Şimdi Ara

otobanda lastik patlarsa ne olur (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
0
Favori
11.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Astrayla başıma geldi taşa çarpınca ön sol lastiğim yarılarak janta oturdu , acaip kötü bir ses çıkardığını söyleyebilirim , herhalde ön taraf dağıldı dedim
    , ancak araç sendelese de hayret verecek şekilde stabilitesini bozmadı sağa çekecek kadar şanslıydm arkadan gelenler uzaktaydı. Hızım yanlız 140 filan değildi, 100-110 civarı birşeydi. Bu bana 450 + 50 ytl'ye (lastik+rot ayarı)mal oldu, 205/55/16 lastiklerin fiyatları bir hayli artmış durumda. Jantda eğrilseydi bayağı bir masraf olurdu , astranın Y tipli "Dynamic 1" alaşım jantlarının fiyatları bayağı uçuk seviyede o da bulursan. Sırf serviste sökçıkar fiyatı 40 -50 ytl
    _____________________________
  • bizim uno çevreyolunda stop etmişti
    _____________________________
    para değil takva yarışına girelim
  • Aydin otobaninda sabahin besinde ford focus aracin sag arka lastigi 180 km gibi bi hizdayken yarilmistiO siralar bir sirkette sofor olarak calisiyordum ve musteriyi izmir hava alanina birakmis arabada yanliz olarak bodruma donuyordum.Pinti sirket lastik eskiyince cikma bi lastik taktirmis.Saniyorum lastikte o hiza dayanamayip koy verdi kendini garibanTabi hic fren yapmadan motor frniyle cektim saga.Allahtan yol bostu arkadan gelen yoktu.Lastige bi baktim pert dumanlar cikiyoduO gunden sonra anladim ki focuslar gercekten yol tutus konusunda basarili arabalar.O hizda lastik yarilmasina ragmen tek bir savurma yapmadi arac




  • Abi o hızda jant yere değse kıvılcım çıkmazmı ya allah aşkına
    quote:

    Orjinalden alıntı: herby


    quote:

    Orjinalden alıntı: Gökberg_ß

    ÜFF ya sen ne de çok biliyosun 140 giderken jant yere değerse tabi ki kıvılcım çıkar.


    dostum hem ciddi bir konuda ciddiyetsizlik yapıyosun. arkadaşlar uyarınca da tepki veriyosun. @tunerboy gayet haklı söylediğinde
    _____________________________




  • bizim megane 2002 sw aracın 110 ile giderken sağ arka lastiği patlamıştı valla sağa çekene kadar imanımız gevredi allahtan bi kaza olmadı çevre yolunun ortasında
    _____________________________
  • bu lastik üreticilerine de güven olmuyor.

    yukarıda yazmıştım hatalı üretim lastiklerden ötürü başımıza bişeyler gelebilirdi ki bizim lastikçinin sayesinde engellendi.
    _____________________________
    teknoloji olmada asla...
  • 5 sene önce otobanda 140 la giderken patladı arabada 6 kişiydik otobanda zig zag yapıyoduk ama babam hiç frene basmadı sadece vites düştü son anda frene bastı 180 derece döndük Allahtan otoban boştu.Allah kimsenin başına vermesin.
    _____________________________
    EY TÜRK!!!! TİTRE VE KENDİNE DÖN!!!
  • vw bora ile yardı amcam 80le giderken felan...

