Şimdi Ara

Ön Çapraz Bağ Yırtılması (82. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.835
Cevap
57
Favori
341.378
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 6 ay
  • Cevaplayan Üyeler 371
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 gün 18 saat 30 dakika
  • Favoriye Eklediklerim 57
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • onurtb (116 mesaj) u.muhammetemin (95 mesaj) EMRE4488 (94 mesaj) RuiNatioN (46 mesaj) semihsenol (42 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (517 mesaj) Mobil (493 mesaj) Tablet (31 mesaj) (1 mesaj) Mini (39 mesaj) Uygulama (30 mesaj) (4 mesaj) (8 mesaj)
  • @
4 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • sabah olsun sorucam bende ayni sekildizde dizlik brace kullandim bende zorladim doktor sordum zorlamam da sikinti olurmu dedim aksine sikinti olmaz dedi 15 gunde 120 derece yi gordum ondan sonra dizligi cikarmami soyledi cok kotu surec gecirdim doktor fizik tedavi goruceksin dedi ama sen evde uygulaman yanlis fizik tedavida makineye bagliyolar kaslarini calistirmasi icin suanda 135 civari bukuyorum dizimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende meniskus dikisi de var ama. En cok da ondan korktum. Dikislere zarar vermis olabilirmiyim diye. Gerci hareketi biraktikdan sonra extra bi agri aci şişme olmadi ama yine de evhamliyim. Ya oldu da ben hissetmiyosam diye. Bir de bana 10 gunluk program verdiler ve ve 90 a ayarladilar. Ben erkenden 90 i zorladim belki de cok erkendi. O kadar zorlamam....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bacaginin ustune yuk verdinizmi hic verdiyseniz zarar gormus olabilir ama yuk vermediyseniz sikinti olucagini sannetmiyorum gecmis simdiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamun aleyküm arkadaşlar. Ben 19 nisanda ön çapraz bağ ameliyatı oldum. Fizik tedaviye gidiyorum. Şu an fizik tedavi 15 gün oldu başlayalı. Durumum Şöyle; şu an dizimi tam açabiliyorum fakat yürüyüşüm tam normale dönmedi. Az da olsa aksaklık var. Doktor kasların zayıf olduğu için böyle diyor. Zamanla yürüyüşün eski hali alacak diyor bu da ortalama 4-6 ayı bulur diyor. Benim durumumda olanlar var mı? Bir de doktorun dediği gibi 4-6 aydan önce eski halime dönemez miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 sene önce bu ameliyatı geçirmiş biri olarak bende başlarda sıkıntı çekmiştim ağrılar kütleme çıtlamalar morluklar şişlikler hepsi geçiyor bacağınızı iyi güçlendirmeden spora baslamayın yalnız en az 1 sene bulaşmayın sonrasında spor salonu şart. Evdeki hareketlerle belli bir yere kadar ilerleme oluyor. Bir de dizimde kütleme oluyordu OSELEX isimli bir ilaç aldım şimdi çok iyi. Tekrar halı sahaya gitmek isterseniz de yanlardan demir destekli dizlikler oluyor kullanıyorum tavsiye ederim decathlonda var netten sipariş de verebilirsiniz ben her hafta oynuyorum insan unutuyor bile hiç dert etmeyin herkese geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • manialog m kullanıcısına yanıt
    S.a. kardeş. Ameliyat sonrasi futbola dönmüş biri olman dolayisiyla merak ettigim bi kaç soru sormak istiyorum sana nede olsa damdan düsenin halinden ancak damdan düsen anlar. Neyse fazla uzatmadan sorularima gecmek istiyorum. Ben ameliyat olali 10 ay oldu. Ve evde egzersizlere devam ediyorum spor olarak sadece düz koşu yapiyorum. 2 nci ayda doktora kontrole gittigimde fizik tedaviye ne zaman basalayacagim dedigimde gerek yok dedi fakat ben 1 ay once farkli bi doktora gitti fizik tedavisiz makinesiz bu is zor dedi ve 15 seans gittim ve bi 15 seans daha gidicem çok faydasini gordum. Dizimde iki eklem carpisir gibi kutleme oluyor. Sende de olmus bu duzeldi mi ve nasil duzeldi? Oselex kullandim demissin bu sayede mi duzeldi? Ve sen fizik tedaviye kaç seans gittin? Benim agrim sizim yok ama yururken dizimde sertlesme aksama takilma gibi seyler hissediyorum bunlar ne zaman gecer? Arti baglarimin koptugu dizim digerinr nazaan ince kaldi. Doktor qudricepslerin zayiflamis ondan inceldi dedi ve fizik tedaviye basladik.1 yildan sonra fitness salonu onermissin benim icin ne zaman onerirsin? Agri sizim yok sadece psikolojimi bozuyo bu durumlar iyilesme sureci cok uzun biliyorum ama ben mi cok acele ediyorum normale donmesi icin bilmiyorum. Tesekkur ederim yardimin icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle fizik tedavi şart 30 seans almıştım ben ve bir sene sonra kendi doktorumu bulamadım başka Dr az almışsın en az 45 seans dedi neyse dizdeki sürtme takılma hissi 9 ay falan sürmüştü özellkikle uzun süre hareketsiZ kalırsa sabah kalkınca falan spor yapınca iyi geliyordu 2014 Temmuz da ameliyat oldum bu eylülde başladım futbola spor salonuna 6aydan sonra gidebilirsin ama durumunu mutlaka belirt ve düzgün bir spor salonu olursa hoca da iyiyse hareketleri sana göre ayarlar zaten eylülde dizim tekrar döndü ama Allahtan bu sefer bağ sağlam ufak tefek incinmeyle atlattım ağrı ve kütleme çok oldu o zaman kullandım o ilacı şimdi baya iyi dizim imkanın varsa yüzmeye çalış suyun içinde bacak çalıştır bu sıkıntıyı yaşayıp ameliyat olmayan da çok onlardan her türlü iyi durumdasın unutma futbola çok heveslenirsen arada şut falan çek bol bol düz koşu yap sonra ara ara depar da yaparsın illaki geçecek çoğu Dr iyi yapıyor bu ameliyatı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cümleten selamlar. 