Şimdi Ara

audi a4 2.0 tdi multitronic araç şanzıman sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
5.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba. bende 2011 model audi a4 2.0 tdi, multitronic araç var. aracın motoru soğukken, özellikle rampa yukarı durumlarında araçta geç kavrama oluyor, gaza bastıktan birkaç saniye sonra araç harekete geçiyor, motor ısınınca durum ortadan kalkıyor. sizce bu bir sorun mu yoksa durum normal mi?




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Audi A4 2.0 TDI Multitronic Şanzıman Sorunları

    Audi A4 2.0 TDI Multitronic şanzımanı, hassas bir çift kavramalı şanzıman türüdür. Uygun bakım ve kullanım olmadığında, bazı yaygın arızalara yatkın olabilir.

    Multitronic Şanzıman Sorunlarının Belirtileri

    • Vites geçişlerinde gecikme veya sarsılma
    • Vites kaybı
    • Motor uyarı ışığının yanması
    • Aşırı ısınma
    • Titreşimler veya vızıltılar

    Yaygın Audi A4 Multitronic Şanzıman Arızaları

    • Kavrama Arızası: Kavramalar, şanzıman tarafından tork aktarmak için kullanılır ve zamanla aşınabilir. Bu, vites geçişlerinde gecikmelere veya sarsıntılara neden olabilir.
    • Mechatronik Birimi Arızası: Mechatronik birim, şanzımanı kontrol eden elektronik beyindir. Arızalanması, vites kayıplarına veya motor uyarı ışığının yanmasına neden olabilir.
    • Yağ Pompası Arızası: Yağ pompası, şanzımana yağ sağlar ve arızalanması aşırı ısınmaya veya diğer sorunlara yol açabilir.

    Audi A4 Multitronic Şanzıman Arızalarının Nedenleri

    • Uygunsuz sürüş alışkanlıkları (örneğin, sert vites değiştirme)
    • Düzenli bakımın yapılmaması
    • Aşırı yük veya çekme
    • Şanzıman sıvısının değiştirilmemesi

    Audi A4 Multitronic Şanzıman Arızalarının Çözümleri

    Audi A4 Multitronic şanzıman arızaları, sorunun ciddiyetine bağlı olarak çeşitli şekillerde çözülebilir. Yaygın çözümler şunları içerir:

    • Kavrama Değişimi: Aşınmış kavramaların değiştirilmesi
    • Mechatronik Birim Onarımı veya Değişimi: Mechatronik birimin onarılması veya tamamen değiştirilmesi
    • Yağ Pompası Değişimi: Arızalı yağ pompasının değiştirilmesi
    • Şanzıman Sıvısının Değiştirilmesi: Şanzıman sıvısının düzenli olarak değiştirilmesi

    Audi A4 2.0 TDI Multitronic şanzıman sorunlarını önlemek için düzenli bakım yaptırmak, uygun sürüş alışkanlıkları edinmek ve aşırı yükten kaçınmak önemlidir. Şanzıman arızalarıyla karşılaşırsan, aracını kalifiye bir Audi teknisyenine götürerek profesyonel yardım almak önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Şanzıman yağını kontrol ettirmenizi tavsiye ederim

  • Hep unutulan bir husus var. Şanzıman yağ soğutucu ve tertibatını kontrol edin. Özellikle aracın soğutma suyu çeşmeden tamamlandıysa. Milim milim şanzıman yağına su karışıyor olabilir.

    Ayrıca her 60K de AUDI cvt şanzıman yağı değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gayet normal. Bende 7gtronic var aynı şekilde soğukta ilk garajdan çıkışımda fazla devir çeviriyor gereksiz kararsız kalıyor falan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kavrama - mekatronik değişecek

  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt

    cvt...

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt
    Cvtde de kavrama ve mekatronik var ama bu dsgler gibi bi mantıkla çalışmazlar mekatroniği viteslere takmak değilde şanzıman yağına hareket vermek ve R N D geçişlerini sağlamak için yapmaktadır.

    Cvtdeki kavrama bu setten oluşuyor

    audi a4 2.0 tdi multitronic araç şanzıman sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 9 Ocak 2023; 20:37:54 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    o kavrama degil tork konvertoru, tabii ki yaptigi is kavrama yoksa kavramaya yapmayan sanziman zaten olamaz. tork konvertorunun de cvtnin de icine kadar gordum merak etmeyin.

    audi sanziman gordummu nasilsa dsg kavrama mekatronik yaz gec mantigina karsiyim.

    yoksa bu aracin sorunu tork konvertorunde olabilir tabii ki, hatta buyuk ihtimalle de oyle.

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt
    audi a4 2.0 tdi multitronic araç şanzıman sorunu

    Fotoğrafın neresinde tam olarak tork konvertörü var kalemle işaretleyebilir misiniz bu multitroniclerde "torque converter" diye geçen hiçbir parça ismiyle karşılaşmadım yedek parça sitelerinde.

    Sizin demek istediğiniz parça şu olabilir mi?

    audi a4 2.0 tdi multitronic araç şanzıman sorunu

    Multitroniğin kavramalarıda burada

    audi a4 2.0 tdi multitronic araç şanzıman sorunu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    bu mesajda degilde ilk mesajinizdaki 3 numarali parca impeller gibi gelmisti. ancak multitronicte yokmus tork konvertoru (olan cvtler var)

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt
    Hah şimdi oldu bi an çünkü tork konvertörü olmasına hiç imkan vermemiştim belki gözden kaçırdım dedim.

    Tork konvertörü olan cvtler var evet genelde japon gruplarında gördüm. Audideki cvt direk volandan kavrama plakalarıyla aktarıyor biraz farklı japonlardan. Hem kavramaya hemde yağına bakması lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.