Şimdi Ara

Audi 1.8tfsi ve yağ yakma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
71
Cevap
5
Favori
36.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet gençler, benim arabam şimdilik yakmıyor diyordum. Benimki de yakıyor. Bu şikayeti net bir biçimde dile getirirseniz aracı 1000km testine sokuyorlar. Ben şehir içinde daha çok zorlanma olduğu için 1000km'yi şehir içinde yaptım ve arabayı biraz sıkıştırdım. Araç 1260km'de 600gr yağ eksiltti! Üst sınır 500gr olduğu için, aracımda resmen bir yağ yakma sorunu olduğu onaylanmış oldu.

    Araç DSG olduğu için garantisi bitmesine rağmen yetkiliye gitmeye devam ediyordum. Gerekirse iyi niyet garantisine girerim diye... DSG'ye gelmeden motordan gireceğiz... Neyse, araca sekman atılacak. Sekmanlardaki bir üretim hatasından bu sorun. Değiştirince bir daha olmamak üzere geçecek. Ancak sekman atılması demek komple motor yaptırmak gibi birşey. 8000TL civarı tutarmış efenim. Yetkili servis bugün Almanya ile yazışmaya başladı. Bakalım Almanya ne diyecek? Cebimden 1000TL'den fazla çıkmazsa uğraşmam; ama çıkarsa dava mava her yola başvuracağım. Bakalım... Gelişmeleri buraya yazar, gelecekte bu sorunu yaşayacak olan olursa yol gösterme amaçlı paylaşımlarda bulunurum.

    Araç 68.000 km'de bu arada. Şimdiye kadar hiçbir Turbo arabamda 300.000km öncesi motora anahtar değmemişti. Küfreder gibi. Benim buradan anladığım, VW Turbo araba üretmeyi beceremiyor. DSG desen tam bir fiyasko. Benim gibi kullanıcıların dışındakiler uzak durmalı. Ben şahsen bir daha VW grubu araba almayacağım. Bu arabaya da bir an önce km yaptırıp, 200.000km öncesi satıp kurtulmak lazım. Bunun yerine de Toyota GT-86 cabrioya göz koydum. Düz vites, atmosferik, arkadan itiş... Mis...







  • boyim mi abi kullanıcısına yanıt
    boyim mi abi demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi

    zamanında audi woswos diye tampon yalayanlar başına sorun gelince anında japoncu olur

    Çok lüzumsuz bir yorum. Arabalarımdan biri Subaru Legacy, diğeri Audi. Terbiyesizliğin lüzumu yok. İki adet de klasik arabam var. Ben ne olduğumu biliyorum. Siz haddinizi bilmiyorsunuz.

    Terbiyesizlik etmeden önce geçmişte yaptığım tüm yorumlara bakın. Hep aynı şeyi söyledim: Sahibi olduğum arabayı çok ucuza aldım. Gene olsa gene alırım. DSG sayesinde az yakıyorum ve 1.8t 160hp gibi nispeten güçsüz bir motor bana yetebiliyor. Klasik otomatik kullansam 2.0T aşağısı kurtarmazdı. 2.0T'ye göre sağladığı yakıt ve vergi avantajı gelecekte bana mekatronik olarak dönerse toplamda kafa kafaya çıkarım. Dönmez de araç başkasında patlarsa ben kardayım. Bunu hep bu şekilde yazdım. Okumadan, beni tanımadan yorum yapmayın. Terbiyenizi takının.

    Kimseye DSG araç önermedim. Hep fiyatına bakar dedim. Kendim de 32.000Euro'ya aldım arabayı. Şu anda sümkürsem 30.000Euroya satarım. Bu arada Euro 55 kuruş arttı, ben arabayı aldığımda 2 liraydı Euro . Kısaca arabayı kaça aldığınız önemlidir. Terbiyesizlik etmeden önce bunu bilin.

    Bu arada şimdiye kadar her birine en az iki sene bindiğim evin arabaları:

    - 94 Saab 900
    - 94 Suzuki Vitara
    - 98 Opel Frontera
    - 2002 Volvo S60
    - 2008 Focus HB tdci
    - 2008 Ford S-MAX
    - 2008 BMW Z4
    şimdi de
    - 2010 A3 cabrio
    - 2011 Subaru Legacy

    Kısaca daha önce Japon arabalarına da güzel güzel bindim. Şu anda da biniyorum. Legacy'i Audi'den önce almıştım hatta. Audi'yi alırken de gönlümden Mazda Miata geçiyordu. Ben imaj veya marka takıntılı olmadığım için, iyi bulduğum ve bana keyif veren birşeye binerim arkadaşım. Yeter ki keyifli olsun.