1 Aralıkta halı saha maçında sol ön çapraz bağımı kopardım. Daha sonra doktora gittiğimde kıkırdağımda zedelenme olduğunu söyledi ve bacağımı atele aldı. 6 hafta üzerine basmamam gerektiğini söyledi. 6 hafta sonunda 10 günlük fizyoterapiye başlattı. Daha sonra ameliyata hazır olduğumu söyledi. Ancak üniversite okuduğum için ameliyatı ertelemem gerekti. 11 Haziranda ÇOMÜ Tıp Fakültesi hastanesinde ameliyat oldum. Ameliyatı epidural anestezi ile yapacaklardı. Malum pozisyona getirip iğneyi yaptılar ve bi süre beklediler. Daha sonra bacağıma batırdıkları iğneyi hissetmeye devam ettim. Epidural anestezi etki etmeyince komple bayılttılar. Benden nacizane tavsiye, hiç epidural anesteziye bulaşmayın. Kendinizi komple bayıltın en temizi, en rahatı. Epidural anesteziden sonra 10 gün baş ağrısı, mide bulantısı oluyor. Ameliyat sonrasıda tuvalet yapmak zorlaşıyor. Neyse yaklaşık 2 saat falan sürdü ameliyat. Ameliyattan biraz sonra odama alındım ve yavaş yavaş kendime geldim. Şaşırtıcı bir şekilde hiç acı, ağrı vs. çekmedim. Ameliyatın sonraki günü doktor değnek yardımıyla bacağımı kırmadan yürümemi söyledi. Ameliyattan sonra ki gün taburcu edildim. Taburcu edilirken bacağınızın içinde bulunan dren denilen hortum çıkartılıyor. Ben bayağı korkuyordum acıtıyor diye ama hiç korkmayın gram acı yok. Neyse taburcu olmadan önce doktor bi kaç şey söyledi. Değnekler yardımıyla bacağıma tam yük verebilirmişim. Bunun dışında yapmam gereken 3 egzersizi söyledi. Biri bacağı düz uzatıp ayak bileğini kendine çekmek. Diğeri aynı şekilde bacağı düz uzatıp dizin altına bir havlu koyup dizimizle onu bastırıyoruz. Son ve en acı vereni ise dizi bükme hareketi. İlk 2 hafta 120 derece, 3. hafta tam bükülmesini istiyor doktor. Benim 2. haftam ve şu an 120 derecenin biraz üzerinde bükebiliyorum. 2. haftada dikişlerim ve zımbalarım alındı, yaralarım kapandı sayılır. Ancak bacağımda bir hantallık var ve bu normal sanırım. Birde büktükten sonra düz tutunca bir müddet ağrıyor ve aynı şekilde düz tutup büktükten sonrada bir müddet ağrıyor. Şu an değnekleri bıraktıp tam yük vererek dizi kırmadan yürüyorum. Bayramdan sonra fizik tedaviye başlayacağım. Aklına takılan şeyler olan olursa bana ulaşabilir seve seve bilgilendiririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • manialog m kullanıcısına yanıt
    3 ay önce öçb+menisküs ameliyatı olmuştum. Yürümem normal. Merdiven inmede sıkıntı var çıkma fena değil. Hafif koşu yapmaya çalıştım ama dizin aşşasına doğru kaval kemiğinin başladığı yerde biraz ağrı batma oldu erteledim biraz daha. Bu ameliyatı olanlara asıl sorum şu:
    Sandalyede otutur pozisyonda, ayağı kaldırıp düzeltiyorum (Ağırlıkla veya ağırlıksız). O sırada hafif bi kıtlama sesi geliyor. İndirirken ise diz kapağının tam içinde sanki 2 doku birbirine takılıyor ya da 2 kemik vs neyse. Yani bi takılma batma hissi oluyor. Sizlerde de böyle bir şey oldu mu?
  • Herkese geçmiş olsun
    4 sene öcesine kadar aktif bir hayatım vardı taki ocb koparıp ustune dizimi kırıp meniskusu parcalayana kadar..
    Ameliyat oldum hersey normaldi daha dikkat ediyordum ama 2 hafta once gene koparmayı basardım
    Bu sefer ameliyat olmamayı sporu da komple bırakmayı dusunuyorum
    Tecrubelerinize gore ocb olmadan normal gundelik hayatta sıkıntı ceker miyim
  • ANTtuArRi kullanıcısına yanıt
    Hey gidi hey. ameliyat olalı 4 seneye yaklaştı benim. Halen daha camide yer sofrasında falan dizlerimin üstüne oturamıyorum doktorlar olabileceği en son noktada bundan daha iyisi olmaz dediler. Bu doktorlar çok ünlü bir özel hastanenin doktoru bu arada. Sakatlık biraz ağır bir sakatlık haliyle. Uzun süre oturduğunda ayağa kalktıktan sonra dizinde kıtlama takılma zorlanmalar olacaktır gayet normal. Ne kadar çalışırsan çalış güc kaybı oluyor maalesef. Hiç bir zaman diğeri kadar güçlenmiyor. Aynı kalınlığa ulaştılar 2 sene sonunda ama maalesef güç kaybı var. Bazen ayağımı geriyorum bırakıyorum gıcırtılı sesler geliyor. İlk başlarda çok kafaya takıyordum ama artık alıştım. Ülkemize bu tür sakatlık deneyimleriyle ilgili yeterli kaynak olmadığında hep yurtdışı forum sitelerinde araştırdım. Daha fazla bilgi mevcut. Yaşanılan her türlü garipliğin çok normal olduğunu anladım. Seninde yaşadıkların çok normal dostum. Maalesef futbolcuların melsek hayatını bitiren sakatlıklardan birisi bu. Eğer kiloluysan normal kilolara in ve sürekli egzersiz yap. Ben vücut geliştirme yapıyordum sürekli 110 105 kilolarda gezdim aylarca kış döneminde. Tamamen sebebi budur. İnsanın kendi vücut ağırlığı bile dizlere bindirdiği yük yüzünden bu tür sakatlanmalara zedelenmelere yol açıyor. tekrar geçmiş olsun.




