Şimdi Ara

NVIDIA RTX 3000 Serisi [ANA KONU]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (3 Mobil) - 6 Masaüstü3 Mobil
5 sn
44.539
Cevap
322
Favori
2.434.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 8 sa. önce
  • Cevaplayan Üyeler 1805
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 73
  • Ortalama Mesaj Aralığı 9 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 77
  • Favoriye Eklediklerim 323
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • lemartes (850 mesaj) REDSTONE (841 mesaj) OssiiE (567 mesaj) ugrpkr (551 mesaj) Manyaqçocuk (520 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (32000 mesaj) Mobil (7827 mesaj) Mini (945 mesaj) Uygulama (3767 mesaj)
  • @
91 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> Ekran kartı >> NVIDIA RTX 3000 Serisi [ANA KONU]
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    311 Mesaj
    Tamam dediklerinizi anladım, fakat dediğiniz gibi bir yerden sonra göz bunu çok algılayamaz. ilk fırsatta bir 144hz üzeri monitörde bu dediklerinize dikkatle bakacağım, peki mouse ve klavye gibi birimler bu hıza yetişebiliyor mu? yine bilmediğimden öğrenme amaçlı soruyorum.
  • Uzaklaştırılmış 3 gün cezanın, 2 gün 12 saat 13 dakika kadarı kaldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: warrer

    Arkadaşlar herkese selamlar,

    Öncelikle ben görüntü yönetmeniyim, yani video dünyasına hakim birisi olarak cahilce bir kaç soru sormak istiyorum, bu oyun dünyasında sürekli bir FPS savaşı var herkesin dilinde şu şu kadar fps bu bunu 10 fps ile geçiyor gibi.

    Herkesin bildiği üzere bir sinema filmi standartı 24fps, yani göz bu noktadan sonra hareketli kabul ediyor görüntüyü, 50fps ise akıcı sahnelerde ve dijital ortamlarda standart haline gelmiş durumda, cidden anlayamadığım için soruyorum, örneğin ben oyunu 140FPS oynadığımda ne farkediyor benim için? gözün algılamasında bu kadar fark var mı? bir saniyede 140 kareyi zaten algılayamayacağım neden bu bu kadar savaş haline gelmiş durumda? Bu konuda cahilliğimi mazur görün, bir görüntünün video tarafında iyi olması için çok daha başka değişkenler var, pixel gruplama gibi bit yani renk derinliği gibi..

    Bende bir 3080 yada 3090 bekleyenlerdenim fakat benim durumum tamamen iş odaklı, Premiere, Davinci gibi programlar için...

    Ama 4k olarak 50FPS oyun oynayabildiğimde bu benim için çok yeterli bir nokta...

    Teknik olarak bilgisi olan arkadaşlar bu durumu anlatabilir mi?
    Bu konu hakkında forum içerisinde defalarca kez tartışmalar gerçekleşti fakat eninde sonunda iş deneyimlemekten ve gözden geçiyor. Zaten yukarıda da göründüğü üzere konu hakkında yazılan, çizilen birçok şey olacaktır. Lafı fazla uzatmadan sadece ek bir bilgi olarak; insan gözünün evrimleşmesi gibi bir durumun olduğunu da belirteyim. Yani; siz sürekli 100-120-144-240Hz gibi paneller ile içli-dışlı olur ve oyun oynarsanız, o derece gözünüzü de evrimleştirirsiniz. Uzun yıllar 60Hz panel kullanan bazı insanlar; inanılası zor bir şekilde 60-144Hz farkını anlamayabiliyorlar (genelde orta yaş ve üzeri). İşte tam olarak gözün evrimleşmesi konusunu bundan dolayı belirtmek istedim.
    |
    |




  • Yarbay
    4760 Mesaj

    quote:

    Orijinalden alıntı: warrer

    Tamam dediklerinizi anladım, fakat dediğiniz gibi bir yerden sonra göz bunu çok algılayamaz. ilk fırsatta bir 144hz üzeri monitörde bu dediklerinize dikkatle bakacağım, peki mouse ve klavye gibi birimler bu hıza yetişebiliyor mu? yine bilmediğimden öğrenme amaçlı soruyorum.
    Asıl mevzu şu aslında hocam bu 144Hz mevzusunun en önemli olayı özellikle de e-spor içerisinde çok önemli bir yeri var.
    Sebebi de şu.

