Şimdi Ara

otobanda lastik patlarsa ne olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
96
Cevap
0
Favori
11.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 140-150 gibi bir süratle otobanda seyrederken

    arka lastik patlarsa ne olur.?
    ön lastik patlarsa ne olur.?


    deneyimleriniz varsa
    o anda ne yapmak lazım.?????



    _____________________________
  • arka lastik patlarsa tahminim araba yalpalamaya başlar , usta bir sürücü bence bu durumdan kurtulabilir ama o hızlarda olmaz heralde
    o hızda ön plastik patlarsa tahminim parçanı bulamazlar.
    _____________________________
    Ben Antepliyim Şahinim ağam - Mavzer omuzuma yük - Ben yumruklarımla dövüşeceğim - Yumruklarım memleket kadar büyük
  • direksiyona sıkıca sarılmak ve arabanın sağa sola dalmasını önlemek lazım.

    Zaten büyük ihtimalle lastik aniden sönmeyecektir, sana hissettirir, araba bir yöne gitmeye çalışır. Sen de bir terslik olduğunun farkına vararak emniyet şeridine geçer ve kontrol edersin.

    Ama eğer yüksek hızlarda parçalanma şeklinde lastik aniden sönerse, direksiyona sıkıca sarıl, frene abanma ve kontrollü ama çabuk bir şekilde dur.

    Büyük ihtimalle durduğunuzda jant üzerinde lastikten parça kalmayacaktır.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    direksiyona sıkıca sarılmak ve arabanın sağa sola dalmasını önlemek lazım.

    Zaten büyük ihtimalle lastik aniden sönmeyecektir, sana hissettirir, araba bir yöne gitmeye çalışır. Sen de bir terslik olduğunun farkına vararak emniyet şeridine geçer ve kontrol edersin.

    Ama eğer yüksek hızlarda parçalanma şeklinde lastik aniden sönerse, direksiyona sıkıca sarıl, frene abanma ve kontrollü ama çabuk bir şekilde dur.

    Büyük ihtimalle durduğunuzda jant üzerinde lastikten parça kalmayacaktır.
    Önce teker kesilir sonra cant o hızla asfala değer tabi kıvılcımlar çıkmaya başlar.Direksiyonu iman gücüyle tutmak gerekir gerçi Jant yamulursa direksiyon da işe yaramaz ama kısacası ruhuna fatiha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FullPerfromance -- 22 Temmuz 2006; 18:57:54 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    direksiyona sıkıca sarılmak ve arabanın sağa sola dalmasını önlemek lazım.

    Zaten büyük ihtimalle lastik aniden sönmeyecektir, sana hissettirir, araba bir yöne gitmeye çalışır. Sen de bir terslik olduğunun farkına vararak emniyet şeridine geçer ve kontrol edersin.

    Ama eğer yüksek hızlarda parçalanma şeklinde lastik aniden sönerse, direksiyona sıkıca sarıl, frene abanma ve kontrollü ama çabuk bir şekilde dur.

    Büyük ihtimalle durduğunuzda jant üzerinde lastikten parça kalmayacaktır.
    1994 yılında afyon sandıklıda brodway le 160 km hızla gıderken arka lastık yarıldı.dırek janta oturduk araba kontrolumden cıktı karsı serıde gecerek oradan sarampole ve akıbetınde tarlaya dustuk..devrılmeden tarlaya dustuk dıye sevınırken bır kayaya carpıp tavan uzerıne yattık.....allahtan emınıyet kemerımız takılıydı hayatta kaldık...
    sız sız olun 4 lastık uzerınde gıttıgınızı unutmayın.Dubless lastık hemen ınmez dıyenlerede ınanmayın..Resmen yarıldı lastık......
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    direksiyona sıkıca sarılmak ve arabanın sağa sola dalmasını önlemek lazım.

    Zaten büyük ihtimalle lastik aniden sönmeyecektir, sana hissettirir, araba bir yöne gitmeye çalışır. Sen de bir terslik olduğunun farkına vararak emniyet şeridine geçer ve kontrol edersin.

    Ama eğer yüksek hızlarda parçalanma şeklinde lastik aniden sönerse, direksiyona sıkıca sarıl, frene abanma ve kontrollü ama çabuk bir şekilde dur.