  • Arkadaşlar selamlar. Ben yaklaşık 2 ay önce düştüm. Bisikletten düştüm ve öçb' ları koparmışım. Her neyse bundan haberim yok, 1.5 yıl boyunca oldukça yoğun ve çok başarılı bir vücut geliştirme sürecim oldu. Dirty bulk yapmıştım ve soğudum birden. Neyse günler geçtikçe çalışmayan kas ve bozulan yemek düzeni sarkmalara yol açtı Neyse abi, düştük bisikletten 115 kiloyum tam da diyete başladım. Yemekten soğudum falan. Düştüm, dizime ve ayağıma doğru bakmaya korktum. Sağlam yapıştım. Normal burkulma gibiydi. Sıcak ya hissetmiyorum. Anatomimde en güzel yer bacaklarımdır. Millet geldi, dedim 5 10 yatayım kendime gelir giderim. 5 10 dakika bi geçti... Kalkamadım, beni kollarımdan tutup gölgeye oturttular. Ambulans geldi. Bindik gidiyoruz. Saat 10 falandı. 20 dakika ambulans bekledim. Acilde ambulanstan da düştüm. Hepsi ağzını açmış bakıyor. O his sanki bacağım yana kaymışta aşağı inmiş. İçeri tuz buz da ayakta kesik yok diye tam gibi hissettim. Ağrı kesici iğne yapıldı. Röntgen çekildi. Tekerlekli sandalyedeyim. Doktor baya bi sağa sola çekiştirdi, çıkık mı var diye fakat yok. Bıraktı öyle. 3 hafta sonra gel ağrın devam ediyorsa mr çekeriz, şu an ödemden gözükmez. Tamam peki, 3 hafta evde yattım. 2 hafta oldu tekrar gittim, hiç ama hiç kalkma zorlama denemem bile olmadı. O duygu o kadar mikrop ki... Tabii tuvalete falan gidiyorum fakat sandalyeyi 2 elimle tutup sek sek. Doktor dedi ki daha iyi iyileşmesi gerekirdi. Allah biliyor ya hiç tatmin olmadım çünkü yanlış hocaya almışım. Mr istedi. Kaslarımın tembelleştiğini bilmiyorum tabii. Ben kalkcam diye bekliyorum. Özel doktora gittik 3. hafta da direkt ameliyat dedi. ilhan Özcan prof. doktorum. Bölümü sadece diz. Aydın Medinova Başhekimi. Adnan menderesten emekli. Ameliyata girdik, ha bu arada ilk yürüme çabam 2 hafta 5 gün falanken oldu. Bir daha yürüyemeyeceğim sanıyordum. Çıktım ameliyattan titriyorum, ayak sargıda. Anestezi tam komedi. Bir iğne ile sağ ayağım önümdeki doktora girdi Sonra bi baş dönmesi, belden aşağı sıcak su ve tatatatam tüy gibiyim. Ameliyatımı çok izlemek istiyodum fakat uyumusum. Matkapla delerken uyandım şansımı öpeyim :D sanki kemiğime değilde kapı pencereye delik açıyor. Geldim odaya, yattım falan. Belimde delik varmış ağrıkesici. Tuşa bastıkça ilaç veriyor. Neyse ameliyat gecesi ağrı gelmeye başladı. Hemşire zaten saat başı ölçüm alıyor. Çağırdık, normal dedi üzülme. Ayağım yana yatıktı. Abi bir dik yaptı ayağımı. İnlettim ya. İnlettim. 1 olan ağrı 100 oldu. Uyumadım hiç, 5 10 dk kestiriyorum her saat. 6.30 kahvaltı falan doktor geldi, tek isteği ayağımı ve parmağımı oynatmamdı. Yahu kılları kesiyorlar görmeyin rezalet :) Tam hatırlamıyorum 2 gece 3 gündüz kaldım. 