Arkadaşlar yakın bir arkadaşım genç işi 9-11 bin arası araç bakıyor.Bana corsa 1.6 GSİ lara bakıyorum sence nasıldır dedi benim bir fikrim yok bu araçlar ile ilgili tecrübelerinize dayanmak istedim. 1.Kronik sorunu varmıdır ? 2.Parça fiyatları uygunmudur motor dayanıklımıdır. 3.Sakin kullanımda yakıtı üzermi veya LPG'li bir modelinimi düşünelim.
Araçla ilgili bir tecrübem yok fakat teknik verilerine internetten baktım kaderi 106 GTi lar ile aynı gibi gözüktü gözüme.
Burda önceki Nickimle attığım mesajımı kopyalıyorum;
Öncelikle alacağınız araç gerçekten 120Hp ise modifiyelidir (powerbox, chip vb.) Standartta Corsa B GSi lar 1994 modellerde SFi motor 109HP ~150Nm tork, sizin alacağınız 1997de ise ECOTEC 106Hp ~150Nm tork gücündedir. 94 modeli dışında da nadir olsada SFi motor olabiliyor. Eğer araç 120Hp ise yani modlu ise büyük ihtimal sıkıştırılmış, hor kullanılmış bir arabadır. Bunun dışında aracın kronik diyebileceğim sorunları, direksiyon göbeğinin kenarlardan çatlaması veya korna yerlerinin aşınması, dışındaki plastik aksamın sütle sürekli bakıma ihtiyaç duyması (aksi halde rengi açılır) vede motorun yapısından dolayı diğer araçlardan daha çok yağ eksiltmesidir. ~120.000 km den sonra üst kapak açılıp sibob lastiklerinin değişmesi gerekir. Parçası servisten değilde kendiniz aldığınız sürece (orjinal) pahalı veya çok ucuz değildir. Ve parçaları rahatlıkla bulunabiliyor.
+lar: Kalkış ve ara hızlanması çok iyidir. Frenleri ve yol tutuşu yeterlidir. Kıvrak bi arabadır her yere girer çıkar, pratiktir ve küçük bir tank diyebileceğim kadar sağlam bir arabadır (bunu bi küçük bide orta şiddetli bir kazada anladım ) Bunlar dışında yılına göre kalitelidir, konforludur. (arkadaşımın 2001 model cliosunu kullandığımda vites kolunun sallanması beni sinir etmişti arada 4 sene olduğu halde corsa çok daha rahat ve konforlu) donanımı yeterlidir (1997: Sürücü airbag, ABS, Klima, otomatik camlar, ısıtmalı ve elektrikli aynalar, alaşımlı jant vs 98te çift airbag sunroof)) Ayrıca küçük bir arabaya göre arkası geniş sayılır. (bunu ben değil arkaya oturan diğer markaların tek kapı araçlarına sahip arkadaşlarım sölüyor). Son olarak pek önemli değil belki ama ufak tefek masraflarla motordan çok fazla verim alınır: Powerbox, chip, cold air intake ile oldukça fazla HP alırsınız.
-ler: Direksiyonu serttir, yakıtı istanbul trafiğinde 11ltnin altına düşüremezsiniz. Genel olarak sert bir arabadır(sert olmasa bu sefer yol tutmıycaktı ) Açık filtre takarsanız gazlamadan duramazsınız (çıkardığı sesi bilen bilir )
Sonuç olarak: Eğer benim imzadaki gibi bir araç bulduysanız hiçbir sorunla karşılaşmadan kullanabilirsiniz ama sonuçta bu araçlar genelde hor kullanıldığı için bu şekilde kullanılmış bir araç alırsanız ilk başta sıkı bir kontrol ve masraftan sonra ancak kullanabilirsiniz. Tabi ne kadar masraf yapılsada, çok sıkıştırılmış motor bitmiş olabilir, yay takılmış yada kesilmiş arabanın gövdesi zorlanmış olabilir. Sürekli kalkış yapılıp şanzuman zorlanmış olabilir vs.
Aracı ben aldığımdan beri 2,5 senede çıkardığı sorunlar: Abs kablosuna bişe takıldı koptu lehimlendi takıldı , karter koruma kapağı gevşedi ses yaptı vidaları sıkıldı, karter koruma kapağı gevşedi ses yaptı vidaları sıkıldı, karter koruma kapağı gevşedi ses yaptı vidaları sıkıldı, (kronik sorun değil bu sadece benimkinde oluyor zırt pırt değişmesi lazım ) direksiyon göbeği çatladı daha yaptırmadım
Tavsiyem: Daha düşük Kmli, bayandan yada hor kullanmadığına emin olduğunuz birinden, 98 modelini almanız yönünde. Aynı ayarda, Clio 1.6 var, biraz daha hızlı 106Gti veya Saxo Vts var ama temizi kalmadı pek. Clio temiz bulabilirsiniz ama Corsa çok daha güzel bir araba her yönüyle. Eğer performans önemli olmasaydı Honda 1.4 IS HB te bakın derdim. Bravo HGTyi ise bende düşünmüştüm fakat çok sorunlu olduğunu duydum. HGTden de dehşet bir ses çıkıyor bu arada
106 Gti'dan yarım saniye daha yavaştır, kaderi aynıdır evet. Çoğu kazalıdır, hor kullanılmıştır ama 106dan daha dayanıklı bir arabadır. Apaçi işi olmamış, orjinal durumda bulmak lazım.
quote:
Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB
106 Gti'dan yarım saniye daha yavaştır, kaderi aynıdır evet. Çoğu kazalıdır, hor kullanılmıştır ama 106dan daha dayanıklı bir arabadır. Apaçi işi olmamış, orjinal durumda bulmak lazım.
