Şimdi Ara

Opel İnsignia Neden Ucuz? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
1
Favori
29.289
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hatırlıyorum gerçekten öyle oluyordu

    adam başlığa yazıyordu golf mü astra mı altında en çok begeni gelen yorum "ikisini de almam mazda en iyisi" :))

    burası gerçek hayatın tersi gibi, burada anket açsak en kötü en alınmayacak şanzıman ne diye eminim yüzde 85 üstü dsg der ama gerçekte en çok tercih edileni dsg

    _____________________________
  • Almanlar bile formdakiler kadar fanatik değildir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Melikşah_38 M kullanıcısına yanıt
    İkinize sorayım
    Enflasyon ekonomi vs malum
    Nasıl hükümet başarılımı sizce ?
    Nasıl olsa 1. Parti
    😀

    Siz hala anlayamıyorsunuz
    Farklı doğrular olabileceğini kavrayamıyorsunuz
    Passat diğer rakiplerinden daha iyi araba olduğu için değil
    Üretici firmanın ticari başarısı ile birlikte kendisinin de bazı noktalarda iyi olmasından ötürü bu kadar çok satıyor

    Kötü değil
    Ama sizin anlattığınız veya hayal ettiğiniz kadar da iyi değil

    Bunun çok satmasıyla alakası yok
    Bunun burada farklı arabalar önerilmesi ama o arabaların satmayıp passatın satması ile de alakası yok

    Nasıl bağ kuruyorsunuz ilginç

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Opellerin otomatik vitesleri tam bir performans törpüsü hem de fazla yakıyor.
    Tutmamasının nedeni belki de budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • İlk çıkan kasalarının arka koltuk mesafesi çok dardı insignialarda. Naptılar? Düzelttiler mi onu yenilerde?

    _____________________________
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    Makyajlı da 8 ileri aisin var
    Makyajsız da 6 ileri vardı
    Makyajsız 160 bin km kullandım , makyajlı 47 bin de
    1 lt az tüketiyor 8 ileri ( 45-50 ortalama 6,0lt gibi )

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt
    Superb den uzun insignia
    Ama arka diz mesafesinde e superb başka bir evrede
    Gayet iyi yinede , tasarımdan ötürü basık gelebilir daha sportif



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fall Blau -- 11 Nisan 2022; 0:23:20 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Superb , güncel kasası hariç , dıştan çok çirkin bir araç . Ama içinden bambaşka. Çok ön yargılıydım ama kullanınca dedim ki adamlar haklıymış.


    İnsignia'nın iç hacmi , sportif duran yapısına kurban gitmiş gibi görünüyor. Bazı araçlar dışardan hoş gelir insana, bazıları da içerden.

    _____________________________
  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt
    İnsignianın bagajı da cam ile açılıyor bana fazlasıyla yetiyor
    Bir kere superb varken bagaja ve koltuklara yükleme yapmıştım
    Herhangi bir binek C veya D sınıfı araç ( SW hariç ) kesinlikle bu kadar eşya alamaz

    Mesela insignia da Opel ne kadar sürüşe çalışmışsa
    Skoda da superb de ferahlığa iç hacime o kadar çalışmış
    Fazlasıyla geniş bir iç hacim var
    Önceliği iç genişlik olan var ise ve SW olmuyorsa ilk seçenek superb olmalı Sedan veya liftback de

    SW oluyorsa zaten hepsi yeter D sınıfı araçların fazlasıyla

    Bir dip not , passat bagajı insignia dan daha geniş
    Fakat insignia cam ile kalktığından büyük kolaylık
    Cam ile kalkması çok iyi daha rahat , o zaman lt bazında hacim görmezden gelinebiliyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Bi arabanin az satması kötü olduğu anlamina mi geliyor? Bir zamanlar kamyonetten dönme corsam vardi 2003 model, su an 2011 clio symbolum var. Corsa 10 kez içinden gecer kamyonet olmasina rağmen symbolun. Simdi bu symbolu u daha mi iyi yapıyor? Ayni sekilde insignia icin de az satiyor e burdan belli demek cok saçma bir yorum...

    Bu arada Passat guzel arabadir. Kimse de kotu diyemez. Konfor odaklidir. Kalkipta dag yollarinda viraj kasacak haliniz yoksa gayette alinir. Ama atiyorum insignia ile passat arasında 150 bin fark varsa buna deger mi onu dusunmek lazım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lee-on! kullanıcısına yanıt

    Örnek biraz uçuk olmuş.

    Avrupa'da bu araçlar aynı fiyat bandında satılıyorlar ve satış rakamları ortada. Insignia, tüketicinin ihtiyaçlarını Passat kadar karşılamıyor demektir. Kötü demiyorum yanlış anlamayın. Şekil olarak iki kasasını çok beğeniyorum. Son kasanın iç mekanı bana hitap etmiyor.