2. gün geldi ve hareketleri gösterdi, Kaldırmayı rahat yaptım, burkamadım. Bastırmayı da rahat yaptım. Bir diz kapağı hareketi var ölüm abi. Yapmadım onu hiç. Neyse direnler çıktı, pansuman falan, walker geldi. Ayağa kalktığım gibi tüm vücudumun kanı sanki ayağıma gitti ve acıyla oturdum. Öyle bir şey ki: Ne havada tutabiliyorsun ne yerde. Ufak bir mesafede rahat olabiliyorsun sadece. Tuvaletimi yaptım. Çok zorda olsa çok az da olsa yaptım.Bana tuvalet sandalyesi aldık, yatağın yanında ya valla bakın, gidene kadar öyle canım acıyor ki oturduğum gibi yatağa geri gidiyordum. Eve gidene kadar yapamadım. Doktor hareketlerimi vermişti ve o bükme hareketi tam bir fiyaskoydu. Direkt yapıştırdım. Neyse eve geldik ama arabada ki her titreşimi hissediyorum. Uzattım ayağı ve merdiven çıkma merasimi. Çok korkunç. Herkes ter içinde. Bekleseniz sandalyede acıyor, çıksan da acıyor. Çıktım. O gün hareket yapmadım. Tuvalet aynı yine yapamıyorum. Ertesi gün artık dolmuş idrar torbam falan, fıtıktan şüpheleniyoruz. Adonisin ora bi çekiliyor ki anlatamam. Ağladım ailemin yanında. Yapamıyorum diye... Sinirden kalktım, dedim ki boşaltın odayı. Salondayım bu arada herkes yanımda olsun istedim. Geniş ailede büyüdük tam 7 kişi :) Herkes odalara balkona gitti, ışıklar kapalı. Ayağım ağrıyor ama umurumda değil çünkü ağrı artık diz ağrısını da geçti. Yaptım abi, ertesi gün ağrı vardı. 3 gün sonra falan o ağrı geçti. Pansuman için tekrar gittik. Belimdeki delik yerinde bandaj vardı. Hala acıyordu. Hastanede sağ sol yatamıyorsun korkudan. Eve geldim. Sandalyeyi dikişlerimi aldırmaya 1 2 gün kala bıraktım çünkü yediremiyor insan. 60 70 lira bir şey. Ördekte 10 tl max. Neyse sonuç olarak tekrar gittim dikişleri aldırmak için bu sefer. O kıvırma hareketini başta yapamamıştım ya hani deliler gibi yaptım ve çok şaşırdılar. Çok çalışmışsın fazla zorlama demez mi ahahah! Gözlerim doldu... Tuvalete gitmemek için su içmeyip yemek yemiyordum. Ah ah... Adam dedi ki: Bu hafta 2 değnek, öbür hafta tek sonraki hafta yürüyecek. Tamam güzel dedim. 2 hareket daha verdi. Ağrılar kayboldu, dikiş yerleri kabuklu zaten. Ertesi gün yıkanabilirsin dedi. Tabii ben 3. gün sonra yıkandim. Bugün 12 eylül pazartesi gecesi. Perşembe sabahı yürüyeceğim fakat dizimden ayak bileğine kadar olan bölümde hissizlik var, sol tarafta daha da hissiz. Gün geçtikte daha çok yer hissediyorum gibi. Şu an ağrım yok, fantezi hareketler yapabiliyorum, dizimi 1 parmak bilemedin 2 parmak falan kaldı tam kapatmama. Bana tam geliyor ama her zaman kötüyü baz alırım ben. 2 Ayağımın üzerinde duş alabiliyorum tek başıma. Tek koltuk değneğine gecikmeli geçecektim fakat biliyorum ki zamanla değil antrenmanla düzelicek bu. İnanın bana, evin içinde gezmeyi, hızlı hareket etmeyi öyle özlemişim ki... Arabayla beni gezdirin diyordum. Tek gördüğüm şey karşı binanın duvarı ve aysel teyze ile rıfat amca. Ayağıma basmayı özlemişim. Suyumu kendim alıp içiyorum. Yemeğimi kaldırabiliyorum. Bağdaşa çok yakın tarzda oturabiliyorum. Okulda topallamak istemiyorum... Umarım toplarım. Tam 2 hafta var. İnanın bana 2 aydir evdeyim. İlk 2 hafta kırabilirim okulu. Bu vida erimeyecek, hayatım boyunca benimle kalacakmış. Yitirdiği tek şey işlevi. Artık bacağımı ani kaldırıyorum. O serilik beni motive ediyor. Ve en güzeli ise ayak sabitken sağa sola çevirebiliyorum hızlıca. Tam yüz üstü de yatabiliyorum. Eve geldiğiniz ilk hafta kolay kolay dönemiyorsunuz. Hele dizi kırıp yan uyumanın keyfi.. Yahu süper ya!! Şimdilik benden bu kadar :) 22 yaşındayım bu arada.

