Şimdi Ara

Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
4
Favori
157.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracın aküsü şarj tutmuyor,üzerinde fabrikasyon 55 amper mutlu akü mevcut.Akü halen fabrikanın taktığı 5 senelik,takviye ile aracı çalıştırıp şarj ediyoruz lakin kısa sürede boşalıyor.Yalnız üzerindeki gösterge yeşil...gelelim sorulara ;

    1)Aküyü ölçümünde akünün voltaj değeri kaçla kaç arasında olmalı ? Yani akünün bittiğini nasıl anlarız ? (Sanayi esnafı kazıkçı malum önceden önlemimizi alalım)
    2)Eski bitik aküyü kaç paraya satabilirim ?
    3)Üzerindeki 55 amper akü yerine 60-65 amper akü takmak araca zarar verir mi ?

    Yarın aşağıdaki adrese gidip almayı düşünüyoruz.Fiyatları bayağı uygun geldi.

    http://akudunyasi.com.tr/otomobil-akuleri







  • - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...
    Buyrun benim broadway aracımda bulabilirseniz 12 volt 200 amperlik bir aküyü test edelim valla araç bundan son derece memnun kalır cayır cayır marş basar.

    Yüksek amperli akünün araca hiç ama hiç bir zararı yoktur çünkü siz amper meselesini yanlış anlıyor ve yorumluyorsunuz. Akü kendi kuvvetince arabaya amper vermez, araba ve donanımları ihtiyacı olanını aküden "çeker". Akü 12 volt olduktan sonra ister 40 amper tak ister 400 amper tak, zaten o amper dediğin aslında Ah'dir yani akünün bir saatte verebileceği sabit akım değeridir. Şimdi evlerimizdeki tesisat 30-40 amper kaldırabiliyor, o zaman 40 amperlik tesisat 1-2 amper isteyen cihazları yakıyor mu? O cihaz 40 amperlik tesisattan ihtiyacı olanı alıyor. Mesele voltajda bitiyor burada kardeşim.

    Sanıldığının aksine alternatöre de bir zararı yoktur, alternatör gönderebildiği akımı gönderir akü çok yüksek kapasiteliyse bundan tam olarak faydalanamaz ve tam dolmayabilir, yani yüksek amperli akünün arabaya değil kendine zararı olabilir, bakın olur demiyorum olabilir. 50 Ah orijinal akülü bir araca 75 Ah takarsanız o akü yine dolar ama daha geç dolar, çok kısa mesafelerde kullanılan araçta akünün ömrü daha erken bitebilir. Durum budur, saygılar selamlar.
    İsterse 1000 Amper olsun fark etmez. 12 Volt olması yeterli.

    Yükler ihtiyaçları kadar akım çekerler.

    Araca gereğinden fazla büyük akü takılmasının yakıt tüketimi artışı , motordaki performans düşüklüğü ve de aküyü şarj edecek ekipmanların ömür kısalması / yıpranmasının haricinde hiç bir zararı yoktur. Tesisat yine eskisi kadar akım taşıyacaktır.

    Yine de ben trafo getireceğim diyorsan , evde çamaşır makinesi çalıştırabilen prizde cep telefonunu şarj etme. :)
    ''Yine de ben trafo getireceğim diyorsan , evde çamaşır makinesi çalıştırabilen prizde cep telefonunu şarj etme. :) ''

    Vallah Allah şükür aklımı peynir ekmekle yemedim.Evi yakma (Şayet sigortalar ve ya tesisatta bir sorun varsa) ya da şarj aletini bozma gibi bir amacım olursa

    denerim.

    Dediğiniz gibi hatalıyım siz akım yazdınız şimdi bu kadar öz güvenin sonunda tekrar okuyunca hatalı olduğumu anladım.

    Siz akım dediniz ama ben voltaj olarak düşündüm.Kusura bakmayın

    Şu an ben:
    Bir ilave de ben yapayım. Akülerin üzerinde 55-60 gibi değerlerin birimi Ah yani ampersaattir. 60 Ah'lik bir akü tam dolu iken 5 A akım çeken bir şeyi 12 saat çalıştırabilir demektir. 55 Ah yerine 60 Ah takarsanız dolması biraz daha uzun sürer, bir sıkıntı da çıkmaz. 55 Ah yerine 72 Ah taksanız bile birşey olmaz. Sadece aküye vereceğiniz para artar.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...