    60Hz monitörde 60fps alıyorsunuz


    Şu resimdeki adam da duvarın kenarından hızlıca size bakıp çıkacak.

    Sizin saniyede 60 tane resim görüyorsunuz siz ekranınızda, gözünüz görmese bile bu ekranınıza yansıyor.
    Resimde bu adam girip çıktı duvarın kenarından. Siz bunu 60Hz 60fps ekranda çok anlık gördünüz belki de göremediniz bile, adamın yaptığı hareketin hızına bağlı olarak. Birebir eşleşme var burada fps ve monitör konusunda. Karttan ne çıkarsa ekrana o gidiyor şu an.

    Şimdi bunu 60hz 300fps olduğunu düşünelim. Monitör yine size saniyede 60 tane resim gösterebilecek fakat bu sefer ekran kartı her saniye için 300 kare renderlanıyor, siz yine bu adama baktığınız zaman adamı 60hz 60fps senaryosuna göre ekranınızda daha uzun süre gördünüz. Çünkü ekran kartı görüntüyü hızlı bir şekilde renderladı ve en güncel 60 görüntüyü monitöre pasladı. Siz bu adamın bunu yaptığını ilk senaryoya göre fark etme olasılığınız çok daha yüksek.

    Şimdi bunu 300Hz 300Fps bir monitörde düşünün, siz ekran kartından çıkan her bir kareyi anlık olarak monitörünüzde en güncel haliyle gördünüz, her kare real-time renderlanmış gibi düşünebilirsiniz. Bu sefer noldu adam çıktı içeri girdi ve eğer siz bu adamı izliyor olsaydınız çok rahat bir şekilde vurabilirdiniz. Oyun için çok büyük avantaj sağlamış olurdunuz.

    Özetle, çok fps ile her zaman en güncel görüntüyü görürsünüz. İsterse ekranınız 30hz olsun, yüksek fps avantajdır. İnsanlar bunu çok fazla karıştırır @No Way Out hocam da karıştırmış mesela. Hertz yükseldikçe de daha çok güncel görüntü ekranınıza yansır. Bu da akıcılık demek, esporda avantaj demek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Katates Pızartması -- 26 Eylül 2020; 20:17:40 >




  • Yüzbaşı
    311 Mesaj

    Şuan tam bu konu ile ilgili bir video izliyordum bende, daha iyi anladım. Çok teşekkürler herkese, belkide benim oynadığım oyunlar, death stranding, metro exodus gibi oyunlar olduğundan ve online oyun oynamayı sevmediğimden hiç ihtiyacım olmamıştır, farkını anlayamamışımdır, Şuan kafamda daha net oturdu ama, çok sağolun.
    |
    |
    Katates Pızartması kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1548 Mesaj

    55 bin lira maaş ile bence 3090 alınması bile o kadar normal değil. Bir kart için sabah akşam 2 haftaya yakın koşturmak gerekiyor. Tabi döner dükkanın olup sadece dükkana gidip ellerin cebinde gezerek o parayı kazanıyorsan başka.

