Şimdi Ara

Otomatik Araç Hantalmı Kalır

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beyler , Annem otomatik araba alalım diyor fakat sorularım var

    -kimisi aynı araba aynı motor bi farkı sen değilde o ayarlıyor vites-devir ilişkisini diyor
    -kimiside ışıklarda vs. çok hantal kalkar , seri değildir istediğin verimi alamassın filan diyor

    dedim bilse bilse dh bilir

    otomatik ile manual araç arasında çok fark varmıdır verim (performans) açsından.



  • Manuel vites te aracın devrini sen seçersin istediğin zaman vites değiştirirsin redline`a kadar debriyaja basma gider. Kalkışlarda otomatikler rölanti devrinden kalkış yapar Manuelde ise devri yükseltir debriyajdan çekersin ayağını yani kısaca kalkışlarda genelde(dsg-smg hariç) otomatik daha hantaldır.

    ara hızlanmaları bilmiyorum ama fabrika verilerine göre 80-100 ve 90-120 aralığındaki ara hızlanmalarda nedense astra g ler manuelden daha seri
  • Gazlamayacak adam için çok performans farkı yoktur. Ancak bazı araçların otomatikleri gerçekten sinir bozucu olabiliyor özellikle eğimli yollarda. Bir de arıza riskinin yüksekliği var, birazcık da fazla yakar otomatik araç.
    Tabi manuel araç doğru şekilde kullanılmazsa otomatikle kickdown yapan kişi manuel kullanandan daha hızlı bile kalkabilir(özdeş araçlar için)
    Ben düz vites kullanmayı tercih ediyorum ancak trafiği sıkışık bir bölgede kullanılacaksa+aracın bi kadın şoförü de varsa otomatik almak daha mantıklı olur.
    Boş yollarda gezinti yapan birisi için manuel, mesai saatinde trafiğe takılan hergün işe gidip gelen biri içinse otomatik candır
  • Kalkış yarışı yapmıyorsanız pek bir farkları yok. İnsanlar araba kullanırken zamanı kendi akıllarında bazen uzatıp, bazen sıkıştırıyorlar. Debriyaja bastıkları zamanlarda yavaşladıklarının pek farkkında değiller.

    Sıkışık düzen şehir içindeki kalkışlarda öndeki manuel 2. vitese geçerken genelde frene basmak zorunda kalıyorum. Diğer türlü arkadaki de beni hantal zannediyordur, çünkü boş yere frene basmamak için faz farkı yüzünden gereken ek mesafeyi bekliyorum.

    Özetle, manuelin camından bakınca ilk kalkışta otm yavaş görünüyor, otm. arabanın camından bakınca da manueller tırtıl gibi ilerliyor. Bunlar önemli değil, görüntü. Genel resim, yani 0-100'ler çok yakın.
  • Hangi otomatik ? yarı otomatik ile tam otomatiğin karakterleri farklı. Hatta yarı otomatikler de kendi aralarında farklı karakterler sergiliyor.

    Tiptronic ise zaten ister manuel olarak ister otomatik...
  • 4 ileri tam otomatik şanzımanlı araç kullanıyorum,bence otomatik büyük rahatlık,park ederken,sıkışık trafikte,yokuş yukarı kalkışlarda hiç sıkıntı yaşamıyorum,devir gereken yerlerde dip gaz yapıp otomatik olarak bir alt vitese düşüp yüksek devirle işimi görüyorum.Yine de çoğu otomatik vites konfor odaklı üretildiğinden manuel viteste ki seriliği yakalayamıyor.
  • Yakıt parası koymazsa sen de motor hacmi büyük bir araç al sıkıntı yaşamazsın.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel araç hala alınır mı?
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2004 tam otomatik Focusum var.Otomatik genel olarak çok iyi ama uzun rampalarda adamı verem ediyor.Ankara otoyolunda uzun rampalarda 150 ile giriş yapıyorum 60 ile bitiriyorum.Düz yolda nal toplattığım arabalar bile (Doğan,Şahin) rampada bana nanik yapıyor.Şimdi arkadaşlar diyecek ki sen de kick down yap.Ama o zaman da araba iyi gidiyor ama resmen anırıyor.Yine de tavsiye ederim.Artıları daha çok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makifa

    .Şimdi arkadaşlar diyecek ki sen de kick down yap.Ama o zaman da araba iyi gidiyor ama resmen anırıyor.


