Şimdi Ara

OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
12.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Edirne'den İstanbul - Ankara - Niğde - Adana - Gaziantep - Şanlıurfa'ya tek kontak gitmek inşallah yakın zamanda nasip olacak. 1972'de Türkiye'ye karayolu ile geldiğimizde İstanbul'da "vapur"a binmiştik, henüz "köprü" yoktu o zaman. 1977'de ilk defa gördüğ BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜNÜ, üzerinden geçerken "uçuyormuş" hissine kapılmamak imkansızdı. Yıllar sonra 2. Köprüyü 1993'te gördüm, üzerinden geçtiğmi hatırlamıyorum, ama 1994'te Tuzla Piyade Okulundayken birkaç defa araçla geçmek nasip oldu. Şimdi sırada 3. Köprü ve Marmaray Projesi var.

    @deserthawk arkadaşıma da katılıyorum, otoyol belki ücretli olabilir, muazzam bir para yatıyor orada çünkü, ancak çalışma hayatı ve ekonominin işlemesi için ELZEM olan KÖPRÜ'lerin kat'i surette bedelsiz olması gerekirdi. Çevre yollarını da bedelli yapsınlar o zaman, madem kendini şimdiye kadar en az 20-30 defa amorti eden köprülerden halen arça başı 4-5 TL aldıklarına göre... Bu, işte BU, sevgili dostlarım, Devlet Ayıbıdır. Vatandaşa İhanettir. KÖPRÜLER vatandaştan toplanan vergilerle yapıldı veya kredisi vatandaştan toplanan vergilerle ödendi. Hazineye para akışı ile Boğaziçindeki suyun akışı arasında hiçbir FARK YOK....: İKİSİ DE MUAZZAM! Ama birisi bir denizden diğerine akıyor, diğeri birinin cebinden başkasının cebine akıyor. Bal tutan parmağını yalar misali kendini bu PARA SELİNE KAPTIRMAMAYA çalışanlar çok çok az. Cazibesi kendi felaketi çünkü...




  • Türkiyede duble yolların yapımına maalesef çok geç başlandı.Şu anki duble yolların tamamına yakını son 8 yıl içinde yapıldı.En azından iyiye doğru gidişat var ve devamında ücretler mutlaka azaltılacak veya kaldırılacaktır
  • BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜNÜN ÜZERİNDEN GEÇEN BİR OTOMOBİL bakın hangi vergiler ve ücretlere tabi:

    1. Aracın kendisi ÖTV, KDV, MTV Bedeli
    2. Köprü için Geçiş Ücreti (KGS/OGS)
    3. Yakıt için ÖTV ve KDV Bedeli
    4. Zorunlu Mali Mesuliyet Sigortası Bedeli
    5. Fenni Muayene Bedeli (TÜV TÜRK)
    6. Kaskosu varsa KASKO, LPG varsa LPG bedeli
    7. Periyodik Bakım Bedeli

    Ayrıca hız veya Hatalı Sollama Yaparsa Trafik Cezası da tahakkuk ettirilebilir. Körpünün üstünde veya showroom'da durduğu gibi durmuyor, otomobil denen bu alet.

     OTOBAN VE KÖPRÜ HANGİ GEREKÇEYLE PARALI.




  • MERAK EDİYORUM SANFRANCİSCO KÖPRÜSÜDE PARALIMI ACEP ??
  • Fakülte de (teheeeeey) idare hukuku dersinde otoyol ve köprülerin neden paralı olduğunu hocamız şu şekilde açıklamıştı.

    Köprü ve otoyol yapmak devletin görevi, bunlar bizlerin verdiği vergiler ile yapılıyor ancak her vatandaş bunları kullanmıyor. Dolayısı ile bunları kullanan kişilerin, köprü ve otoyolların yapılmasına kullanmayan vatandalardan daha fazla bedel ödemek durumunda. İşte bu sebeple ücretli. Aksi takdirde, yani ücretli olmasa, hayatı boyunca boğaz köprüsünü kullanmamış ve kullanmayacak bir vatandaşdan, o köprüyü inşaa etmek için daha fazla vergi almak gerekirdi.

