Şimdi Ara

OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
12.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkdaşlar köprü ve otoban niçin paralı.devletin gerekçesi nedir.kusura bakmayın ufak şehirdeyim bilgim kıt.otobanı özellikle merak ediyorum.otoban ne işe yarıyor normal yol değilmi.o da köprü gibi 2 yeri birbinie bağlıyor.özel yol mu.ne özelliği var.kestirme yolmu.kestirmeyse ne kadar fark var uzaklık babında.



  • otobanlarda ikiyeri birbirine bağlıyor ama daha geniş etrafı kapalı kedi köpek vs çıkmıyor yola daha güvenli yani
  • Ben büyük şehirdeyim,yine anlamış değilim.

    Hepsi bizim paramızla yapılıyor.Bizim paramızla yapılan hastahaneye arabayı park etmek için para istiyorlar bir de.

    Otoyol kesintiye uğramadan gidebileceğiniz birkaç şeritli yol.Dur-kalk yok,genelde 120 ve üstünde bir hızla yolculuk yapabiliyorsunuz.Mesela ben İzmir'den Çeşme'ye normal yoldan gitsem hızım bazen azalacak,şehiriçinde birsürü trafik lambasına takılacağım.Fakat evimin yakınından otoyola çıksam 120 ile giderim rahatça.Sadece gişelerde dururum.Süre ciddi oranda değişiyor.Bunun bedeli olarak da bir miktar para alınıyor.
  • Devlet yoksul olduğundan paralı.

    Devlet yönetimi vergi kılıfı altında toplanan parayı verimli kullanamadığından, ölü yatırımlar, hortum, hüpleme ve lüpleme, arkadaş politikası, kart hamili yakînimdir ve her hükümetin kendi adamlarını kayırması neticesinde dürüst Avrupa'lının sayemizde öğrendiği "Win, Win" düzeninin ülkemizdeki karşılığı olan "Ye, Yedir" yöntemi yüzünden hazine aslında FORT KNOX kadar kapalı olması gerekirken ADANA HALKA TATLI İMALATINDA kullanılan KEVGİR kadar delik ve deşik. Aslında ülkemizin finansal yapısı o kadar zayıf, bozuk ve kırılgan ki yurtdışından havale edilen paralar, kara para aklama, KKTC'deki kumarhaneler, sınır ticareti, kaçak mal kayıtdışı ekonomi ve haddi hesabı olmayan Alamancı ve Yabancı Dövizi ($/€) sayesinde ayakta durmayı başarıyor, ... ki bu bir başarı sayılacaksa.

    Devlet zengin olmadığından paralı.

    HDI yani Human Development Index, (Wikipedia'da var, açıp bakınız lütfen)

    İnsan Gelişmişlik Endeksimde ülkemizden daha aşağıda olan ülkelere hayret edecek, ülkemizden daha yukarıda olan ülkelere ise şaşıracaksınız. Aslında zenginlik PARA ile değili DOĞA ile ölçülmeli ve Türkiye de doğal yapısı ve konumu sayesinde ÇOK ZENGİN BİR ÜLKE ama galiba ya biz bunun farkında değiliz, ya devlet bunun farkında değil, ben bir Ceviz Ağacıyım, Gülhane Parkında, ne sen bunun farkındasın, ne de polis farkında... Rahat uyu Cem Karaca...




  • Arkdaşlar otoban duyuyordum belkide görmüşümdür ama dikkatimi çekmedi şehirlerarası otobüsler ler istanbula gelmiştim o arablar oradan geçiyordur belki otoban yani paralı olan bir otoban adı verirmisiniz videosuna ulaşabilirmiyim merak ettim.inanın şaşıyorum yoldan geçmek paralı.köprüdeki gibi girişmi var bunların.birde hız yapmak isteyenlermi geçiyor burdan başka bir özelliği yok yani alt yoldan gitsen yani parasız yoldan gitsek yine aynı mesafe doğrumu.
    bakın seçimler yaklaşıyor kılıçdaoğlu köprü,otoban,otopark vs...ÜCRETSİZ dese istanbulu %75 alırmı ne dersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli

    Arkdaşlar otoban duyuyordum belkide görmüşümdür ama dikkatimi çekmedi şehirlerarası otobüsler ler istanbula gelmiştim o arablar oradan geçiyordur belki otoban yani paralı olan bir otoban adı verirmisiniz videosuna ulaşabilirmiyim merak ettim.inanın şaşıyorum yoldan geçmek paralı.köprüdeki gibi girişmi var bunların.birde hız yapmak isteyenlermi geçiyor burdan başka bir özelliği yok yani alt yoldan gitsen yani parasız yoldan gitsek yine aynı mesafe doğrumu.
    bakın seçimler yaklaşıyor kılıçdaoğlu köprü,otoban,otopark vs...ÜCRETSİZ dese istanbulu %75 alırmı ne dersiniz.