    Peki hocam marş basma esnasinda kaç volta kadar düşmesi normal?

    Marş esnasındaki en düşük gerilimi okumanız biraz zordur net bir değer vermekte doğru değil çünkü aracın dizel veya benzinli olmasından tutunda batarya sıcaklığına kadar etki eden çok parametre var, marş motoru çalıştığı esnada olması gerektiği gibi ses çıkarıyorsa yani yavaş dönmüyorsa normaldir. Yük bindirmeli tip voltmetreler ile daha sağlıklı ölçüm yapılabilir, ancak marş motoru ilk çalışma anından motor ateşlenene kadar geçen süre boyunca sürekli sabit akım çekmeyeceğinden bir değer vermek doğru olmaz.

    Saygılar....

    Alıntıları Göster
    Yıllarca ses sistemleri ile uğraşmış biri olarak şunu söyleyebilirim:

    Hiçbirşey olmaz.

    72 amperlik akü de taksanız, 60 amper akü de taksanız, 55 amper akü de taksanız ihtiyaç halinde aynı akımı çekeceksiniz. Şarj dinamonuz da çektiğiniz bu aynı akımı yerine koyacak. 55 amper akü ile motor kapalı yarım saat müzik dinlerseniz (atıyorum) akünüzün yarısı boşalacak ve şarj dinamonuz bunu bir saatte yerine koyacak. 72 amper akü takarsanız akünüzün %40'ı boşalacak ancak boşalan miktar 55 amper akü kullandığınız zamanki ile aynı. Şarj dinamonuz gene bunu bir saatte yerine koyacak. Ancak ne de olsa 72 amper aküm var deyip, daha uzun süre motor kapalı akü sömürüsü yaparsanız, marş bastığınızda şarj dinamonuz bunu yerine daha uzun sürede koyacak. Dolayısı ile daha uzun süre çalışacak. Tek fark budur. Başka bir fark yoktur.

    Kabloların kısa devre yapma konusuna gelince: Bir kabloyu kızartma yapmak için 40 amper akü ile 72 amper akü arasında ciddi bir fark yoktur. İkisi de 0 AWG baş parmağım kalınlığında kabloları bile kızartma yapabilir. Burada görev sigortada. Otomobilin orjinal sigorta tesisatı bir kısa devre durumunda kablo yanmadan sigortanın atacağı şekilde dizayn edilmiştir zaten. Siz 72 amper akü de taksanız, 40 amper akü de taksanız durum değişmez. serçe parmağım kalınlığında bir kabloya 60 amper sigorta atan üretici, müzik setine giden kabloya 10 amper sigorta atar. Çünkü müzik setine giden ince kablo kısa devre yaparsa ve orada 10 değil atıyorum 30 amper sigorta olursa, sigorta atmadan kablo yanacaktır. O yüzden orada 10 amper sigorta vardır. Üretici bunların hepsini test etmiş ve düzgün çalışacağından emindir. Sizin aküyü 72 ampere çıkarmanız tesisatta bir değişiklik ihtiyacı doğurmaz.