    O yüzden istersen sen Japon arabanın neresini istiyorsan orasını yala. Benim için klasik adayı olmayanların hepsi gözümde 6-7 yıl sonra jilet adayıdır. O yüzden günlük aracıma "işimi görsün, keyifli olsun" olarak bakar, duygusal bir bağ kurmam. Olaya kendi kriterlerimle objektif bakarım. Bir marka, menşei veya designer takıntım yoktur. Size de kendinizle daha barışık bir ömür sürmeniz için otomobillere böyle bakmanızı tavsiye ederim.
  • Geçmiş olsun diyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RutkayErg

    Geçmiş olsun diyelim.
    zamanında audi woswos diye tampon yalayanlar başına sorun gelince anında japoncu olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boyim mi abi

    zamanında audi woswos diye tampon yalayanlar başına sorun gelince anında japoncu olur

    Alıntıları Göster
    vw de yağ yakmayan motor mu var, atmosferiğinden, turbosuna, benzinlisinden dizeline her dönem mutlaka örnekler yaşanmıştır, aynı stilde kullandığım fabia ve colt aracımdan fabia 1.4 101 motorda 10000 km de 1 lt eksiltmişken (bazen daha fazla), coltta zamanı geçmiş ve 20000km olmuş yağda eksilme olmamıştır, olmuşsada yağ çubuğundan izlenemeyecek seviyede dir, motor-şanzuman denilince japondan başkasına okey diyemiyorum malesef ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    vw de yağ yakmayan motor mu var, atmosferiğinden, turbosuna, benzinlisinden dizeline her dönem mutlaka örnekler yaşanmıştır, aynı stilde kullandığım fabia ve colt aracımdan fabia 1.4 101 motorda 10000 km de 1 lt eksiltmişken (bazen daha fazla), coltta zamanı geçmiş ve 20000km olmuş yağda eksilme olmamıştır, olmuşsada yağ çubuğundan izlenemeyecek seviyede dir, motor-şanzuman denilince japondan başkasına okey diyemiyorum malesef ...

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun arkadaşım.

    Ben senin audi'yi 1.4 sanıyordum bu arada..:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Geçmiş olsun arkadaşım.

    Ben senin audi'yi 1.4 sanıyordum bu arada..:)

    Alıntıları Göster
    Geçmiş olsun arkadaşım.
    Ne güzel araçların vardı senin nerden buldun Vosvosu.
    GT-86 mükemmel seçim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: insideman

    Geçmiş olsun arkadaşım.
    Ne güzel araçların vardı senin nerden buldun Vosvosu.
    GT-86 mükemmel seçim.

    Alıntıları Göster
    Yağ yakma, 1.8TFSI motorlarda genel bir problem mi ?
  • Sen de mi 1.8?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Yağ yakma, 1.8TFSI motorlarda genel bir problem mi ?

    Alıntıları Göster
    geçmiş olsun

    maalesef artık alman markaları ciddi anlamda kaliteyi düşürdü ... bunun sebebi ise daha ucuz ve daha kolay satılabilecek araçlar üretmesinden kaynaklanıyor ... servis ücretleri ciddi anlamda iyi para kaldırıyor .. Bmw'de Audi'de Mercedes'de vs premium markalar.

    bu yüzden adamlar daha pahalı az sorun çıkartacak araba yerine maliyeti daha ucuz ve daha düşük kalitede araç satarım üstünede servis ücretinin kaymağını da yerim düşüncesindedir ...
    Türk milleti tamda onlar için seçilmiş müşteri mi *mal* mı bilemiyorum artık onlar bizi nasıl görüyorsa ..
    eskiden doğrudur teknoloji anlamda en önde Alman markaları vardı ... fakat bugün durumlar tamamıyla değişti. .. bu alman markalarıda, tutulduklarını bildikleri için bizleri sömürüyorlar ..
    halen forumde Alman olsun Japon yada Fransız ne anlar bu işten diyen cahiller var aramızda )) sadece sırıtıp geçiyorum

    alacaksanız Alman markası üst sınıf büyük hacimli otomobiller alacaksınız cls350 vs...
    motor bakımından ..Almanlar maalesef küçük hacimli motorlar üretemiyor .. bunu şuan en iyi yapan Renault'dır (dCI)... Mercedes gibi bir Dev marka bile bunu kabul ederek 1.6 dCI, renault ile anlaşmaya vararak üretmeye başladı.

    Audi'den yağ yakmasını hiç ama hiç beklemezdim ... resmen utanç verici ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi

    zamanında audi woswos diye tampon yalayanlar başına sorun gelince anında japoncu olur

    Çok lüzumsuz bir yorum. Arabalarımdan biri Subaru Legacy, diğeri Audi. Terbiyesizliğin lüzumu yok. İki adet de klasik arabam var. Ben ne olduğumu biliyorum. Siz haddinizi bilmiyorsunuz.