    Ama gerçekten katma değer kazandıran bir pozisyonda 2 haftalık emeğin karşılığı olarak o parayı vermek yine adama koyar bence. 7-8 bin'e 3080 alabilirken bunu diyorum tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Manyaqçocuk -- 26 Eylül 2020; 20:20:57 >
    |
    |
    dcorp kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    12417 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    Lwernull


    Şu konudaki en çekilmez şey "o karta okadar para verilirmi" muhabbeti.
    Kapasitörler güzeldi mesela ona dönelim.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    4760 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: warrer

    Şuan tam bu konu ile ilgili bir video izliyordum bende, daha iyi anladım. Çok teşekkürler herkese, belkide benim oynadığım oyunlar, death stranding, metro exodus gibi oyunlar olduğundan ve online oyun oynamayı sevmediğimden hiç ihtiyacım olmamıştır, farkını anlayamamışımdır, Şuan kafamda daha net oturdu ama, çok sağolun.
    Bir de hocam yazmayı unutmuşum mevzu aslında gözünüzün algılaması değil de el göz koordinasyonu diyebiliriz.

    144hz ve 60Hz farkını masaüstünde fareyi oynatırken bile fark edebilirsiniz. Çünkü eliniz fareyi hareket ettirdiğinde beyniniz onun en güncel halini görmek isteyecek ve bunu 144Hz de görecek. Farenin hareketi bile daha akıcı olacak çünkü daha güncel bir görüntü göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Katates Pızartması -- 26 Eylül 2020; 20:24:34 >
    |
    |




  • Yarbay
    8680 Mesaj

    kapasitörlere döneceğiz zaten 2-3 gün sonra. internet explorer kullanan biri gelip igors lab linki atıp crashin sebebi kapasitörler olabilirmiş diyecek. konu tekrar açılacak.
    |
    |
    Lwernull kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    4760 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: [__Zahid__]

    kapasitörlere döneceğiz zaten 2-3 gün sonra. internet explorer kullanan biri gelip igors lab linki atıp crashin sebebi kapasitörler olabilirmiş diyecek. konu tekrar açılacak.
    FTWlerden ses var mı hocam hala delivery pending
  • Yarbay
    12417 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    Lwernull


    quote:

    Orijinalden alıntı: [__Zahid__]

    kapasitörlere döneceğiz zaten 2-3 gün sonra. internet explorer kullanan biri gelip igors lab linki atıp crashin sebebi kapasitörler olabilirmiş diyecek. konu tekrar açılacak.
    Onu opera kullanarak yaptım ben.

    Beğenmediyseniz buda techpowerup linki.
    https://www.techpowerup.com/272591/rtx-3080-crash-to-desktop-problems-likely-connected-to-aib-designed-capacitor-choice




  • Yüzbaşı
    616 Mesaj
    Aşağıdaki herifin teknik bilgisi sağlam. Sıkıntılar kapasitörlerden kaynaklanıyor olabilir diyor ama stock hızlarda kullanımda sorun olmayacağını iddia ediyor. Ama kesin emin olabilmek için bu kapasitörlerin bilmem nesini ölçen bir alet varmış bununla ölçüp görmeliyim diyor. Sıkıntı, elemanın elinde kart yok, elinde kartı olanların bu ölçüm aleti yok lol.

    https://www.youtube.com/watch?v=GPFKS8jNNh0
  • Binbaşı
    1018 Mesaj

    Benimki çok teknik olmasa da tecrübeye dayalı bir yorum olacak. Normalde beni yol tutar, arabanın arka koltuğunda virajlı bir yolda 30dk gitsem o günüm iptal olur, yatmak durumunda kalırım neredeyse. Benzerini oyunlarda da yaşıyordum 60hz olan monitörümde. Yani 60 fps görüyordum ben ekranda ve oynadığım bir oyunda (Apex Legends) bir tren vardı, o trene binip trenin gittiği yönün tersine doğru baktığımda da aynen araba nasıl tutuyorsa benzer bir reaksiyon gösteriyordu vücudum, hemen başım dönüyordu eğer 10 saniyeyi geçirirsem, o yüzden binmezdim o trene..