    Öte yandan değil 150 bin, 30 bin bile Insigna lehine fark olsa Passat yerine tercih edilir bana göre. Tekrar ediyorum; yurt dışında aralarındaki fiyat farkı çok çok az.Opel İnsignia Neden Ucuz? 

    _____________________________
  • 2000 model 1.6 Passat sahibiydim. Arabanın o hali bile "tadı damağımda kaldı" dedirtti:


    LPG takılı araçta bir süre sonra hararet ikaz ışığı göz kırpmaya başladı. Umursamadım.

    Bu halde 1.500 km yol yaptım arabada her hangi bir sorun yoktu.

    Bakım zamanı gelince ustaya hararet ikaz ışığından bahsettim. Usta kaputu açtı ve genleşme kabına baktı, biraz daha kontrol edince "Sen arabayı susuz kullanmışsın" dedi.

    Sadece blok devirdaim hizasından çatlamıştı. Usta sadece 40 TL kaynak parası aldı...

    _____________________________
  • Yeni kasa + turbo + benzin + otomatik kombinasyonu ile bugün 600K bütçem olsa düşüneceğim bir araç Insignia olurdu.


    Az satılma sebepleri de birden fazladır. Ama Passat'tan çok kötü bir araç olması bunlardan biri değil. Sonuçta d sınıfı bir araç, standartları var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VectrAirliness -- 11 Nisan 2022; 9:34:22 >
    _____________________________
  • Passat çok güzel araç da kıyaslamalarda Passat'ın çok satılmasının nedenini daha iyi oluşuna bağlamak komik oluyor. Aynı arkadaşlara c segmentte en çok satılan araçlara bakalım desek Corolla'nın Golf'ten fazla satılmasını nasıl açıklar merak etmekteyim. Ülkelerin durumu, distribütörler ve ihtiyaç nedeni gibi belirleyici etmenleri gözardı edip yapılan yorumlar pek mantıklı değil.

    Burası Türkiye imkanım elverse ben de Passat alırdım. Yalnız aynı karşılaştırmayı ABD'de yaptırsalar bu sefer Insignia derdim. Hatta Accord derdim.

    _____________________________
    İdarecilerin sağlayamadığı adalet, o beldeye Tanrı'nın adaletini davet eder. O gelince de kitaplara konu olursunuz. La Edri
  • Opel sadece insignia da değil, C segment Astrada da daha uygun fiyat sunuyor.


    F/P oranı daha yüksek.


    Şu an yazdığınız özelliklerde araçlar içinde gırtlak dolu insignia lar bulmak mümkün. Aynı özellikleri segment rakiplerinde 50.000- 300.000 tl ( premium segment ) fazla vererek sahip olabilirsiniz.


    Passat kıyaslaması yapılmış, PAssat kötü değil, aynı donanım aynı özellikleri sunan model fiyatlarını karşılaştırıp değerlendirmek daha mantıklı olacaktır.

    _____________________________
    Fikrin kadar varsın!
  • Patsat abi...
    Tek geçerim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Sebebi aslında çok küçük detaylarda gizli.


    Bugün dünyada en çok araba satılan ülke Amerika ile ülkemizde satışı olan iki üretici firma var. Toyota ve Volkswagen. Toyota zaten dünyada en sorunsuz ve en çok satılan marka. Bizim ele alacağımız ise Opel ve VW olsun. Çünkü ülkemizde D segmentinin referansını Passat, alternatiflerini de 508-C5-Insignia olarak düşünebiliriz.


    2013 model Opel marka aracım ve 2019 model Volkswagen marka aracım var.


    Opel olarak;


    GM bünyesinde yeni kasa *PSA üretimi Mokka ve Corsa hariç* Opel - Vauxhall - Buick - Saturn olarak üretim yapıyordu. Amblemler ve isimler farklı olsa da araçlar aynı araçlardı.


    Gördüğünüz araç Amerika'da satışta olan Buick markalı Insignia. Tasarım olarak önceki kasası ile hiçbir benzerliği yok. Dış çizgileri, iç tasarımı, elektronik aksam her şey sıfırdan tasarlandı. Bu bir risktir.


    Bir Astra kullanıcısı olarak GM üretimi F-G-H-J-K tek tek incelemenizi isterim. Yine aynı sorunu göreceksiniz. İyi veya kötü olan tasarımlardan hiçbir şeyi ayırt etmeden her yeni kasayı sıfırdan yarattılar. Bu da her kasanın kendine ait kronik ve çözülemeyen sorunlarını doğurdu.


    Insignia'nın çözülemeyen elektronik pedal sorunu, K kasa Astra'nın direksiyon kolon kilidi sorunları, H kasanın yağ soğutucu patlatması, 136'lık dizellerin zincir değişimi için motorun inmesi gerekliliği gibi her Opel'in kendine has özel sorunları ortaya çıktı.