  • Çift kavramalı ya da tork konvantörlü aldığın sürece problem olacağını sanmam......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grkm?

    Beyler , Annem otomatik araba alalım diyor fakat sorularım var

    -kimisi aynı araba aynı motor bi farkı sen değilde o ayarlıyor vites-devir ilişkisini diyor
    -kimiside ışıklarda vs. çok hantal kalkar , seri değildir istediğin verimi alamassın filan diyor

    dedim bilse bilse dh bilir

    otomatik ile manual araç arasında çok fark varmıdır verim (performans) açsından.


    Millete ne bakıyorsun, bildiklerinden değil sağdan soldan duyduklarından söylüyorlar.

    Kesinlikle ve kesinlikle otomatik vites alın. Çevremde de çok bayan sürücü (adayı) var. Hepsi bir hevesle süreceğim diye başlıyor. Düz vites arabayı beceremeyip, araba kullanmıyorlar. O araba alındıktan sonra annen kullanamıyorsa hiç bir anlamı yok.


    Otomatik vites, düz vitesten biraz daha yavaştır. Aralarında çok büyük farklar yok. Sonuçta şehiriçinde araba yarıştırmıyoruz, sürüş rahatlığı, güveni ve konforu çok daha önemli.

    Otomatik vites honda city kullanıyorum. Işıklarda en erken kalkan benim. Millet debriyajı ayarlayacağım şunu yapacağım falan derken kalkamıyor. Kırmızı ışık yokuşsa, millet arabayı geri kaydırırken, ben rahatlıkla kalkıp gidiyorum.

    Haa, yarış yapsak büyük ihtimalle o düz vitesli arabalar beni geçer. Ancak ben kırmızı ışıklarda kasmadan gidiyorken, sıkışık trafikte rahat ediyorken, o arabaların beni geçebilmesinin hiç bir önemi yok.


    Otomatik vites bilmeyenler deviri ayarlayamazsın falan demiş. Otomatik viteste pedala basış şekline göre devir ve vites ayarlanıyor. Pedalı köklersen devir sona dayanır, düşük viteste hızlanırsın. Eğer pedala az basarsan yüksek viteste düşük devirde gidersin.
    Otomatik viteste (özellikle cvt ise) devire bakacağını bile zannetmiyorum.


    İyi bir marka otomatik vites alırsanız çok rahat edersiniz. Bende honda city elite cvt var. Size tavsiyem ise honda jazz cvt otomatik vites almanız.




  • Hangi model araçları düşündüğünüzü belirtirseniz daha net cevaplar alabilirsiniz.
    Arkadaşların dediği gibi bir sürü otomatik vites çeşidi, modeli, tipi var. Bazıları çok iyi, bazıları -alışana kadar- insanı sinir küpü eder.

    Bayan şoför için otomatik vites ciddi avantaj olur, acemiyse yola, trafiğe konsantre olmasına, araca hakim olmasına ciddi katkısı var.

    İmzamdaki aracı eşim için aldım, benim için de büyük bir keyif ve rahatlık oldu..
  • bence tam aksine günlük kullanımda manuel vitese göre daha seri olmayı sağlar.

    çünkü pratik olarak manuel vites kutusu, debriyaj pedalı ile birlikte fazladan iş yapmak demek, manuel bir aracı sürekli seri kullanacağım diye zorlamayacaksanız, otomatik vites ile toplamda zaman kazanmanız daha gerçekçi bir tahmin.

    otomatik vites ile hem seri hem de konforlu yani yorucu olmayan yolculuk yapmak daha kolay. manuel araçlar sürekli hızlanıp yavaşlıyor, otomatik ile daha tutumlu bir sabit hız yakalamak işten değil, özellikle yoğun trafiklerde bu avantajlı.

    örneğin yavaş ilerleyen trafikte otomatik araç sürücüleri için önde sürekli hızlanıp yavaşlayan manuel bir araç rahatsız edicidir,
    motorların içinde bu tip dalgalanmalardan kurtulmak için krank mili üzerinde volan kullanılıyor, stabil olmak aranan bir şey.

    ek olarak, yeni nesil bir çok otomatik vites kutusu insan yönetimindeki manuel kutulardan zaten daha hızlı çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 20 Mart 2011; 13:38:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    bence tam aksine günlük kullanımda manuel vitese göre daha seri olmayı sağlar.