    Terbiyesizlik etmeden önce geçmişte yaptığım tüm yorumlara bakın. Hep aynı şeyi söyledim: Sahibi olduğum arabayı çok ucuza aldım. Gene olsa gene alırım. DSG sayesinde az yakıyorum ve 1.8t 160hp gibi nispeten güçsüz bir motor bana yetebiliyor. Klasik otomatik kullansam 2.0T aşağısı kurtarmazdı. 2.0T'ye göre sağladığı yakıt ve vergi avantajı gelecekte bana mekatronik olarak dönerse toplamda kafa kafaya çıkarım. Dönmez de araç başkasında patlarsa ben kardayım. Bunu hep bu şekilde yazdım. Okumadan, beni tanımadan yorum yapmayın. Terbiyenizi takının.

    Kimseye DSG araç önermedim. Hep fiyatına bakar dedim. Kendim de 32.000Euro'ya aldım arabayı. Şu anda sümkürsem 30.000Euroya satarım. Bu arada Euro 55 kuruş arttı, ben arabayı aldığımda 2 liraydı Euro . Kısaca arabayı kaça aldığınız önemlidir. Terbiyesizlik etmeden önce bunu bilin.

    Bu arada şimdiye kadar her birine en az iki sene bindiğim evin arabaları:

    - 94 Saab 900
    - 94 Suzuki Vitara
    - 98 Opel Frontera
    - 2002 Volvo S60
    - 2008 Focus HB tdci
    - 2008 Ford S-MAX
    - 2008 BMW Z4
    şimdi de
    - 2010 A3 cabrio
    - 2011 Subaru Legacy

    Kısaca daha önce Japon arabalarına da güzel güzel bindim. Şu anda da biniyorum. Legacy'i Audi'den önce almıştım hatta. Audi'yi alırken de gönlümden Mazda Miata geçiyordu. Ben imaj veya marka takıntılı olmadığım için, iyi bulduğum ve bana keyif veren birşeye binerim arkadaşım. Yeter ki keyifli olsun.

    O yüzden istersen sen Japon arabanın neresini istiyorsan orasını yala. Benim için klasik adayı olmayanların hepsi gözümde 6-7 yıl sonra jilet adayıdır. O yüzden günlük aracıma "işimi görsün, keyifli olsun" olarak bakar, duygusal bir bağ kurmam. Olaya kendi kriterlerimle objektif bakarım. Bir marka, menşei veya designer takıntım yoktur. Size de kendinizle daha barışık bir ömür sürmeniz için otomobillere böyle bakmanızı tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 1 Temmuz 2013; 14:06:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi

    zamanında audi woswos diye tampon yalayanlar başına sorun gelince anında japoncu olur

    Çok lüzumsuz bir yorum. Arabalarımdan biri Subaru Legacy, diğeri Audi. Terbiyesizliğin lüzumu yok. İki adet de klasik arabam var. Ben ne olduğumu biliyorum. Siz haddinizi bilmiyorsunuz.

    Terbiyesizlik etmeden önce geçmişte yaptığım tüm yorumlara bakın. Hep aynı şeyi söyledim: Sahibi olduğum arabayı çok ucuza aldım. Gene olsa gene alırım. DSG sayesinde az yakıyorum ve 1.8t 160hp gibi nispeten güçsüz bir motor bana yetebiliyor. Klasik otomatik kullansam 2.0T aşağısı kurtarmazdı. 2.0T'ye göre sağladığı yakıt ve vergi avantajı gelecekte bana mekatronik olarak dönerse toplamda kafa kafaya çıkarım. Dönmez de araç başkasında patlarsa ben kardayım. Bunu hep bu şekilde yazdım. Okumadan, beni tanımadan yorum yapmayın. Terbiyenizi takının.

    Kimseye DSG araç önermedim. Hep fiyatına bakar dedim. Kendim de 32.000Euro'ya aldım arabayı. Şu anda sümkürsem 30.000Euroya satarım. Bu arada Euro 55 kuruş arttı, ben arabayı aldığımda 2 liraydı Euro . Kısaca arabayı kaça aldığınız önemlidir. Terbiyesizlik etmeden önce bunu bilin.

    Bu arada şimdiye kadar her birine en az iki sene bindiğim evin arabaları:

    - 94 Saab 900
    - 94 Suzuki Vitara
    - 98 Opel Frontera
    - 2002 Volvo S60
    - 2008 Focus HB tdci
    - 2008 Ford S-MAX
    - 2008 BMW Z4
    şimdi de
    - 2010 A3 cabrio
    - 2011 Subaru Legacy

    Kısaca daha önce Japon arabalarına da güzel güzel bindim. Şu anda da biniyorum. Legacy'i Audi'den önce almıştım hatta. Audi'yi alırken de gönlümden Mazda Miata geçiyordu. Ben imaj veya marka takıntılı olmadığım için, iyi bulduğum ve bana keyif veren birşeye binerim arkadaşım. Yeter ki keyifli olsun.