    Arkadaş sen Türkiye'de yaşamıyor musun?Otoban dediğin genellikle 3 gidişi 3 geliş sessiz asfalttan yapılma paralı yoldur.Asfaltı genellikle kaymak gibi olur lastik,yol sesi az olur.Şehirler arası yollar gibi mıcır üstü ziftten yapılmaz.




  • Yol ücretlendirmesi çok karışık farklı parametrlere bağlı karmaşık bir konudur,

    Bu konuda hiçbir teknik bilgisi olmayanlar hemen "işte devetin bizi soyma yöntemi" diyip olayı açıklamaya çalışır.

    Şehirler arası otoyolların ücretlendirmesinin temel dayanağı, devlet görevi olan yolları inşaa eder ancak daha yüksek kaliteli otoyolları inşaa etmek ayrı bir konudur,
    sadece özel araç kullanıcılarına hizmet edecek bu yolların halkın vergisi ile yapılması istenilmeyen bir durumdur. Çünkü özel araçlar tükettikleri benzin, yarattıkları kirlilik ve diğer çıktılarından dolayı istenmeyen
    bu sebep ile üzene baskı kurularak talebin kontrol altına alınmak istendiği bir ulaşım türüdür. Bu sebep ile bu alana yapılan yatırımlar direk ücretlendirme ile özel araç kullanıcısından alınır.

    Şehir içinde de durum benzerdir, ancak burada talebi kontrol altına almak ana amaçlıdır
    Tüm dünyada bu yöntemler kullanılmaktadır, trafik sorunu arttıkça ücretlerde artar,

    otopark ücretleride bu politikaların parçasıdır,
    avrupada otopark ücretleri kent merkezlerinde fahiş fiyatlardadır, ülkemizde ise çok düşük oranlardadır.
    Bunun dışında Congestion Charging gibi yeni kavramlar ortaya çıkmıştır,
    İlk Londra da uygulanmaya başlamıştır,
    köprüden geçmeye vb gerek yok
    kent merkezine arabanız ile girerseniz plakanıza ücret yansıtılıyor, ücretler oldukça yüksektir

    detaylı bilgi için

    http://www.tfl.gov.uk/tfl/languages/turkce/Turkish_Congestion-charging.pdf

    çok kötü yazdım zamanım yoktu kusura bakmayın




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli

    Arkdaşlar otoban duyuyordum belkide görmüşümdür ama dikkatimi çekmedi şehirlerarası otobüsler ler istanbula gelmiştim o arablar oradan geçiyordur belki otoban yani paralı olan bir otoban adı verirmisiniz videosuna ulaşabilirmiyim merak ettim.inanın şaşıyorum yoldan geçmek paralı.köprüdeki gibi girişmi var bunların.birde hız yapmak isteyenlermi geçiyor burdan başka bir özelliği yok yani alt yoldan gitsen yani parasız yoldan gitsek yine aynı mesafe doğrumu.
    bakın seçimler yaklaşıyor kılıçdaoğlu köprü,otoban,otopark vs...ÜCRETSİZ dese istanbulu %75 alırmı ne dersiniz.

    Arkadaş sen Türkiye'de yaşamıyor musun?Otoban dediğin genellikle 3 gidişi 3 geliş sessiz asfalttan yapılma paralı yoldur.Asfaltı genellikle kaymak gibi olur lastik,yol sesi az olur.Şehirler arası yollar gibi mıcır üstü ziftten yapılmaz.



    Arkadaş küçük bir yerde yaşıyorum demiş görmemesi normal Türkiye de Hatta istanbulda olupta deniz hiç görmemiş insanlar var.

    Şöyle birşey anlatayım Konya dan bir bilgisayar tekniker tanıdığım gelmişti istanbula 24 yaşındaydı daha hiç deniz görmemiş gemi görmemiş gördüğünde şaşkın şaşkın bakmıştı koskoca adam ve bir pet şişeye deniz suyu doldurup Konyaya götürmüştü.

    Böyle şeyler çok var küçük yerde yaşayan bir insanın otobanı bilmemesini yadırgamayın hiç.

    Konuyu açan arkadaş için de bir kaç tane otoban resmi koyayım.


     OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.


     OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.


     OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.


     OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canvarol -- 22 Haziran 2010; 14:09:46 >




  • tşk ederim.öğrenmiş oldum.çünkü gerçekten GARİBİME gitti.yol paralı.:((((
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli

    tşk ederim.öğrenmiş oldum.çünkü gerçekten GARİBİME gitti.yol paralı.:((((


    Asfalt çok pahalıdır, yol aydınlatmasıda ciddi maliyettir.
    Normalde asfalt 3 kat dökülür, en üstte konfor asfaltı olur,
    her yıl konfor asfaltı yenilenir,
    bu sebep ile otoyollar kaymak gibi olur,
    ve paralı olur :D

    ancak bu teknik kısım, uygulamada bizde hendekler olabiliyor,
    bunun 2 ana sebebi su giderlerinin iyi yapılmaması ve izinverilenin 3-4misli yük taşıyan kamyonlar.
  •  OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.

     OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.
  • Otoyollarin parali olmasini bir şekilde kabül edebilirim ama köprülerin parali olmasini kabul edemem.

    Otoyoldan gitmek istemeyen insanlar ayni güzergahta parasiz olarak başka yollardan da gidebiliyor ancak herkes köprüden geçmek zorunda.

    Avrupada birçok ülkede de otoyollar parali. Kimisinde gişe usulü sistem var, kimisinde ise ülkeye girerken YOL KULLANİM PARASİ adi altinda günlük/haftalik/aylik/yillik stiker veriliyor.

    Mesela sirbistanda otoyol aman aman iyi olmamasina rağmen türkiyedekinden çok daha pahali. Hatirladiğim kadariyla Fransada da iyice yüksekti.

    Ama İtalya, İsviçre, Avusturya arasindaki yollari bir görün derim. Köprüler, viyadükler, tüneller muazzam. Manzaralar ise şahane. Tünellerde radyo kesilmesi gibi birşeye de denk gelmedim
  • Uzmanlar köprü ücretlerinin saatlere göre değişmesini, trafiğin zirve saatlerinde 15.000 TL civarı olması gerektiğini yıllardır belirtiyorlar.
    Yani köprü ücretlerinin amacı talebi kontrol etmek, iş ve evin ayrı yakada olmasını engellemek. Ancak siyasi iktidarlar, sandıktan korktukları için bu çapta biz zam yapmadılar.
    Bencede 15TL olursa millet şok olur, apışıp kalır


    quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Otoyollarin parali olmasini bir şekilde kabül edebilirim ama köprülerin parali olmasini kabul edemem.

    Otoyoldan gitmek istemeyen insanlar ayni güzergahta parasiz olarak başka yollardan da gidebiliyor ancak herkes köprüden geçmek zorunda.

    Avrupada birçok ülkede de otoyollar parali. Kimisinde gişe usulü sistem var, kimisinde ise ülkeye girerken YOL KULLANİM PARASİ adi altinda günlük/haftalik/aylik/yillik stiker veriliyor.

    Mesela sirbistanda otoyol aman aman iyi olmamasina rağmen türkiyedekinden çok daha pahali. Hatirladiğim kadariyla Fransada da iyice yüksekti.

    Ama İtalya, İsviçre, Avusturya arasindaki yollari bir görün derim. Köprüler, viyadükler, tüneller muazzam. Manzaralar ise şahane. Tünellerde radyo kesilmesi gibi birşeye de denk gelmedim





  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdusss

    Uzmanlar köprü ücretlerinin saatlere göre değişmesini, trafiğin zirve saatlerinde 15.000 TL civarı olması gerektiğini yıllardır belirtiyorlar.
    Yani köprü ücretlerinin amacı talebi kontrol etmek, iş ve evin ayrı yakada olmasını engellemek. Ancak siyasi iktidarlar, sandıktan korktukları için bu çapta biz zam yapmadılar.
    Bencede 15TL olursa millet şok olur, apışıp kalır


    quote:

    Orijinalden alıntı: desiya

    Otoyollarin parali olmasini bir şekilde kabül edebilirim ama köprülerin parali olmasini kabul edemem.

    Otoyoldan gitmek istemeyen insanlar ayni güzergahta parasiz olarak başka yollardan da gidebiliyor ancak herkes köprüden geçmek zorunda.

    Avrupada birçok ülkede de otoyollar parali. Kimisinde gişe usulü sistem var, kimisinde ise ülkeye girerken YOL KULLANİM PARASİ adi altinda günlük/haftalik/aylik/yillik stiker veriliyor.

    Mesela sirbistanda otoyol aman aman iyi olmamasina rağmen türkiyedekinden çok daha pahali. Hatirladiğim kadariyla Fransada da iyice yüksekti.

