Şimdi Ara

Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
50.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, Volkswagen marka araçlarda nadir olarak rastlanan arızalardan birisi de emniyet kemeri! Şüpheniz emniyet kemerinin ne kadar hayati bir önem taşıdığı aşikardır! Genelde kemer bozulunca; aman sakın dokunma elinde kalır,hayati önem taşır uzmanına yaptır derler. Bir bakıma doğru ama sistem oldukça basittir ve işi içine girince çözüm bulmak kolay oluyor. Benim emniyet kemeri bir kaç gün önce geri toplamamaya,çekince gelmemeye başladı.En sonunda kilitleni verdi. Ben de sökmeye karar verdim, kaybedecek birşeyim yoktu olmazsa yenisini veya çıkmasını alırım diyerek işleme başladım. Aşağıda fotoğraflar ile sizlere çözüm sundum. Aslında herşey emniyet kemer mekanizmasında ki plastik bir tırnaktan kaynaklanıyor. Bu tırnak zamanla özelliğini kaybediyor ve tırnak plastik dişli çarkına değince çark da takılı kalıyor o yüzden kemeri çekince gelmiyor. Ben de en sonunda tırnağın ucunu biraz keseyim dedim, tabi bu işlemi yapmadan önce tırnağı iptal ederek ,mekanizmanın tırnaksız çalışıp çalışmayacağını test ettim, sorunsuz çalışınca ben de tırnak makası ile tırnağın ucunu kestim bu sayede tırnak plastik dişli çarkına takılmıyor ve kemer hem sorunsuz geri topluyor hem de çekince size doğru geliyor. Üstüne basa basa belirtmek isterim; Bu tırnağın mekanizmada ki güvenlik sistemi ile bir alakası yok,sadece kemerin geri toplarken kademeli olarka yavaşça toplamasını sağlıyor. Aslında bu işlemi yaptıktan sonra bir fark göremedim, kemer gayet güzel çalışıyor.

    Bu işlemi yaparken dikkat edeceğiniz husus emniyet kemerininin plastik muhafaza kapaklarını sökerken, sol da ki ince kapağı sökmemek, çünkü o ince kapağın içinde kemer sarma sacı var ve kapağı pat diye açarsanız o yay gibi sarma yayı fırlayı verecektir, geri toplayıp takabilirmisiniz hiçbir bilgim yok. Ben yavaşça kanıttıra kanıttıra açtım, o sarma sacının sağlam olduğunu görünce kapattım. Sizin işiniz diğer kapakta yani geniş olan taraf.

    İşte fotoğraflar!
    https://store.donanimhaber.com/9c/3a/c9/9c3ac92d8badef249cbc98caf2627cb4.jpghttps://store.donanimhaber.com/98/4a/f2/984af23e9db8bf7308eb5aef422c3d2f.jpghttps://store.donanimhaber.com/67/bd/7f/67bd7fbc20362cccc70a441b48943d58.jpghttps://store.donanimhaber.com/98/4a/f2/984af23e9db8bf7308eb5aef422c3d2f.jpghttps://store.donanimhaber.com/81/63/9f/81639f995409b6bb439043b4ff257c1a.jpghttps://store.donanimhaber.com/4b/b9/22/4bb92261c1028bce34e2f5c1010b1d13.jpg

     Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı) Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı) Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı) Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı) Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı) Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı) Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı) Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı) Emniyet Kemeri Tamiri ( Fotoğraflı)







  • merhabalar

    yararlı bir konu olmuş elinize sağlık.

    aklıma takılan bir soru var tüm araçların mekanizması aynımıdır?
  • Elinize sağlık.
    Eski aracimda cok yavaş topluyordu. Bazen kapiya sıkışıp sıkıntı yaratiyordu. Ama benim asil sıkıntım bej renk olan o kemerin uzerindeki kir ! Bir kac sey denedim ama nafile. Sirf o yüzden degistirmeyi düşündüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Elinize sağlık.
    Eski aracimda cok yavaş topluyordu. Bazen kapiya sıkışıp sıkıntı yaratiyordu. Ama benim asil sıkıntım bej renk olan o kemerin uzerindeki kir ! Bir kac sey denedim ama nafile. Sirf o yüzden degistirmeyi düşündüm.

    Würth ün silikon spreyi var. Kemeri sonuna kadar çekin, silikon spreyden sıka sıka geri bırakın. mümkünse eğer toplama mekanizmasının içine de sıkın.

    Aynı şey benim ve bir arkadaşımın (farklı markalar) aracında da oldu. Sorun bu şekilde çözüldü.

    Zaten çoğu kemeri aynı şirket üretiyor ufak tefek farklarla. Sorun da hemen hemen aynı yöntemle çözülüyor.




  • Forumda yararlı konular açılmaya başlamış.. Acaba eski günlerine döner mi ?
  • Arkadaşlar ilginize teşekkürler, kemer kiri için size süper bir çözüm önerisi işe yarar mı bilmiyorum ama boyaya dökülen japon yapıştırıcısını tek çıkaran şey kadınların makyaj temizlemede kullandıkları ''ASETON'' hem çok ucuz hem çok yararlı. Daha dün elime yapışan elyaf polyesterini rahatlıkla çıkardı. Tinerden daha etkili tavsiye ederim. Uhu japon yapıştırıcı lekelerini de çıkarıyor. Bizzat denendi. Emniyet kemerine pamukla sürün bence işe yarar.

    Birde emniyet kemerinin toplamamasının bir diğer nedeni de kemerin emniyet kemer mekanizmasının gövdesinin girişinde ki plastik parça olabilir. P plastik parça kemerin kırışmamasını sağlıyor. Kemer mekanizmasını sökmeden elinile onu oradan çıkarırsanız sorun düzelecektir.

    Ayrıca kirli eski görünen sinyal lambalarını söküp içine çamaşır suyu döküp çalkaladıktan sonra bir çalı parçası ile üstübü,bez gibi birşey ile sinyalin içini iyice silerseniz ilk günkü gibi olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ADEMÜÇÜNCÜ -- 11 Kasım 2013; 15:04:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarx

    merhabalar

    yararlı bir konu olmuş elinize sağlık.

    aklıma takılan bir soru var tüm araçların mekanizması aynımıdır?

    Merhaba ben tamire başlamadan önce , benim gibi transporter kullanıcısı olan bir arkadaş; ben de golf 2 lerin komple emniyet kemeri var sorun değil yollarım sana işin görülür, sökersin kemerin kayışını seninki ile değişirsin demişti. İnternetten baktığımda da bağlantı yerleri hariç üç aşağı beş yukarı aynıydı. 1994 yılından sonra üretilen çoğu araçlar 3 noktadan bağlantılı emniyet kemerli olduğundan çoğunun sistemi aynı. Hatta eski model araçlarda bile benzerlik vardır. Benim kemer TRW marka bu marka VW e kemer üretiyor. Başka markalarda da TRW ye rastlayabilirsiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.