    arabadan bi ses geldi direksiyonu dengeli tutup hafiften fren yaptı otm vites yine araba.sonra bana yeni lastiği taktırdı alacağı olsun
    _____________________________
  • biz de yaşadık hem de 15 günlük yepyeni pirelli lastiklerimizle(bir daha hayatta pirelli almam)..otobanda 90-100 arası bir hızda sağdan giderken ani bir yalpalama ve direksiyonda aşırı titreme oldu bir anda..sağ şeritte motor freniyle yavaşladık ve tam dururken lastik janttan ayrıldı ve yere oturdu..aracı babam kullanıyordu Allahtan ben olsam yapamayabilirdim..yere oturup sıkışınca jantı sökmek de baya uzun sürdü..sonuçta bütün lastiklerimizi yenilettik ve deforme olan çelik jantımzıın yeniisni verdiler ama tabi ki önemli olan cana birşey olmaması bence..herkese kazasız sürüşler..
    _____________________________
    Atiyba Auto
  • 99 model accent gls ile 160 civarı hızda sağ arka lastiğim parçalandı.
    Kesinlikle hiç bir şey hissetmedim. Sadece dırıltı sesi geliyordu. Önce yoldan kaynaklandığını sandım ama baktım ki yolda bir şey yok. Sağa çektim ve lastiğin paramparça olduğunu görünce hayret ettim.
    Arabada arkadaşım vardı. O da "niye durdun" diye sorunca lastiği gösterdim. Yüzü sapsarı oldu.

    Çok enteresan bir olaydı. İnanın hiçbir şekilde yalpalama veya bir tarafa çekme olayı olmadığı gibi herhangi bir yavaşlama bile olmamıştı araçta.

    Yine aynı arabayla 100 km civarı bir hızda köpeğe çarmıştım ve sağ ön lastik patlamıştı bu defa. Kontrolü kaybetmedim yine. Ama bariz sağa çekiyordu.

    Bu yüzden o araba benim için çok özeldir. Pek fazla kimse beğenmez 99 kasa accentleri ama ben çok severim. Şimdi C4 kullanıyorum ama accenti satmadık. Onu artık babam kullanıyor.
    _____________________________




  • arka lastiğin patlaması ön lastiğin patlamasına göre daha tehlikeli olduğunu michelinin bir afişinde okumuştum
    arka tekerlek partlar ise araç yapılan testlere göre daha aracın hakimiyetini kaybetmemizi yol açıyormuş
    tabiki yüksek hızlar için geçerli bu durum.


    altımda golf5 varken bir kere 150 ile otobanda lastik patladı.
    ama lastik hemen yarılmadığı için hakimiyetini kurmak çok kolay oldu sağa çektim değiştirdim
    buna benzer bir durum arkadaşıma oldu arka tekerlek patladı ve hemen yarıldı.
    yoldaki kampana parçasına çarpmış ve yırtmış lastiği. aracın dablumbazı ve yan sacı komple yırtıldı ve hakimiyet kurmakta zorlandı.

    bana kalırsa arka tekerlkler sürekli ön tekerleklere nazaran daha iyi olmalı ve lastikcilerin önerdiği koşullarda lastikler change yapılmalı.
    _____________________________
  • Lastiklerin kendiliginden patlamasina veya parçalanmasina en buyuk sebep lastigin iskeletini olusturan kord bezinin, celik tellerin curumesidir. Kaucugun elastikiyetini kaybedip ufalanmaya baslamasi ve yanaklarda catlaklara neden olmasi da onemli bir ipucudur.

    Lastikleri korumak için, ulkemizde rahatça rastlanan su birikintilerinin içine araclari parketmeyin. Islak zemine oturup suyun içinde saatlerce kalan lastikler curumeye baslar. Suyun içinde asindirici kimyasallar da bulunabilir. Asit yagmurlariyla biriken sular cok zarar vericidir.

    Diger yandan mumkunse direkt gunes isigi yerine golge alanlara parketmek de lastigi korumaya yardimcidir. Lastik yanaklarinda catlamalar ve damarlanmalar goruyorsaniz o lisatikle 60 kmh uzerinde hiz yapmak sakincali olabilir.
    _____________________________
  • benim bildiğim kadarıyla tekerleğin içindeki çelik lifler in çürümesi gibi bir durum söz konusu değildir çünkü çelik lifler kolay görünecek bir yerde olmayıp içten kauçuk yaslamala ile dıştanda enjeksiyonla beslenerek lifler tekerleğin muhtelif yerlerinde içerde bulunmaktadır. dış koşulların çeliğe ulaşması çık zor ancak saplanan veya kesen bir sert cisim olmalı
    zamanla darbeler sonucu çelik yorulabilir fakat güneşten ve diğer etkenlerden asıl etkilenen kısım kauçuk olur.
    bir konuda şudur bu şelik lifler öyle kıolay kolay tane kopması bile yapmaz yapsa mukavemet ve gerilme yığılmasından dolayı diğer tüm teleri bir onda koparma riski vardır.
    yırtılan parçalanan çok lastikte biz bu testi yaptık ve inceleme imkanı bulduk.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Lastiklerin kendiliginden patlamasina veya parçalanmasina en buyuk sebep lastigin iskeletini olusturan kord bezinin, celik tellerin curumesidir. Kaucugun elastikiyetini kaybedip ufalanmaya baslamasi ve yanaklarda catlaklara neden olmasi da onemli bir ipucudur.