    O yüzden istersen sen Japon arabanın neresini istiyorsan orasını yala. Benim için klasik adayı olmayanların hepsi gözümde 6-7 yıl sonra jilet adayıdır. O yüzden günlük aracıma "işimi görsün, keyifli olsun" olarak bakar, duygusal bir bağ kurmam. Olaya kendi kriterlerimle objektif bakarım. Bir marka, menşei veya designer takıntım yoktur. Size de kendinizle daha barışık bir ömür sürmeniz için otomobillere böyle bakmanızı tavsiye ederim.

    Alıntıları Göster


    TSI'lardan,DSG'lerden çok şikayet geliyor..Başı ağrıyacak VW'in,biraz aceleye gelmiş gibi oldu çift kavrama ve aşırı beslemeler.Diğer markalar 3-5 sene sonra çıkarmaya başladı bunları,VW kumar oynadı kaybetti bence..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OceanMaster



    TSI'lardan,DSG'lerden çok şikayet geliyor..Başı ağrıyacak VW'in,biraz aceleye gelmiş gibi oldu çift kavrama ve aşırı beslemeler.Diğer markalar 3-5 sene sonra çıkarmaya başladı bunları,VW kumar oynadı kaybetti bence..

    Alıntıları Göster
    Olur mu öyle şey dünyanın en iyi şanzımanları en iyi motorları vwde. vw motorları yağ yakmaz hatta zorlarsanız yakıt bile yakmaz...

    Şaka bir yana geçmiş olsun can sıkıcı bir durum. Bu konuları gördükçe vw grubu araçların bayilerinin önünden geçmeme kararımın ne kadar doğru olduğunu bir kez daha anlıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Juhziz-

    geçmiş olsun

    maalesef artık alman markaları ciddi anlamda kaliteyi düşürdü ... bunun sebebi ise daha ucuz ve daha kolay satılabilecek araçlar üretmesinden kaynaklanıyor ... servis ücretleri ciddi anlamda iyi para kaldırıyor .. Bmw'de Audi'de Mercedes'de vs premium markalar.

    bu yüzden adamlar daha pahalı az sorun çıkartacak araba yerine maliyeti daha ucuz ve daha düşük kalitede araç satarım üstünede servis ücretinin kaymağını da yerim düşüncesindedir ...
    Türk milleti tamda onlar için seçilmiş müşteri mi *mal* mı bilemiyorum artık onlar bizi nasıl görüyorsa ..
    eskiden doğrudur teknoloji anlamda en önde Alman markaları vardı ... fakat bugün durumlar tamamıyla değişti. .. bu alman markalarıda, tutulduklarını bildikleri için bizleri sömürüyorlar ..
    halen forumde Alman olsun Japon yada Fransız ne anlar bu işten diyen cahiller var aramızda )) sadece sırıtıp geçiyorum

    alacaksanız Alman markası üst sınıf büyük hacimli otomobiller alacaksınız cls350 vs...
    motor bakımından ..Almanlar maalesef küçük hacimli motorlar üretemiyor .. bunu şuan en iyi yapan Renault'dır (dCI)... Mercedes gibi bir Dev marka bile bunu kabul ederek 1.6 dCI, renault ile anlaşmaya vararak üretmeye başladı.

    Audi'den yağ yakmasını hiç ama hiç beklemezdim ... resmen utanç verici ..


    Audi dediğiniz şey aslen VW. Audi tek başına dışarıda değil. Motoru, şanzımanı VW. 10 yıl önce de böyleydi. Ben VW'nin her denediği yeni şeyi iki araca birden tıkmasına bağlıyorum. Mesela PUG ve Citroende de ortak parça kullanımı fecaat halde. Ancak dikkat ederseniz, Önce Pug kasa yeniler, Citroen 3 yıl bekler, sonra kasa yeniler. Bu 3 senede yeni kasa PUG'da kullanılan yeni teknoloji ürünler test edilir. Hataları düzeltilir. Citroen'ın yeni modeli öyle çıkar... On arağmen Citroen problemsiz bir araç değildir. Ama net bir biçimde PUG'dan iyidir.