    çünkü pratik olarak manuel vites kutusu, debriyaj pedalı ile birlikte fazladan iş yapmak demek, manuel bir aracı sürekli seri kullanacağım diye zorlamayacaksanız, otomatik vites ile toplamda zaman kazanmanız daha gerçekçi bir tahmin.

    otomatik vites ile hem seri hem de konforlu yani yorucu olmayan yolculuk yapmak daha kolay. manuel araçlar sürekli hızlanıp yavaşlıyor, otomatik ile daha tutumlu bir sabit hız yakalamak işten değil, özellikle yoğun trafiklerde bu avantajlı.

    örneğin yavaş ilerleyen trafikte otomatik araç sürücüleri için önde sürekli hızlanıp yavaşlayan manuel bir araç rahatsız edicidir,
    motorların içinde bu tip dalgalanmalardan kurtulmak için krank mili üzerinde volan kullanılıyor, stabil olmak aranan bir şey.

    ek olarak, yeni nesil bir çok otomatik vites kutusu insan yönetimindeki manuel kutulardan zaten daha hızlı çalışıyor.

    Aynen katılıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    bence tam aksine günlük kullanımda manuel vitese göre daha seri olmayı sağlar.

    çünkü pratik olarak manuel vites kutusu, debriyaj pedalı ile birlikte fazladan iş yapmak demek, manuel bir aracı sürekli seri kullanacağım diye zorlamayacaksanız, otomatik vites ile toplamda zaman kazanmanız daha gerçekçi bir tahmin.

    otomatik vites ile hem seri hem de konforlu yani yorucu olmayan yolculuk yapmak daha kolay. manuel araçlar sürekli hızlanıp yavaşlıyor, otomatik ile daha tutumlu bir sabit hız yakalamak işten değil, özellikle yoğun trafiklerde bu avantajlı.

    örneğin yavaş ilerleyen trafikte otomatik araç sürücüleri için önde sürekli hızlanıp yavaşlayan manuel bir araç rahatsız edicidir,
    motorların içinde bu tip dalgalanmalardan kurtulmak için krank mili üzerinde volan kullanılıyor, stabil olmak aranan bir şey.

    ek olarak, yeni nesil bir çok otomatik vites kutusu insan yönetimindeki manuel kutulardan zaten daha hızlı çalışıyor.

    bu kısmını anlayamadım pek. her motorda kranka volan bağlıdır ve dalgalanmayı önlemek için volan kullanılır. bu motorun yapısında vardır otomatiklere has bir özellik değildir.
    farklı bir anlamda kullandıysanız biraz daha açıklayabilirmisiniz?




  • otomatik vitesli araçlar daha hantaldır düz vitese göre ve 1-2 litre daha fazla yakarlar bunun yanında düz vitesle aynı performansı ve aynı yakıtı sağlayan otomatik viteslerde yok değil vwnin dsgsi gibi
  • valla arkadasim bu kisisel bi secimdir ama bana gore otomatik kesinlikle zevkli degil bundan onceki arabam 3,8 motor 180 hp lik chrysler grand voyager di araba yerinden kalkmiyordu ara hizlanmalri cok hantaldi simdi manuel focus kullaniyorum araba yerinde durmuyor anlik tepkileri hissedebiliyorsun. ben sahsen bir daha otomatik arabayi (smg haric) hayatima sokmam.
  • quote:


    bu kısmını anlayamadım pek. her motorda kranka volan bağlıdır ve dalgalanmayı önlemek için volan kullanılır. bu motorun yapısında vardır otomatiklere has bir özellik değildir.
    farklı bir anlamda kullandıysanız biraz daha açıklayabilirmisiniz?


    elbette her motorda volan vardır, ben de farklı bir anlamda kullanmadım.

    volanın krank mili üstündeki işlevi, yoğun akan trafiklerde otomatik vitesin sağladığı avantaja benziyor; bahsettiğim şey budur.
  • Sanırım DSG kullanmadınız.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.