    Ama İtalya, İsviçre, Avusturya arasindaki yollari bir görün derim. Köprüler, viyadükler, tüneller muazzam. Manzaralar ise şahane. Tünellerde radyo kesilmesi gibi birşeye de denk gelmedim





    Köprü 15 tl olursa o köprüyü yıkarlar valla sürücüler

    Zaten gereğinden fazla vergi para döküyoruz devlete bide köprüden geçmek için haraç kesiyorlar ücretsiz olması gerekiyor başka alternatifi yok otoban gibi mecbur bırakılıyor insanlar. Hele 15 tl olursa hakkaten olay çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekremdumanli

    Arkdaşlar köprü ve otoban niçin paralı.devletin gerekçesi nedir.kusura bakmayın ufak şehirdeyim bilgim kıt.otobanı özellikle merak ediyorum.otoban ne işe yarıyor normal yol değilmi.o da köprü gibi 2 yeri birbinie bağlıyor.özel yol mu.ne özelliği var.kestirme yolmu.kestirmeyse ne kadar fark var uzaklık babında.

    türkiyedeyiz kardeş bu yeterli sebep değilmi yakında soludugumuz havaya da vergi yada ücret koyulursa hiç şaşma
  • otoban tamamda köprünün paralı olması bence çok saçma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    otobanlarda ikiyeri birbirine bağlıyor ama daha geniş etrafı kapalı kedi köpek vs çıkmıyor yola daha güvenli yani

    Öyle olması gerekir ama otobanda meyve kasasını yoılun ortasında görünce güvenliğinden kuşku duyuyor insan.
  •  OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobiltutkusu

     OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdusss

    Yol ücretlendirmesi çok karışık farklı parametrlere bağlı karmaşık bir konudur,

    Bu konuda hiçbir teknik bilgisi olmayanlar hemen "işte devetin bizi soyma yöntemi" diyip olayı açıklamaya çalışır.

    Şehirler arası otoyolların ücretlendirmesinin temel dayanağı, devlet görevi olan yolları inşaa eder ancak daha yüksek kaliteli otoyolları inşaa etmek ayrı bir konudur,
    sadece özel araç kullanıcılarına hizmet edecek bu yolların halkın vergisi ile yapılması istenilmeyen bir durumdur. Çünkü özel araçlar tükettikleri benzin, yarattıkları kirlilik ve diğer çıktılarından dolayı istenmeyen
    bu sebep ile üzene baskı kurularak talebin kontrol altına alınmak istendiği bir ulaşım türüdür. Bu sebep ile bu alana yapılan yatırımlar direk ücretlendirme ile özel araç kullanıcısından alınır.

    Şehir içinde de durum benzerdir, ancak burada talebi kontrol altına almak ana amaçlıdır
    Tüm dünyada bu yöntemler kullanılmaktadır, trafik sorunu arttıkça ücretlerde artar,

    otopark ücretleride bu politikaların parçasıdır,
    avrupada otopark ücretleri kent merkezlerinde fahiş fiyatlardadır, ülkemizde ise çok düşük oranlardadır.
    Bunun dışında Congestion Charging gibi yeni kavramlar ortaya çıkmıştır,
    İlk Londra da uygulanmaya başlamıştır,
    köprüden geçmeye vb gerek yok
    kent merkezine arabanız ile girerseniz plakanıza ücret yansıtılıyor, ücretler oldukça yüksektir

    detaylı bilgi için

    http://www.tfl.gov.uk/tfl/languages/turkce/Turkish_Congestion-charging.pdf

    çok kötü yazdım zamanım yoktu kusura bakmayın



    Teorik olarak güzel anlatmışsınız ama pratikte devletimiz yakaladığını öpmekte olan yine namuslu vatandaşa olmaktadır.

    Benim aldığım ücretin önce %40ını vergi-ssk vs keseceksin sonra da benzin fiyatının alırken %75i vergi olacak araç fiyatının %50si vergi olacak.
    Para almaması gereken köprülerden para alıyor, belediyeler şerit kapatma pahasına sokakları parsellemiş güya otopark hizmeti veriyor ama aslında modern değnekçilik yapıyor.
    Dürüst bir vatandaşın toplamda kazandığı paranın en az %50si vergi olarak devlete gidiyor tabi onlardan da pek kalmadı. Millet mecburiyetten bu sistemsizliğe uyum sağlamış, kaçırabildiği kadar vergi kaçırıyor, her şey yalan üstüne kurulu.
    Bu tür konular açılınca nedense bir afakanlar basıyor




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.