    VW ve Audi arasında bu yok. Ha gayret aynı anda çıkıyor herşey. Turbo araç konusunda VW çok cins. Emisyon düşürmek için kullandığı dolambaçlı Turbo borusu sisteminde 3-4 valf var, bir sürü T ve Y ayrımı, bir yerden çıkan boru bir yere geri dönüyor falan... Arabada çok basit bir aksesuar olan, karter içi yağ yakalama haznesi yok. Bu sisteme yağ karışmasına ve yağın valflerden dışarı atılmasına sebep oluyor. Bu yüzden Turbo VW motorları yağ eksiltiyor. Yağ ne kadar ısınırsa o kadar çok eksiltiyor. Bu aracın rutin yağ eksiltmesi doğal karşılanıyor. Sekmanlardaki bir problem araçta yağ yakmaya sebep oluyor. Bu ayrı bir konu ve bir problem. Düzeltilmesi lazım. Yağ eksiltme ile yağ yakmayı ayırd etmek mümkün değil. O yüzden bir üst sınır atamışlar. "Bu araç ıkınsan tepinsen 1000km'de 500gr'den fazla eksiltemez. Bilimsel olarak mümkün değil. 500gr'den fazla Eksiltiyorsa aracın yağ yakıyor demek!" demişler. Yapmaları gereken tek şey karter içine bir yakalama sistemi kurmaktı. Karteri minik tutmak için koymamışlar. Turbo borularının karışık düzenine son vermeden oilcatch can takmak da mümkün değil. Catch Can'ın sağlıklı çalışması için Valflerin birçoğunu iptal etmek gerek. Anlamadığım bir diğer konu ise, bu araç yağ yakmaz, sağlıklı çalışan, doğal eksiltme halinde 7500km yol yaptıktan sonra yağ ikaz ışığı yakacak kadar eksiltmiş oluyor. Ama bakımlar 15.000 ile 25.000km'de bir. Almanya ve dünyanın çoğu yerinde bu aracı 80+ teyzeler de kullanıyor. Şimdi Alman Teyzem yolda giderken yağ ikaz yanacak, teyzem benzinliğe girecek, uygun yağı alacak arabaya ekleyecek... Bunu son kullanıcıdan beklemek ayıptır. Bir otomobilin bakımdan bakıma yağının dayanması beklenmelidir. Son kullanıcının arada ekleme yapmasını beklemek ayıptır. 94 model 300.000km'deki Saab'ım 14 yaşındayken motoruna anahtar değmemişti ve yağ eksiltmiyordu. Üstelik çok daha yüksek basınçlı bir turbosu vardı. Bakımdan bakıma yağ değişirdi.

    Kısaca bence VW başarısız turbo motor konusunda. BMW'yi bilemiyoruz çünkü inatçı Turbo motor yapmıyor! Yeni yeni girdiler o işlere... Merco 1.6 kompressor iyi motor gibi. Şimdilik bir belası yok. Demek ki Merco da yapabiliyor. İsveç'li abimlerin yapabildiğini Saab ve Volvo'dan gayet iyi biliyorum. Ama VW tam bir hayal kırıklığı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: -Juhziz-

    geçmiş olsun

    maalesef artık alman markaları ciddi anlamda kaliteyi düşürdü ... bunun sebebi ise daha ucuz ve daha kolay satılabilecek araçlar üretmesinden kaynaklanıyor ... servis ücretleri ciddi anlamda iyi para kaldırıyor .. Bmw'de Audi'de Mercedes'de vs premium markalar.

    bu yüzden adamlar daha pahalı az sorun çıkartacak araba yerine maliyeti daha ucuz ve daha düşük kalitede araç satarım üstünede servis ücretinin kaymağını da yerim düşüncesindedir ...
    Türk milleti tamda onlar için seçilmiş müşteri mi *mal* mı bilemiyorum artık onlar bizi nasıl görüyorsa ..
    eskiden doğrudur teknoloji anlamda en önde Alman markaları vardı ... fakat bugün durumlar tamamıyla değişti. .. bu alman markalarıda, tutulduklarını bildikleri için bizleri sömürüyorlar ..
    halen forumde Alman olsun Japon yada Fransız ne anlar bu işten diyen cahiller var aramızda )) sadece sırıtıp geçiyorum

    alacaksanız Alman markası üst sınıf büyük hacimli otomobiller alacaksınız cls350 vs...
    motor bakımından ..Almanlar maalesef küçük hacimli motorlar üretemiyor .. bunu şuan en iyi yapan Renault'dır (dCI)... Mercedes gibi bir Dev marka bile bunu kabul ederek 1.6 dCI, renault ile anlaşmaya vararak üretmeye başladı.

    Audi'den yağ yakmasını hiç ama hiç beklemezdim ... resmen utanç verici ..


    Audi dediğiniz şey aslen VW. Audi tek başına dışarıda değil. Motoru, şanzımanı VW. 10 yıl önce de böyleydi. Ben VW'nin her denediği yeni şeyi iki araca birden tıkmasına bağlıyorum. Mesela PUG ve Citroende de ortak parça kullanımı fecaat halde. Ancak dikkat ederseniz, Önce Pug kasa yeniler, Citroen 3 yıl bekler, sonra kasa yeniler. Bu 3 senede yeni kasa PUG'da kullanılan yeni teknoloji ürünler test edilir. Hataları düzeltilir. Citroen'ın yeni modeli öyle çıkar... On arağmen Citroen problemsiz bir araç değildir. Ama net bir biçimde PUG'dan iyidir.