    Üniversite harçlarının sebebi de bu, herkesin faydalanmadığı idare hizmetleri için, faydalananların katılma payı ödemesi.

    Olaya bu açıdan bakınca mantıklı geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi John Shepard -- 22 Haziran 2010; 17:33:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lose_your_self

    MERAK EDİYORUM SANFRANCİSCO KÖPRÜSÜDE PARALIMI ACEP ??


    Paralıymış

    http://store.goldengate.org/index.php?main_page=index&cPath=6&zenid=d4c6221c3e088ebf493fc283d0f9abcf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SethValore

    Fakülte de (teheeeeey) idare hukuku dersinde otoyol ve köprülerin neden paralı olduğunu hocamız şu şekilde açıklamıştı.

    Köprü ve otoyol yapmak devletin görevi, bunlar bizlerin verdiği vergiler ile yapılıyor ancak her vatandaş bunları kullanmıyor. Dolayısı ile bunları kullanan kişilerin, köprü ve otoyolların yapılmasına kullanmayan vatandalardan daha fazla bedel ödemek durumunda. İşte bu sebeple ücretli. Aksi takdirde, yani ücretli olmasa, hayatı boyunca boğaz köprüsünü kullanmamış ve kullanmayacak bir vatandaşdan, o köprüyü inşaa etmek için daha fazla vergi almak gerekirdi.

    Üniversite harçlarının sebebi de bu, herkesin faydalanmadığı idare hizmetleri için, faydalananların katılma payı ödemesi.

    Olaya bu açıdan bakınca mantıklı geliyor.


    Fakültede Burak Oder de aynı şeyi söylemişti.

    Mantık basit ve adil: Yararlanıyorsan öde.

    Bir de, köprüler yapım maliyetlerini amorti etmiş olsa da köprüler için sürekli para harcanıyor. Asfaltı ve taşıyıcıları yenileniyor. Bu maliyete de çok kullananın çok, az kullananın az katlanması, kullanmayanın katlanmaması son derece mantıklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik


    quote:

    Orijinalden alıntı: SethValore

    Fakülte de (teheeeeey) idare hukuku dersinde otoyol ve köprülerin neden paralı olduğunu hocamız şu şekilde açıklamıştı.

    Köprü ve otoyol yapmak devletin görevi, bunlar bizlerin verdiği vergiler ile yapılıyor ancak her vatandaş bunları kullanmıyor. Dolayısı ile bunları kullanan kişilerin, köprü ve otoyolların yapılmasına kullanmayan vatandalardan daha fazla bedel ödemek durumunda. İşte bu sebeple ücretli. Aksi takdirde, yani ücretli olmasa, hayatı boyunca boğaz köprüsünü kullanmamış ve kullanmayacak bir vatandaşdan, o köprüyü inşaa etmek için daha fazla vergi almak gerekirdi.

    Üniversite harçlarının sebebi de bu, herkesin faydalanmadığı idare hizmetleri için, faydalananların katılma payı ödemesi.

    Olaya bu açıdan bakınca mantıklı geliyor.


    Fakültede Burak Oder de aynı şeyi söylemişti.

    Mantık basit ve adil: Yararlanıyorsan öde.

    Bir de, köprüler yapım maliyetlerini amorti etmiş olsa da köprüler için sürekli para harcanıyor. Asfaltı ve taşıyıcıları yenileniyor. Bu maliyete de çok kullananın çok, az kullananın az katlanması, kullanmayanın katlanmaması son derece mantıklı.



    Burak Oder, çok iyi ama bir okadar da zor hocaydı.

    Biz o zaman Yıldızhan Yayla' dan alıyorduk dersi, arada Erdoğan Bülbül ile Burak Oder' de geliyordu, idari yargı usulü için.