    Bunu yetkili servis bile çözemezken yurdum insanı yetkili servise para yetiştiremeyince sanayiye, ustadan ustaya, servisten servise telef oldu. Böyle olunca da özellikle Türkiye'de marka algısı yerlere düştü. Bugün Insignia veya Astra piyasası daha uygunsa Opel'in tasarım anlayışı ve satış sonrası sorunlarından kaynaklanmakta.


    Opel İnsignia Neden Ucuz?


    Volkswagen bünyesinde ise VW, Skoda, Seat, Cupra, Audi, Lamborghini, Ducati ve Porsche üretilmekte. Özellikle halkın ulaşabileceği arabalar olarak VW, Skoda, Seat, Cupra, Audi'yi ele alırsak bu araçların bile birçok parçası ortak olarak kullanılmakta. Bu da haliyle deneme yanılma Ar-ge ve müşteri geri bildirimiyle optimum üretim faaliyetine yansımakta.


    Örneğin cam tuşları ve ayna joystick ünitesi Polo Mk5, Polo Mk6 gibi B segmenti araçta ve Audi'nin araçlarında bile aynıdır. Yani en basit aracından premium segmentine kadar tasarımda bir dil birliği yakalamıştır. Bir VAG aracı size her şeyin en iyisini vereceğini söylemez. Her şeyin optimumunu vereceğini söyler.


    Gözlemlediğim kadarıyla ülkemizdeki tüm araçlarında DSG kroniği dışında direksiyon deri çatlaması ve halojen farlarda harelenme dışında kronik bir sorunu yok. Amerika'da zaten DSG bizdekinden farklı. Orası da ayrı bir tartışma konusu.


    Aşağıdaki Golf 7'ye kadar bulabildiğim fotoğrafta görüleceği üzere C sütunları ilk kasadan 7. jenerasyona kadar aynı tasarım dili üzerine kurulmuştur. Nitekim diğer araçlarında da durum farklı değil.



    Opel İnsignia Neden Ucuz?



    Hal böyle olunca sadece ekonomi, sürüş zevki, yol tutuşu ve fiyat performansın önüne geçen satış sonrası destek, sorunsuzluk vs. gibi konular marka değerini, ikinci el değerini etkilemekte.



    Tüm bu konu bütününde yine son yıllarda PSA'nın oturttuğu tasarım felsefesi ile son çıkan SUV serilerinde yakaladığı başarıları yıllardır ülkemizde kaçılan araçlar olma durumunu tersine çevirdi. 3008 ile yakaladığı başarıyı da aynı mantıkta yürümekte. 2008-508-308-208'de uyguladı. Bir önceki nesil 3008'i yollarda nadir görebiliriz ama yeni nesil hatta makyajlı 3008'e trafikte denk gelmemek imkansız.


    Yükselen SUV ve Crossover trendi ile bence önümüzdeki yıllarda da Peugeot böyle devam ederse referans araçlar olarak Passat gibi Golf gibi PSA'yı konuşacağız gibi duruyor.

    _____________________________




  • Merhaba, 3 yıl insignia 1 yıldır da passat kullanıyorum. İnsignia sürüş kalitesi olarak bence passat dan iyi aracın içinde dar tshirt giymiş ve kaslı olduğunuzu hayal edin tam o tadı veriyor size. Gel gelelim 6 ayda aracı zor sattım.
    Passat özellikle 1.4tsi moturu hem güzel gidiyor hemde baya az yakıyor. İçi geniş ferah herkese uyuyor özellikle. Ama insignia alıyorsanız ikinci el ve arızaları da göz önüne alarak karar vermenizi tavsiye ederim. Hala yolda gördüğümde çok hoşuma gider ama bir daha alır mıyım o konu da emin değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Bana bu konforu hangi variant verir söylermisiniz
    Opel İnsignia Neden Ucuz?.
    Opel İnsignia Neden Ucuz? (Passat b6 ve b7 variantim oldu)

    Opel İnsignia Neden Ucuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer -- 14 Nisan 2022; 11:9:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Neden ucuz olduğu sorulmasına rağmen cevaplar karşılaştırmaya dönmüş :)