Burda önceki Nickimle attığım mesajımı kopyalıyorum;
Öncelikle alacağınız araç gerçekten 120Hp ise modifiyelidir (powerbox, chip vb.) Standartta Corsa B GSi lar 1994 modellerde SFi motor 109HP ~150Nm tork, sizin alacağınız 1997de ise ECOTEC 106Hp ~150Nm tork gücündedir. 94 modeli dışında da nadir olsada SFi motor olabiliyor. Eğer araç 120Hp ise yani modlu ise büyük ihtimal sıkıştırılmış, hor kullanılmış bir arabadır. Bunun dışında aracın kronik diyebileceğim sorunları, direksiyon göbeğinin kenarlardan çatlaması veya korna yerlerinin aşınması, dışındaki plastik aksamın sütle sürekli bakıma ihtiyaç duyması (aksi halde rengi açılır) vede motorun yapısından dolayı diğer araçlardan daha çok yağ eksiltmesidir. ~120.000 km den sonra üst kapak açılıp sibob lastiklerinin değişmesi gerekir. Parçası servisten değilde kendiniz aldığınız sürece (orjinal) pahalı veya çok ucuz değildir. Ve parçaları rahatlıkla bulunabiliyor.
+lar: Kalkış ve ara hızlanması çok iyidir. Frenleri ve yol tutuşu yeterlidir. Kıvrak bi arabadır her yere girer çıkar, pratiktir ve küçük bir tank diyebileceğim kadar sağlam bir arabadır (bunu bi küçük bide orta şiddetli bir kazada anladım ) Bunlar dışında yılına göre kalitelidir, konforludur. (arkadaşımın 2001 model cliosunu kullandığımda vites kolunun sallanması beni sinir etmişti arada 4 sene olduğu halde corsa çok daha rahat ve konforlu) donanımı yeterlidir (1997: Sürücü airbag, ABS, Klima, otomatik camlar, ısıtmalı ve elektrikli aynalar, alaşımlı jant vs 98te çift airbag sunroof)) Ayrıca küçük bir arabaya göre arkası geniş sayılır. (bunu ben değil arkaya oturan diğer markaların tek kapı araçlarına sahip arkadaşlarım sölüyor). Son olarak pek önemli değil belki ama ufak tefek masraflarla motordan çok fazla verim alınır: Powerbox, chip, cold air intake ile oldukça fazla HP alırsınız.
-ler: Direksiyonu serttir, yakıtı istanbul trafiğinde 11ltnin altına düşüremezsiniz. Genel olarak sert bir arabadır(sert olmasa bu sefer yol tutmıycaktı ) Açık filtre takarsanız gazlamadan duramazsınız (çıkardığı sesi bilen bilir )
Sonuç olarak: Eğer benim imzadaki gibi bir araç bulduysanız hiçbir sorunla karşılaşmadan kullanabilirsiniz ama sonuçta bu araçlar genelde hor kullanıldığı için bu şekilde kullanılmış bir araç alırsanız ilk başta sıkı bir kontrol ve masraftan sonra ancak kullanabilirsiniz. Tabi ne kadar masraf yapılsada, çok sıkıştırılmış motor bitmiş olabilir, yay takılmış yada kesilmiş arabanın gövdesi zorlanmış olabilir. Sürekli kalkış yapılıp şanzuman zorlanmış olabilir vs.
Aracı ben aldığımdan beri 2,5 senede çıkardığı sorunlar: Abs kablosuna bişe takıldı koptu lehimlendi takıldı , karter koruma kapağı gevşedi ses yaptı vidaları sıkıldı, karter koruma kapağı gevşedi ses yaptı vidaları sıkıldı, karter koruma kapağı gevşedi ses yaptı vidaları sıkıldı, (kronik sorun değil bu sadece benimkinde oluyor zırt pırt değişmesi lazım ) direksiyon göbeği çatladı daha yaptırmadım
Tavsiyem: Daha düşük Kmli, bayandan yada hor kullanmadığına emin olduğunuz birinden, 98 modelini almanız yönünde. Aynı ayarda, Clio 1.6 var, biraz daha hızlı 106Gti veya Saxo Vts var ama temizi kalmadı pek. Clio temiz bulabilirsiniz ama Corsa çok daha güzel bir araba her yönüyle. Eğer performans önemli olmasaydı Honda 1.4 IS HB te bakın derdim. Bravo HGTyi ise bende düşünmüştüm fakat çok sorunlu olduğunu duydum. HGTden de dehşet bir ses çıkıyor bu arada
Çok teşşekkürler yazın gayet açık ve tam istediğim türdendi arkadaşta okuyor zaten.Yorum atan herkeze teşşekkürler.