    Neyse konudan sapmayalım, meslektaş görünce dayanamadım.




  • Çoğu sizin paranızla yapılmıyor, "yap-işlet devret" yöntemi ile yapılıyor/yapıldı:

    http://www.haberturk.com/ekonomi/haber/153913-Dev-otoyol-ihalesi-sonuclandi.aspx

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Ben büyük şehirdeyim,yine anlamış değilim.

    Hepsi bizim paramızla yapılıyor.Bizim paramızla yapılan hastahaneye arabayı park etmek için para istiyorlar bir de.

    Otoyol kesintiye uğramadan gidebileceğiniz birkaç şeritli yol.Dur-kalk yok,genelde 120 ve üstünde bir hızla yolculuk yapabiliyorsunuz.Mesela ben İzmir'den Çeşme'ye normal yoldan gitsem hızım bazen azalacak,şehiriçinde birsürü trafik lambasına takılacağım.Fakat evimin yakınından otoyola çıksam 120 ile giderim rahatça.Sadece gişelerde dururum.Süre ciddi oranda değişiyor.Bunun bedeli olarak da bir miktar para alınıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 22 Haziran 2010; 18:32:45 >




  • Bir de MERSİN ÇEŞMELİ'den ANTALYA GAZİPAŞA'ya kadar bir duble dümdüz köprülü-viyadüklü-tünelli bir yol yapılsa, TEM ya da Devlet Yolu, fark etmez, bedeli mukabili istifade etmek için sıraya girerim, Konya üzerinden gitmek de güzel ama biraz sıkıcı ve daha uzun. Şöyle Akdeniz Sahilini görerek yol almak enfes bir duygu! Virajlara ben dayanıyorum ama araçta yalnız değilim, eşim ve çocuklar çok rahatsız oluyorlar,

    ... Anamur'daki Petrol Ofisine zor atıyoruz kendimizi (ben su içmek için). Gerisini biliyorsunuz (ya da tahmin edebiliyorsunuz) sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bir de MERSİN ÇEŞMELİ'den ANTALYA GAZİPAŞA'ya kadar bir duble dümdüz köprülü-viyadüklü-tünelli bir yol yapılsa, TEM ya da Devlet Yolu, fark etmez, bedeli mukabili istifade etmek için sıraya girerim, Konya üzerinden gitmek de güzel ama biraz sıkıcı ve daha uzun. Şöyle Akdeniz Sahilini görerek yol almak enfes bir duygu! Virajlara ben dayanıyorum ama araçta yalnız değilim, eşim ve çocuklar çok rahatsız oluyorlar,

    ... Anamur'daki Petrol Ofisine zor atıyoruz kendimizi (ben su içmek için). Gerisini biliyorsunuz (ya da tahmin edebiliyorsunuz) sanırım.

    Taner hocam tam bu anlattığınız şekilde bir yol yapıldı bizim oraya bahsettiğim mekan Karadeniz sahil yolunun fatsa dan Orduya kadar kısmı.

    eskiden bilenler bilir Bolaman virajlarında ölüm kol geziyordu şimdi bir Nefise akçelik tüneli varki sadece ip gibi 1 km rahat dümdüz bu arada Türkiyenin en uzun tüneli.

    soruya cevap ise bu otoyolun ne arazi şartlarında yapıldığı ve tünelleri göstersem kafidir ve bunun maliyeti olarak bizim orada otoyol yapmak tam bir macera habire viyadük ve tünel..




  • eee. iki kebap yemek icin oturursun, arkasindan; masa parasi, su parasi, salata parasi, caylar sirketten ama sizin sirketten onlarda para, ayran kola zaten para, lavabo bile paralu, tuvalete gir para ki itiraz edemezsin, parkedersin para, ustune tatli ye oda para, utanmasa kolonya dokecek ona da para, yetmedi fazla ekmek istersin ona da para, kapidan gecis ucreti, cikista bahsis parasi
    dogru deyilmi!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.