Aracım opel ecotec 1.6 atmosferik ve araçta lpg sistemide mevcut, son servis bakımında üç kuruş fazla olsun ama işçiliği temiz olsun diyerek opel yetkili servisine gitmeyi tercih ettim.Bu bakımda aracın antifrizide değişmişti ve buna mütakip aracı servisden aldığımda genleşme kabındaki antifiriz seviyesinin maksimum seviyenin bir tık üzerinde olduğunu farkettim ancak aracı kullandıkça olması gereken seviyeye geleceğini düşünerek pek önemsemedim ki zaten biraz yol yaptıkdan sonra soğutma sıvısı tam maksimum seviyesine geldiğini gözlemledim.Daha sonra aralıklı olarak kontrol etmeye devam ettim ve herhangi bir eksilme olmadığından emin olduktan sonra takip etmeyi bıraktım. Ancak aracı yaklaşık üçbin kilometre kadar kullandıktan sonra, ilk çalıştırmalarda park yerinden çıkmak için manevra yaparken gaza bastığım zaman motor bölümünden şırıl şırıl su sesi gelmeye başladığını duydum, bunu sadece ilk çalıştırmada park yerinden çıkarken yapıyor sonrasında yolda veya trafikte herhangi bir su sesi gelmiyordu.İlk sesi farkettiğimde hernekadar motor kaputunu kaldırıp radyatör ve su hortumlarını incelesemde ilk başta herhangi bir kaçak göremedim. Fakat araç birkaç gün park halinde kaldıktan sonra çalıştırmadan önce yağını suyunu kontrol etmek amacıyla kaputu kaldırdığımda, tam şanzıman kulağının altına denk gelen yerde karter muhafazasının üzerinde bir ıslaklık farkettim.Hortumları tekrar kontrol ettim ama o sıvının nereden geldiğini bir türlü bulamadım, motor bloğunda da yağ terlemeleri mevcutdu o yüzden daha sonra bunun yağ olabileceğini düşündüm ancak son bir iki ay içerisinde aracı çok sık kullanmama rağmen soğutma sıvısının seviyesi bir iki santim daha azaldı. İşin ilginç tarafı artık aracı çalıştırıp kaputu kaldırıp incelediğimde herhangi bir ıslaklıkda göremiyorum.Karter muhafazasına akan sıvı antifiriz veya yağ artık herneyse orada kuruyup iz bırakmış, ancak aracı kullanmaya devam etmeme rağmen herhangi bir kaçak gözlemleyemiyorum.Şahsen problemin lpg sisteminden kaynaklandığını ve regülatöre giden hortumlardan birinin buna sebep olduğunu düşünüyorum ancak nereden eksilttiğini bir türlü bulamadım. İstanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz güvenilir bir usta varsa aracı gidip göstermek istiyorum, çünkü görünen o ki usta bakmadan anlaşılmayacak bu arıza.Aynı araçtan daha önce kullanıp benzer bir problem yaşamış olan arkadaşlar veya soğutma sistemindeki kaçaklarla ilgili bilgisi ve önerisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.Bu arada opel aksesuarları satan bir yerde, bu araçlarda su eksildiğinde herhangi bir uyarı vermediği için genleşme kabına bunun için bir sensör takıp onun tesisatınıda aracın içinde ki gösterge paneline çektikleri ve aracın suyu aşırı azaldığında o göstergedeki ışığın yanıp uyarı verdiğini gördüm.Sizce böyle bir uygulama yaptırsam araca bunun herhangi bir zararı olur mu, önerir misiniz ? |
Opel'de Gaza Basınca Su Sesi ve Su Eksiltme Sorunu
Opel marka araçlarda, özellikle Astra J modelinde gaza basıldığında su sesi gelmesi ve buna bağlı olarak su eksiltme sorunu yaygın bir problemdir. Bu sorun, çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve çözümü de nedene bağlı olarak değişir.
Olası Nedenler:
- Kalorifer Peteği Arızası: Kalorifer peteği tıkanmış, çatlamış veya delinmiş olabilir. Bu durumda, gaza basıldığında oluşan basınç suyun peteğin içinden geçmesine ve su sesi gelmesine neden olur.
- Silindir Kapağı Contası Arızası: Silindir kapağı contası hasar görmüşse, soğutma suyu ile yağ karışabilir. Bu karışım, su sesine neden olabilir ve aynı zamanda aracın su eksiltmesine yol açabilir.
- Su Pompası Arızası: Su pompası hasar görmüşse, soğutma sistemine yeterli su sirkülasyonu yapılamaz. Bu durum, su sesine ve su eksiltmesine neden olabilir.
- Radyatör Kapağı Arızası: Radyatör kapağı düzgün çalışmıyorsa, soğutma sisteminde aşırı basınç oluşabilir. Bu basınç, su sesine ve hatta radyatörün patlamasına neden olabilir.
Çözümler:
Su sesi ve su eksiltme sorununun çözümü, sorunun kaynağına bağlıdır. Yaygın çözümler şunlardır:
- Kalorifer Peteğinin Değiştirilmesi: Tıkanmış veya hasarlı bir kalorifer peteği, değiştirilmelidir.
- Silindir Kapağı Contasının Değiştirilmesi: Hasar görmüş bir silindir kapağı contası, değiştirilmelidir. Bu işlem zaman alıcı ve maliyetli olabilir.
- Su Pompasının Değiştirilmesi: Arızalı bir su pompası, değiştirilmelidir.
- Radyatör Kapağının Değiştirilmesi: Arızalı bir radyatör kapağı, değiştirilmelidir.
Önemli Not:
Gaza basınca su sesi gelmesi ve su eksiltme sorunu, göz ardı edilmemesi gereken ciddi bir sorundur. Sorun devam ederse, aracınızı en kısa sürede bir oto servis uzmanına göstermeniz önemlidir. Aksi takdirde, daha ciddi motor hasarlarına yol açabilir.