    Büyük ihtimalle durduğunuzda jant üzerinde lastikten parça kalmayacaktır.
    otobanda değil ancak normal yolda benim başıma lastik patlaması geldi.

    fakat lastik patlamadı yarıldı.pat diye bir ses geldi.lastikler 3 aylık olmasına rağmen lastik yanağı yukardan aşağıya doğru yarıldı.
    asfalt yool çukur vs hiç birşey yoktu.

    iyiki yavaş gidiyordum 60 civarı.eğer 120 falan olsaydı düşünemiyorum.

    o gün bugündür pirelli lastik almam alanada elimden geldiğince mani olurum.lastiği aldığım yere götürdüm ve durumu anlaymıştım, eğer boydan boya yarılsaydı garantiden değiştirirdik fakat böyle patlamalar garanti kapsamında olmaz dediler.

    ben garantiyi geçtim ya hızlı gidiyor olsaydım?

    ayrıca bir defasında renaultun üzerinden çıkan lassa marka lastiklerin 30,00 de değişimi yapılacaktı. arka ön değişimi tanıdık lastikçi olduğundan adam abi bakalım ne olur ne olmaz lassa bunlar dediydi.

    lastiğin iç tarafındaki (4 lastik de de) iplerin neredeyse tamamı kopmuş.

    başımıza birşey gelmedi.
    lastikçi sağolsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bettyonpower -- 22 Temmuz 2006; 14:54:24 >
    _____________________________
    teknoloji olmada asla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efe01

    1994 yılında afyon sandıklıda brodway le 160 km hızla gıderken arka lastık yarıldı.dırek janta oturduk araba kontrolumden cıktı karsı serıde gecerek oradan sarampole ve akıbetınde tarlaya dustuk..devrılmeden tarlaya dustuk dıye sevınırken bır kayaya carpıp tavan uzerıne yattık.....allahtan emınıyet kemerımız takılıydı hayatta kaldık...
    sız sız olun 4 lastık uzerınde gıttıgınızı unutmayın.Dubless lastık hemen ınmez dıyenlerede ınanmayın..Resmen yarıldı lastık......

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: efe01
    1994 yılında afyon sandıklıda brodway le 160 km hızla gıderken arka lastık yarıldı.dırek janta oturduk araba kontrolumden cıktı karsı serıde gecerek oradan sarampole ve akıbetınde tarlaya dustuk..devrılmeden tarlaya dustuk dıye sevınırken bır kayaya carpıp tavan uzerıne yattık.....allahtan emınıyet kemerımız takılıydı hayatta kaldık...
    sız sız olun 4 lastık uzerınde gıttıgınızı unutmayın.Dubless lastık hemen ınmez dıyenlerede ınanmayın..Resmen yarıldı lastık......


    ooo geçmiş olsun, evet tecrübe o hızlarda lastik patlamasının yüksek ihtimal ölümle sonuçlanacağını gösteriyor.
    _____________________________
    Ben Antepliyim Şahinim ağam - Mavzer omuzuma yük - Ben yumruklarımla dövüşeceğim - Yumruklarım memleket kadar büyük




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Lastik patlamadan iner mi
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efe01

    1994 yılında afyon sandıklıda brodway le 160 km hızla gıderken arka lastık yarıldı.dırek janta oturduk araba kontrolumden cıktı karsı serıde gecerek oradan sarampole ve akıbetınde tarlaya dustuk..devrılmeden tarlaya dustuk dıye sevınırken bır kayaya carpıp tavan uzerıne yattık.....allahtan emınıyet kemerımız takılıydı hayatta kaldık...
    sız sız olun 4 lastık uzerınde gıttıgınızı unutmayın.Dubless lastık hemen ınmez dıyenlerede ınanmayın..Resmen yarıldı lastık......