    Ancak dediğim gibi, daha yüksek kapasiteli akü aldınız diye araç çalışmıyorken daha uzun süre kullanım yapmaktan mümkün olduğunca çekinin. Gene bir şey olmaz da, üretici amaçlarının çok dışına çıkmamış olmak içinizi rahat tutmanızı sağlar.
    @yeniuye Alternatörden çekilen akım arttıkça alternatörün üzerine yük biner dönmesi zorlaşır. Bu da motora yük bindirir, yakıt tüketimi artar. Araçtaki tüm elektrikli donanımlar az veya çok çekilen akıma göre alternatöre yük bindirir, kullanım kılavuzunda da yazar bu. Rölantide anlık tüketimden de kalorifer fanını, arka cam rezistansını açarak yakıt tüketiminin arttığını görebilirsiniz. Takılan akü yüksek kapasiteli olsa da dolu olduktan sonra akım çekmez. Akü büyük diye saatlerce müzik dinlenip boşalırsa tekrar dolması için yakıt tüketimi artacaktır, performansı etkileyecektir, alternatorde fazla yükte kalacaktır. Akü boşaltılmadığı sürece farklı kapasitelerdeki iki akü arasında bir fark olmaz. Araç akülerinin amacı start vermektir aküyü ne kadar boşaltırsanız ve boş bekletirseniz ömründen de yersiniz.
  • Orjinali ne ise onu almanizi oneririm. Yuksek amperli alirsaniz daha zor sarj edersiniz. Alternator zarar gorebilir ve yakit tuketiminiz artar. Yuksek akimli akunun tesisata zarari yoktur , ne cekerseniz onu alirsiniz. Yani 75 amperlik aku de alsaniz siz 55 amper cekeceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tak gitsin almışken 72 a al arabada tesisat oldugu zaman yararını görürsün 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım,teşekkür ederim.60 amper düşünüyorum,sonradan lpg tesisatı da araca taktırdık.5 amperden sıkıntı çıkarmaz heralde

    Peki ucuza adı,sanı duyulmamış toygar akü,best akü vs. alsak sıkıntı çıkarır mı ? Yoksa pahalı olanlara göre farkı olur mu ? Sonuçta hepsinin iç çalışma sistemi aynı.
  • - Motorun çalışmadığı ve soğuk olduğu durumda ölçüm yaptığınızda akü kutup başından 12.6 Volt değer okumalısınız.(%100 dolu) 12.2 Voltun altına düştüğünde motoru hala çalıştırabilse bile akü artık yaşlanmış demektir.

    - Rölantide çalışırken tüm yükler kapalı iken 14.2-14.4 Volt arası gerilim okumanız gerekir.

    - Rölantide çalışırken klima(en üst fan hızında), arka cam ısıtıcı ve farları açın tekrar gerilim ölçün yaklaşık 13,8 Volt gerilim okumanız gerekir.

    - Motor çalışırken devri 3000 d/dak seviyelerine yükseltin kutup başından okuduğunuz gerilim 14.4 Voltta üstten sınırlanmalıdır. Daha üst değerlere çıkıyorsa konjektör arızanız vardır.

    Alternatörünüz yukarda verdiğim sınırlar içerisinde çalışıyorsa bir problemi yok demektir.

    - Eski aküyü götürdüğünüzde bir miktar indirim alırsınız.

    - 55 Amper akü yerine 60 Amper akü takmak araca zarar vermez.

    Saygılar...




  • Çok teşekkür ederim,mühendis adam kendini belli ediyor Bunları bir yere not alıyorum,yarın sanayide adam kontrol ederken bakacağım.Bu arada son olarak bir istirhamım daha olacaktı.Ucuz akü 70 tl ile 120 tl liralık akü arasında fark olur mu ? Sonuçta çalışma prensipleri aynı,pahalı almak sadece markaya(isme) para vermek mi ?
  • Bir ilave de ben yapayım. Akülerin üzerinde 55-60 gibi değerlerin birimi Ah yani ampersaattir. 60 Ah'lik bir akü tam dolu iken 5 A akım çeken bir şeyi 12 saat çalıştırabilir demektir. 55 Ah yerine 60 Ah takarsanız dolması biraz daha uzun sürer, bir sıkıntı da çıkmaz. 55 Ah yerine 72 Ah taksanız bile birşey olmaz. Sadece aküye vereceğiniz para artar.
  • Sıkıntı olmaz hele araç dizel ise 60 mah ve üstü akü yatağına uyuyorsa taktırın.
    Ekleme: takviye vs yapmak zorunda kalıyormuşsunuz, zaten akü ömrü 5 senedir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 19 Eylül 2014; 0:50:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Çok teşekkür ederim,mühendis adam kendini belli ediyor Bunları bir yere not alıyorum,yarın sanayide adam kontrol ederken bakacağım.Bu arada son olarak bir istirhamım daha olacaktı.Ucuz akü 70 tl ile 120 tl liralık akü arasında fark olur mu ? Sonuçta çalışma prensipleri aynı,pahalı almak sadece markaya(isme) para vermek mi ?