    Ha bu arada menüsküslerim sağlammış.

    Ek olarak ameliyat olduğum hocam 4. doktordu. Muayenede iki dizimi kıyasladı. Ona bakınca mutlu oluyordum. Kütleme demişler fakat bende kütleme yok. Şöyle değişik bir şey var, ayağımı yatağa sabit uzatıp sağa sola çeviriyorum. Kütleme oluyor, değişik bir şey. Özellikle sordum hocama fizik tedavi bir merkezde mi olacak yoksa evde mi diye. Dikişlerine kadar o durum belli olur dedi. Tamam dedim. Ona güvenim sonsuz. Benimle çok ilgilendi. Dedi ki bu ameliyattan 1000 tane yaptım. Dert etme dedi. Kolay bir ameliyat fakat senin için zor dedi. Eee insanın kendi canı. Ben yine de sorucam bayramdan sonra. Ben çocuğumu, kız arkadaşımı alıp havada döndürmek istiyorum, eşikten kucağımda geçirmek istiyorum. Hazmedemiyorum hala... Halimden memnunum. Size tavsiyem, ağrınız yok diye antrenmanı sallamayın. Şu an çok iyi olmasam da moralim kesinlikle yüksek. Dizimde sağa sola çevirince çıkan kütleme soru işareti yaptı. Açıp kapatmam da gelmiyor. Umarım her şey güzel olur. Halimden memnunum. Kendi işimi kendim görüyorum ya anlatamam çok iyi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elbirkivanc -- 12 Eylül 2016; 12:58:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANTtuArRi

    3 ay önce öçb+menisküs ameliyatı olmuştum. Yürümem normal. Merdiven inmede sıkıntı var çıkma fena değil. Hafif koşu yapmaya çalıştım ama dizin aşşasına doğru kaval kemiğinin başladığı yerde biraz ağrı batma oldu erteledim biraz daha. Bu ameliyatı olanlara asıl sorum şu:
    Sandalyede otutur pozisyonda, ayağı kaldırıp düzeltiyorum (Ağırlıkla veya ağırlıksız). O sırada hafif bi kıtlama sesi geliyor. İndirirken ise diz kapağının tam içinde sanki 2 doku birbirine takılıyor ya da 2 kemik vs neyse. Yani bi takılma batma hissi oluyor. Sizlerde de böyle bir şey oldu mu?

    1 Eylük 2016 itibariyle sol dizimden ön çapraz bağ+ menisküs ameliyatı oldum.. yaklaşık 12 gün olucak.. ve dizimi yaklaşık 90-100 derece açıyla bükebiliyorum bu normal mi ?

    acaba ne zaman tam açıyla dizimi büküp üstüne çömelebilirim ?

    sende durumlar nedir 3 ay olmuş ?

    ameliyattın 6. gününde koltuk değneği olmadan yürümeye başladım..


    not: (14 YILLIK taekwondocuyum ama 2 ameliyat birden olunca bacak azcık sarsıldı sanki yani öyle kolay bi ameliyat değil malesef...

    şu an bacağımın gücü yerine gelmeye başladı ama dizimi bükmede sıkıntı yaşıyorum... tabi bide şişmesi var dizimin...