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: efe01

    1994 yılında afyon sandıklıda brodway le 160 km hızla gıderken arka lastık yarıldı.dırek janta oturduk araba kontrolumden cıktı karsı serıde gecerek oradan sarampole ve akıbetınde tarlaya dustuk..devrılmeden tarlaya dustuk dıye sevınırken bır kayaya carpıp tavan uzerıne yattık.....allahtan emınıyet kemerımız takılıydı hayatta kaldık...
    sız sız olun 4 lastık uzerınde gıttıgınızı unutmayın.Dubless lastık hemen ınmez dıyenlerede ınanmayın..Resmen yarıldı lastık......



    geçmiş olsun.

    bende yavaş gitmem sayesinde kurtardım.

    ben o anda uno kullanıyordum...

    yoksa muhakkak başıma bişeyler gelirdi.çünkü benim gittiğim yolda yol kenarları tarla değildi ağaçların falan olduğu bir yoldu.

    bende hiçbir arabaya güvenmiyorum ne yalan söyliim.

    araba ne derece iyi olsa dahi lastik üzerinde gidiyor.

    normal yolda 90 ı kolay kolay geçmem.yol boşsa 110-120. o kadar çünkü sürat arttıkça,hayata bağlanan ipler o kadar zayıflıyor
    _____________________________
    teknoloji olmada asla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bettyonpower

    quote:

    Orjinalden alıntı: efe01

    1994 yılında afyon sandıklıda brodway le 160 km hızla gıderken arka lastık yarıldı.dırek janta oturduk araba kontrolumden cıktı karsı serıde gecerek oradan sarampole ve akıbetınde tarlaya dustuk..devrılmeden tarlaya dustuk dıye sevınırken bır kayaya carpıp tavan uzerıne yattık.....allahtan emınıyet kemerımız takılıydı hayatta kaldık...
    sız sız olun 4 lastık uzerınde gıttıgınızı unutmayın.Dubless lastık hemen ınmez dıyenlerede ınanmayın..Resmen yarıldı lastık......



    geçmiş olsun.

    bende yavaş gitmem sayesinde kurtardım.

    ben o anda uno kullanıyordum...

    yoksa muhakkak başıma bişeyler gelirdi.çünkü benim gittiğim yolda yol kenarları tarla değildi ağaçların falan olduğu bir yoldu.

    bende hiçbir arabaya güvenmiyorum ne yalan söyliim.

    araba ne derece iyi olsa dahi lastik üzerinde gidiyor.

    normal yolda 90 ı kolay kolay geçmem.yol boşsa 110-120. o kadar çünkü sürat arttıkça,hayata bağlanan ipler o kadar zayıflıyor

    Alıntıları Göster
    o anda kelimei şahadet getirmek lazım

    tabi direksiyonu tutmakta iyi olur
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanerkam

    o anda kelimei şahadet getirmek lazım

    tabi direksiyonu tutmakta iyi olur

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanerkam

    o anda kelimei şahadet getirmek lazım

    tabi direksiyonu tutmakta iyi olur

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aslanerkam

    o anda kelimei şahadet getirmek lazım

    tabi direksiyonu tutmakta iyi olur



    Valla ben söyliyecektim, geç kalmışım


    Arka lastiklerde lastik ne tarafta patlarsa direksiyonu oraya doğru çevirmek gerekir diye düşünüyorum.

    Ön lastikler patlayın fren pompalayıp yavaşlamaya çalışıcan, sonra el frenini hafif hafifi kaldırıcan, belki durulabilir
    _____________________________






  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    Önce teker kesilir sonra cant o hızla asfala değer tabi kıvılcımlar çıkmaya başlar.Direksiyonu iman gücüyle tutmak gerekir gerçi Jant yamulursa direksiyon da işe yaramaz ama kısacası ruhuna fatiha

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Önce teker kesilir sonra cant o hızla asfala değer tabi kıvılcımlar çıkmaya başlar.Direksiyonu iman gücüyle tutmak gerekir gerçi cant yamulursa direksiyon da işe yaramaz ama kısacası ruhuna fatiha


    arkdaşım bilgisayar oyunu değil bu gerçeklerden bahsediyoruzzz !!!
    _____________________________
    The Power of Dreams Honda


    Team Technical !




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUNERBOY

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    Önce teker kesilir sonra cant o hızla asfala değer tabi kıvılcımlar çıkmaya başlar.Direksiyonu iman gücüyle tutmak gerekir gerçi cant yamulursa direksiyon da işe yaramaz ama kısacası ruhuna fatiha


    arkdaşım bilgisayar oyunu değil bu gerçeklerden bahsediyoruzzz !!!

    Alıntıları Göster
    ÜFF ya sen ne de çok biliyosun 140 giderken jant yere değerse tabi ki kıvılcım çıkar.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    ÜFF ya sen ne de çok biliyosun 140 giderken jant yere değerse tabi ki kıvılcım çıkar.

