Şimdi Ara

Otobanda Closed Loop ( Kapalı döngü ) Sürüş (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
10
Favori
16.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
89 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    Üni hastanesinde olduysan sen zaten uzmana ameliyat olmuşsun emin ol. 60 TL alan prof anestezi öncesi selam verir ve geri kalan işi uzmana yaptırır. Gelip bana hikaye anlatma.
    Ege Tıp mezunu olarak bu işler böyle kardeş. Düzgün bi hocaya özelde ameliyat olda verdiğin parayı konuşalım.
    seneler önce bir yakınımı devlet hastanesinde alanında türkiye'deki bir numaralı uzmana ameliyat ettirmiştik, aracılık eden de yakın arkadaşım bir cerrahtı da adama yine de 1.500 tl bıçak parası vermiştik, adam direk istememişti ama vermiştik. arkadaş hayal aleminde yaşıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    İ20 manual 1.2 rekorum 4.6 litre
    1.4 otm rekorum 7 litre. Ama daha uzun süre kullansaydım 6 litre düşerdi.

    Alıntıları Göster
    selamlar bir çok havalı kelimeler ve tabirler ile uğraşıyorsunuz,telaffuz bile etmekte zorlanıyoryum..)


    sanırım yapmak istediğiniz şey az yakmak ve bunu daha görsel ve teknik boyutta inceliyorsunuz..

    bu yaptıklarınıza hiç bulaşmadan kendi sürüş stilimle.

    nissan note benzinli otomatik vites araç ile uzun yol 4.9 litre yapmışlığım var.

    şehir dışı ortalaması fabrika değerleri 4.3 litre olan

    1.5 bluhdi araca 4.1 litre ortalama yakalamışlığımda oldu

    araç 1600 kg rifter

    8 ileri tork konvertörlü tam otomatik şanzımanı var.

    senin bu araçla ve bu ağırlığı ile bu elektronikleri çıkar at bahse girerim daha az yaktırabilirim

    sürüş stili ve alışkanlıkları önemli

    bu kadar olayı büyük hale getirip karıştırmaya gerek yok bence.

    kafa karıştırıyor.

    olaya bakıldığında kara delikler,paralel evrenler kuvantum fiziği ve Büyük Hadron Çarpıştırıcısı gibi gözüküyor

    sonuca gelince yakıt ekonomisi için kulağınızı sağ elle tutmak varken sol elinizi kullanmak gibi.

    başarılarınızın devamını dilerim.

    bakalım atomu tekrar parçalayabilecekmisiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TEPEE PREMİUM PACK -- 7 Ocak 2020; 1:37:22 >




  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Araç atmosferik değilse son viteste ve o hızlarda araç gitmiyor. Öksürüyor. Devir düşük kalıyor. Atmosferikte bile son viteste çok kısa oranlı şanzıman yoksa son viteste o hızlara düşmek motoru zorlayacaktır.

    Edit: ayrıca şairin buradaki süslü laflarının sebebi yakıt/fayda oranını izah etmek. 90la giderken tabiki 105 ile giderken yaktığından az yakarsın ama yakıt tüketimi az arttığı için kazandığın zamanı tolere eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Psyduck17 -- 7 Ocak 2020; 1:53:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    Araç atmosferik değilse son viteste ve o hızlarda araç gitmiyor. Öksürüyor. Devir düşük kalıyor. Atmosferikte bile son viteste çok kısa oranlı şanzıman yoksa son viteste o hızlara düşmek motoru zorlayacaktır.

    Edit: ayrıca şairin buradaki süslü laflarının sebebi yakıt/fayda oranını izah etmek. 90la giderken tabiki 105 ile giderken yaktığından az yakarsın ama yakıt tüketimi az arttığı için kazandığın zamanı tolere eder.
    düz yolda, sakin kullanımda gider. ben de 90 km sabit hızda en az yakar sanardım aracı ama 90 km sabit hız verisinin kullanılması en yaz yaktığı hız olduğu için değil en makul/tercih edilen ortalama hız olduğu içinmiş.
  • unknownartist kullanıcısına yanıt
    40lira değil 40.000 :)
    Devlet değil özel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 7 Ocak 2020; 11:6:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    0.9 clio 2000 devirde 80km/s hızla gidiyor. 55 ile gitmek için 1250d/d çevirmek gerek ki o da arabanın sesini bile değiştiriyor. Ben en az yakarken en sağlıklı şekilde 2000d/d çevirirken sabit hızla gideceğini düşünüyorum. Ama hız/yakıt/fayda olarak kendi arabamda 100 km/s hızla gidiyorum. 2500d/d çeviriyor. Hem fazla yakmıyor, hemde maksimum tork devri olduğu için çok rahat yürüyor. Uzun yolda 40litre benzinle 800km civarı yapıyorum. Benzinli araba için iyi değer bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Bu mesaj silindi.
    ben 50 cc motosiklete bile binsem tasarruf yapmaya çalışırım. 50 cc motosiklete bile eğer takılabilse tüp takarım.