    VW ve Audi arasında bu yok. Ha gayret aynı anda çıkıyor herşey. Turbo araç konusunda VW çok cins. Emisyon düşürmek için kullandığı dolambaçlı Turbo borusu sisteminde 3-4 valf var, bir sürü T ve Y ayrımı, bir yerden çıkan boru bir yere geri dönüyor falan... Arabada çok basit bir aksesuar olan, karter içi yağ yakalama haznesi yok. Bu sisteme yağ karışmasına ve yağın valflerden dışarı atılmasına sebep oluyor. Bu yüzden Turbo VW motorları yağ eksiltiyor. Yağ ne kadar ısınırsa o kadar çok eksiltiyor. Bu aracın rutin yağ eksiltmesi doğal karşılanıyor. Sekmanlardaki bir problem araçta yağ yakmaya sebep oluyor. Bu ayrı bir konu ve bir problem. Düzeltilmesi lazım. Yağ eksiltme ile yağ yakmayı ayırd etmek mümkün değil. O yüzden bir üst sınır atamışlar. "Bu araç ıkınsan tepinsen 1000km'de 500gr'den fazla eksiltemez. Bilimsel olarak mümkün değil. 500gr'den fazla Eksiltiyorsa aracın yağ yakıyor demek!" demişler. Yapmaları gereken tek şey karter içine bir yakalama sistemi kurmaktı. Karteri minik tutmak için koymamışlar. Turbo borularının karışık düzenine son vermeden oilcatch can takmak da mümkün değil. Catch Can'ın sağlıklı çalışması için Valflerin birçoğunu iptal etmek gerek. Anlamadığım bir diğer konu ise, bu araç yağ yakmaz, sağlıklı çalışan, doğal eksiltme halinde 7500km yol yaptıktan sonra yağ ikaz ışığı yakacak kadar eksiltmiş oluyor. Ama bakımlar 15.000 ile 25.000km'de bir. Almanya ve dünyanın çoğu yerinde bu aracı 80+ teyzeler de kullanıyor. Şimdi Alman Teyzem yolda giderken yağ ikaz yanacak, teyzem benzinliğe girecek, uygun yağı alacak arabaya ekleyecek... Bunu son kullanıcıdan beklemek ayıptır. Bir otomobilin bakımdan bakıma yağının dayanması beklenmelidir. Son kullanıcının arada ekleme yapmasını beklemek ayıptır. 94 model 300.000km'deki Saab'ım 14 yaşındayken motoruna anahtar değmemişti ve yağ eksiltmiyordu. Üstelik çok daha yüksek basınçlı bir turbosu vardı. Bakımdan bakıma yağ değişirdi.

    Kısaca bence VW başarısız turbo motor konusunda. BMW'yi bilemiyoruz çünkü inatçı Turbo motor yapmıyor! Yeni yeni girdiler o işlere... Merco 1.6 kompressor iyi motor gibi. Şimdilik bir belası yok. Demek ki Merco da yapabiliyor. İsveç'li abimlerin yapabildiğini Saab ve Volvo'dan gayet iyi biliyorum. Ama VW tam bir hayal kırıklığı...

    Alıntıları Göster
    1.8 TFSI motorunuz BZB kodlu ise yağ yakmaması lazım CDAA kodlu ise biraz sıkıştırınca yakar. Hatta 2.0 TFSI lerden 1000 kmye 1 litre yakanı bile var. 1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi

    zamanında audi woswos diye tampon yalayanlar başına sorun gelince anında japoncu olur

    Çok lüzumsuz bir yorum. Arabalarımdan biri Subaru Legacy, diğeri Audi. Terbiyesizliğin lüzumu yok. İki adet de klasik arabam var. Ben ne olduğumu biliyorum. Siz haddinizi bilmiyorsunuz.

    Terbiyesizlik etmeden önce geçmişte yaptığım tüm yorumlara bakın. Hep aynı şeyi söyledim: Sahibi olduğum arabayı çok ucuza aldım. Gene olsa gene alırım. DSG sayesinde az yakıyorum ve 1.8t 160hp gibi nispeten güçsüz bir motor bana yetebiliyor. Klasik otomatik kullansam 2.0T aşağısı kurtarmazdı. 2.0T'ye göre sağladığı yakıt ve vergi avantajı gelecekte bana mekatronik olarak dönerse toplamda kafa kafaya çıkarım. Dönmez de araç başkasında patlarsa ben kardayım. Bunu hep bu şekilde yazdım. Okumadan, beni tanımadan yorum yapmayın. Terbiyenizi takının.

    Kimseye DSG araç önermedim. Hep fiyatına bakar dedim. Kendim de 32.000Euro'ya aldım arabayı. Şu anda sümkürsem 30.000Euroya satarım. Bu arada Euro 55 kuruş arttı, ben arabayı aldığımda 2 liraydı Euro . Kısaca arabayı kaça aldığınız önemlidir. Terbiyesizlik etmeden önce bunu bilin.