    Alıntıları Göster
    Fransa montajlı gelen pejo partnerlerden vardı bizde.. 100 km ile giderken bi baktım araba sağa çekmeye başladı bi anda hemen direksiyonu sıkıca kavradım ve dörtlüleri yakarak sağa doğru kaymaya başladım bayağı bi sendeledik tabi ama durdurk Allaha şükür. Ön sağ lastik yarılmıştı.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: processor

    Fransa montajlı gelen pejo partnerlerden vardı bizde.. 100 km ile giderken bi baktım araba sağa çekmeye başladı bi anda hemen direksiyonu sıkıca kavradım ve dörtlüleri yakarak sağa doğru kaymaya başladım bayağı bi sendeledik tabi ama durdurk Allaha şükür. Ön sağ lastik yarılmıştı.

    Alıntıları Göster
    ne otoban ne normal yol inşallah lastik patlamaz..geçen gün başıma geldi stepneyi bi çıkardım o da ne bisiklet tekeri kadar yuh dedim adamlara milyarlar verip araba alıoruz adamlar koydugu yedek lastige bak..tekerlerin boyutu 185 65 14 dü heralde yedek lastik 135 70 14 müydü neydi(135 ini hatırlıomda gerisini hatırlamıom)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    ne otoban ne normal yol inşallah lastik patlamaz..geçen gün başıma geldi stepneyi bi çıkardım o da ne bisiklet tekeri kadar yuh dedim adamlara milyarlar verip araba alıoruz adamlar koydugu yedek lastige bak..tekerlerin boyutu 185 65 14 dü heralde yedek lastik 135 70 14 müydü neydi(135 ini hatırlıomda gerisini hatırlamıom)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    ne otoban ne normal yol inşallah lastik patlamaz..geçen gün başıma geldi stepneyi bi çıkardım o da ne bisiklet tekeri kadar yuh dedim adamlara milyarlar verip araba alıoruz adamlar koydugu yedek lastige bak..tekerlerin boyutu 185 65 14 dü heralde yedek lastik 135 70 14 müydü neydi(135 ini hatırlıomda gerisini hatırlamıom)


    artık bir çok araçta orjinal stepne yerine bu tip lastik kullanılıyor..zaten üzerinde de yazıyor bu lastiği takarsanız maximum 60 km ile gidin diye..sebebi de ağırlıktan ve bagaj hacminden tasarruf..bir diğer amacı da en yakın lastik tamircisine ulaşabilmek..fakat bu lastiği taktığınızda araba yamulmuyor..lastik inc olsa bile çapı orjinaliyle aynı

    diğer taraftan 140-150 gibi süratlerle giderken lastik patlamak suretiyle parçalanırsa o durumdan kurtulmak çok zor..yol toprak yol olsa biraz şans var ama jant asfalt ile temas ederse o hızda kontrolü imkansız patlayan tarafa kayma başlar ve arabanın dengesi bozulduğundan direkt takla moduna girilir..lastik dağılmadan patlarsa o zaman kontrolü mümkündür..
    _____________________________
    Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    ÜFF ya sen ne de çok biliyosun 140 giderken jant yere değerse tabi ki kıvılcım çıkar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    ÜFF ya sen ne de çok biliyosun 140 giderken jant yere değerse tabi ki kıvılcım çıkar.


    dostum hem ciddi bir konuda ciddiyetsizlik yapıyosun. arkadaşlar uyarınca da tepki veriyosun. @tunerboy gayet haklı söylediğinde
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: türbülans

    quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    ne otoban ne normal yol inşallah lastik patlamaz..geçen gün başıma geldi stepneyi bi çıkardım o da ne bisiklet tekeri kadar yuh dedim adamlara milyarlar verip araba alıoruz adamlar koydugu yedek lastige bak..tekerlerin boyutu 185 65 14 dü heralde yedek lastik 135 70 14 müydü neydi(135 ini hatırlıomda gerisini hatırlamıom)


    artık bir çok araçta orjinal stepne yerine bu tip lastik kullanılıyor..zaten üzerinde de yazıyor bu lastiği takarsanız maximum 60 km ile gidin diye..sebebi de ağırlıktan ve bagaj hacminden tasarruf..bir diğer amacı da en yakın lastik tamircisine ulaşabilmek..fakat bu lastiği taktığınızda araba yamulmuyor..lastik inc olsa bile çapı orjinaliyle aynı