    Geçen günde benzer bir konu açıldı. Çok ucuz bir akünün ömrü kısa olacaktır, çok pahalısınıda almak gereksizdir. Akülerin iç yapıları birbiriyle hemen hemen aynıdır. Mutlu Akü veya İnci Akü tavsiye ederim.

    Saygılar...
  • Araçta herhangi bir kısa devre olursa, yani elektrik tesisatında, yangın çıkma ihtimalini arttırır diyorum ben yüksek amperli akü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    Orjinali ne ise onu almanizi oneririm. Yuksek amperli alirsaniz daha zor sarj edersiniz. Alternator zarar gorebilir ve yakit tuketiminiz artar. Yuksek akimli akunun tesisata zarari yoktur , ne cekerseniz onu alirsiniz. Yani 75 amperlik aku de alsaniz siz 55 amper cekeceksiniz.

    Bütün herşeyi yazmışsınız

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 85 liraya 60 Amper Klas Akü aldım,şimdilik bir sıkıntı yok.İnci Aküye 125 tl dediler,tuzlu geldi Yardımcı olan herkese teşekkür ederim.

     Normalden yüksek amper akü takmak zarar verir mi ?
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Bu tip aküleri 2-3 yıl kullanırsınız. Mutlu - varta -bosch yuasa tip aküleri 5 yıl kullanabilirsiniz. Deneyimle sabit. Ucuz markasız aküleri aldık 2-3 yıl kullanamadık. Amperleri doğru çıkmıyor vs.. vs...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muhsin kamer -- 20 Eylül 2014; 0:13:28 >
  • Mutlu elinde yoktu,İnci akü vardı.Üzerinde o kadar TSE,cart curt sertifikası var.Ayrıca garanti belgesi aldık,artık gittiği yere kadar bakalım.Yarın gidip değiştirsek jelatinini çıkardığımızdan iade almaz.Mutlu ve Varta için 60 amperine 135-140 tl fiyat çekiyorlar.

    Birde bu akülerin üzerinde üretim tarihini göremedim,en ucuzuna en pahalısına da baktım.Üretim tarihi yazmıyor mu ? Esnafın bayat akü kakalama ihtimali yüksek.
  • Arabanda orjınalın dışında ses sistemi ıvır zıvır yoksa orjinalin dışına çıkman sana hiçbir yarar sağlamayacaktır. Aksine daha fazla para verip yararını göremeyeceksın paran havada kalcak.
  • eski akünüzü satamazsınız. çünkü çevre koruma yasası gereği, akücünün size saatığı yeni her akü karılığında bir eski aküyü iade etmesi gerekir. dolayısıyla size yenisini satarken, eski akünüzü sizden iade etmek üzere alması gerekiyor. sizden bir akü almadan size yenisini satmaz. dolayısıyla elinizdekini takas için kullanacaksınız...
  • ''Yuksek akimli akunun tesisata zarari yoktur ''

    Sizin araçta arzu ederseniz bir gün deniyelim forumdakiler de görür.
  • Gelirken akü getirirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 21 Eylül 2014; 1:17:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi ben Akü yerine direk trafo kullanmayı düşünüyorum.Elektrik tesisatına güveniyormuşsun.

    240 amperlik akü var 500TL denemiş oluruz.

    Abi sonuçta illa o tesisatı çökertecek bir akü bulurum.Ama bana maliyeti ne olur.

    Bu 240lık akü bile 500TL
  • İsterse 1000 Amper olsun fark etmez. 12 Volt olması yeterli.

    Yükler ihtiyaçları kadar akım çekerler.

    Araca gereğinden fazla büyük akü takılmasının yakıt tüketimi artışı , motordaki performans düşüklüğü ve de aküyü şarj edecek ekipmanların ömür kısalması / yıpranmasının haricinde hiç bir zararı yoktur. Tesisat yine eskisi kadar akım taşıyacaktır.

    Yine de ben trafo getireceğim diyorsan , evde çamaşır makinesi çalıştırabilen prizde cep telefonunu şarj etme. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.