    Bu arada şimdiye kadar her birine en az iki sene bindiğim evin arabaları:

    - 94 Saab 900
    - 94 Suzuki Vitara
    - 98 Opel Frontera
    - 2002 Volvo S60
    - 2008 Focus HB tdci
    - 2008 Ford S-MAX
    - 2008 BMW Z4
    şimdi de
    - 2010 A3 cabrio
    - 2011 Subaru Legacy

    Kısaca daha önce Japon arabalarına da güzel güzel bindim. Şu anda da biniyorum. Legacy'i Audi'den önce almıştım hatta. Audi'yi alırken de gönlümden Mazda Miata geçiyordu. Ben imaj veya marka takıntılı olmadığım için, iyi bulduğum ve bana keyif veren birşeye binerim arkadaşım. Yeter ki keyifli olsun.

    O yüzden istersen sen Japon arabanın neresini istiyorsan orasını yala. Benim için klasik adayı olmayanların hepsi gözümde 6-7 yıl sonra jilet adayıdır. O yüzden günlük aracıma "işimi görsün, keyifli olsun" olarak bakar, duygusal bir bağ kurmam. Olaya kendi kriterlerimle objektif bakarım. Bir marka, menşei veya designer takıntım yoktur. Size de kendinizle daha barışık bir ömür sürmeniz için otomobillere böyle bakmanızı tavsiye ederim.

    ben sana demedim ki hemen mal varlığını dökmüşşün artist




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi


    ben sana demedim ki hemen mal varlığını dökmüşşün artist

    Seviyeye gel. Biraz diğer mesajlarımı oku. Yani ne bileyim uzun yazı okumaktan sıkılmayan tiplerdensen oku. Okuyasın yoksa okuma. Çok da fifi.

    Genel olarak otomobil kültüründen ve arabalardan iyi anlarım. Tarafsız bir duruşum vardır ve klasik otomobil meraklısı başlangıç seviyesinde bir koleksiyonerim. Bu artistlik yapmak değildir. Neticede benim için malın pek bir değeri yok. Bana keyif veriyorsa ben Vosvos tosbağa'ya da seve seve binerim. Bu bakış açısını ve kültürü kavrayamayacak durumdaysan diyeceğim laf bellidir: "Çal keke çal. Seni sallayan adam değil bu saatten sonra."

    Hatta belki de:
    "Ben ülkücünün eli kalem tutacak dedim! Ne o öyle ulamak falan! Bu saatten sonra ocak dışısın!" bile diyebilirim.

    Hadi git şimdi şakalaş, paylaş peskivütünü arkadaşlarınla. Ben havyar da yerim, kuru ekmek de aga.

    Sindirebilene...

    --------- --------- ---------

    Buradaki seviye de iyice düşüyor. Bu konuyu açmamın amacı, biri istediğinde bilgi edinebilsin, benzer sorun yaşarsa başına ne geleceğini bilsin, garanti dışı arabada kazık yememe yolları olduğunu bilsin diye. Kısaca bilgi amaçlı. Forumun amacı budur, fikri masturbasyon yapmak, ona buna sataşmak değildir. Katkınız yoksa yazmayın. Yazıyorsanız da kaliteli bir forum beklemeyin. Ben buradan yıllar önce umudu kestim de, gene de gerekli paylaşımları yapıyorum.

    Bir gelişme olduğunda yazarım buraya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 1 Temmuz 2013; 15:30:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi


    ben sana demedim ki hemen mal varlığını dökmüşşün artist

    Seviyeye gel. Biraz diğer mesajlarımı oku. Yani ne bileyim uzun yazı okumaktan sıkılmayan tiplerdensen oku. Okuyasın yoksa okuma. Çok da fifi.

    Genel olarak otomobil kültüründen ve arabalardan iyi anlarım. Tarafsız bir duruşum vardır ve klasik otomobil meraklısı başlangıç seviyesinde bir koleksiyonerim. Bu artistlik yapmak değildir. Neticede benim için malın pek bir değeri yok. Bana keyif veriyorsa ben Vosvos tosbağa'ya da seve seve binerim. Bu bakış açısını ve kültürü kavrayamayacak durumdaysan diyeceğim laf bellidir: "Çal keke çal. Seni sallayan adam değil bu saatten sonra."

    Hatta belki de:
    "Ben ülkücünün eli kalem tutacak dedim! Ne o öyle ulamak falan! Bu saatten sonra ocak dışısın!" bile diyebilirim.

    Hadi git şimdi şakalaş, paylaş peskivütünü arkadaşlarınla. Ben havyar da yerim, kuru ekmek de aga.

    Sindirebilene...