    diğer taraftan 140-150 gibi süratlerle giderken lastik patlamak suretiyle parçalanırsa o durumdan kurtulmak çok zor..yol toprak yol olsa biraz şans var ama jant asfalt ile temas ederse o hızda kontrolü imkansız patlayan tarafa kayma başlar ve arabanın dengesi bozulduğundan direkt takla moduna girilir..lastik dağılmadan patlarsa o zaman kontrolü mümkündür..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    ne otoban ne normal yol inşallah lastik patlamaz..geçen gün başıma geldi stepneyi bi çıkardım o da ne bisiklet tekeri kadar yuh dedim adamlara milyarlar verip araba alıoruz adamlar koydugu yedek lastige bak..tekerlerin boyutu 185 65 14 dü heralde yedek lastik 135 70 14 müydü neydi(135 ini hatırlıomda gerisini hatırlamıom)


    artık bir çok araçta orjinal stepne yerine bu tip lastik kullanılıyor..zaten üzerinde de yazıyor bu lastiği takarsanız maximum 60 km ile gidin diye..sebebi de ağırlıktan ve bagaj hacminden tasarruf..bir diğer amacı da en yakın lastik tamircisine ulaşabilmek..fakat bu lastiği taktığınızda araba yamulmuyor..lastik inc olsa bile çapı orjinaliyle aynı

    diğer taraftan 140-150 gibi süratlerle giderken lastik patlamak suretiyle parçalanırsa o durumdan kurtulmak çok zor..yol toprak yol olsa biraz şans var ama jant asfalt ile temas ederse o hızda kontrolü imkansız patlayan tarafa kayma başlar ve arabanın dengesi bozulduğundan direkt takla moduna girilir..lastik dağılmadan patlarsa o zaman kontrolü mümkündür..


    haklısın kardeş zaten üstünde yazıyor max 80km hız ve geçici olarak kullanın diyor ama yinede daha iyi bişiler koyabilirlerdi yol geçmez,ıssız bi yerde kalsan veya yolda bi kasise girsen teker iptal
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    ne otoban ne normal yol inşallah lastik patlamaz..geçen gün başıma geldi stepneyi bi çıkardım o da ne bisiklet tekeri kadar yuh dedim adamlara milyarlar verip araba alıoruz adamlar koydugu yedek lastige bak..tekerlerin boyutu 185 65 14 dü heralde yedek lastik 135 70 14 müydü neydi(135 ini hatırlıomda gerisini hatırlamıom)


    artık bir çok araçta orjinal stepne yerine bu tip lastik kullanılıyor..zaten üzerinde de yazıyor bu lastiği takarsanız maximum 60 km ile gidin diye..sebebi de ağırlıktan ve bagaj hacminden tasarruf..bir diğer amacı da en yakın lastik tamircisine ulaşabilmek..fakat bu lastiği taktığınızda araba yamulmuyor..lastik inc olsa bile çapı orjinaliyle aynı

    diğer taraftan 140-150 gibi süratlerle giderken lastik patlamak suretiyle parçalanırsa o durumdan kurtulmak çok zor..yol toprak yol olsa biraz şans var ama jant asfalt ile temas ederse o hızda kontrolü imkansız patlayan tarafa kayma başlar ve arabanın dengesi bozulduğundan direkt takla moduna girilir..lastik dağılmadan patlarsa o zaman kontrolü mümkündür..


    haklısın kardeş zaten üstünde yazıyor max 80km hız ve geçici olarak kullanın diyor ama yinede daha iyi bişiler koyabilirlerdi yol geçmez,ıssız bi yerde kalsan veya yolda bi kasise girsen teker iptal

    Alıntıları Göster
    Taklaya gelebilirsin bu durumda, şansına, lastiğin ne şekilde patladığına, yolun ve arabanın durumuna göre değişir takla atman...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Taklaya gelebilirsin bu durumda, şansına, lastiğin ne şekilde patladığına, yolun ve arabanın durumuna göre değişir takla atman...

    Alıntıları Göster
    walla o hızda lastik patladı mı tek bildiğim hayatının yalan olacağıdır
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.