    Dilimin döndüğünce ilk kasa itibariyle anlatmaya çalışayım. Malum bu Opel'in sahibi GM'di. Markayı kar ettirebilmek ve gelişen teknolojiye ayak uydurabilmek için değişik ortaklıklar ve motor-şanzıman satın almaları deniyorlardı (Bkz. Fiat ile şasi ve motor ortaklığı, Isuzu'dan dizel motor ve Aisin'den şanzıman satın alınması v.b.). Baktılar bu iş böyle yamama yoluyla olmayacak, dediler sağlam bir model üretim para kazanalım sonra da markayı birine ça... satalım :D Insignia böyle ortaya çıktı. Batmakta olan Opel'in son kurşunuydu. Üzerine haddinden fazla uğraşılmış bir otomobil piyasadaki rakiplerinden daha ucuza satıldı. Maliyet de alıp başına gitmesin diye birçok parça standart kalitede tutuldu, mesela debriyaj balatasının zorlanınca hemen sıyırmasının sebebi budur. Önce eski kafayla 1.5 ton ağırlında arabaya 1.6 atmosferik koydular. Araba çekmedi, dava açan bile oldu. Bu motor çeksin diye fabrika turboladı. Dediler niye çok yakıyor. Daha küçüğünü az yakanını yaptı (1.4T). Dediler niye otomatiği yok. Opel tamam dedi 1.6T'nin daha az yakanının otomatiğini yaptı, bu sefer dediler niye LPG uyumlu değil. Millet istedi Opel yaptı. Sattı para kazandı ve istediği oldu marka satıldı. Satın alan PSA dedi ki üretim anlaşmaları bitsin varolan şasi-motora devam etmeyeceğim. Bu arada emisyon kuralları iyice sıkılaştırıldı. GM anlaşma gereği gene yeni uydurma motorlar üretmek zorunda kaldı: 2.8 V6 OPC motorunun tam yarısı 1.4 I3 ve 2.0 I4 dizel motorun kırpılmışı 1.5 I3 dizel. Neyse uzatmayayım.


    Şimdi ben tüketiciyim, benim bu kadar kafamın karıştırılmasına ihtiyacım yok ki. Parça bulmak, bunu takacak usta bulmak benim için sorun olabilir. Ya bu deveyi güdeceğim ya bu diyardan gideceğim. En yakın rakibini tasarımdan motor performansından konforundan v.s. beğenmeyebilirim ama en az 3 4 modelde ortak parça kullanılıyorsa bu bana güven verir. Bu ülkede araba almak yatırımdır ve güvenli değilse risktir. Malesef kimse de riskli yatırım yapmak istemez. Bunu 8 yıllık sıfır km alınmış Insignia kullanıcısı olarak söylüyorum. Zamanında aldık da biniyoruz, yoksa milyona yakın paraları vermezdim bugün ama zaten konumuz şu an bu değil. Hatta şu an temiz ikinci el D sınıfı alamıyorsam gider Megane alırdım. Motor şanzıman 3 marka 30 modelde kullanılıyor kim bilir daha kaç modelde kullanılacak. Yerli üretim parça sıkıntısı olmayacak v.s. Nitelik olarak karşılaştırmıyorum yanlış anlaşılmasın.


    Bütün bunların ışığında son ve en önemli etkene geleyim; kullanıcılar. Insignia hep ucuzdu ve hep bu sınıfı düşünmeyen parası dizel Focus Megane v.b. araçlara yetenlerin radarına girerdi. 5 litre mazot yakmaya alışan adama uymadı, abuk subuk LPG sistemleri takıldı. Bu araç sarf malzeme seçer. Ucuz olsun diye ne olduğu belli olmayan parçalar kullanıldı, araç sorun çıkardı, araçların adı sorunluya çıktı. Bir de en son performans ve yol tutuşu yüzünden apaçilerin eline düştü ki piyasadaki gizli patlak Insignia sayısı bir anda fırladı. Alan adamın yüzü gülmedi. Şimdi yazarken bile düşündüm bu araba neden tutsun ki piyasada :) Millet forumlarda facebook gruplarında temiz araç arıyor bulamıyor. Temiz bakanlar ihtiyacı yoksa zaten satmıyor. Satanlar geçen sene 3'e alıp bu sene 5'e ilana koyanlar.


    Konuyu dallandırmadan anlatmaya çalıştım ama daha çok kafa karıştırdıysam da affola. Özetle Insignia'lar pek de geleneksel araçlar değiller. Opel genlerinden gelen yol tutuş haricinde hep yeni birşeyler denediler. Varyasyonlar çoğaldıkça çoğunun devamı gelmedi. Alırsam elimde kalır mı diye çekinen müşteriyi uygun fiyatla tavladılar. Üstüne önce GM markası Chevrolet'nin Avrupa'dan çekilmesi sonra Opel'in PSA'ya satılması kullanıcılardaki güven sorununu artırdı. Benim gibi azınlıktakiler araçlarını elinde tuttu. Kalan çoğu araç al-satçıların eline düştü. Temizi bulan ihya oldu, bulamayan lanet gelsin dedi.

    _____________________________
    DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ 2006 Renault Megane II Sedan Expression dCi 100 (mazide kaldı) // 2013 Opel Insignia Sedan Cosmo 1.6 SIDI




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.