    neden petrol lobisine para yedirmek isteyeyim ki? konuyu açan arkadaşta benim gibi düşünüyor muhtemelen... hastalıksa hastalık, ruhsal sorunsa ruhsal sorun. ben halimden memnunum. çok para harcamamak harika bir duygu
  • Eklemeyi unutuum. Atmosferik araclarda volumetrik verimlilik yüksek devirde sağlanır. Bu un sebebi manifold basıncı yüksek devirde atmosferik basınca eşitlenmesidir.
    Atmosferik basınca yaklaştıkca volumetrik verim artar. Az yakıt ile daha fazla beygir üretirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Eklemeyi unutuum. Atmosferik araclarda volumetrik verimlilik yüksek devirde sağlanır. Bu un sebebi manifold basıncı yüksek devirde atmosferik basınca eşitlenmesidir.
    Atmosferik basınca yaklaştıkca volumetrik verim artar. Az yakıt ile daha fazla beygir üretirsiniz.
    Yani diyelim 5. vites 2500 devirde gitme yerine , 3. vites 5000 devirde gitsek daha mı az yakarız ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Yani diyelim 5. vites 2500 devirde gitme yerine , 3. vites 5000 devirde gitsek daha mı az yakarız ?

    Alıntıları Göster
    Maksimum tork devri özünde volumetrik effiency yüksek olduğu devirdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Birim üretilen güç başına yakıt tüketimi BSFC yani. Ama bu aracın Litre/100km cinsinden yakıt tüketimi hakkında pek bilgi vermez. Tabi hesapla yinne bulunır BSFC haritası elinizde varsa.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: intikam91

    Birim üretilen güç başına yakıt tüketimi BSFC yani. Ama bu aracın Litre/100km cinsinden yakıt tüketimi hakkında pek bilgi vermez. Tabi hesapla yinne bulunır BSFC haritası elinizde varsa.
    Şöyle bişey var,
    Otobanda, saate 105 km hızla giderken 45 beygir tam gücte elde ediyor araba. Ama 105 km hızla giderken gereken güç ise 10 beygir.
    Olay şu, ülke düz ova değil. 105 ile gidince rampalar için elinde 35 beygir daha oluyor. vites küçültmeden gidiyorsun.
    Araba 3500 devir çeviriyor diyede 10 litre yakmaz. çünkü enjektörler elektronik. Ne kadar yük okadar benzin sıkıyorsun.
    3 silindirli motorun , iç sürtünme kaybı çok az. 3500 devir cevirmek motoru sıkıntıya sokmaz.
    Düz yolda %55 yük ile yürürken, rampada %90 ile çıkarsın.
    105 km h ile giderken 6,4 litre yaktığımı ölçmüşüm.
    80 km hızla giderkende 5,8 litre yaktığım belli.
    iki değer arasındaki fark 25 km hız için 0,6 litre .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Eklemeyi unutuum. Atmosferik araclarda volumetrik verimlilik yüksek devirde sağlanır. Bu un sebebi manifold basıncı yüksek devirde atmosferik basınca eşitlenmesidir.
    Atmosferik basınca yaklaştıkca volumetrik verim artar. Az yakıt ile daha fazla beygir üretirsiniz.
    biz empati dedikçe siz olayı iyice

    sextant,diyapozon,rezonans,kuvantum fiziği

    gibi dahada alicengiz tabirlere taşıyorsunuz

    tamam anladık siz olayı aşmışsınız ama forumdaki kitleyede biraz faydanız dokunsun

    hep üst perdeden çalmayın

    buradaki kitlenin de anlayabilmesi için daha basitleştirin ifadelerinizi.

    EMPATİ..
  • Otobanda Closed Loop ( Kapalı döngü ) Sürüş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok geçmiş olsun, önemli birşey değildir umarım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • unknownartist kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, Uzun hikâye ama herkese sağlıklı günler dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 9 Ocak 2020; 10:26:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim hocam
  • Merhaba . Verilerinizi kullananibilir miyim bir proje için ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caglarlacin

    Merhaba . Verilerinizi kullananibilir miyim bir proje için ?
    İstediğini kullan. Ama projenin ne olduğunu merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.