  • bendede benzer durum mevcut.

    yaklaşık 14 yaşında, 16 sene önce futbol oynarken çakıl taşına düştüm ve dizim ağı acı yaptı, şişti ve sağ diz ucunda şişlik meydana geldi. kaç kez devlet hastanesine gittim, oradaki sıvı kemikleşmiş artık bişey olmaz dediler.

    bende çıt çıt ses geliyor oturup kalkarken diye bunu araştırmak istedim.

    arkadaşlar az önce üniversites araştırma hastanesinden gelldimn sağ dizimdeki problem menüsküs yırtığı ve ön çağrazbağlarda zedelenme var dedi.

    ancak ağrı, sızı vs yok dedim. MR çektik. radyoloji raporu çıktı ve doktora gösterdim bu sabah.

    Bana isterse menisküsü kapalı ameliyat ile temizleriz dedi, birde ön çapraz bağlarda zedelenme var dedi. ağrın sızın yoksa ameliyat yapmaya gerek yok yok dedi. ve gönderdi. ameliyatı çoğu insan son çare olarak görüyor ve önermiyor.

    bende şehir içi bisiklete binmeye devam etmeli mi bisikleti bırakmalı mıyım bunu sormak istedim

    Tamda spor salonuna fitness için kayıt olacaktım. aslında bu halde 3 ay spor salonunda spor yaptım bilmeden acı ağrı olmadı.

    önceki ameliyat yada menisküs ve ön çapraz bağ sorunu olan arkadaşlar cevap verebilir mi lütfen??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BurakLEE -- 19 Ekim 2016; 16:53:21 >