    Sonra 144hz bir monitöre geçtim, oyundayız ve ekip arkadaşlarım trene atladı, dedim şimdi gidecek benim bütün sistem.. 10 saniye geçti benim vücutta sıfır tepki, hatta trenin gittiği yönün tersine bakıyorum özellikle, 30 saniye geçti hala ne baş dönmesi ne başka birşey.. Oyun aynı oyun, adam aynı adam ama vücudun tepkisi tamamen değişti..

    O yüzden her ne kadar teknik açıklayamasam bile, birşeyler olduğu kesin, yani o göz yada beyin o 60fps, +100 fps farkını alıyor ve hissediyor, hissetmese bende yine baş dönmesi olurdu..
    |
    |
    warrer kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör




  • Yarbay
    2756 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: warrer

    Şuan tam bu konu ile ilgili bir video izliyordum bende, daha iyi anladım. Çok teşekkürler herkese, belkide benim oynadığım oyunlar, death stranding, metro exodus gibi oyunlar olduğundan ve online oyun oynamayı sevmediğimden hiç ihtiyacım olmamıştır, farkını anlayamamışımdır, Şuan kafamda daha net oturdu ama, çok sağolun.
    gsync/freesync kullanırsanız ki bence şart akıcılıkta yine sorun olmaz ancak hız açısından bu hızla fark oluşturabileceğiniz oyunlarda yüksek hz monitörle yüksek fps oynamanız gerekli

    tabi tamamen gameplay dizaynı burada etken dediğiniz single player / hikaye odaklı oyunlarda herhangi bir sorun olmaz
  • Yarbay
    8680 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Katates Pızartması

    FTWlerden ses var mı hocam hala delivery pending

    Alıntıları Göster
    ekim ayı diyor evga yetkilisi. ekim ayında stok sıkıntısı bitmiş olurmuş.
    |
    |
  • Yarbay
    4760 Mesaj

    Gsync onunla alakalı bir durum değil hocam, yırtılmayı önlüyor ekranda ani fps düşüşünde monitörün hertzini de düşürüyor bu şekilde monitör 60 kare göstermeye çalışmıyor 35fps alırken



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    ilker burak kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2756 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Katates Pızartması

    Gsync onunla alakalı bir durum değil hocam, yırtılmayı önlüyor ekranda ani fps düşüşünde monitörün hertzini de düşürüyor bu şekilde monitör 60 kare göstermeye çalışmıyor 35fps alırken
    gsync/freesync e gerek yok diyosun yani ;
    https://www.asus.com/tr/support/FAQ/1011625/

    "...takılma ve dağılmaların önüne geçilmiş olur."

    144hz monitörde 140fps aldığın zaman bile yırtılma ve stutter olur akıcılığı etkiler gsync/freesync tam da bunun için geliştirilmiş teknolojiler 140 fps alan monitör refresh cycle ı bekliyor gecikme yaratıyor a-sync kullanmadığın zaman...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker burak -- 26 Eylül 2020; 20:55:1 >




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: C.E.L.L.

    Onu opera kullanarak yaptım ben.

    Beğenmediyseniz buda techpowerup linki.
    https://www.techpowerup.com/272591/rtx-3080-crash-to-desktop-problems-likely-connected-to-aib-designed-capacitor-choice

    Alıntıları Göster
    Bi sal git artık. Inanilmaz Cringe sin.

    Tabi sana eğlence çıktı amd fanı olarak, hak veriyorum



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    8680 Mesaj
    evga ftw3 3090 kutu açılımı. 3080 bulamadık 3090 ile yetineceğiz

  • Yüzbaşı
    428 Mesaj

    Bu abi diyorsa doğrudur.
    |
    |
    Nirv kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1548 Mesaj

    12. dakikadayım ve hala daha konuya giremedi beynim yanmak üzere. Takmış poscap değil onlar olayına. Yanında birinin durup "abi yeter artık" demesi gerekiyor.
    |
    |
    Nirv kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Reklamlar
Pubg mobile uc
Radyo Dinle
Sohbet
anzer balı
Cancer Clinical Trials
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,750
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.