    --------- --------- ---------

    Buradaki seviye de iyice düşüyor. Bu konuyu açmamın amacı, biri istediğinde bilgi edinebilsin, benzer sorun yaşarsa başına ne geleceğini bilsin, garanti dışı arabada kazık yememe yolları olduğunu bilsin diye. Kısaca bilgi amaçlı. Forumun amacı budur, fikri masturbasyon yapmak, ona buna sataşmak değildir. Katkınız yoksa yazmayın. Yazıyorsanız da kaliteli bir forum beklemeyin. Ben buradan yıllar önce umudu kestim de, gene de gerekli paylaşımları yapıyorum.

    Bir gelişme olduğunda yazarım buraya...

    hahaha caddebostan çocugu sen git bebelerinle takıl seviyeli seviyeli he a3ün üstünü açma üşütürsün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi


    ben sana demedim ki hemen mal varlığını dökmüşşün artist

    Seviyeye gel. Biraz diğer mesajlarımı oku. Yani ne bileyim uzun yazı okumaktan sıkılmayan tiplerdensen oku. Okuyasın yoksa okuma. Çok da fifi.

    Genel olarak otomobil kültüründen ve arabalardan iyi anlarım. Tarafsız bir duruşum vardır ve klasik otomobil meraklısı başlangıç seviyesinde bir koleksiyonerim. Bu artistlik yapmak değildir. Neticede benim için malın pek bir değeri yok. Bana keyif veriyorsa ben Vosvos tosbağa'ya da seve seve binerim. Bu bakış açısını ve kültürü kavrayamayacak durumdaysan diyeceğim laf bellidir: "Çal keke çal. Seni sallayan adam değil bu saatten sonra."

    Hatta belki de:
    "Ben ülkücünün eli kalem tutacak dedim! Ne o öyle ulamak falan! Bu saatten sonra ocak dışısın!" bile diyebilirim.

    Hadi git şimdi şakalaş, paylaş peskivütünü arkadaşlarınla. Ben havyar da yerim, kuru ekmek de aga.

    Sindirebilene...

    --------- --------- ---------

    Buradaki seviye de iyice düşüyor. Bu konuyu açmamın amacı, biri istediğinde bilgi edinebilsin, benzer sorun yaşarsa başına ne geleceğini bilsin, garanti dışı arabada kazık yememe yolları olduğunu bilsin diye. Kısaca bilgi amaçlı. Forumun amacı budur, fikri masturbasyon yapmak, ona buna sataşmak değildir. Katkınız yoksa yazmayın. Yazıyorsanız da kaliteli bir forum beklemeyin. Ben buradan yıllar önce umudu kestim de, gene de gerekli paylaşımları yapıyorum.

    Bir gelişme olduğunda yazarım buraya...

    Boşverin onu haklısın deyin susar. Forumun yeni ergeni boyacı abi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bunun yerine de Toyota GT-86 cabrioya göz koydum. Düz vites, atmosferik, arkadan itiş... Mis...
    geçmiş olsun dostum hakikaten can sıkıcı bir durum, premium araç alıyorsunuz ağız tadı ile kafanız rahat olmuyor süprizler çıkıyor.

    ---

    gt86 görünce gözüm parladı valla

    amerikada ki bir türk arkadaşımız yorumunda okumuştum

    usa tanıtımında 7 SAAT ARALIKSIZ pistte kullanmışlar aracı inen binen durmadan dön babam dön

    7 saat sonunda araca bakmışlar taş gibi hiçbirşey yokmuş.

    --------------

    ek olarak chris harris in videosunu koyayım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ogameci -- 1 Temmuz 2013; 15:55:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boyacı abi


    hahaha caddebostan çocugu sen git bebelerinle takıl seviyeli seviyeli he a3ün üstünü açma üşütürsün

    Kütük Isparta Sütçüler. Bölgenin ilk mühendisinin torunu, TED koleji + ODTU mezunu anne-babanın iki oğlundan biriyim. Benim için İstanbul'a gezmeye gidilir. Ben her yerde para kazanırım. Kalifiye adam her yerde kazanır, aç kalmaz. İstanbul'un siniri stresi de çekilmez. Zorunlu hallerde toplantıya falan gidiyorum, bir de gezmeye. O kadar. Doğma büyüme Ankara'lıyım; ama kütük Isparta Sütçüler... Kısaca ergen abi, yakınından bile geçemedin. Seni hatalı genellemelerin ve dünyaya dar ve kompleksli bakışın ile başbaşa bırakıyorum. Olgunlaşıp kompleksinden arındığında konuşuruz...

    Bu arada 57 Belair daha havadar. Kelebeği açtın mı içeri A3'den çok rüzgar giriyor. Asıl göndermeyi ona yapaydın, seni adam zannederdik. İşte bunlar hep nuans, hep görgü bilgi meselesi. Bilmiyorsan, susacaksın. Niyet sataşmaksa lafı yediğinde ağlamayacaksın.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.