  • İki defa aynı dizden öçb olmuş biri olarak herkese söylüyorum. Doktorlara(Sozum onlara genelde ozel hastaneler) uyup hemen ameliyat olmayın. Önce adam akıllı dizi güçlendirin. Quadriceps ler mutlaka güçlü olmalı. Eger bunu yaparsanız hem ameliyat sonrası acınız az olacak. Hemde rehab çok daha hızlı ve iyi olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bende halı saha maçı yapıyorken rakip oyuncu ani dönüş yapınca bende çok sert bir dönüş yaptım krampon dişli olduğu için çimlere yapıştı vücut döndü sağ ayağım sabit kaldı yani diz döndü çok değişik bir ses duydum inanılmaz bir acıyla kendimi yere attım sonradan arkadaşların da zoruyla doktora gittim zoruyla derken ben kas büyük birşey olacağını tahmin etmemişim neyse acilde hemen alçıya aldılar ben merak ettim neyim var diye doktor olmadığı için cevap verecek kimsede yoktu yarın gel dediler gittiğimde alçıyı söküp dizimden 6 tüp kan boşalttılar ve sonra mr felan istedi ben beyden şüpheleniyorsunuz dediğimde inşallah kırık veya çatlaktır diye bir cevap aldım o zaman Allah yardımcım olsun dedim ve mr sonucumu başka doktora göstermek istedim ts klup doktoru osman hoca ya gittim ve öçb kopması ve menüsküs yırtığı olduğunu öğrendim ameliyat olup olmayacağımı sordu önerilerini söyledi ve ameliyata karar vemiştik bana ayağımın çok güçsüz olduğunu söyledi çünkü benim sadece mr sonucum felan 1 ay sonra elime ulaştı bu yüzden ayağını güçlendir ve üniversite öğrencisi olduğum içinde vizelerini ver öyle gel dedi ve büyük gün gelmişti ameliyattan önce ki gün 12 den sonra bir şey yemedim ameliyat günü elbise ve kafama geçirmem için birşey verdiler sonra cesaret iğnesi derken ameliyathaneye götürdüler bana narkozu basıl istersin diye sordular ben tamamen uyumak istedim ve uyutuldum toplam 3 kere uyanım tahminimce 3 er saniyelik anılar yaşadım tepenizdeki televizyon gibi aletten izleyebilirsiniz tabi uyanır uyanmaz yine bir iğne yine uyku ve sonunda ameliyatım bitmişti beni makineyle ısıttılar ve toplam üç buçuk saat süren operasyon bitmişti ilk gün 6 saat sonra yemek yedim narkozun etkisi geçti ağrılar başladı ayağıma baktığımda bir boru dizimin içinde ucunda ise pis kanı çeksin diye vakum vardı ağrım çok olduğu için her saat başı ağrı kesici vuruyolardı 2 gün hareket verdiler 3 gün boruyu cıkardılar zaten ağrıyı yapan o boru idi yaklaşık 7 8 sandim içerde olan boru çıkınca azda olsa rahatlıyor insan sonra hareketlerle birlikte topuk yürüyüşü verdiler ayağımı kesinlikle kaldıramıyodum ayağı 2 kişinin yardımıylada olsa zorla kalktığımda başım acayim dönmüştü ve sadece 3 4 adım attım doktor yanıma geldiğinde ayağını kaldır dedi kardıramadım adelelerime baktı ve bitmiş çok işin var dedi ve taburcu olduğumda 10 kan sulandırıcı iğne antibiyotik ve ağrı kesici verdiler hiç ümidim yoktu ayağı kalkacağımdan ama şükür kalktım bugün 14. Gün ilaçlarım bitti dizimi ayarlı diğliğe göre 60 dereceye kaldırıyom ayağımı kaldıramıyom imkansız geliyor birazda güven kaybından olabilir ve yarın dikişleri aldırmaya gidiyorum hayırlısı olsun inşallah bütün kardeşlerime geçmiş olsun yardımcı olduysam ne mutlu beni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SEHZADE5816 kullanıcısına yanıt
    Merhaba yazınızı yeni gördüm suan bende de aynı sorun var alttaki vida çok belirgin elimle dokunduğumda hissediyorum vidayı siz aldırdınız mı ? Ben ameliyat olalı 20 ay oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba öncelikle 2013 yılında ilk öçb ameliyatımı oldum ama o dönem gerekli egzersizleri yapamadım başıma türlü işler geldi ve kısa sürede bağ yeniden koptu. Daha sonra dizimi güçlendirdim normal yaşantıma devam ediyordum hatta 2016 mayısta eş dost gazına gelip basketbol maçı yapmaya kalktım ve dakika 1 dizim tekrar döndü ve menisküslerimin de yırtıldığını öğrendim 3.derece. böylece önceleri ağrım yokken artık ağrım da olmaya başladı ve tekrar ameliyat kararı aldım. Yaşadığım şehirde bir ünv. Hastanesinde 25 gün önce öçb ve menisküs ameliyatı oldum menisküsler dikildi. Hastaneden çıkarken ftr uzmanı gerekli egzersizleri tarif etti ve dizimi 90. Dereceye kadar bükmemi söyledi. Ama daha fazla bükmekte sakınca var mı bundan bahsetmedi. Ben de eve gittikten sonra bükebildiğim kadar büktüm belki 120 130 derece kadar daha ameliyatın 4. 5. Günlerinde. Bükerken fazla bi acı duyduğumu söyleyemem istesem sonuna kadar bile kapatırdım ben zorlamadım. Daha sonra 3. Hafta doktor kontrolüne gittiğimde spor hekimi dizimde sıvı olduğunu bunun pek normal olmadığını söylediğinde bende dizimi biraz fazla büktüğümü söyledim. Şaşırdı inşallah menisküse zarar vermemiştir ya da bağı gevşetmemiştir dedi. Çok pişman oldum ama iş işten geçmişti. Meğer 120 derece ve üstü ameliyatın üzerinden 3 hafta geçtikten sonra yapılması gereken bişeymiş. Şuan baya bi karamsarlaştım inşallah bişey olmamıştır diyorum ama en ufak bi ağrı yada ses gelmesi beni düşündürüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar herkese iyi günler. benim geçen mart ayında sol ön çapraz bağım koptu. ayrıca mr sonucunda iç menüsküs kısmında yırtık olduğu anlaşıldı. şu an hayatıma hiçbir negatif yönü yok ama artık futbol ve ve diğer sporları yapamıyorum. ancak bazen dizimde güvensizlik ve sızı hissediyorum.

    bu sürede çok doktor gezdim. ameliyatsız çözüm olabilir mi diye ama sanırım bu işin ameliyattan başka çaresi ne yazıkki yok. en son olarak ankara'da prof. dr. reha tandoğan ile görüştüm. büyük ihtimal ile ocak ayında ameliyat olacağım. daha önce reha hocadan ameliyat olan içinizde var mı?

    varsa tecrübelerini paylaşabilir mi?
  • Merhaba Arkadaslar, burdan cok sey okudum, ögrendim ve diger ameliyat olacak arkadaslara faydam olur diye yazıyorum.

    38 yaşındayım.Bir sene önce sağ diz ön çapraz bağım halı sahada koptu, son 3. dakikada(soğukken vs degil) hava topuna cıktım, düserken başka bi hareket düsündügümden heralde ters düstüm ve dizim döndü, bağ koptu, maçı bıraktım tabiki.
    Sonrasında zorda olsa normal hayatımı devam ettirdim, yürüyüsüm normale dönmemisken bile düz kosu yapabiliyor idim, yürüyüsümde normale döndügünde bir daha halı saha macına cıktım ve ilki gibi olmasada 3 de biri kadar bi ağrıyla yine maçı bırakmak zorunda kaldım, sonrasında 1-2 ay düz kosuları bıraktım ve biraz arastırdım, atletizmci, cross fit ci profesyonel arkadaslar ameliyat olma dedi, güçlendiririz yaşarsın dedi, futbolcu arkadaslar 1 yıl güçlendir öyle ol dedi. Bende 10 ay düz kosu yaptım ve güçlendirdim ve koptuktan tam 10 ay sonra ameliyat oldum. Ameliyata girmeden önce 15 km koşabilir, interval vs kosu antremanları yapabilir düzeydeydim, buna rağmen merdiven inip çıkmada sıkıntı yaratıyordu, gün icindeki hareketlerde güvensizlik bosa düsme korkusu yaratıyordu.

