş motorunu kullanarak bu durumdan kurtulabilirsiniz. Bu nedenle marş sırasında kavramanın kullanılmasına izin verilmeilidir. Bu konuda da Volvo'nun bir zamanlar ısrarcı olduğunu hatırlıyorum.

    * * *

    Motorla beraber şanzıman dişlileri de dönmediği için marş devri hızlanır ve çalışma kolaylaşır, akü üzerindeki stres azalır. Pratik olarak hem güvenlik hem de mekanik açılardan faydaları var.


    güzel acıklama için tşk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Darkimore

    Araba debriyaja ve frene basarak çalıştırılır.


    Kesinlikle. En iyisi böyle. Ben fazladan vitesi de boşa alıyorum. Alışkanlık olsun diyerek. Stop ettirirken de vitesi boşa alırım.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.