    Lastikleri korumak için, ulkemizde rahatça rastlanan su birikintilerinin içine araclari parketmeyin. Islak zemine oturup suyun içinde saatlerce kalan lastikler curumeye baslar. Suyun içinde asindirici kimyasallar da bulunabilir. Asit yagmurlariyla biriken sular cok zarar vericidir.

    Diger yandan mumkunse direkt gunes isigi yerine golge alanlara parketmek de lastigi korumaya yardimcidir. Lastik yanaklarinda catlamalar ve damarlanmalar goruyorsaniz o lisatikle 60 kmh uzerinde hiz yapmak sakincali olabilir.

    _____________________________




  • direksiyonu kız gibi tutmuyorsan hemen paniklemezsen ve biraz tecrübeliysen pek bişiy olmadan kurtarırsın, tabi o anki yol durumuna da bağlı
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BatuhanK

    direksiyonu kız gibi tutmuyorsan hemen paniklemezsen ve biraz tecrübeliysen pek bişiy olmadan kurtarırsın, tabi o anki yol durumuna da bağlı


    yorumun çok yanlış olmuş ne demek direksiyonu kız gibi tutmuyorsan yani senin görüşüne göre bir bayanın lastiği patladıysa gitti öyle mi önemli olan burda hakimiyeti iyi sağlamak direksiyonu ne gibi tuttuğun önemli mi sağlam tut yeter bu arada böyle bir durum karşısında iki tane tecribeli biri bayan biri erkek söförden ikiside şakin olmak koşuluyla ben bayan sürücünün daha büyük şansı olduğunu düşünüyorum (bayan değilim feminist hiç değilim ) çünkü erkeklerde tek el bırakma camdan kol çıkarma gibi garip alışkanlıklar var
    _____________________________
    The Power of Dreams Honda


    Team Technical !




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    quote:

    Orjinalden alıntı: BatuhanK

    direksiyonu kız gibi tutmuyorsan hemen paniklemezsen ve biraz tecrübeliysen pek bişiy olmadan kurtarırsın, tabi o anki yol durumuna da bağlı


    yorumun çok yanlış olmuş ne demek direksiyonu kız gibi tutmuyorsan yani senin görüşüne göre bir bayanın lastiği patladıysa gitti öyle mi önemli olan burda hakimiyeti iyi sağlamak direksiyonu ne gibi tuttuğun önemli mi sağlam tut yeter bu arada böyle bir durum karşısında iki tane tecribeli biri bayan biri erkek söförden ikiside şakin olmak koşuluyla ben bayan sürücünün daha büyük şansı olduğunu düşünüyorum (bayan değilim feminist hiç değilim ) çünkü erkeklerde tek el bırakma camdan kol çıkarma gibi garip alışkanlıklar var



    kadınlar direksiyonu çift el sağlam tutyor gibi gözükse de sağlam tutamazlar, o an direksiyoında ani bi hareket oldumu yakalayamazlar, neden kazaları genelde erkek sürücüler yapıo çünkü trafikteki araçların yüzde 95 ini erkekler kullanıyor, kadınlar kullansa vay halimize, benim dediğim tek el değil sağlam tutmak, tek el de sağlam tutabilirsin tek el de kontrolü sağlayabilirsin, bence yorumum tamamiyle doru
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TUNERBOY

    quote:

    Orjinalden alıntı: BatuhanK

    direksiyonu kız gibi tutmuyorsan hemen paniklemezsen ve biraz tecrübeliysen pek bişiy olmadan kurtarırsın, tabi o anki yol durumuna da bağlı


    yorumun çok yanlış olmuş ne demek direksiyonu kız gibi tutmuyorsan yani senin görüşüne göre bir bayanın lastiği patladıysa gitti öyle mi önemli olan burda hakimiyeti iyi sağlamak direksiyonu ne gibi tuttuğun önemli mi sağlam tut yeter bu arada böyle bir durum karşısında iki tane tecribeli biri bayan biri erkek söförden ikiside şakin olmak koşuluyla ben bayan sürücünün daha büyük şansı olduğunu düşünüyorum (bayan değilim feminist hiç değilim ) çünkü erkeklerde tek el bırakma camdan kol çıkarma gibi garip alışkanlıklar var


    140 160 la giderken direksiyonu panter gibide tutsan aracı kontrol etmek kolay birşey değil seninki biraz bekara karı boşamak olmuş böyle bir durumla karşı karşıya kalmadan konuşmak kolay ön lastiğin patlasında tek elle kontrol et aracıda göreyim gerçi şimdi bir hikaye yazarsın ama
    bence yapılması gereken en önemli şey ayacı birden bire durdurmaya çalışmamak bu durumda araç tamamen kontrolden çıkacaktır motor fireni ile aracı durdurmak en iyisi ama o panik durumda bunlar nekadar gelir insanın aklına bilemem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FIRST BULLET -- 26 Temmuz 2006; 12:17:14 >
    _____________________________
    TOYOTA TAKIMI
    2006 COROLLA TERRA 1.6 HB




  • 140-150 ile giderken lastik patladığında büyük bir ihtimalle lastik parçalara bölünecektir ve yapılabilecek pek birşey olmayacaktır açıkçası, yapılabilecek tekşey arabayı mümkün olduğunca sabit tutmaya çalışmak ve kontrollü bir şekilde hız düşürmektir , buradaki amaç çarpma şiddetini azaltmak olacaktır.
    _____________________________
  • bugün aracımla torbalıya gitmek üzere bornovadan yola çıktım.Aydın-İzmir otoyolunun çevreyolu kısmını kullanmak için Ege ünv. sapağından çevreyoluna girdim.Aracım 98 opel astra-g cd 1.6.Yeşilova yol ayrımını yeni geçmiştimki sağ şeritteki aracın rüzgarıyla bi kara sopanın sol ön-arka lastiğimle üzerinden geçtim.Aracım sanki viyadükten geçmiş gibi hopladı..Hızım 90-100 civarındaydı.Neyse hızlanıyordum ki 110 a kadar geldim aracımdan rüzgar sesi geldiğini farkettm.Radyomu kapatıp emin olduktan sonra aracımı sağa çektim.Sol arka lastiğimde 2 delik vardı..O sırada arkama bi vivaro geldi son model.Bana torbalıya nsl gidebileceğini sordu.Tarif ettm, dedim bari bi el atsaydın.Demez mi bana opel asistanı ara....Sonra da aracını yeni aldığını ve motorunun düştüğünü söyledi.Anlamadım o nası iş dedim.O da opelin fabrikası varmış oraya gidiyorum dedi ve gittİ.Patlak lastikle 2-3 km yol gittim.Otogar civarında değiştirttim lastiği...
    Lastikçi iyi kiön lastiği patlatmamışsın dedi.Ve bi de ezdiğin şey iyi ki lastiğe takılmamış dedi.Allah korusun tüm arabanı dağıtırdı o hızda dedi.Aman ha beyler!!!Burası TR.Dikkatli olalım.Otoyol filan dinlemiyo bu cisimler
    _____________________________
    ∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası∫ ∫
    --Wir Leben Autos-- Club Astra
    Renault Clio III Hb. 1.4 16V LPG Siyah @Denizli 61.500 km.
    Opel Astra H Sedan Enjoy 111.Yıl-2010 1.3CDTI 16V Olimpik Beyaz @İzmir 126.500 km. HLS





  • Arka lastik patlarsa kurtarma şansın var o hızda... Ama ön lastik o hızda patlarsa işin çok zor... Allah göstermesin takla atarsın...
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.