    Ameliyat olalı 2 ay oldu, yürüyüşüm normale döndü gibi %95 lerde. Ameliyattan sonra 26 gün fizik tedaviye gittim, sonrasındada aslında spor salonuna gitmem gerekiyordu, kardan kışdan gidemedim, evde ağırlıklarla ve plates lastikleriyle çalışıyorum, muhtemelen 1 aya kadar düz koşularada başlarım.

    Kopma ile ameliyat arasındaki 10 aylık süreçte, sağ diz ağrıdığından istem dışı sol dize yükleniyorsun ve sol dizde ağrımaya başlıyor, ve 10-15 km düz kosular yapmama rağmen bu 10 aylık sürede sağ bacağım sola göre inceldi, ameliyat sonrası yatıs dan dolayı bu incelme dahada arttı, zaten ameliyat sonrasındaki fizik tedavi ve spor salonunun amacı dizi bükebilmek ve bacak kalınlığını arttırmak için çalışmalardan ibaret, tabi bu süreçte öyle kolay yattığın yerden olacak gibi degil. Acı, ağrı, ter olmadan gelişme olmuyor, olsada çok çok yavas oluyor.

    Yani benim gibi çalışan ama 2 – 3 günde bir hobi amaçlı spor yapan bir insansanız, koptugunda hemen ameliyat olun, beklemeyin, bu şekilde bacağınızın incelmesini engellemis ve zaman kazanmıs olursunuz ve menisküslere ve kıkırdaklara zarar vermemis olursunuz.
    Yok ben hergün profesyonelce spor yapıyorum ve bi ömür yapacağım derseniz, olmayadabilirsiniz, ön çapraz bağı destekleyen diger bağ ve kasları özel güçlendirerek yaşayabilirsiniz(sağ dize özel ilgi sart(buda bence sıkıcı)),
    Yada zaten 5-10 sene ömrüm kaldı ve kilolu degilim derseniz, sizi ön çapraz bağsız bu diz idare eder.
    Ama eninde sonunda 10-15 sene icinde ön çapraz bağsız bu diz vucudunuzu tasıyamayıp ağrı yapacaktır, yani menisküs, kıkırdak, kemik vs ye zarar verecektir.

    Bu arada 10 aylık süredeki koşularda diger dizimdede agrı olustugundan diger diziminde MR ını çektirdim, azda olsa menisküse zarar verdim sanırım. 2. derece deformasyon vardı, yırtık yok, buda hemen ameliyat olmanın sebeplerinden biri, istemdısı öbür dize yükleniyorsunuz,


    Bir iki örnek vereyim size,
    Fizik tedavide yanımda benden 5 yaş genç bi arkadasında kopmus ve tam 11 sene sonra ameliyat kararı almıstı, bu sürede halı sahada oynamıs ve dizi mahvetmis, ne kıkırdak, ne menisküs kalmıs,
    İste bu arkadas ameliyat sonrası ancak 2 ay sonra koltuk değneksiz yürüyebiliyordu, ben ise ameliyattan koltuk değneksiz cıktım, yani 11 senede diz mahvolur mutlaka. Hemen ameliyat olun dememdeki sebeplerden biri bu.

    Diger bir arkadas 15 sene önce öcb yi koparmıs, ama ameliyat olmamıs, simdi az bi kilo alsam dizim çok ağrıyor, kilo almasam bile diz ağrısı yasıyorum artık dedi, yani yaşa ve yaşam tarzına göre ameliyat kararı alınabilir, sporsuz sakin sakin yaşarım derseniz bile yarım insan gibi yaşıyorsunuz bence.

    Diger bir arkadas ameliyat olmus, ama fizik tedavi ve sonrasında spora vakit bulamadığı icin ancak 1,5 senede normale dönmüs. Bunun yanında 6 ayda sahalara dönende var, tamamen sonrasındaki dizinizi güçlendirmenize bağlı, ben 6 ayda eski koşu performansıma ulaşmayı hedefliyorum.

    Bu arada tavsiye edilen fizik tedavi 30 gün.

    Kolay bir iş degil, ameliyat olmak kolay ama sonraki süreç meşakatli, ameliyat sonrasını daha ayrıntılı anlatırsam, ameliyattan vazgeçebilirsiniz, ilk 2 ay ilgi istiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustisahin -- 20 Ocak 2017; 23:10:46 >




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.